بازدید 264462
در حاشیه ممنوعیت افزایش حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه

مقایسه حقوق دریافتی اساتید دانشگاه با نمایندگان مجلس

مجلس افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه ها را ممنوع کرد.جالب است بدانید، نمایندگان مجلسی که به تازگی و یا دست‌کم در این چند ماه اخیر، کاری جز نامه‌نگاری و حمایت از اشخاص و افراد نکرده‌اند، در بدترین حالت، دست‌کم دو تا دو و نیم برابر یک عضو هیأت علمی هم‌مدرک خود حقوق دریافت می‌کنند!
کد خبر: ۳۲۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵ 27 May 2013
مقایسه حقوق دریافتی اساتید دانشگاه با نمایندگان مجلساعضای هیأت علمی از عوامل اصلی و مهم ساختار آموزشی کشور هستند و کارکرد آنان، تأثیر مستقیم بر کیفیت آموزش عالی دارد. یکی از شرایط مهم ارتقای کیفی اعضای هیأت علمی، ایجاد انگیزه اقتصادی کافی برای این عده است.

به گزارش «تابناک»، در همه دنیا دو گروه از جامعه هستند که به جهت حساسیت شغلی از اهمیت خاصی برخوردارند؛ قضات و اعضای هیأت علمی دانشگاه، یا به عبارت عامیانه آن اساتید دانشگاه‌ها. اهمیت شغل این دو گروه از آن جهت مهم است که سرنوشت افراد و کشور به نوعی وابسته به آنان است و ‌بی نیاز کردن آنان، باعث ‌پیشرفت علمی و فرهنگی جامعه می‌شود.مقایسه حقوق دریافتی اساتید دانشگاه با نمایندگان مجلس

در این باره باید گفت،‌ پیشرفت هر کشور ـ چه از لحاظ فرهنگی و چه ‌علم و فناوری ـ از درون دانشگاه شکل می‌گیرد؛ پس بر اساتید دانشگاه است تا همه همت خود را معطوف به پژوهش و تولید علم کنند تا در این عرصه، موفق به برداشتن گام‌های بلند شوند.

جای شگفتی نخواهد بود، اگر روزی دانشجویی سوار خودرو مسافرکشی شود که راننده آن استاد خودش باشد؛ البته این سرافکندگی، تنها مربوط به استاد نیست، بلکه تمام ابعاد جامعه را در بر خواهد گرفت.

در چنین اوضاعی که سرعت تورم و افزایش قیمت‌ها به صورت و افسار گریخته رو به افزایش است، انتظار می‌رفت که مسئولین کشور و یا‌ دست‌کم نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ که داعیه خدمت و حمایت از قشرهای جامعه را دارند ـ برای دانشگاه‌ها و نیز این زحمت‌کشان عرصه علم و فناوری فکری می‌کردند؛ اما با کمال ناباوری، دیروز مصوبه‌ای به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید‌ که باعث تعجب دانشگاهیان شد؛ مصوبه‌ای که به موجب آن، افزایش حقوق همه کارکنان و اساتید را ممنوع کرد.

و اما این مصوبه به شرح زیر است: بر این اساس، مصوبات هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی با رعایت مواد (۲۰) و (۲۹) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران معتبر است. هیأت‌های مذکور موظفند در مصوبات خود به گونه‌ای عمل نمایند تا ضمن بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های در اختیار دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و آموزشی، تمامی تعهدات قانونی در سقف تخصیص اعتبارات ابلاغی تأمین گردد و از ایجاد تعهد مازاد در منابع ابلاغی جلوگیری به ‌عمل آید.

تبصره ـ کلیه مصوبات هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی برای افزایش و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و اعضای هیأت علمی، رسمی و پیمانی و حق‌الزحمه سایر کارکنان صرفاً در چهارچوب اعتبارات این قانون معتبر است و هر گونه ایجاد تعهد مازاد بر اعتبارات و تخصیص ابلاغی ممنوع می‌باشد.

مقایسه حقوق نمایندگان با اساتید دانشگاه

جالب است بدانید نمایندگان مجلسی که به تازگی و یا دست‌کم در این چند ماه اخیر، کاری جز نامه‌نگاری و حمایت از اشخاص و افراد نکرده‌اند، در بدترین حالت، دست‌کم دو تا دو و نیم برابر یک عضو هیأت علمی هم‌مدرک خود حقوق دریافت می‌کنند!

يکي از اين نمايندگان چندي پيش در مصاحبه تفصيلي، رقم دقيق حقوق دريافتي خود را اعلام کرد.

از اين جهت وي آخرين فيش حقوقي خود (حقوق فروردين‌ ماه) را در اختيار رسانه‌ها گذارد.

ميزان دريافتي این نماينده به شرح زير است:

حقوق پايه: 24.753.750
عائله‌مندي: 966.000
روند ماه قبل: 375
حق اولاد:483.000
حق ايثارگري و جانبازي: 1.066.625 به عبارت ديگر، مبلع دريافتي حقوق وی بيست و هفت ميليون و دويست و هشت هزار ريال است.

لازم به ذکر است این نماینده مجلس کمترین اشل حقوقی مجلس را دریافت می کند و موارد دریافتی زیر در این فیش لحاض نشده است:

- حق اجاره مسکن در ابتدای سال به مبلغ یک صد میلیون تومان 100.000.000
- حق اجاره مسکن 3.500.000 تومان به ازای هر ماه
- حق ماموریت خارجی به ازای هر روز مبلغ 140 دلار
- حق ماموریت داخلی
- حق جلسات
- تسهیلات ساخت مسکن و خرید مسکن
- اضافه کار  175 ساعت به صورت ثابت در ماه
- پاداش و مزایا
- علاوه بر این موارد هر نماینده می تواند پنج نفر به غیر از رئیس دفتر که حقوق آن جدا از طریق مجلس پرداخت می شود از ادارات دیگر به صورت مامور به خدمت در اختیار بگیرد.
- و موارد دیگری که وجود دارد . . .



مقایسه حقوق دریافتی اساتید دانشگاه با نمایندگان مجلس

مقایسه کنید با فیش حقوقی یک استاد دانشگاه

مقایسه حقوق دریافتی اساتید دانشگاه با نمایندگان مجلس

این در حالی است که یک عضو هیأت علمی تمام وقت با مدرک تحصیلی فوق لیسانس، تقریبا نصف این مبلغ را دریافت می‌کند.

توسعه و پیشرفت در گرو دانشگاه

از دانشگاه است که یک کشور، کشور می‌شود؛ جمله معروفی است که امام خمینی در یکی از دیدارهای خود با دانشجویان و اساتید مطرح فرمودند و با این جمله، همه را متوجه اهمیت دانشگاه می‌کند.

در جهان امروز پيشرفت و توسعه كشورها بر مبناي علم و دانش استوار است. پژوهش و توليد علم و فناوري از مهمترين عناصر رشد و توسعه اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، صنعتي و سياسي كشور به شمار مي‌آيد. توفيق در اين زمينه‌ها در صورتي محقق مي‌شود كه در برنامه‌ريزي‌هاي هدفمند و كلان كشور، توجه مناسبي به امر پژوهش و فناوري صورت پذيرد. تاكنون كشوري در جهان ديده نشده‌ كه بدون توسعه همه‌جانبه علمي به توسعه اقتصادي و صنعتي برسد؛ بنابراين، لازم است پژوهش و فناوري به عنوان يك مسأله حياتي و نيروي محركه پيشرفت و توسعه پايدار و رسيدن به رفاه و استقلال واقعي جامعه در اولويت قرار گيرد.

موفقيت‌هاي اخير چشمگيرمان در پژوهش‌هاي هسته‌اي، سلول‌هاي بنيادي و بازسازی سيستم‌هاي عصبي و طراحي و ساخت موشك‌ها و هواپيماها و ...‌ نتيجه تحقيقات نيروهاي متخصص و توانمند كشورمان است و اين بدان معناست كه ما در همين آغاز راه، طعم شيرين سرمايه‌گذاري در امر پژوهش را ديده‌ايم و مي‌دانيم كه چگونه علم و فناوري، موجب بالندگي و اقتدار كشور بوده است.

اميدواريم روزي برسد كه همه با هم در راستای رشد و اعتلاي فرهنگ پژوهش و فناوري كشورمان تلاش كنيم و وقتي در تنگناهاي مالي قرار مي‌گيريم، بودجه پژوهشي را فداي ديگر امور نکنیم و بدانيم حل مشكلات كشور، تنها با اجراي پژوهش محقق مي‌شود و توسعه كشور در گرو توسعه علمي است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۰۷
انتشار یافته: ۶۱
آی تابی جون قربون دهنت،این حکم هیئت علمی دانشگاه آزاده،واقعآ در حق ما هیئت علمی های دانشگاه آزاد ظلم شده و داره میشه! لازم به یادآوریه که حقوق هیئت علمی دانشگاه ملی و علوم پزشکی هم بیشتر از دانشگاه آزاده!
من مربی دانشگاه آزاد واحد کرج با مدرک فوق لیسانس با 15 سال سابقه تدریس دروس تخصصی در رشته فنی مهندسی هستم هفته ای 18 ساعت تدریس دارم ماهانه کمتر از 350 هزار تومان دریافتی دارم. در 4 سال گذشته تنها یکبار 12 درصد افزایش حق الزحمه داشته ایم!
در مقایسه می بینیم حقوق فوق برای یک تازه کار خیلی خوب است!
از سایت تابناک خواهشمندم نظرم را چاپ کنند آدرس ایمیل خود را در اختیار سایت قرار داده ام اگر دانشگاه اعتراض یا جوابیه ای دارد آمادگی دفاع دارم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
دوست عزیز قسمت کسورات در فیش ملاحظه شود
ای کاش کسی هم حقوق معلمان و اساتیددانشگاه را مقایسه کند
بنده و یکی از دوستانم مدارکمان یکسان و هر دو در یک زمان استخدام و از یک دانشگاه فارغ التحصیل ولی حقوق ایشان سه میلیون تومان و حقوق بنده به یک میلیون تومان هم نمی رسید حال که هر دو بازنشست شده ایم حقوقمان سه برابر فرق می کند
چرا این مقایسه را با حقوق فرهنگیان انجام نداده اید؟ اگر در آینده شاید اساتید مسافر کشی کنند در حال حاضر خیلی از فرهنگیان این کار را می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
مشکل ما در ایران اینه که هیچکس حق و حقوق خودشو مطالبه نمیکنه و فقط میخواد دیگری را به زیر میکشه. مسئولین هم خوب سوئ استفاده میکنند. چون جنگ زرگری راه میفته و بعد تموم میشه
من می خوام بگم که چرا شما حقوق اساتید را با نمایندگان مقایسه می کنید . ببینید یک استاد دانشگاه زیاد زحمت کشیده یا این فوتبالیستها . یک استادیار دانشگاه در ماه یک میلیون 700 هزار تومان می گیرد در صورتیکه کارشناس معمولی با 5 سال سابقه کار در شرکت های مپنا و ایران خودر بیشتر از یک حقوق استاد دانشگاه دریافت می کنند حالا اگر بخواهیم با دریافتی فوتبالیستها مقایسه کنیم که اختلافات بسیار فاحش است . واقعا باید گریست
سلام بر اساس نامه ای که شورای صنفی اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه چند روز منتشر کرد در هشت سال گذشته (دولت مهرورزی) با احتساب میزان تورم سالانه اعلام شده توسط بانک مرکزی و افزایش سالانه حقوق در مجموع 58 درصد از قدرت خرید اساتید دانشگاه دولتی کاسته شده است. جهت اطلاع مسئولان
نیت خدمت گزاری نماینده مجلس در مقایسه با استاد دانشگاه مشخصــــــــــه....
من هیئت علمی دانشگاه هستم حقوق دریافتی ما با این وضع تورم خیلی کمه.
ممنون از مقاله جالب شما.
تابی جون چرا از حقوق معلمین نمیگی؟
بخدا ما حاضریم تابستون و تعطیلات هم مدرسه بریم ولی نصف حقوق یک هیئت علمی را بگیریم؟
اینقدر از دانشگاه دم نزنید... دانشجویانی که بهشون مینازید از زیر دست ما معلیمن گذر کرده اند...
یع کمی هم از فضای علمی مدارس حمایت کنید...
فرقش در این است که کل دریافتی کارمندان، معلمان و اساتید دانشگاه همان است که در فیش حقوقی میاد اما نمایندگان مجلس در مدت نمایندگی، چند دستگاه اتومبیل ، وام بلاعوض ودیعه مسکن ، هزینه ایاب و ذهاب ، حق ماموریت های آنچنانی و... دریافت می کنند.
من به عنوان یک شهروند تهرانی درد دل شما را دیدمو می خواستم بگویم که در جامعه ی ما که نامش از این اتفاقات زیاد می افتد همسر من با مدرک فوق لیسانس و معدل بالا کارمند یک وزارت خانه است وکار فرهنگی میکند و حقوقش یک میلیون و سیصد است درحالی که نمایندگان شهر ما با مدارک لیسانس نماینده شده اند و به قول شما دوست عزیز با حقوق های کلان و باسوادی بسیار پایین تر وبا کارایی کمتر دریافت می نمایند.این ها که غصه ندارد در جامعه ی ما این اتفاقات طبیعی است و غصه ندارد و شما هم غصه نخورید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
کارآیی ربطی به مدرک تحصیلی ندارد.
سلام، معلم بازنشسته، فوق لیسانس،با سه گروه تشویقی، (دو تا بابت ارزشیابی، یکی بابت 20 ماهی که در دوره سربازی در جبهه بوده ام،) حکم بازنشستگی بعد از سی سال با افزایش حقوق سال 92
1350000 تومان
همتای من که سه گروه تشویقی را نداشته
چیزی نزدیک 1050000 ملیون تومان.
بعد از 30 سال خدمت و داشتن دو فرزند دانشجو و هزینه های شهریه. دختر تازه عقد کرده که یک نفر هم ( داماد) در واقع به ما اضافه شده، چگونه می توان زندگی کرد!!!!
اگه بنده بگم دانشجوی دکترای فیزیک هستم و در آموزش و پرورش با دوازده سال سابقه حکم من امسال شده یک میلیون تومان دقیق باور می کنید؟!!!!!!!!!!!! من چی باید بگم؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
هيئت علمي با دكتري ميره سر كار. معلم با ديپلم يا حد اكثر ليسانس مي ره بعدا درس ميخونه ميشه دكتر. فرقش اينه.
فاطمه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
من تو كف اين منفي زدنتونم...........خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
استاد دانشگاه امروز کم درآمد ترین عضو جامعه است. اساتید گناه کبیره نکردهاند که در این مملکت در زمینه علمی وارد شده اند. اساتید دانشگاه در کشورهای دیگر حدود 7000 دلار حقوق دریافت می کنند.
تعلیم و تربیت در حال نابودی است در بین دعواهای مسئولین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
دوست عزیز در استرالیا استاد دانشگاه (استاد تمام) حدود 15 هزار دلار و مهندس راه اهن حدود 12/5 هزار دلار (با لیسانس) و 25 هزار دلار (با ارشد و 10 سال سابقه) درامد دارد، نکته مهم اینجاست که استادی گرچه شغل بسیار مهمی است ولی نسبت به کارهای عملی راحت تره و از این رو معمکولا افراد هم مدرکی که در صنعت کار میکنن نسبت به اساتید دریافت بالاتری دارند
سلام متاسفانه شما حقوق دو قشر پردرآمد جامعه را داری مقایسه میکنی. بهتر حقوق کارمندان دولتی یا غیردولتی با افراد هیات علمی با مدرک یکسان مقایسه کنی انوقت متوجه میشی حقوق هیات علمی بیش از 5 برابر فردی که در جای دیگه با همان مدرک مشغول بکار هست......
بی انصافی است که حقوق معلمان با اساتید مقایسه شود یک استاد دانشگاه برای گرفتن مدرک دکتری پوستش کنده می شود و هر روز برای تدریس در روز بعد باید مثل روزهای امتحان درس بخواند و در کنار تدریس باید کار پژوهشی هم انجام دهد تا بتواند مقاله بدهد که این قضیه با توجه به تحریم ها و بستن سایت های علمی به سختی انجام می گیرد در حالی که این مسایل برای معلم ها وجود ندارد پس تفاوت حقوق این دو قشر منطقی است.
باور کنید بیچاره تر از معلم تو این مملکت پیدا نمیشه
تازه اینو یادتون رفت که یک هیئت علمی مجبور است حداقل فعالیت های پژوهشی و چاپ مقاله را داشته باشد و الان هم همه ژورنال ها برای چاپ پول میگیرند. شرکت و ثبت نام در کنفرانش ها هم هزینه دارد. و همه این هزینه ها باید از همین حقوق پرداخت شود.
بزودی دانشگاه ها به مراکز تولید مدرک تبدیل خواهند شد که هیچ کارایی نخواهند داشت...
یکی نیست به این مجلسیا بگه چطور طرح برداشتن حق ماموریت های خارج از کشور که چند وقت پیش به مجلس ارائه شد را رد کردید.
چی باعث میشه فکر کنید همه مردم ایران باید جور اقتصاد مقاومتی را که خودتان تا حدی مسئول به وجود امدنش هستید را بکشند الا شما مسئولین محترم!!!!!!!!!!!!!!؟
ما برای پول انقلاب نکردیم . اصلا حقوق چیه دیگه؟"یک بازاری مستضعف"
کارمندان دانشگاه ازاد بدبخت ترین قشر تو دانشگاه هستند اعضای هیأت علمی حق التدریس اضافه و مزایایی دیگه دارند که تو حکم آنها نیامده است ضمناً تو واحد دانشگاهی ما و 3 روز تو هفته میان سرکار ولی کارمندها حکم حقوقی آنها در مقایسه با اساتید که هیچ درمقایسه با معلمین هم کمتره
با سلام
من هيئت علمي دانشگاه هستم . مردم ما از مشکلات اقتصادي نگاهشان به فيش حقوق همديگر است که جاي تاسف دارد. من که به خدا بعد 20 سال کار سخت تمام وقت 16 ساعت در روز در دانشگاه و منزل براي دانشگاه، 20 سال درس خوندن به زندگي با دوتا بچه نميرسم . پول آب براي 19 واحد اومد حدود 16 ميليون تومان . چه کار کنم ....
تابناک قبلا از این حرفا نمیزدی . چی شد یاد فقیر فقرا کردی ؟
لطف کنید با حقوق یک فوتبالیست مقایسه کنید
به ضرس قاطع می توان قسم یاد کرد حقوق بسیاری از کارمندان با مدرک پنج ابتدایی و سیکل همراه اضافه کار بیشتر از اعضاء علمی است
سارا خانم بسیاری از اساتید محترم نصف معلمان هم زحمت نمی کشند . مثلا کتاب شیمی عمومی مورتیمر با بیش از هزار صفحه در یک جزوه پنجاه صفحه ای تمام میکند .!!
بنده متخصص یکی از رشته های پزشکی هستم که بعد از 7سال تحصیل در رشته پزشکی عمومی و4سال تحصیل در دوره تخصص (جمعا 11سال بعد از دیپلم)اکنون کارمند پیمانی یکی از شبکه های بهداشتم و دریافتی بنده 1300است!!و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
با سلام
بنده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد با 12 سال سابقه هستم. چیزی بعد کسورات عاید بنده میشه یک میلیون تومان است شهریه مدرسه فرزندانم قسط خانه و....
جای شگفتی نيست كه اكنون دانش آموزان سوار سرويس خودرويي مي شوند که راننده آن معلم خودشان است؟
جالبه كه يه نكاهي هم به حقوق استيد حق التدريس بندازيد. من در دانشكاه سراسري تدريس ميكنم دانشجوي دكتري معماري هستم. هيج شانسي هم فعلا براي جذب نيست. حقوق من ساعتي٤٧٠٠ تومنه. اونوقت معلم خصوصي هاي كنكور با ليسانس ساعتي ٤٠٠ هزارتومن دريافت ميكنن. امسال هم حقوق حق التدريس اضافه نشد. علمي كاربري دو برابر سراسري حقوق ميده!!!
عضو هیات علمی دانشگاه واقعا شغل پر استرسی است باد تمام وقت دانشگاه و استراحت را برای آماده کردن مطلب برای تدریس، خواندن و تصحیح کارهای دانشجویان، راهنمایی مشاوره و داوری پایان نامه ها، انجام پژوهش و... بسیاری کارهای دیگر گذاشت و مرتب استرس تبدیل وضعیت، ارتقا و ... را داشت. در حالیکه این استرسهای شغلی در دیگر مشاغل دیده نمی شود و یا کمتر وجود دارد.
متاسفانه هیات علمی دانشگاه بودن بخصوص دانشگاههای دولتی مقل آواز دهل از دور خوش است می باشد به دیگر دوستان هم اعلام کنید که اگر شغل با درامد بهتر گیرشون بیاد هرگز به هیات علمی شدن فکر نکنند چون فقط وقت تلف کردن است و بجای تحقیق و مطالعه باید بدنبال یه لقمه نون دوید. لطفا لفرمایید یه فوق لیسانس هیات علمی با ماهی یک و چهارصد که بش میدن چطور باید کرایه خونه، خرج زندگی با سه بچه و .... را بپردازه . لطفا به درد این قشر رسیدگی کنید
یه سوال
این آقایان نماینده مبلغی را که بابت تبلیغات هزینه کرده اند را از کجا باید جبران کنند
اگر ما حقوق آقای نماینده را 5000000حساب کنیم می شود سالی 60000000و در چهار سال می شود 240000000در حالی که نمایندگان برای تبلیغ خیلی بیشتر از این هزینه کرده اند
حالا ما فرض می کنیم این آقای نماینده ماهی 2000000خرج زندگی در تهران را دارد در این چهار سال می شود 96000000که اگر از 240000000کم کنیم می شود 144000000 حالا سوال
کدام انسان عاقلی در عرض یک ماه 240000000خرج می کند تا در چهار سال 144000000آن برگردد پس همین فیش حقوقی دروغه هم دل سوزی نمایندگان برای مردم
ساعت حق التدریس در دانشگاه ازاد ساعتی 6000 تومان است وهمینطور در دانشگاه پیام نور7000 تومان است
حیف از جوش وغصه است که برای بچه های مدرسه می خوریم
تابناك ممنون. مقاييسه حقوق استاد دانشكاه با ميزان درامد هاي ساير إقشار جامعه داستاني طواني است ولي مقايسه با حق بنگاه أملاك كه يك درصد فروش است جالب است مثلا يك درصد فروش يك ملك در شمال تهران جقدر است (مثلا يك درصد هشت صد مليون تؤمان ) كه به معاملات أملاك تعلق مي كيرد
نکته اصلی این هست که یکی از این تصاویر فیش حقوقی هست و دیگری حکم در واقع خالص دریافتی نماینده محترم 2700000 هست در صورتی که دریافتی استاد دانشگاه پس از کسو.رات یه چیزی نزدیک به 1150000 خواهد شد اونوق راندمان نماینده ها شده قانون ها و وضع موجود مملکت
نشستن در جلسه مجلس و رای دادن و برخی مواقع غیبت کردن در جلسات مجلس کجا و سرکلاس رفتن و مقاله علمی نوشتن. استاد دانشگاه و یا معلم ای بسا که تعطیلات هم ندارد. خانه هم برای او محل کار است و اغلب خانواده هم از وی ناراضی

یک استاد دانشگاه
خبر ها را حتما خوانده اید که رشد علم در ایران یازده برابر متوسط جهانی است. تنها مورد برنامه 1404 که محقق شده است رسیدن ایران به رتبه اول علمی منطقه است که بسیار زودتر از زمان تعیین شده بدست آمده است. اعضا هیئت علمی دانشگاهها + دانشجویان در تخقق این موفقیت نقش داشته اند. اما در عوض اگر افزایش حقوق 25% در سال 92 برای کارمندان دولت تصویب شد برای هیئت علمی 20% تصویب شد. در سالهای گذشته هم درصد افزایش حقوق هیئت علمی کمتر از دیگر کارمندان بوده است. چرا؟ مگر چند هیئت علمی در کشور به کار اشتغال دارند و بار افزایش حقوق از 20 به 25% برای دولت چقدر است؟(اعضا محترم هیئت علمی دانشگاههای آزاد حقوق بگیر دولت نیستند). آیا دلیلی جز ناراضی تراشی برای این رفتار می توان یافت؟ آیا دلسرد کردن اعضا هیئت علمی با این بی عدالتی ها + قطع دسترسی به پایگاههای علمی +قطع شرکت در کنفرانسهای بین المللی + .... برای کند کردن رشد علمی کشور برنامه ریزی شده است؟
آیا گوش شنوایی هست که پاسخ دهد؟
اين هم يكي ديگر از دست گل هاي مجلسي ها . در همه دنيا براي پيشرفت علم ، آموزش وپژوهش انگيزه ايجاد مي كنند اما در كشور ما بلعكس است .
بنده بعنوان یک معلم ساده با مدرک دکتری با 25 سال سابقه در آموزش و پرورش و هم بمدت 15 سال سابق تدریس دز دانشگاههای مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی مانند دانشکاه آزاد و غیر انتفایی و علمی کاربردی وغیره اذعان دارم که تدریس در دانشگاههای ایران صد مرتبه آسانتر از تدریس در مدارس موجود میباشد و ضمنا شواهد و مدارک ارزشیابی بنده نشان دهنده آنست که اینجانب جزو فعالترین آنها در رشته خودم بودم و میباشم لذا بنده مخالف دوست عزیزی هستم که فرمودند حقوق و زحمت های معلمین را با اساتید دانشگاه مقایسه نکنید به آن دوست عزیز دانشگاهی توصییه می کنم حداقل جهت آشنا شدن با شرایط آموزشی مدارس و شاگردان یک روز از ساعت تدریس خود را در مدارس سپری کنند تا مشکلات معلمین را بهتر از نزدیک لمس نمایند. با تشکر
مسلمان پس ما استاد های مدعو دانشگاه پیام نور دیگر باید برویم بمیریم؛ نه قرارداد داریم نه بیمه؛ نه کارت شناسایی تاره نهایت ترمی چهار ماه و نیم 500هزار تومان خیلی باشه می گیریم.
با سلام
به نظر می رسد برای پایداری در توسعه باید به وضعیت معیشتی اعضای هیات علمی در کنار توجه به برون دادهای مناسب آنها همت گمارده شود. بهتر است مجلس خود اقدام به افزایش مناسب اعضای هیات علمی بکند و از طریق هیات امناء و غیره نباشد.
من کارمن بندر شهید رجایی مدرکم فوق لیسانس حقوقم 790 هزار تومان
چون اقای احمدی نژاد بعداز چند ماه باید استاددانشگاه بشود مجلس افزایش حقوقش را ممنوع می کند تا از او انتقام بگیرد والا هدفشان مبارزه با پیشرفت علم نیست.
عزیز دل برادر، چرا نظر هارو ثبت نمیکنی؟
یادمان نرود کارگرانی هستند که همیشه شرمنده خانواده خود برای امرار معاش هستند.ودرحسرت خیلی چیزها....
چرا تیتر را فراموش کردید
استاد دانشگاه و نماینده مجلس!
چکار به استاد و معلم و کارمند دارید!
تازه نماینده های ما که در جلسات یا نیستند یا با التماس باید زحمت فشردن دکمه برای رای را
از آقایان بگیریدو...
ما كه ارزش كار علمي اساتيد را نمي دانيم و براي تعيين حقوق يك استاد اينقدر تنگ نظر هستم پس چطور بدنبال پيشرفت علم و دستيابي به فناوري هاي جديد علمي هستيم؟ مگه يك بام ودو هوا هم امكان داره؟ واقعا جاي بسي تاسف است!!!
ماهی سه میلیون و پانصد هزار تومان فقط هزینه اجاره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اینه عدالت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خواهر بزرگوار سارا خانم محترم!
اول آنکه حقوق بگیران جامعه بنا به قانون خدمات کشوری بایستی از دریافت نظام هماهنگ بر خوردار باشند که نیستند
دوم آنکه نویسنده این یادداشت 23 سال سابقه با مدرک دکتری ریاضی شاغل در وزارت آموزش و پرورش است و همانطور که در یادداشت دیگری اشاره شد دریافتی ام با هم سابقه ام در آموزش عالی قابل مقایسه نیست که باید باشد.
سوم آنکه شما در قضاوت ناصواب خود مقایسه ای ناقص فرمودید و پوست کنده شده ی اساتید محترم نمودید. از باب مزید اطلاع شما عرض می شود که چناچه وظایف استادی انشالله به درستی اجرا شود که اکثراً می شود ؛ موظفی تدریس بزرگواران 8 ساعت در هفته است حال آنکه همین موظفی در آموزش و پرورش 24 ساعت لذا قانون گذار محترم به قد شما می اندیشیده است که 16 ساعت پژوهشی را به اساتید دانشگاه اختصاص داده است تا خدای نکرده پوست لطیفشان کنده نشود.
چهارم آنکه از همه ی مقایسه ها هم که بگذریم دریافتی ها گونه گون دولتی در هر پست غیر ستادی یا وذارتی که با شند منافات فاحشی با مر قانونی نظام هماهنگ پرداخت پیدا کرده است و این مساله نباید عاملی برای حمله مستخدمین دولتی به یکدیگر شود بلکه بایستی به فرموده ی مولا علی(ع) همگی تلاشی هماهنگ در استمتاع از قانون مورد اشاره نماییم.
با سلام و عرض ادب
من دانشجوی مهندسی برق قدرت(دولتی)هستم
با یکی از اساتید صحبت میکردم گفتن پایه حقوقی نداره ولی مزایای خوبی داره....

نمیدونم چی بگم...
اگه ب اساتید بها ندن...ب هیات علمی بها ندن...دانشجو هم ک قشر بدبخت جامعه دست تو جیب پدر...واقعا حرفی برا گفتن ندارم
اینجوری ی مملکت اباد نمیشه هیچ...همه ب فکر رفتن میشن
سلام
من امسال ارشدم تموم شده و برای دکترا میخوام کنکور بدم لطفا خدایی یک استاد دانشگاه دولتی راست و حسینی بگه حقوقش چقدره و ایا بین هیت علمی و کارمند با مدرک دکترا که استخدام رسمی هست چقدر تفاوت حقوق هستش؟
رای من به کل زده شد. خواستم ارشد بخونم به هدف استاد دانشگاه
سلام
بنده هم یک دبیربامدرک ارشد هستم باپانزده سال سابقه باماهی یک میلیون و چهارصدهزارتوان خریدیک پرایدهم ندارم مستعجرم تا کی بادانش آموزان امروزو اعصاب خراب
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار