بازدید 8768
گزارشی از آخرين وضعيت كودك آزاري در بوشهر

«فاطمه» با سوءتغذيه از بيمارستان ترخيص شد

کد خبر: ۳۳۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶ 14 July 2013
«فاطمه» 6 ساله درحالي ظهر ديروز از بيمارستان نمازي شيراز مرخص و به بوشهر بازگردانده شد كه به گفته تيم چشم پزشك معالج، او هر دو هفته يك‌بار براي چكاپ و معالجه بايد نزد آنها برود.

به گزارش اعتماد، اين اقدام در حالي صورت گرفته است كه برخي كارشناسان پزشكي معتقدند بستري بودن بيمار در شرايط غير ضروري با خطراتي از جمله عفونت‌هاي بيمارستاني مواجه خواهد بود. اما هنوز گزارش دقيقي از وضعيت جسماني «فاطمه» ارائه نشده است كه اين مساله را شفاف كند و بگويد اين كودك از چه آسيب‌هايي در رنج است.

از سوي ديگر با وجود آنكه دادگستري بوشهر و بازپرس مقدس رسيدگي به پرونده را آغاز كرده و تحت نظر او اقدامات بهزيستي در جريان است اما هنوز از شكايت عليه آزارگران اين كودك خبري نيست.

آنچه اينك در مواجهه با «فاطمه» به نظر مي‌رسد اين است كه بايد شكايتي عليه سرپرستان قانوني او تنظيم و به متهمان تفهيم اتهام شود كه در آن به مساله آزار جسمي، آزار روحي و تاكيد بر مساله «كودك‌آزاري» اشاره شود.

پليس مواد مخدر اين موضوع را بررسي مي‌كند

سرهنگ حسين باروني، رييس پليس آگاهي استان بوشهر در رابطه با اتفاقي كه براي فاطمه افتاده، گفت: اين پرونده در دست ما نيست و توسط پليس مبارزه با مواد مخدر بوشهر بررسي مي‌شود. وي در رابطه با اينكه در حال حاضر مادر و ناپدري اين فرزند چه شرايطي دارند، گفتند: در حال حاضر هر دو نفرشان در زندان هستند و تا زماني كه مدعي العموم يعني دادستان بوشهر درباره‌شان تصميم بگيرد بازداشت هستند. وي در پاسخ به اينكه فكر مي‌كند چه تعداد ديگر فاطمه در بوشهر باشدكه تحت حضانت مادر و پدري شيشه‌يي هستند، گفت: اين موضوع به پليس مبارزه با مواد مخدر بوشهر مربوط است و اين از پليس آگاهي جداست. وي با اشاره به اينكه پليس آگاهي فقط بررسي قتل، آدم ربايي و جنايت‌هاي اينچنيني را در دستور كار خود دارد گفت: هم‌اكنون پليس مبارزه با مواد مخدر بوشهر در حال بررسي اين موضوع است.

حال فاطمه خوب است

عسگري، نماينده حقوقي بيمارستان نمازي شيراز در رابطه با اينكه اكنون حضانت فاطمه با چه كسي است، گفت: ما ابتدا اين بچه را از بهزيستي تحويل گرفته و به بهزيستي نيز تحويل داديم. به گفته عسگري در تمام مدتي كه اين بچه در بخش مراقبت‌هاي ويژه در بيمارستان نمازي بستري بود، نماينده بهزيستي تمام وقت آنجا بود و از نزديك احوال كودك را بررسي مي‌كرد.

وي در ارتباط با اينكه اين كودك چگونه و چرا از بوشهر به بيمارستان شيراز منتقل شده است، گفت: اينكه چرا فاطمه را به شيراز انتقال داده‌اند را بايد از مسوولان بيمارستان شهداي خليج فارس (بوشهر) پرسيد ولي در رابطه با اينكه چرا فاطمه را ديروز مرخص كرده‌ايم مي‌توانم از سوي مديريت اين بيمارستان بگويم حال فاطمه كاملا خوب است. وي با تكذيب اين خبر كه فاطمه را به بيمارستاني ديگر فرستاده‌اند، گفت: فاطمه به طور كامل مرخص شده است و به هيچ بيمارستاني منتقل نشده است.

معاون بهزيستي بوشهر: هنوز هويت افراد خانواده فاطمه براي ما نامعلوم است

بهزيستي بوشهر براي فاطمه ازبهزيستي فارس درخواست كمك كرده است اما چون بهزيستي استان فارس كمبود نيرو داشت عملا نتوانست كمك موثري به ما كند. در حال حاضر هم ما يك مددكار اختصاصي خانم و يك مربي آقا براي فاطمه در نظر گرفتيم كه مراقب او باشد

هنوز هيچ اطلاعاتي درباره ديگر افراد خانواده فاطمه دختر 6 ساله بوشهري كه يك ماه پيش مورد كودك آزاري قرار گرفته بود به دست نيامده است. با اين حال «پوربهي» معاون امور اجتماعي بهزيستي استان بوشهر در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره آخرين وضعيت جسماني اين كودك اعلام كرد كه بيمارستان نمازي شيراز ديروز ظهر فاطمه را ترخيص كرده است و او به بوشهر فرستاده شده است. با اينكه برخي منابع خبر از اين مي‌دهند كه اميدهايي براي بهبود بينايي هر دو چشم كودك قرباني وجود دارد اما بهزيستي استان بوشهر اعلام كرده كه يكي از چشمان فاطمه براي هميشه كور شده است. كمبود نيروي انساني در بهزيستي استان فارس يكي از مشكلاتي است كه به گفته پوربهي موجب شده تا بهزيستي بوشهر مجبور شود هر دو هفته يك‌بار فاطمه را براي درمان به شيراز ببرد. هرچند امكانات پزشكي موجود در بيمارستان استان بوشهر نيز كفاف وضعيت وخيم جسماني فاطمه كوچولو را نمي‌داد.

آخرين گزارش از وضعيت جسماني فاطمه چيست؟

فاطمه يك هفته پس از اعلام اين كودك آزاري در بيمارستان شهداي خليج فارس در بوشهر بستري بود. با توجه به اينكه امكانات اين بيمارستان براي مداواي فاطمه كافي نبود وي براي درمان به بيمارستان نمازي در شيراز منتقل شد و مدت دو هفته هم در آن بيمارستان بستري بود. با توجه به اينكه وضعيت جسماني كودك كمي بهتر شده و احتمال خطر مرگ رفع شده است مسوولان بيمارستان او را ساعت دوازده ظهر ديروز از بيمارستان ترخيص كردند و اعلام كردند كه فعلا مشكلي ندارد اما پيگيري‌هاي درماني بايد براي فاطمه ادامه پيدا كند. عمده‌ترين مشكل فاطمه مشكل بينايي چشمان اوست و بايد به همين دليل هر دو هفته يك‌بار از بوشهر به شيراز برده شود تا معاينات و اقدامات درماني روي او صورت بگيرد. آنچه كه مسلم است اين است كه يك چشم فاطمه به طور كامل كور شده و چشم ديگرش هم امكان بهبودي برايش متصور است. به ما هم اعلام شده كه اين كودك مشكل سوء تغديه دارد، با اين حال وضعيت عمومي او از زماني كه به بيمارستان آورده شده بود بهتر شده است.

در حال حاضر سرپرستي اين كودك با كيست؟

دادگستري استان بوشهر حضانت فاطمه را به بهزيستي بوشهر سپرده است.

با توجه به اينكه بينايي فاطمه به انجام اقدامات درماني موثر بر او در بيمارستان بستگي دارد، آيا بهتر نيست كه بهزيستي بوشهر سرپرستي كودك را به صورت امانت در اختيار بهزيستي استان فارس قرار دهد؟ به هر حال رفت و آمد هر دو هفته يك‌بار براي اين كودك مي‌تواند موجب تشديد وخامت حال او شود.

حضانت اين كودك با بهزيستي استان بوشهر است. به همين دليل وظيفه بهزيستي استان اين است كه با توجه به تفويض اختياري كه از سوي دادگستري استان انجام شده اقدام لازم را براي بهبودي اين كودك انجام دهيم. با اين حال بهزيستي استان بوشهر از استان فارس درخواست كمك كرده است اما چون بهزيستي استان فارس كمبود نيرو داشت عملا نتوانست كمك موثري به ما كند. در حال حاضر هم ما يك مددكار اختصاصي خانم و يك مربي آقا براي فاطمه در نظر گرفتيم كه به صورت شبانه‌روزي او را تحت مراقبت قرار مي‌دهند.

آيا بهزيستي بوشهر پيگيري درباره اينكه فاطمه خواهر يا برادر ديگري هم دارد انجام داده است؟ با توجه به اينكه در صورت وجود فرزندديگري در اين خانواده او نيز در معرض خطر كودك آزاري است؟

بهزيستي بوشهر هيچ اطلاعاتي درباره بقيه افراد خانواده فاطمه ندارد. ما هنوز هويت پدر فاطمه را نمي‌دانيم و حتي اطلاعي راجع به اينكه فاطمه خواهر يا برادر ديگري دارد نيز در دسترس ما قرار نگرفته است. اين اطلاعات فقط در اختيار دادگستري استان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی