بازدید 20192

«ويكي رضايي» چيست؟

کد خبر: ۳۲۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱ 03 June 2013
سامانه اينترنتي «ويكي رضايي» حاصل چندين ماه تلاش بي‌وقفه جمعي از نخبگان كشور است كه حاوي برنامه‌هاي آينده دولت به تفكيك هر شهرستان است. اين برنامه‌ها به عنوان طرح جامع توسعه در 10 محور «اقتصادي، صنعت و معدن، كشاورزي و دامداري، خدمات شهري، زيربنايي و عمراني، آموزش، بهداشت و درمان، ورزش و سرگرمي، فرهنگ و هنر، امنيت، رفاه و آرامش» و با مدنظر قرار دادن ظرفيت‌هاي بالقوه هر شهرستان، نيازها، منابع، فرصت‌ها، توانايي‌ها و موقعيت استراتژيك آن شهرستان تنظيم شده ‌است.

راه‌اندازي سايت ويكي رضايي با محوريت برنامه‌هاي اصلي دكتر محسن رضايي كه با تلاش جمعي از نخبگان و صاحبنظران برنامه‌ريزي و طراحي شده، نخستين بار در تاريخ انتخابات كشور اين امكان را به مردم تمام 405 شهرستان كشور مي‌دهد كه برنامه‌هاي تخصصي تدوين شده براي شهرستان‌هاي خود را كه بر مبناي نياز‌سنجي تخصصي صورت گرفته برحسب تصويري دقيق از وضع موجود و وضع مطلوب شهرستان‌ها در اختيار داشته باشند.

آسيب‌شناسي مسائل مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و رفاهي شهرستان‌هاي مختلف كشور از ديگر ويژگي‌هاي اختصاصي سايت ويكي رضايي است كه در غالب برنامه‌ها و راهكارهاي مورد نظر دكتر محسن رضايي ارايه شده است. اين مجموعه با مشاركت 15 هزار نفر ساعت مهيا شده كه در تدوين آن علاوه بر نيازسنجي دقيق و توجه به مزيت‌هاي نسبي هر شهرستان درجهت توسعه و آباداني آن؛ به اسناد بالادستي نظام مانند سند چشم‌انداز20 ساله و برنامه‌هاي راهبردي توسعه كشور و قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي به‌ويژه قانون بودجه كشور و برنامه پنجم توسعه و سياست‌هاي كلي اصل 44 مصوب مجمع تشخيص مصلحت نظام و منويات مقام معظم رهبري پيرامون پيشرفت و عدالت و سبك زندگي اسلامي توجه شده و در راستاي آنان تدوين شده است.

لذا هيچ‌گونه تعارضي بين اين برنامه‌ها و اسناد بالادستي نظام وجود ندارد. علاوه براين با هدف مردمي كردن اقتصاد كه از شعارهاي اصلي دکتر رضايي است، اين برنامه با خواست و نوع نگاه مردم هر شهرستان همخواني كامل دارد و برنامه‌اي است مردمي كه با مشاركت مردم نيز تحقق خواهد يافت. لذا از همه نخبگان، دانشگاهيان و عموم ملت بزرگوار ايران كه نسبت به فرداي خود، شهرستان و منطقه خود دغدغه و نگراني دارند، دعوت به عمل مي‌آيد كه با حضور و مشاركت فعال نسبت به غني‌سازي و به‌روز‌رساني اين دانشنامه آزاد، دكتر رضايي را در اداره بهتر كشور و دولت بعدي ياري رسانند. به سامانه ويکي رضايي خوش آمديد مجموعه پيش رو حاصل چندين ماه تلاش بي‌وقفه جمعي از برنامه‌ريزان و مشاوران جناب آقاي دکتر محسن رضايي (نامزد يازدهمين دوره ي انتخابات رياست‌جمهوري اسلامي ايران) و حاوي برنامه‌هاي آينده دولت پيشنهادي ايشان براي هر شهرستان است. اين برنامه‌ها به عنوان طرح جامع توسعه در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و … و با مدنظر قرار دادن ظرفيت‌هاي بالقوه هر شهرستان، نيازها، منابع، فرصت‌ها، توانايي‌ها و موقعيت استراتژيک آن شهرستان تنظيم گرديده‌است. افرادي كه مايل به داشتن شناخت كافي نسبت به اين برنامه‌ها هستند، مي‌توانند با مراجعه به اين سامانه اطلاعات كامل و كافي به صورت مجتمع در مورد شهر موردنظر داشته باشند. 

كاربران سامانه به سه گروه اصلي تقسيم‌بندي مي‌شوند:

كاربراني عمومي، كاربران عضو ، مدير ارشد

١- كاربران عمومي دسترسي‌هاي كاربر عمومي محدود است. اين نوع كاربر شامل افرادي است كه براي اولين بار وارد سامانه شده اند يا افرادي كه فرم عضويت را پر نكرده اند است. امكانات اين گروه كاربران شامل: مشاهده برنامه‌هاي درنظر گرفته شده براي هر شهر به تفكيك موضوع، مشاهده آخرين رويدادها (اخبار) ، مشاهده بحث‌ها، مشاهده ويرايش‌هاي موجود بر روي مطالب توسط كاربران عضو، امكان عضويت.

 ٢- كاربر عضو كاربراني كه فرم عضويت را پر نموده اند و پيامك فعالسازي را دريافت كرده اند در اين گروه قرار مي‌گيرند. امكانات اين گروه كاربران: مشاهده برنامه‌هاي درنظر گرفته شده براي هر شهر به تفكيك موضوع، مشاهده آخرين رويدادها (اخبار) ، مشاهده بحث‌ها و ثبت نظر جديد، مشاهده ويرايش‌هاي انجام شده بر روي مطالب توسط كاربران عضو و ثبت ويرايش جديد بر روي موضوع، مشاهده ليست ويرايش‌هاي انجام شده توسط خود كاربر، امكان تغيير رمز عبور.

 ٣- مدير ارشد مدير ارشد سامانه به تمام امكانات سامانه دسترسي دارد كه شامل: مشاهده و ثبت رويداد‌هاي اخير (اخبار) ، ثبت موضوع جديد براي برنامه‌هاي كاري، مشاهده ويرايش‌هاي انجام شده توسط كاربران و تاييد يا عدم تاييد صحت اين ويرايش‌ها (ويرايش انجام شده توسط كاربر تنها در صورت تاييد شدن مطلب توسط مدير ارشد قابل نمايش در سامانه است) ، مشاهده نظرات اعمال شده توسط كاربران (تنها نظراتي در قسمت بحث نمايش داده مي‌شود كه صحت آن توسط مدير ارشد تاييد شده باشد) شرح سامانه انتخاب شهر: كاربران به منظور مشاهده‌هاي برنامه كاري در مورد هر شهر ابتدا بايد شهر مورد نظر را انتخاب نمايند.

 براي انجام اين كار سه روش زير موجود مي‌باشد:

١- كليك بر روي استان مربوط به شهر از پنل پايين نقشه و انتخاب نام شهر مورد نظر، ٢- كليك بر روي علامت بر روي شهر در نقشه، ٣- جستجوي نام شهر از طريق tab بالاي صفحه ويرايش پس از انتخاب شهر تمام برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي شهر مورد نظر به تفكيك موضوع نمايش داده مي‌شود. با كليك بر روي عنوان هر موضوع امكان باز يا بسته كردن tab مربوط، موضوع مورد نظر به كاربر داده مي‌شود.

در صورتي كه مطلب نياز به ويرايش داشته باشد با كليك بر روي لينك ويرايش جلوي عنوان هر موضوع وارد صفحه ويرايش شده و مي‌توان متن را تصحيح كرد. اين پنل كليه امكاناتي را كه مورد نياز براي ويرايش متن است، در اختيار كاربر ارشد به زبان فارسي قرار مي‌دهد. در صورت نياز به ورود اطلاعات از فايل word ابتدا متن مورد نياز از فايل word را انتخاب و كپي نماييد و سپس بر روي آيكن مشخص شده در تصوير بالا كليك نماييد و متن مورد نظر را در اين قسمت وارد نماييد و بر روي دكمه پذيرش كليك نماييد و در انتها دكمه ذخيره سازي را انتخاب كرده تا اطلاعات ورودي ذخيره گردد.

تغيير تصوير نقشه در صورت نياز به تغيير تصوير نقشه بر روي نقشه كليك كنيد تا وارد صفحه انتخاب تصوير شويد و بر روي دكمه choose file كليك كرده و فايل تصويري مورد نظر را نتخاب نماييد و در صورت تاييد بر روي دكمه درج فايل كليك نماييد. محتويات به منظور دسترسي سريعتر به موضوعات برنامه‌هاي كاري مي‌توان در پنل محتويات بر روي موضوع موردنظر كليك نماييد تا قسمت مورد نظر نمايش داده شود. مقاله جديد براي درج موضوع يا مقاله جديد بر روي لينك مقاله جديد در بالاي صفحه كليك نماييد تا وارد پنل درج مقاله شويد. در اين پنل ابتدا سرتيتر مورد نظر را انتخاب سپس موضوع موردنظر را وارد و بعد از آن متن مقاله را در قسمت مشخص شده وارد كنيد.

 در انتها جهت مشاهده اين مطلب توسط كاربران بر روي دكمه ذخيره سازي كليك نماييد تا مطلب ذخيره گردد. تاريخچه به منظور مشاهده تاريخچه اصلاحات انجام شده توسط كاربران بر روي لينك تاريخچه مقابل عنوان هر موضوع كليك نماييد. در پنل تاريخچه ليست اصلاحات انجام شده توسط تمامي كاربران نمايش داده شده و با كليك بر روي عنوان مطلب مي‌توان اصلاح انجام شده را مشاهده نماييد. در صورت كليك بر روي نام كاربر اصلاح‌كننده مي‌توان ليست كليه اصلاحاتي كه اين كاربر انجام داده است را مشاهده نماييد. به منظور مشاهده بحث‌ها و نظرات داده شده توسط كاربران بر روي tab بحث كليك كرده و مي‌توان ليست تمامي موضعات موجود را مشاهده كرد و سپس موضوع مورد نظر را انتخاب كرده و مي‌توان نظرات ثبت شده را مشاهده كرد. و در صورت نياز نظر جديد ثبت نمود. مديريت رويدادها به منظور ثبت رويداد جديد در سامانه از منوي سمت راست بر روي مديريت رويدادها كليك كرده و ليست تمامي رويدادهاي ثبت شده را مشاهده نماييد. براي ثبت رويداد جديد بر روي دكمه جديد كليك كرده كرده و متن رويداد را وارد نماييد و در انتها بر روي ثبت كليك نماييد. در صورت نياز به ويرايش ابتدا رويداد مورد نظر را انتخاب و سپس بر روي دكمه ويرايش كليك نماييد تا پنل ويرايش نمايش داده شود. پس از اعمال اصلاحات بر روي دكمه ذخيره سازي كليك نماييد. ثبت موضوع به منظور ثبت موضوع جديد بر روي منوي مديريت موضوعات كليك كرده تا ليست موضوعات نمايش داده شود.

در صورت نياز به ثبت جديد بر روي دكمه ثبت كليك نماييد و در صورت نياز به اصلاح بر روي عنوان موضوع مورد نظر كليك كرده و اصلاح را اعمال نماييد و در انتها بر دكمه اينتر را فشار دهيد. كارتابل مقالات اصلاحي به منظور مشاهده و تاييد اصلاحات اعمال شده بر روي هر مطلب توسط هر كاربر وارد منوي كارتابل مقالات اصلاح شده شويد و ليستي از اصلاحات با نام كاربر اصلاح‌كننده و تاريخ ثبت و آدرس IP و متن اصلاح شده در اين پنل نمايش داده ميشود. در صورت تاييد مي‌توان وضعيت اصلاح انجام شده را به مخفي شده به تاييد شده تغيير دهيد. در اين صورت متن اصلاح شده در قسمت تاريخچه مربوطه نمايش داده مي‌شود. كارتابل نظرات به منظور مشاهده و تاييد نظرات داده شده به هر موضوع بر روي كارتابل نظرات كليك كرده و ليست نظرات تاييد نشده نمايش داده مي‌شود. در صورت تاييد هر نظر وضعيت نظر را از مخفي شده به تاييد شده تغيير دهيد. مديريت كاربران به منظور ثبت كاربر جديد بر روي منوي مديريت كاربران كليك كرده تا ليست كاربران نمايش داده شود. براي ثبت كاربر جديد بر روي دكمه ثبت پايين پنل كليك كرده و اطلاعات مورد نظر را وارد نماييد. در صورت نياز به ويرايش اطلاعات بر روي متن مورد نظر كليك كرده و تغيير را اعمال نماييد در نهايت دكمه اينتر را فشار دهيد تا تغييرات اعمال شود.

منبع: روزنامه تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری