بازدید 16730

خانه احمد شاملو تخليه شد

کد خبر: ۳۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۸ 17 January 2009

با وجود تخليه خانه احمد شاملو، خانه ‌موزه «بامداد» برپا، و نامه‌ها، عكس‌ها و «كتاب كوچه»‌ اين شاعر در سايت رسمي‌اش منتشر مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سياوش شاملو، فرزند شاعر، پس از برنده شدن در مزايده اموال پدرش، روز گذشته (جمعه، 27 دي‌ ماه) وسايل او را از خانه‌اش برد.

مزايده اموال احمد شاملو ، بنا بر قرار قبلي، ششم مهر ماه در محل اجراي احكام مدني دادگستري كرج برگزار و سياوش شاملو با 326 ميليون تومان، برنده مزايده شد.

اما بنا بر تصميم شوراي خانه‌ موزه بامداد متشكل از آيدا شاملو، همسر شاملو ، «ع. پاشايي»، سرپرست انتشار آثار شاملو  و تعدادي ديگر از دوستان اين شاعر، خانه ‌موزه بامداد (احمد شاملو) در محل منزل اين شاعر تشكيل خواهد شد و هيچ‌ يك از وسايل به مزايده‌ رفته به اين خانه بازگردانده نخواهد شد، بلكه قرار است دوستان و افرادي كه از اين شاعر، يادگاري‌ها و وسايلي دارند، در اختيار اين شورا قرار دهند، تا موزه‌اي برپا شود.

همچنين همه نامه‌ها، کتاب‌ها، يادگاري‌ها، عکس‌ها و به ویژه فيش‌هاي «کتاب کوچه» از اين پس به استمرار در سايت رسمي اين شاعر منتشر خواهد شد. سايت «کتاب کوچه» نيز راه‌اندازي شده ‌و گروه کتاب کوچه در حال وارد كردن محتواي سايت است.

از سوي ديگر، پيش از خالي شدن خانه احمد شاملو، از خانه،‌ فيلم و عكس برداشته شده و قرار است خانه شاملو به صورت مجازي با همه وسايل بازسازي شود.

در سايت خانه شاعران جهان هم كه پيشتر راه‌اندازي شده است، علاوه بر سايت اختصاصي فدريكو گارسيا لورکا و لنگستون هيوز، سايت‌هاي پل الوار و ژاک پره‌ور اضافه خواهد شد و شعرهاي شاملو هم با صداي خودش بر سايت قرار خواهد گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار