بازدید 3334

ارجاع پرونده زن محكوم به رجم به كميسيون عفو

با توجه به صحبت‌هاي پيش آمده به نظر مي‌رسيد راي صادره نقض و پرونده جهت رسيدگي مجدد ارجاع شود اما پرونده به اداره‌ كميسيون عفو و بخشودگي ارسال شده است.
کد خبر: ۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۵ 15 October 2007

وكيل زني كه محكوم به سنگسار شده، از ارسال پرونده‌ موكلش به كميسيون عفو و بخشودگي خبر داد.

سعيد اقبالي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره‌ آخرين وضعيت پرونده‌ موكلش اظهار داشت: بعد از اجراي حكم رجم «ج . ك» هم‌جرم موكلم، از دفتر رييس قوه‌ قضاييه پرونده خواسته شد و به صورت ويژه مورد بررسي قرار گرفت. با توجه به صحبت‌هاي پيش آمده به نظر مي‌رسيد راي صادره نقض و پرونده جهت رسيدگي مجدد ارجاع شود اما پرونده به اداره‌ كميسيون عفو و بخشودگي ارسال شده است.

وي با بيان اين‌كه ارسال پرونده به اين كميسيون به معني صحه گذاشتن بر حكم رجم موكلم از سوي قوه قضاييه است گفت: از حدود 10 سال پيش موكل به همراه «ج . ك» مورد تعقيب قضايي قرار گرفتند و حكم رجم او صادر شد كه به علت وجود نواقص در پرونده اين حكم توسط قضات ديوان عالي كشور در مرحله‌ي اول نقض شد. بعد از رسيدگي، حكم رجم مجددا صادر شد و به تاييد قضات ديوان عالي كشور رسيد.

اقبالي ادامه داد: حدود دو سال است كه بحث اجراي اين حكم مطرح است و در نهايت درباره‌ي هم‌جرم موكلم، حكم اجرا شد و بعد پرونده توسط دفتر رييس قوه‌ي قضاييه مطالبه شد، تا كنون پيگير نتيجه بوديم تا با توجه به نقص‌هاي موجود در پرونده به ويژه با توجه به عدم وجود شرايط احصان در موكلم، نقض راي و صدور راي بر اساس فتواي معتبر فقهي انتظار مي‌رفت اما پرونده به كميسيون عفو و بخشودگي ارسال شد.

متهمان اين پرونده‌ در سال 1374 اقدام به ترك خانواده و خروج از اسلام‌شهر كرده و به مدت چهار سال و نيم در شهر تاكستان به سر مي‌برده‌اند.

در اين ميان همسر اول زن متهم در پرونده با مراجعه به كلانتري اسلام‌شهر، مدعي ربودن همسر خود مي‌شود. پس از گذشت چهار سال و نيم و بازگشت متهمان به اسلامشهر، پيرو شكايت همسر نخست زن متهم پرونده، نامبردگان دستگير شده و پرونده جهت رسيدگي به شعبه سوم دادگاه كيفري تاكستان ارجاع مي‌شود.

در اين پرونده يك‌بار حكم صادر و از سوي ديوان عالي كشور نقض و پرونده جهت انجام تحقيقات بيشتر به دادگستري تاكستان ارسال شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری