بازدید 4483

انتخاب هیات مدیره‌ خانه‌ اصناف سینمای ایران

کد خبر: ۳۳۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹ 11 July 2013
۱۱ صنف ثبت قانونی شده‌ی سینما با حضور در محل اتحادیه تهیه‌کنندگان سینما، انتخابات خود را در پی فراخوان مجمع عمومی «خانه‌ی اصناف سینمای ایران» برگزار کردند.

محمدحسین فرح‌بخش تهیه‌کننده سینما که در این جلسه عصر ۱۹ تیر ماه حاضر بود با بیان این مطلب در گفت‌وگویی با ایسنا، گفت: در این انتخابات که بیش از ۵۰ نفر از ۱۱ صنف قانون حضور داشتند، اعضای هیات مدیره بدین شرح انتخاب شدند؛ بیژن محتشم، حبیب‌الله کاسه ساز، امیررضا معتمدی، سهیلا نجم و اصغر محبی.

وی ادامه داد: محسن روزبهانی و یونس صباحی هم به عنوان اعضای علی‌البدل و مسعود دوانی نیز به عنوان بازرس انتخاب شد. فرح‌بخش با بیان اینکه این انتخابات در فضایی آرام و مناسب انجام شد، خاطرنشان کرد: اداره جلسه را حبیب کاوش، برهان آزاد و مهران روحانی زیر نظر بازرس وزارت ارشاد برعهده داشتند. خبرنگاران در این انتخابات، اجازه‌ی ورود نداشتند.

در حالی ۱۹ تیر ماه «مجمع عمومی خانه‌ی اصناف سینمای ایران» در محل اتحادیه‌ی تهیه‌کنندگان با مجوز رییس سازمان سینمایی برگزار شد که او در نامه‌ی ۱۵ تیر ماهش در پی تاکید رییس‌جمهور مبنی بر بازگشایی خانه سینما به هیات مدیره‌ی این تشکل تعطیل شده در بندی اعلام کرد که اعلام فراخوان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در ۱۹ تیرماه که توسط صنوف قانونی اعلام شده است (مجمع عمومی مدنظر شید ضیاء هاشمی) تا اطلاع ثانونی به تأخیر می‌افتد، یا کن لم یکن اعلام می‌شود. اما این مجمع عمومی سرانجام با توجه به چالش‌های جدید برای بازگشایی خانه سینما به عنوان مجمع عمومی خانه‌ی اصناف سینمای ایران (خانه سینما) که برخی از این تمجمع به نام خانه سینما ۲ نام می‌برند، برگزار شد.

از سوی دیگر خانه سینما، (هیات مدیره‌اش) فراخوان مجمع عمومی‌اش را برای ۶ مرداد ماه در روزنامه‌های کثیر الانتشار اعلام کرده است که دستور جلسه‌ی آن بررسی و تصویب یا رد مفاد پیشنهادی برای اصلاح اساسنامه‌ی خانه سینماست.

هیات ساماندهی صنوف سینمایی ۲۸ خرداد ماه در پی اعلام خبر پایان فعالیتش، نام صنوف ثبت شده و قانونی شده را که گفته می‌شود در این مجمع عمومی ۱۹ تیر ماه حضور داشته‌اند به این شرح اعلام کرده بود: جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران با ریاست سید ضیاء هاشمی، کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران با ریاست سید مهدی سجاده چی، مدیران تولید ( پیمان جعفری)، چهره پردازان ( اکرم نویدی)، جلوه‌های ویژه ( اکبر محمدی)، مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی ( اصغر محبی) ، دستیاران فیلمبردار ( سید حسین قدیمی)، مدیران تدارکات ( رضا نوروزی) ، مدیران و طراحان، جلوه‌های بصری (سید امیر معتمدی) ، بازیگران و بدلکاران (علیرضا فتحی)، کارکنان لابراتوار( بهمن کریمیان).

اما وکیل و مشاور حقوقی خانه‌ی سینما پیش از برگزاری مجمع عمومی عصر ۱۹ تیر ماه، تاکید کرد: مجمع عمومی که امروز قرار است برگزار شود، متعلق به خانه سینما نیست و ما این موضوع را به اداره‌ی ثبت شرکت‌های قوه قضائیه اعلام کردیم.

جمال خندان کوچکی گفت: این مجمع‌عمومی متعلق به خانه سینما نیست، چه اینکه هیات مدیره ، بازرس و اغلب قریب به اتفاق صنوف سینمایی عضو خانه سینما از چگونگی درخواست و تشکیل این مجمع عمومی مطلع نیستند و ما این موضوع را به اداره ثبت شرکت‌های قوه قضاییه نیز اعلام کرده‌ایم که صورتجلسه احتمالی افراد مذکور ربطی خانه سینما ندارد.

وی همچنین گفت: اما در عین حال به دوستانی که احیاناً در صدد برگزاری این مجمع عمومی غیرقانونی به نام خانه سینما هستند متذکر می‌شویم که مطابق قانون اشخاصی که با خدعه و نیرنگ خود را عضو مجمع عمومی معرفی نموده و در اخذ رای شرکت نمایند به مجازات حبس محکوم خواهند شد.

مشاور حقوقی خانه سینما تصریح کرد: با توجه به توافقات به عمل آمده از سوی نمایندگان هیات مدیره خانه سینما با دفتر ریاست جمهوری و مقامات سازمان سینمایی کشور مبنی بر چگونگی بازگشایی مجدد خانه سینما ، رئیس سازمان سینمایی کشور نیز به موجب نامه مورخ ۱۵ تیر ماه که در جراید منتشر شده است، موضوع فراخوان برگزاری مجمع عمومی امروز مورخ ۱۹ تیر ماه را از سوی اندک صنوف سینمایی ثبت شده در آن سازمان را منتفی دانسته است.

خندان همچنین گفت: با توجه به تصمیم هیات مدیره قانونی خانه سینما که در جراید نیز آگهی شده است، مجمع عمومی واقعی خانه سینما مورخ ششم مرداد ماه و با حضور تمامی ۲۹ صنف سینمایی در محل ساختمان خانه سینما واقع در خیابان بهار برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها