بازدید 6607

اعتراضات گردشگری ترکیه را بحرانی کرد

کد خبر: ۳۲۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۴ 04 June 2013
ناآرامی‌های اخیر در ترکیه صنعت گردشگری این کشور را در شرایط بحرانی قرار داده است.

به گزارش ایسنا، ناآرامی‌های اخیر در مقصد نخست گردشگری ترکیه شهر استانبول، صنعت گردشگری این کشور را که یکی از ارکان اقتصاد ترکیه محسوب می‌شود در شرایط بحرانی قرار داده است.

به گزارش ای توربو نیوز، در جریان اعتراضات یک هفته گذشته در ترکیه که تابحال به مرگ یک تن، زخمی‌شدن صدها نفر و بازداشت نزدیک به 2000 تن انجامیده، صدمات زیادی به صنعت گردشگری ترکیه وارد شده و طبق اعلام چند اتحادیه گردشگری در کشورهای مختلف اروپایی و امارات، بیشتر تورهای گردشگری به مقصد استانبول لغو شده‌اند.

البته ناآرامی‌ها علاوه بر استانبول به بیش از 20 شهر کوچک و بزرگ دیگر ترکیه نیز گسترش یافته و هر دو فرودگاه استانبول مملو از گردشگرانی است که بدون بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر قصد ترک استانبول را دارند.

شهر استانبول که مقصد نخست گردشگری ترکیه به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر به دلیل بهره‌گیری از جاذبه‌های متنوع گردشگری نقش چشمگیری در رشد صنعت گردشگری در ترکیه داشته است.

پیش‌بینی می‌شد این شهر در سال جاری میلادی میزبان حدود 10 میلیون گردشگر با کسب درآمد 10 میلیارد دلاری برای استانبول و اقتصاد ترکیه باشد که حوادث اخیر این امر را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

ترکیه سال گذشته با میزبانی از نزدیک به 32 میلیون گردشگر حدود 27 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند.

در حال حاضر بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آلمان، روسیه، انگلیس و ایران بوده و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا هستند.

در همین حال، سازمان جهانی جهانگردی، ترکیه را یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر می‌داند و پیش‌بینی کرده این کشور در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل