بازدید 29533

احمدخاتمی: برخی کاندیداها، انگار عقده‌ دارند

کد خبر: ۳۲۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۰ 05 June 2013
امام جمعه موقت تهران نرخ کنونی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را ۷۰ درصد اعلام و گفت: این نرخ در روز‌های آینده به ۸۰ تا ۹۰ درصد هم خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس آیت‌الله سید احمد خاتمی سه‌شنبه شب در مسجد صفاری كاشان در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، اظهار داشت: کاندیداها وعده‌ای ندهید که در آینده مجبور نباشید که بگویید نگذاشتند، چرا کاری که در حیطه اختیارات شما نیست از الان دخالت می‌کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: طی ۳۴ سال گذشته ما هر وقت در برابر دشمن یک قدم عقب نشستیم دشمن چند قدم جلو آمده و در هشت سال دوره اصلاحات که به دوره انعطاف در برابر غرب و لبخند در برابر غرب خوانده می‌شد، مسئولان آن روز با یک قدم عقب‌نشینی، دشمن چند قدم جلو آمد و مدعی شد ایران باید از اصول خود عقب‌نشینی کند. تمام مشکلات هسته‌ای ایران از دوره انعطاف در برابر غرب و دوره لبخند در برابر غرب شروع شد و دشمن یک قدم هم عقب‌نشینی نکرد. وی با اشاره تلويحي به حسن روحاني افزود: کاندیدای ریاست جمهوری که صدا و سیما را به واسطه روشنگری مورد هجمه قرار می‌دهد و آن را افراط‌گری می‌خواند، سکوت در برابر فتنه را اعتدال می‌داند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری مدعی تنش‌زدایی در دولت خود هستند گفت: منظور آنها این است که سیاست‌های ۳۴ سال گذشته اشتباه بوده، اما آنها باید بدانند ما از اصول اسلام کوتاه نمی‌آئیم و ملت نیز به شما اجازه نمی‌دهد به دشمن چراغ سبز نشان دهید. وی خطاب به برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: چرا چراغ سبز دروغین نشان می‌دهید و با دروغ مدعی حل مشکلات اقتصادی با ایجاد رابطه با غرب هستید، ملت ایران اجازه رابطه با غرب را به قیمت عقب‌نشینی از اصول اسلامی به شما نمی‌دهد.

وی وعده تعامل با غرب برای حل مشکلات از سوی برخی کاندیداها را به معنای توکل کردن به غیر از خدا دانست و تصریح کرد: کمترین چیزی که در سبد تبلیغاتی اکثر کاندیداهای ریاست جمهوری مشاهده شد همین است، بیشتر صحبت‌ها در مورد گرانی، اشتغال و وعده چراغ سبز نشان دادن است. ۵۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و ۵۰ درصد مابقی ناشی از عدم مدیریت است، بنابراین رزمنده‌ای که می‌خواهد وارد میدان شود باید رزمنده‌ای ولایت‌محور باشد نه ولایت‌شعاری که کاری آسان است. خاتمی با تأکید بر اینکه آنچه کم داریم ولایت‌مداری و ولایت‌محوری است ابراز داشت: برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری وقتی شروع به صحبت می‌کردند مثل اینکه سال‌ها عقده‌ای در دل مانده دارند و با سیاه‌نمایی کشور را مانند ویرانه‌ای جلوه داده و آنها از آسمان افتاده‌اند و می‌خواهند ناجی کشور شوند.

وی خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری اضافه کرد: حقایق را بگویید و از سیاه‌نمایی پرهیز کنید، چرا که اگر امروز شما سیاه‌نمایی می‌کنید چهار سال بعد افرادی دیگر شما را سیاه‌نمایی خواهند کرد.

وی افزود: در نظرسنجی‌هایی که تا چند روز قبل انجام شده ۷۰ درصد از مردم اعلام کردند در انتخابات شرکت می کنند و این میزان طی روزهای آینده به ۸۰ تا ۹۰ درصد نیز افزایش می‌یابد که نشان‌دهنده این است که دشمن هنوز ملت ایران را که فرزندان عاشورا در میدان نبرد و فرزندان رمضان در صحنه تحریم‌ها است نشناخته است، این ملت شکست‌ناپذیر بوده و این آمریکا است که باید از مواضع خودش عقب‌نشینی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست