بازدید 14182

احمدی‌نژاد: کوته‌بینان نمی‌گذارند کار انجام دهیم

کد خبر: ۳۲۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹ 18 May 2013
رییس‌جمهور گفت: برخی با کوته‌بینی مشکلاتی به وجود می‌آورند که نمی‌گذارند ما کار انجام دهیم. ما باید به جلوتر از چیزهایی که هست بیندیشیم وگرنه موجودیتمان به خطر می‌افتد. ما باید حرف متعالی را که داریم به گوش همه مردم جهان برسانیم.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در پنجمین همایش ملی روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن اجلاس سران، با اشاره به پیشرفت‌های مختلف در عرصه تکنولوژی، به اهمیت ارتباط انسان‌ها با یکدیگر اشاره کرد و افزود: آنچه محور و مبناست، انسان است و همه چیز در خدمت انسان و تعالی اوست. انسان و حقیقت او در یک بستر و با یک عامل شکوفا می‌شود که این بستر، ارتباط با دیگران است و عامل آن، معرفت است.

وی ادامه داد: انسان اصلا برای ارتباط‌گیری آمده است و اگر ارتباط نباشد، انسان با سایر موجودات یکی است و از سوی دیگر عاملی که به انسانیت معنا و مفهوم می‌بخشد، همان معرفت است. هرقدر دایره ارتباطات انسان گسترده‌تر و معرفت او وسیع‌تر باشد، انسان شکوفاتر و کمال‌یافته‌تر خواهد شد. خداوند انسان را برای ارتباط حداکثری خلق کرده و این ظرفیت را در وجود انسان قرار داده است. تجهیزاتی که برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر ساخته می‌شود نیز برای پاسخ به همین نیاز اساسی است که در وجود انسان قرار گرفته است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "زمانی ویدئو تبدیل به یک مساله شده بود"، گفت: اما امروز ببینید که ما در کجا قرار گرفته‌ایم. هر نعمتی ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد. وزارت دفاع یک کشور ممکن است از دانشجویی سوءاستفاده کند اما این بدان معنا نیست که اصل فرصت و ظرفیت به وجود آمده را نفی کنیم. به طور مثال تکنولوژی هارپ و انرژی اتمی نیز مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد و حتی از فضای ارتباطات و از سینما و مدرسه نیز سوءاستفاده می‌شود. اگر اینطور باشد باید همه چیز را تعطیل کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: ما باید در عرصه توسعه ارتباطات، تولید دانش و پایگاه‌های اطلاعاتی پیشتاز باشیم و تکنولوژی و فناوری را نیز باید بومی کنیم. ما باید به استعداد بومی اعتماد کنیم؛ البته این بدان معنا نیست که همه چیز را قطع کنیم و واردات نداشته باشیم، نه؛ اما اگر می‌توانیم خودمان بسازیم که حتما می‌توانیم.

وی با تاکید بر اینکه "باید از همه ظرفیت‌های موجود دنیا در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنیم"، اظهار کرد: ما باید به تعالی بیندیشیم و به جایی برسیم که انسان آزاد شود و فقط در عبودیت خدا حرکت کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر