بازدید 30732

مناظره امروز در سطح کاندیدای ریاست جمهوری نبود!

بحث مناظره، بسیار مفید است، ولی شیوه‌ای که برای این کار برگزیده شده، در شأن ریاست جمهوری نیست و نتوانسته ‌جذابیت لازم را داشته باشد. هم‌اکنون کشور از لحاظ اشتغال معیشت و تورم در تنگنای خاصی است و کاندیدا‌ها باید به پرسش‌های بسیاری پاسخ دهند، ولی با وجود این شرایط ،امکان شفاف‌سازی نیست.
کد خبر: ۳۲۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۱ 31 May 2013
بیداری اسلامی، جلوی بازیگری مستانه مرتجعان منطقه را گرفته استهشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پس از مدها انتظار، بعد‌از‌ظهر امروز با حضور در سازمان صداوسیما، خود را برای مناظره پیرامون چالش‌های اقتصادی پیش روی و میزان کارآمدی رویکرد و برنامه اقتصادی‌شان در مواجهه با دیگر برنامه‌ها آماده ساختند؛ اما با نهایت تأسف، خود را در یک برنامه ساده و بدون چالش ـ که به یک شوی غلط طراحی شده بود ـ‌ یافتند. در همان ابتدا، محسن رضایی و عارف به شیوه برگزاری اعتراض کردند و در ادامه نیز روحانی به این شیوه اعتراض کرد اما همچنان ادامه یافت و در پایان این میزگرد، به پرسش‌های تستی ختم شد و شبیه مسابقه هفته به کاندیداها عکس‌هایی نشان داده شد و از کاندیداها خواسته شد برداشتشان را از عکس‌ها بگویند! مناظره امروز در سطح کاندیدای ریاست‌جمهوری نبود!

روح الله بیگی، نماینده مردم میاندوآب، در گفت‌و‌گو با «تابناک» اظهار داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری که مورد تأیید شورای نگهبان هستند، باید مورد احترام باشند، برخورد مجری تلویزیونی باید مانند یک رییس جمهور با کاندیدا باشد و هر کسی باید یاد بگیرد ‌به بزرگتر احترام بگذارد، ولو اینکه کاندیدای مورد نظر خود نباشد؛ بنابراین، باید شأن رییس جمهور از هم اکنون نگه داشته شود.

اما در مورد مناظره امروز، بهتر بود کاندیدا‌ها در این فرصت همدیگر را به چالش بکشند و حقیقت و واقعیت هر کس مشخص شود تا مردم بتوانند کاندیدای مورد نظر خود را برگزینند؛ این گونه مناظره بیشتر یاس‌آور بود، به گونه ای که در بخش دوم، کاندیداها کاملا حالت پژمردگی داشتند.

دکتر موید حسینی صدر، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: بحث مناظره، بسیار مفید است، ولی شیوه‌ای که برای این کار برگزیده شده، در شأن ریاست جمهوری نیست و نتوانسته ‌جذابیت لازم را داشته باشد.
هم‌اکنون کشور از لحاظ اشتغال معیشت و تورم در تنگنای خاصی است و کاندیدا‌ها باید به پرسش‌های بسیاری پاسخ دهند، ولی با وجود این، شرایط امکان شفاف سازی نیست.

بنابراین کاندیداها ـ به غیر از موارد نامبرده ـ باید در حوزه سیاست خارجی نیز برنامه‌های خود را ارائه دهند، ولی آنچنان که می‌بینیم، رسانه ملی بسیار ضعیف عمل کرده و شما می‌بینید که موج انتخاباتی در جامعه ایجاد نشده است.

این نماینده افزود: اما در عین حال به نظر می‌رسد که سخنان آقای رضایی، سخنان سنجیده تری بود و از بعد اقتصادی برنامه‌های خوب و قوی دارند. همچنین آقای روحانی از بعد روابط خارجی خوب صحبت کردند.

اما باز همان گونه که اشاره شد، شور شوق در انتخابات کم است و باید در این مورد خوب عمل شود و امیدواریم رسانه ملی نیز حساسیت این موضوع را به خوبی درک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵۰۴
انتشار یافته: ۱۲
یاد منوچهر نوذری به خیر. استاد برگزاری این جور مناظرات بود. البته اون وقتها بهش می گفتن مسابقه هفته!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
عالی بود .... عالی
اگر این رسانه «ملی» است ، باید در وبسایتش از ملت در مورد شیوه مناظره ای که برگزار کرده نظرسنجی کند.... همین!
مناظره ای که با برنامه ریزی صدا وسیما باشه و سوالات از پیش تعیین شده باسه ارزش دیدن نداره اجازه بدین کاندیدها بطور طبیعی بحث وتبادل افکار بکنند حتی بصورت جدال باشه.
یه کنکور دیگه هم اضافه شد.کنکور ریاست جمهوری!!!!!!!! فقط حیف نمره منفی نداشت؟؟؟؟ من احساس می کردم جایگاه مجری ار کاندیداها بالاتره است. متاسفانه کسی هم ابتدا اعتراض نکرد چون آخه با 3 دقیقه میشه در مورد مشکلات اقتصادی مردم نظر داد و بدتر از اون در 90 ثانیه دیدگاه یک نفر را به چالش کشید؟؟؟و بعد.... !!!! کاندیدی که از حق مردم که بیننده صدا و سیما بودند نتونه دفاع کنه چطور می تواند از حق مردم در امور دیگر دفاع کند. از جناب آقای عارف و محسن رضایی تشکر می کنم که از حق مردم دفاع کردند.به نظرم باید ضرغامی از مردم عذر خواهی کند و بهانه ای نگیرد.
من تونستم 10 دقیقه نگاه کنم مسابقه هفته را ، فقط 90 ثانیه فقط به یک سوال سرنوشت ساز و اساسی مملکت.
دقت کردید آقای جلیلی در راستای عملکرد دولت فعلی سخن می گفت؟ آیا او گزینه ی رییس جمهور است؟
سه نفر از نامزدها از این شیوه اجرای مناظره خوشحال بودن و اصلا اعتراض نکردن قالیباف و جلیلی و ولایتی
از کی بپرسم!؟

از کاندیدای شماره 3
مناظره؟؟؟!!!!
همه فقط نظراتشونو گفتن
کسی با کسی مناظره نکرد
به نظر من انتقاد دکتر عارف و رضائی صحیح بود
این برنامه به هیچ وجه در شان ریاست جمهوری نبود
مخصوصاٌ صدا و سیما برای انتقام از اعتراض دکتر عارف سخت ترین عکس را به ایشان نشان دادند و اگر آقای دکتر رضایی نمی گفت معدن ، هیچ کدتم از سایر کاندیدا ها جواب درست را نمی دانستند . به هر حال به نظر من تشخیص ندادن یک عکس بی معنی عیب نیست بلکه سکوت در مقابل عملکرد نادرست برگزارکنندگان مناظره و عدم اعتراض به صدا و سیما نشانه ضعف است .
خداروشکر اقای رفسنجانی رد صلاحیت شد وگرنه واقعا در شان ایشان نبود در این برنامه (بخوانید برنامه کودک) حضور یابد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی