بازدید 10702

دست پرورده فرگوسن، چگونه شیاطین سرخ را وارد بازی کرد؟ + فیلم

به همان میزان که کریس در موفقیت منچستر سهیم بود، شیاطین سرخ نیز عامل موفقیت این پرتغالی بودند، چرا که به اعتقاد برخی کارشناسان بعید نیست او در ترکیب تیمی بزرگ همچون رئال مادرید، نتواند همین اندازه بازدهی و درخشش داشته باشد. مسئله‏ای که به زعم برخی تحلیل‏گران یکی از دلایل عدم خروجش از اولدترافورد با وجود پیشنهادهای وسوسه‏انگیز رئال بود.
کد خبر: ۳۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۵ 13 January 2009
روزی که یونایتد برای جذب یک پدیده پرتغالی 12 میلیون پوند پرداخت کرد، برخی کارشناسان با صراحت اعلام کردند انتخاب این بازیکن با این رقم یک اشتباه بوده است اما مرور زمان نشان داد فرگوسن این رقم را دور نریخته و صرف خرید بازیکنی کرده که همچون سایر صاحبان پیراهن شماره 7 می‏تواند فوتبال جهان را تحت تاثیر خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، او همان هنگام در پاسخ به این پرسش که کمتر از این قیمت ارزش داشته، پاسخی زیرکانه داد: "منچستر مرا برای ترمیم تیمش آورد تا در اینجا پیشرفت کنم البته نه اینکه پول برایم مهم نباشد اما مهمتر از آن تیم است."

کریستیانو رونالدو داس سنتوز آویرو به نکته دقیقی اشاره کرده بود؛ او همانگونه که به مرور زمان در موفقیت منچستریونایتد سهیم شد، توانست ویژگی‏های منحصر به فردش علی الخصوص سرعت، قدرت و تکنیک ناب و همچنین تاکتیک پذیری فوق‏العاده‏اش را به نمایش بگذارد و نشان دهد لفظ متفاوت را می‏توان کنار اسمش درج کرد.

در واقع به همان میزان که کریس در موفقیت منچستر سهیم بود، شیاطین سرخ نیز عامل موفقیت این پرتغالی بودند، چرا که به اعتقاد برخی کارشناسان بعید نیست او در ترکیب تیمی بزرگ همچون رئال مادرید، نتواند همین اندازه بازدهی و درخشش داشته باشد. مسئله‏ای که به زعم برخی تحلیل‏گران یکی از دلایل عدم خروجش از اولدترافورد با وجود پیشنهادهای وسوسه‏انگیز رئال بود.

البته الکس فرگسون نیز قدر دست‏پرورده خود را به خوبی می داند و علاوه بر آنکه به پیشنهادات اسپانیایی‏ها با بدترین الفاظ پاسخ داد، تمامی توانش را گذاشت تا شاگردش عنوان مرد سال فوتبال جهان را تصاحب کند و انتخابش که زمانی محکوم می‏شد، بیش از هر زمان مورد تایید قرار گیرد. او رونالدو را بازیکنی نابغه خواند که در مسير مبدل شدن به پله و مارادونا گام بر مي دارد و حتی تهدید کرد در صورت عدم انتخاب رونالدو استعفاء می‏دهد.

در این میان انتخاب بازیکن سال فوتبال اروپا تا حدودی میان رسانه‏ها نیز رقابتی نیمه آشکاری را رقم زد، به گونه‏ای که عنوان می‏شد، نويسندگان ورزشي ايتاليا و اسپانيا بيشتر از مسي حمايت کردند و انگليسي ها همچان انتخاب رونالدو را شايسته ترين انتخاب خواندند.

کاپیتان منچستریونایتد اما به خوبی توانست از این موج رسانه‏‏ای نیز بهره برداری کند و با انتخابش به عنوان مرد سال فوتبال اروپا و بدست آوردن جايزه بهترين بازيکن سال از نگاه مجله WorldSoccer با این اتهام روبرو شود که تحت تاثیر اسپانسرها و حتی مافیای شرط‏‏ بندی توانسته از ليونل مسي پیشی بگیرد.

این هافبک پرتغالي اما آنچنان قدرتمند ظاهر شد که حتی نوشته های روزنامه‏های پرتیراژ اسپانیایی زبان نیز نتواند موفقیت‏هایش را مخدوش نماید. كریس در فصل 8-2007 برای منچستر 42 گل به ثمر رساند، نقش تعیین کننده اش را در نتایج منچستر تقویت کرد تا در قهرمانی تیمش در ليگ برتر و ‌ ليگ قهرمانان اروپا سهم بسزایی داشته باشد و بدین شکل نفرتی که در دل برخی هوادارن از وی وجود داشت، جای خود را به محبوبیت وصف ناپذیر داد.

همین میزان درخشش کافی بود تا رونالدو در رقابت با مسی آرژانتینی، مردی که مارادونا او را وارث دیگو لقب داده، گوی سبقت را برباید و در هجدمين مراسم گالاي فيفا، منحصر به فردترین بار ديگر زمان آن رسيده تا محبوب‌ترين ستاره‌هاي سال ميلادي فوتبال را در لباس رسمي ببينيم تا از ميان آنها يكي به عنوان مرد سال فوتبال جهان معرفي شود.

کریستیانو رونالدو با کسب عنوان بهترین بازیکن جهان، دومین بازیکن کشور پرتغال و نخستین مرد منچستریونایتدی تاریخ شد که چنین عنوان معتبری را از آن خود کرده است و البته نخستین بازیکن تاریخ فوتبال جهان شناخته شد که توانسته در یک سال جایزه کفش طلای فوتبال اروپا، توپ طلا و عنوان بهترین بازیکن فیفا را یک جا از آن خود کند تا در واقع یک نخبه شیاطین سرخ را وارد این بازی کند.
 

 
 
بهترین بازیکنان ادوار مختلف جهان:
1991- لوتار ماتئوس(ملیت: آلمان - باشگاه: اینترمیلان)
1992- مارکو فان باستن (ملیت: هلند - باشگاه: آث میلان)
1993- روبرتو باجو (ملیت: ایتالیا - باشگاه: یوونتوس)
1994- روماریو(ملیت: برزیل - باشگاه: بارسلونا)
1995- ژرژ وه آ (ملیت: لیبریا - باشگاه: پاریسن ژرمن و آث میلان)
1996- رونالدو(ملیت: برزیل - باشگاه: آیندهوون و بارسلونا)
1997- رونالدو (ملیت: برزیل - باشگاه : بارسلونا و اینترمیلان)
1998- زین الدین زیدان (ملیت: فرانسه - باشگاه: یوونتوس)
1999- ریوالدو (ملیت: برزیل - باشگاه: بارسلونا)
2000- زین الدین زیدان (ملیت: فرانسه - باشگاه: یوونتوس)
2001- لوئیس فیگو(ملیت: پرتغال - باشگاه: رئال مادرید)
2002- رونالدو (ملیت: برزیل - باشگاه: اینتر میلان و رئال مادرید)
2003- زین الدین زیدان (ملیت: فرانسه - باشگاه: رئال مادرید)
2004- رونالدینیو (ملیت: برزیل - باشگاه: بارسلونا)
2005- رونالدینیو (ملیت: برزیل - باشگاه: بارسلونا)
2006- فابیو کاناوارو (ملیت: ایتالیا - باشگاه: یوونتوس ورئال مادرید)
2007- کاکا(ملیت: برزیل - باشگاه: آث میلان)
2008- کریستیانو رونالدو(ملیت: پرتغال - باشگاه: منچستریونایتد)
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
به نظر من غالب خنافره از شادگان بهترین بازیکن است نه رونادو
جالب وزیبا وخیره کننده بود اما اصلا کیفیت نداشت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار