بازدید 7181

افشاگری مامور سازمان ملل دردسر ساز شد!

در حالی که یکی از ماموران سازمان ملل از استفاده شورشیان سوری از گاز سارین خبر داده بود، کمیسیون مستقل سوریه در سازمان ملل و دبیر کل ناتو با رد این سخنان، مدعی شدند هنوز معلوم نیست چه گروهی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
کد خبر: ۳۱۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰ 07 May 2013
به گزارش جام نیوز سایت دویچه وله(DW) نوشت: «کمیسیون مستقل سوریه در سازمان ملل اظهارات کارلا دل‌پونته درباره استفاده شورشیان سوری از سلاح شیمیایی در درگیری‌های این کشور را رد کرده است. در توضیح این کمیسیون آمده که هیچ دلیلی مبنی بر استفاده سلاح شیمیایی از سوی هیچ‌یک از طرفین منازعه در دست نیست. این کمیسیون تاکید کرده که در حال حاضر نمی‌تواند توضیح بیشتری در این زمینه ارائه کند.»

این سایت افزود: «کارلا دل‌پونته، دادستان پیشین دادگاه کیفری بین‌المللی در پرونده یوگسلاوی و رواندا و عضو کمیسیون تحقیق سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر در سوریه، در گفتگو با تلویزیون سوئیس اعلام کرده بود که بر اساس مستندات جمع‌آوری شده این کمیسیون، شورشیان سوری از گاز سارین استفاده کرده‌اند. او تصریح کرده بود که هنوز شواهد غیر قابل انکاری برای استفاده مخالفان اسد از گاز سارین به دست نیامده اما سوءظن آشکاری در این زمینه وجود دارد.»

به نوشته رادیو فردا، مخالفان حکومت دمشق، در واکنش به سخنان خانم دل‌پونته، اتهام استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ داخلی سوریه را رد کردند. یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه به خبرگزاری آلمان گفت، مخالفان به گاز عصبی سارین دسترسی ندارند و از آن هم استفاده نکرده اند.

در حالی دویچه وله مدعی دل‌پونته گفته "هنوز شواهد غیر قابل انکاری برای استفاده مخالفان اسد از گاز سارین به دست نیامده" که رادیو فردا در مورد سخنان خانم دل‌پونته نوشت: « روز یکشنبه "کارلا دلپونته" مامور تحقیق ویژه سازمان ملل گفته بود "دلایل محکمی" وجود دارد که نشان می دهد مخالفان سوری از گاز شیمیایی سارین استفاده کرده اند.»

در گزارشی هم که شبکه سلطنتی بی بی سی از سخنان خانم دل‌پونته منتشر کرده است، این مامور سازمان ملل به صراحت اعلام می کند که شورشیان سوری از گاز سارین استفاده کرده اند.

به نوشته سایت بی بی سی فارسی، پائولو سرجیو پینیرو، رئیس کمیسیون تحقیق گفته است که این کمیسیون در حال بررسی تمام اتهامات مربوط به استفاده از اسلحه شیمیایی توسط طرف های درگیر در جنگ داخلی سوریه است. وی تاکید کرده که نتایج بررسی های کمیسیون تحقیق بین‌المللی مستقل سوریه، در روز سوم ژوئن (۱۳ خرداد) در قالب بیانیه ای رسمی منتشر خواهد شد.

گاز سارین، یک نوع گاز اعصاب بسیار خطرناک است که از گاز خردل و کلر نیز کشنده‌تر محسوب می‌شود.

در همین حال، دبیرکل ناتو، آندرس فوگ راسموسن می‌گوید، نمی‌توان بدون تحقیق دقیق اعلام کرد که سلاح شیمیایی چه زمان و توسط چه کسانی در سوریه استفاده شده است.106


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار