بازدید 8028

فرودگاه سهند برای فرود هواپیما آماده می‌شود

کد خبر: ۳۱۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶ 05 May 2013
نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس از طرح توسعه فرودگاه سهند مراغه خبر داد و گفت: فرودگاه سهند برای فرود هواپیماهای فوکر100 آماده می‌شود.

مهدی داوتگری امروز در گفت‌وگو با فارس در مراغه از اختصاص 20 میلیارد ریال برای اجرای طرح توسعه فرودگاه سهند خبر داد.

وی افزود: با اعتبار اختصاص یافته در طرح توسعه، موانع پروازی و روکش آسفالت فرودگاه اجرا و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرودگاه سهند مراغه به دو میلیون نفر از جمعیت شهرهای استان‌های آذربایجان‌شرقی و غربی خدمات می‌دهد، افزود: فرودگاه سهند برای فرود هواپیماهای فوکر100 آماده می‌شود.

فرودگاه سهند مراغه از فرودگاه‌های اقماری اداره کل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی می‌باشد، این فرودگاه در زمینی به مساحت 42 هکتار مابین جاده مراغه - بناب واقع شده و با جابجایی 3740 مسافر درسال توانسته‌است سهم موثری در توسعه منطقه ایجاد کند.

این فرودگاه دارای سالن ترمینالی به مساحت یک هزار و 200 متر، با تمامی امکانات رفاهی برای مسافران است و فضای داخلی آن محیطی مناسب را برای مراجعان مهیا کرده است.

در حال حاضر فرودگاه، مجهز به دستگاه ناوبری از نوعNDB-DME  (فاصله‌سنج و جهت‌گیری) است و دستگاه در تمام طول شبانه‌روز عملیاتی است، طول باند  آن 2932  متر  و عرض 30 متر  فاقد سیستم روشنایی بوده و در طول شرایط دید خوب قابل نشستن است.

هم اکنون این باند باPCN  : 20/F/C/Z/T   جهت نشست و برخاست هواپیمای   ATR72 مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای هواپیماهای پایین‌تر از این گروه نیز کاربرد دارد.

فرودگاه تبریز دارای واحدهای عملیاتی مراقبت پرواز، الکترونیک و ایمنی‌زمینی است که هرکدام از این واحدها امکانات مناسبی جهت برقراری یک پرواز ایمن دارند.

فرودگاه سهند، به استناد موارد ذکر شده در AIP، (اطلاعات هوانوردی ایران) فقط در زمان پروازهای برنامه‌ای عملیاتی است و زمانی غیر از این ساعات، با هماهنگی 24 ساعت قبل از پرواز، آماده سرویس‌دهی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل