بازدید 39267
حرفه‌ای شدن؛ راهکاری با فواید بسیار

سربازی می‌تواند شغل آفرین باشد نه خدمت اجباری!

شاید بد نباشد که متولیان امر، یک بار هم که شده از این دید به سربازی بنگرند تا دست‌کم اشاره به مشکلاتی مانند طولانی بودن مدت خدمت، نتواند از شأن خدمت به وطن کاسته، بلکه فراخوانی باشد برای کسانی که هم اشتیاق به خدمتی از این دست را دارند، هم جویای کار بوده و به دنبال منبع مالی برای تأمین زندگی‌شان می‌گردند.
کد خبر: ۳۱۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹ 22 April 2013
اگر به سراغ بزرگتر‌ها برویم، «اجباری» واژه‌ای ا‌ست که برایشان یک معنا بیشتر ندارد؛ اصطلاحی که در قدیم به نوعی مخفف «خدمت [اجباری] سربازی» بوده و جالب اینکه این روز‌ها هم، به ویژه پس از افزایش طول خدمت، یادآور‌‌ همان خدمت دو ساله‌ای است که از روزگار دور بدون تغییر باقی مانده و چه بسا تنها ماجرای تغییر ناکرده دهه‌ها و حتی قرن اخیر در کشورمان باشد!

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که بیش از یک سال از اعمال قوانین جدید سربازی و افزایش مدت خدمت از هجده ماه به بیست و یک ماه می‌گذرد، هنوز این افزایش با اما و اگرهای بسیاری از طرف جوانان مشمول روبه‌رو بوده و به باور بسیاری، طول مدت خدمت سربازی از جمله موارد نامطلوبی به شمار می‌آید که ارتباط دادن آن با برخی مشکلات مانند افزایش سن ازدواج، چندان دشوار به نظر نمی‌رسد.

این مشکل اما هنگامی نگران کننده‌تر خواهد بود که بدانیم سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح در ماه‌های پایانی سال گذشته، نه تنها اعمال کاهش مدت سربازی را مردود دانسته بود، بلکه با اشاره به کاهش جمعیت مشمولان گفته بود: «بر اساس قانون، خدمت سربازی می‌تواند تا ۲۴ ماه نیز افزایش پیدا کند؛ با توجه به احتمال کاهش موالید ذکور، ممکن است طول مدت خدمت سربازی در آینده به ۲۴ ماه برسد».

اکنون کافی است تا به معضل کاهش جمعیتی اشاره کنیم که با توصیه‌های رهبر انقلاب در سال گذشته، مورد توجه بسیاری از مسئولان قرار گرفته و حتی در قالب طرح قوانین تشویقی به عرصه‌های اجرایی نیز کشیده شد؛ حال اگر به استدلال سردار کمالی برای احتمال افزایش خدمت (کاهش موالید ذکور) بنگریم، مقوله افزایش جمعیت و مدت سربازی در هم تنیده‌تر از پیش شده و نه تنها سخن گفتن از افزایش مدت خدمت سربازی کاری عجیب خواهد بود، بلکه باید به دنبال روندی برای کاهش آن باشیم.

به عبارت بهتر، هنگامی که بدانیم از یک سو کاهش موالید ذکور، افزایش مدت خدمت سربازی را به همراه خواهد داشت و از سوی دیگر، همین مدت سربازی عاملی کارآمد در افزایش سن ازدواج و به دنبال آن، کاهش جمعیت و موالید ذکور به شمار می‌رود، ماجرا روند تسلسلی به خود گرفته و ضرورت بازنگری در بنیان آن، بیش از پیش رخنمون خواهد کرد.

اینجاست که توصیه‌های فردی که سال‌ها در قامت فرمانده سپاه، سکاندار امنیت کشور بوده، حکم کیمیایی را خواهد یافت که تأسی به آن برای یافتن راهکار برون رفت از وضع موجود، می‌تواند نتایج خوبی ‌داشته باشد.

دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، راهکار را در حرفه‌ای شدن سربازی دانسته و می‌گوید: در سربازی حرفه‌ای، هم نیروهای نظامی توانمند‌تر می‌شوند و هم جوانان به جای خدمت اجباری، زمانشان را در فراگیری و انجام یک شغل خواهند گذراند تا به نوعی کار‌آفرینی در کشور نیز تقویت شود و آمار بیکاری کاهش یابد.

این رویکرد از آن جهت قابل توجه است که در صورت انجام، نه تنها می‌تواند مشکلات روش کنونی را ـ که در گذشته نیز بوده ـ ‌مرتفع کند، بلکه همزمان چند فایده بزرگ به همراه خواهد داشت که تنها بروز و ظهور یکی از آن‌ها برای اجرایی شدن طرح کافی به نظر می‌رسد.

نخستین حسنی که حرفه‌ای شدن سربازی به همراه خواهد داشت، راه انتخابی است که پیش روی جوانان گذاشته خواهد شد که این مهم به تنهایی مانع از ورود افراد غیر مشتاق به عرصه نظامی‌گری شده و تبعات منفی‌ را که‌ گاه در حاشیه سربازی مطرح می‌شود، به شدت کاهش خواهد داد، چراکه در آن صورت کسانی در کسوت سربازی به خدمت مشغول خواهند شد که به اجبار تن به این کار نداده و به تبع آن، تمایلی برای گرایش به معضلات اجتماعی (مثل فرار از خدمت یا گرایش به سیگار) و... نخواهند داشت، چراکه به خدمت سربازی به عنوان شغلی می‌نگرند که هر چند ممکن است پیشه مادام العمر ایشان نباشد، ولی به ازای آن حقوق دریافت خواهند کرد و همین موضوع هم عاملی برای انگیزه بخشی بیشتر ایشان خواهد بود.

البته این رویکرد به نوعی بازگشت به طرح‌های انتخابی همچون امکان خرید سربازی خواهد بود؛ اما نه تنها ایراد‌هایی را که برای آن طرح می‌توان برشمرد (مانند اجباری بودن خدمت برای افرادی که بضاعت مالی خوبی نداشتند) ‌به همراه نخواهد داشت، بلکه می‌تواند جنبه اجباری بودن خدمت را برای همیشه به تاریخ سپرده و گزینه‌ای برای اشتغال افراد کم بضاعت باشد.

بنابراین، بسیار روشن است که این روند حرفه‌ای شدن می‌تواند با افزایش سطح دوره‌های آموزشی برای سربازان، از ایشان نیروهایی بسازد که در مواقع لزوم کارایی بسیار بالاتری داشته باشند، چراکه تن دادن به روند حرفه‌ای به آن معناست که مدت آموزش خدمت سربازی از حدود دو ماه فعلی به پروسه‌ای چندین ماهه و حتی تمامی طول مدت خدمت تبدیل شده و سربازان از قالب نیرویی که اندکی کار دفاعی آموخته، به متخصصانی تبدیل خواهند شد که تفاوت چندانی با افسران خود نخواهند داشت.

از این چشم انداز خوب که بگذریم، تبدیل سربازی به شغل، می‌تواند گره‌گشای معضل بیکاری بوده و افزون بر آن، بهترین کلاس آموزشی جوانان به شمار آید، چراکه با تبدیل خدمت اجباری به سربازی حرفه‌ای، عملا پادگان‌های آموزشی سراسر کشور به مجموعه‌های آموزشی تبدیل شده و حکم هنرستان‌هایی را خواهند یافت که فارغ‌التحصیلان آن‌ها مشکل چندانی برای ورود به بازار کار نخواهند یافت.

با این حساب شاید بد نباشد که متولیان امر یک بار هم که شده از این نگاه به سربازی بنگرند تا دست‌کم اشاره به مشکلاتی مانند طولانی بودن مدت خدمت، نتواند از شأن خدمت به وطن کاسته، بلکه فراخوانی باشد برای کسانی که هم اشتیاق به خدمتی از این دست دارند، هم جویای کار بوده و به دنبال منبع مالی برای تأمین زندگی‌شان می‌گردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۲۸
انتشار یافته: ۶۹
خيلي خيلي داستان داريم با اين خدمت سربازي

2 سال از عمر يه جون ( تحصيل كرده باشه كه بد تر ) براي هيچ . . فقط يك كارت !
با سلام
بنده با این اقدام کاملا موافقم چون اگه پایه درد دل افراد تحصیل کرده ای که بایستی به سربازی اعزام بشوند بنشینی متوجه خواهی شد که این جوانان تمایل زیادی به رفتن به سربازی در شرایط حاضر را ندارند و اکثریت انها خواستار حرفه ای شدن سربازی میباشند. چرا که دوست دارند این دو سال نیز همانند دانشگاه پروسه تحصیل و یادگیری ادامه داشته باشد و چه بسا این وقفه به وجود امده انها را از اطلاعات تحصیلی دور خواهد کرد و بعد خدمت به یک دوره طولانی برای یاداوری مطالب از قبل اموخته نیاز دارند.
تابناک عالی بود لطفا پیگیری کنید . نیروهای نظامی باید حرفه ای باشد و دوره های تخصصی دیده باشند . نه اینکه با اجبار به سربازی بروند
چه عجب...
بسیار طرح خوبیست اگر اجرا شود لذا من هم بارها به این موضوع اشتغال ، پیشرفت در دفاع،و....دربطن خدمت سربازی فکر کرده بودم
وبه راه حل هایی رسیده بودم ولی متاسفانه متاسفانه استفاده نکردن!
طرح بسیار جامعی است
تامین مالی آن نیز از کسانی اخذ میشود که مایل به انجام خدمت در نیروهای نظامی و انتظامی نیستند
احسنت بر شما که در رابطه با چنین موضوعی صحبت کردید واقعا طرحی بسیار جالب واقتصادی است و از تلف شدن نیروی انسانی جامعه جلوگیری می کند
بکوب لایکو! به افتخارش!!!!!!
واقعاً ایده خوب و تحسین برانگیزی است ولی آیا چنین طرحی اجرا خواهد شد؟ در صورت اجرا به نظر بنده هم تأثیر مثبت بر توان اقتصادی (از راه افزایش تولید) و تقویت بنیه دفاعی کشور خواهد شد. ای کاش دست اندرکاران و سیاستمردان به این طرح های مهم توجه داشته باشند.
مطمئنا این بهترین کار ممکنه
خیلی از کشور ها این کا رور کردند

من به عوان یک جوان بزرگ ترین مشکلم سربازیه
اگر حل بشه هم می تونم ازدواج کنم هم بهتر کار کنم
خب مثلا منی که کارشناسی ارشد دارم برم سربازی بیام که چی شه؟
واقعا!
خداییش؟
واقعا عالی بود
همه جای دنیا همین طوره آخه این وضعیتی که می گن افراد کم بضاعت فقط میرن الان که مثلا همه میرن چیزی مگه به افراد کم بضاعت میرسه؟
میشه به ازای هر ماه از افرادی که نمی خوان برن 1 میلیون گرفت و همین پولو به کسانی که میخوان برن داد با این کار ضریب جینی کاهش پیدا میکنه و هم افراد به صورت تخصصی آموزش می بینند.
آقا تو رو خدا مشکل سربازی رو حل کنید
من با 26 سال سن و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی امیر کبیر باید برم 2 سال عمرمو به جای اینکه در راه ارتقا علمی کشور که اینقدر هزینه برام شده باید برم پا بچسبونم
وقتی از خدمت برگردم هر چی خوندم یادم رفته خوب این خودش یعنی اتلاف سرمایه های ملی
بخصوص الان که خدمت 21 ماهه
هزاران جوان نخبه دغدغه سربازی رو دارند و براشون کابوسه
طرح فوق العاده ای است. امیدوارم یک روزی در ایران اجرا شود.
مطمئنم که خیلی خیلی به به رشد کشور کمک خواهد کرد .
واقعا که حق گفتی-به امید روزی که سربازی اجباری نباشد
فقط میگم افرین به این طرزتفکر
خداییش اگه همین یه کار یعنی خارج کردن سربازی از حالت های عمومی و اجباری بودن رو انجام بده بزرگ ترین خدمت رو به ما جوانان ایرانی کرده
درود بر اين تفكر
طرح بسيار خوبي است و بسياري از خانواده ها را از مشكلاتي مثل موارد ذكر شده رهايي مي دهد ، البته اين طرح را نبايد از منظر درامد زايي مطرح كرد تا واكنش هاي منفي در جامعه نداشته باشد ولي اجراي اين طرح راهگشاي مسائل زيادي است
به نکات بسیار خوب و اساسی توجه شده این موضوع سبب دلبستگی جوانان به مملکت خود و خروج کمتر آنان از کشور و کاهش طول مدت تحصیل که در مواردی فقط برای تعویق سربازی انجام می شود . خواهد بود ضمن آنکه کسانی که نظامی گری را دوست دارند و با دریافت حقوق مکفی بدان مشغول می شوند
بزرگترين كابوس براي جواناني كه در سن ازدواج هستند همين خدمت اجباري است.
یه راهش اینه که سربازی را بفروشید. بعد به جای اینکه به سرباز 50 هزار تموان در ماه بدهید، بسته به درجه و ... 400-500 هزار تومان بدهید از این همین درآمد فروش.
هم اون کسی که شغل و درآمد داره قبل سربازیش شغلش رو از دست نمیده و یا مجبور نمیشه نیمه وقت بره سر کار قبلیش، هم اینکه کسی که درآمد خاصی نداره، 2 سال میره سربازی ضمن اینکه یک مهارتی یاد بگیره اونجا یه پولی دستش می آید که بتونه یه کاری رو واسه خودش شروع کنه یا هر چی دیگه.
مدت خدمت سربازي خيلي زياده. ٢١ ماه زياده واقعا. آدم از زندگي عقب ميفته .
بنده به شخصه با این نظر موافقم که خدمت سربازی کانلا کوتاه باشه دو یا سه ماه تا افراد با نظام و اسلحه و ... برای دفاع از وطن آشنا بشن و خدمت حرفه و پیشه برای یک عده آدم بشه.مثه چیزی که تو کشورهای دیگه هم هست.بنده خودم متاهلم و خدمت نرفتم و مشغول به تحصیلم،حساب کنین با این وضعیت (مستاجری،اقتصاد و...)همه چی رو ول کنم بیام دو سال آزگار خدمت کنم.واقعا باید تاملی تو این قضیه بشه.
سربازی و از هر نگاهی هم بهش نگاه کنیم بازم سربازیه.یعنی 2 سال از عمر یه جون اونم تو بهترین سال های عمرش از دست میره.امیدوارم در اینده حداقل مدت خدمت کمتر بشه
واقعا این سربازی شده دغدغه تمام ما جوونا،2سال از عمرمون که بهترین زمانش هست باید الکی از دست بدیم،بخدا یک فکری به حال ما بکنید،سربازی تغیر کنه عالیه،پسر از 18 سالگی تا 25 سالگی فکر سربازی نابودش میکنه
بهترین کار کاهش مدت سربازی به 1 سال و افزایش تعداد امریه است. مطمئنا در این حالت همه با اشتیاق بیشتر به خدمت می روند.
خاطرم هست، در مصاحبه های انتخاباتی چهار سال گذشته آقای رضایی این مسئله رو مطرح کردند، اما وقتی کسی به عمد نادیده میگیره این طرح رو، عنوان کردنش بیشتر دل ما رو به درد میاره. اکثرا از سربازی به خاطر از دست رفتن بهترین فرصتاشون بیزارن در حالیکه کسانی هستند که واقعا دوست دارند در نظام لشگری استخدام بشن.
عکسي که گذاشتيد مال رژه دانشجويان افسري دانشگاه است، متعلق به برادران وظيفه نيست.
حرف حق جواب ندارد،بنده به دلایلی قانونی نوانستم به خدمت سربازی بروم والان سی سال دارم و تا دو ماه دیگر صاحب فرزند می شوم ، ایا واقعا رواست که باید دو سال از خانواده دور باشم، وبالفرض اینکه سربازی بنده در شهر خودم باشد ایا کجا می توانم کار پیدا کنم که با شرایط سرابازی من موافقت کند؟ اجاره خونه رو از کجا بدم ؟ خدایش یک راه حل بگذارید
من يه جوان 28 ساله فوق ليسانس هستم هيچ آينده كاري براي خودم متصور نيستم كه به خاطر آن به سربازي برم
خواهشا یه فکری برای قشر تحصیلکرده مشمول بکنید. چرا یک نفر که سالیان زیادی از عمرش در تحقیق و تحصیل گذشته و آماده بازدهی شده است را در کوه غلت میدهند؟
به خدا که اشتباه است...
مرسی از نظر دکتر رضایی
به امید موفقیت و تصویب طرح ایشون
بعد از سالها درس و مطالعه و فارغ التحصيلي با معدل خوب از دانشگاه به اميد يافتن كار راهي خدمت سربازي ميشيم،بعد از دوسال تحقيير و پايان خدمت سربازي متوجه ميشي كارت پايان خدمت به هيچ درد نميخوره و دوستاني كه بدون خدمت سربازي تو بازار دارن كار ميكنن و هيچ كس به كارشون كار نداره،الان چندسال هست كه خودم دارم براي خودم كار ميكنم و افسوس دوسال وقت گذاشتن الكي براي هيچ!
ممنون تابناک جان
واقعا یکی از مشکلات بزرگ سر راه جوانان خدمت اجباریه
به نظر شما الان سربازی اصلاً فایده داره؟؟ من 29 سال دارم و نرفتم چون هزینه زندگی خانوادم رو میدم و هیچ معافی هم شامل من نمیشه. 2 سال برم خدمت که چی؟؟ این حرف رو چند بار زدم و شما اکسپت نکردید اما باز هم میگم . سال پیش به نظام وظیفه مراجعه کردم و گفتم اگه برم خدمت پس خانوادم چی و چرا بخاطر برادرم که ازدواج هم کرده من معاف نمیشم؟؟؟ با مسخره گفتن خدا بزرگه. تازه یارانه هم که هست.
بنده 28 سال سن دارم پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد سال 90 دفترچه اماده به خدمت پست کردم و همون سال هم برگه اعزام به خدمتم به تاریخ اردیبهشت 91 امد که خدمت من 16 ماه میشد دو هفته قبل از اعزامم گفتن باید 21 ماه خدمت کنی یعنی 18 ماه شد 21 ماه و 2 ماه کسری را هم حذف کردن با این حساب وقتی خدمتم تمام بشه میشم 30 ساله حالا با این اوصاف کی درامد کسب کنم و کی میتونم ازدواج کنم!!!!
خیلی خوب است که حداقل مثل واحدهای فنی و حرفه ای چون مهارت کسب نموده اند هم یک مدرک مهارت شغلی داشته باشند وشرکتها و کارگاهها بتوانند از مهارت اینگونه افراد استفاده نمایند .
سلام به همگی...واقعا گزارش کامل و زیبایی بود... من خواهش میکنم که این موضوع رو پیگیری کنید و در حد گزارش رهاش نکنید چون ما جوانان این حرفا رو شنیدیم ولی از کسی عمل ندیدیم... مدت زمان خدمت اگر کم شود بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد...خواهشا خواهشا پیگیری کنید.. ممنون
من 29 سال دارم و متاهلم الانم سربازم باور کنید تووی این شرایط اقتصادی دارم روانی میشم. بهترین دانشگاه ایران ارشد گرفتم حالا باید 21 ماه هر صبح 5 بیدار شم برم پادگان.
وقتی کسری های خدمت که بابت میزان تحصیلات رو برداشتن نه تابناک نه هیچ جای دیگه ای چیزی ننوشت

یعنی مسخره ترین دیدگاه اینکه منی که فوق لیسانس دارم و عمرا رو گذاشتم تا درس بخونم با کسی که ترجیح داده وارد کار آزاد بشه و تحصیل رو کنار گذاشته یک میزان خدمت کنیم .

من نمی گم بین من و کسی که درس نخونده فرق هست ولی عمری که من برای درس خوندم گذاشتم چی !!!!

خواهشا به متولیان امر گیر ندین باز افزایش میدن مدت خدمت مقدس سربازی رو ... و تمام دردسر های این قوانین برای من و ما تحصیل کرده هست

این نکته هم توجه داشته باشید من بعد از 21 یا 24 ماه خدمت کنم دیگه نه چیزی از درسهایی که خوندم یادمه ، بعدشم چیزی هم یادم هم باشه اینقدر علم پیشرفت کرده که تمام تلاشهای بهترین دوران زندگیم هیچ شده
زنده باد می توان از سربازان برای کشاورزی استفاده کرد ودرامد ایجاد کرد وبهشون حقوق داد.
مثلاً کشت کنجد و روغن تولید کرد تا اینقدر روغن وارد نکنیم.
احتیاج زیادی هم به اب ندارد.
یا مثلاً درخت بکاریم در فصل درختکاری با استفاده از سربازان.
بسیار فکر خوبی است
خدمت اجباری تنها اتلاف وقت جوانان است ، باید آسان و کاربردی شود
چه عجب يكبار هم شده حرف منطقي شنيديم .
آقا آخه چرا باید 2 سال از بهترین لحظات عمر یک جوون به حیف حدر برود؟؟
تمام فرصت هایی که دوستان قبل از زمان سربازی بدست آورده بودند با 2 سالی که به خدمت می روند از دست می دهند و باید از صفر شروع کنند.یعنی کلا عمر قبل از خدمت واسه قبل از خدمت.
طرح حذف خدمت سربازی یک طرح بسیار عالیست اما نه به آن صورتی که شما بیان کردی اولا بودجه لازم رونداریم پس بایستی به فکر خرید باشیم دوما اکثر افراد بیکار قشر تحصیلکرده میباشند پس تاثیری روی معضل بیکاری نداره سوما بایستی این بندگان خدا تامین مالی شوند یه سرباز با یه کارمند فرقی نداره شما کارمندارو نمیتونید تامین کنید چه برسه به سربازو.
بسیار عالی است . من خودم کارآفرین هستم و پلن این طرح رو هم نوشتم اما مرجعی برای ارائه این طرحم نمی شناسم . یکی دو بار اقدام کردم برای ارئه طرحم اما موفق نشدم و کسی رو ندیدم که حمایت کنه . در این طرح سربازان مشمول تحصیلکرده می تونن سرباز معلم بشن و با سربازان با تحصیلات پائین تخصص خودشون رو آموزش بدهند . امیدوارم شرایطی پیش بیاد که بتونم طرحم رو ارائه کنم
به خدا طرح خیلی خوبی است، عاجزانه تقاضا میکنم پیگیری کنید. دست ما که به جایی بند نیست برای پیگیری کردن.
خواهش میکنم این طرح رو پی گیری کنید !

با این طرح راه ازدواج واسه ماها باز میشه و خود این ینی خیلی خیلی خیلی از مشکلات ممکلت حل شدن ...

ما کاری از دستمون بر نمیاد اما تابناک پی گیری کن
من نمی دونم این همه سرباز که هیچی بلد نیستن به چه دردی می خوره.آقا حرفه ایش کنید به قول نظامی:
یک شاخه گل دماغ پرور /از خرمن صد گیاه بهتر
بسیار طرح خوبی است بودجه ان هم میتواند از طریق فروش خدمت اجباری تامین گردد و باری بر بودجه عمومی هم نخواهد بود تازه ممکن است به نفع بود
با سلام
من فارغ التحصيل يكي از بهترين دانشگاههاي تهران (علامه) در يكي از رشته هاي پر كار(حسابداري) هستم و 2 است كه ازدواج كردم حدود 4 سال سابقه كار حرفه اي دارم در اين شرايط بايد زن و كار رو رها كنم و برم به خدمتي كه تمام آينده زندگي منو با ابهام رو برو خواهد كرد تازه كلي فشارهاي عصبي با زن و مديرم دارم
نميدانم به كساني كه اين برنامه ها رو براي كشور مي گذارند چه بايد گفت خودشان ميدانند چه لطمه اي به جوانان وارد خواهند كرد.
اميد است كه اين يادداشت هاي به گوش مسولان برسد و مسولان فكري كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۴
چرا همه چیز رو قاطی میکنید.وبهترین دانشگاه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهترین رشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه ربطی به سربازی داره؟؟؟
اونی هم که دکتره پس نباید بره؟؟؟
دو ماه می خوای بری همش.بعدش که تو شهر خودتی
من سربازم هنوز 13 ماه دیگه دارم
واقعا وقتم داره به بطالت میگذره خدمت اسمش 21 مهه ولی وقتی دانشگام تموم شد دقیقا 8 ماه طول کشید تا برگ سفیدم بیاد 6 هفت ماه بعد خدمت هم طول میکشه تا وارد بازار بشم
اسمش 21 ماه ولی در واقه 3 ساله
تا بخوام ازدواج کنم میشم 28 ساله
میشم 28 ساله
میشم 28 ساله
اینو به کی بگم
یکی یه کاری بکنه ما که دستمون به هیچ جا بند نیست
ضمن تشکر وتایید طرح ارائه شده اضافه مینمایم که آموزش تخصصهای مختلف درحال حاضر نیز در دانشگاهها و هنرستانها انجام میشود اما تا زمانی که جذب نیروهای دوره دیده مد نظر نباشد صرفاً آموزش وتخصص دردی را دوا نمیکند با یک نگاه اجمالی به متخصصین و فارغ التحصیلان رها شده دانشگاهها و هنرستانها ، درمییابیم که جذب این نیروها در اولویت اول یعنی اشتغالزایی می باشد که باید دراینخصوص چاره اندیشی گردد
سلام.انصافا کسی که مدرک لیسانس یا فوق لیسانس داره بره دو سال سربازی با ماهی پنجاه هزار تومان بعد دو سال هیچی پول نداره تازه دو سال هم از درس دور میشه و خیلی چیزهای که یاد گرفته بود همه از یادش میره.بعد میگن چرا سن ازدواج رفته بالا.اگه واقعا ضروریه و وظیفه هست باید انجام بدیم اونا هم وظیفه دارن حقوق متناسب با مدرک تحصیلی هر فرد رو بهش بدن .نمیشه که وظیفه از یه طرف باشه.اگه قراره کار با اسلحه و تو جو نظامی باشیم در موقع جنگ نیاز بهمون باشه تو همون دو ماه اموزشی که همه اینا رو یاد می گیرم.بالای نود درصد افراد تحصیل کرده که میرن سربازی ناراضی هستن.ای خدا یعنی میشه دو سال از عمرم الکی به هدر نره
با سلام
داستان:
خدمت اجباری با سن 26 سال و سرپرست 4 نفر ...
هر کی نمیخواد بره پول بده بخره اون پول را بدید به کسانی که در سربازی حرفه ای کاری یاد میگیرند به عنوان حقوق اینطوری بعد از 2 سال هم کار یاد گرفه هم پولی جمع کرده .
طرح بسیار خوب است. همانند کشورهای پیشرفته. عملاً نرخ بیکاری کاهش خواهد یافت و بسیاری از جوانان از بلاتکلیفی بیکاری نجات خواهند یافت. اما این فقط یکطرف سکه است. هزینه حقوق یک سرباز داوطلب که احتمالاً باید هزینه یک خانواده را تامین کند را در نظر بگیرید و در تعداد سربازان مورد نیاز کل کشور ضرب بکنید، آیا امکان تامین چنین بودجه ای در حال حاضر امکان پذیر است؟
آقا من دارم فوق رو تموم می کنم هر کاری می کنید تو این چند ماه بکنید ما الاف نشیم
همان قدر که برای یک ارتش مجهزشدن به سلاحهاوامکانات پیشرفته اهمیت دارد جذب سربازحرفه ای هم بایدمورداهمیت باشدو این دومکمل یکدیگر هستند.
با سلام به همه دوستان ، من 25 سالمه و فارغ التحصیل رشته پزشکی هستم. 7 سال از بهترین سال های عمرم رو برای پزشکی گذاشتم و الان یعنی یک دکتر عمومی هستم! که یعنی هیچی نیستم! و باید 21 ماه برم سربازی و خدمت تازه اگه دوستان می تونن نزدیک شهرشون یا تو شهرشون این دوره رو طی کنن پزشکا به بدترین مناطق ایران اعزام می شن . همان طور که می دونین پزشک ها معافیت پزشکی ندارن!!!!! از طرفی اگر پزشکی به هر دلیل از سربازی معاف بشه باید 24ماه بره طرح! که اون دیگه بدتر از سربازی!!! از طرفی طبق قانون وزرات بهداشت پزشک ها تا زمانی که سربازن نمی تونن تو امتحان دستیاری شرکت کنن.تکلیف امتحان دستیاری تو ایران هم با این حجم مطلب و استرس و اتفاقات دیگه ای که تو امتحان می افته مشخصه!!!! و بعد از اون می شی یک پزشک عمومی با افسردگی ماژور و بیکار !!!!
خدا کنه که هر چه سریعتر انجام شه چون واقعا واسه جوووونایی از جمله خودم یه دغدغه ی بزرگی شده این سربازی .
مخصوصا واسه درس خونا
راه حل منطقی و در عین حال ساده همین است که فردی که نمی خواهد و یا نمی تواند به خدمت برود با پرداخت مبلغی به صندوق ارتش جهت پرداخت حقوق واقعی سربازان ( نه جیب دولت ) هم ارتش حرفه ای شود هم عمر جوانان ملت هدر نرود و مهمتر از همه اشتغال زایی برای جوانان بیشتر شود.
سربازی اکنون مشکل اصلی فرزندان ماست که پس از 6سال تحصیل با آن مواجه هستند چاره ای نداریم کسی هم درک نمی کند چه مشکل بزرگی شده برای جوانان، کسی که دوجوانش امسال همزمان باید خدمت بروند می داند وبس خدا فرجی نماید
چه بار سنگینی از روی دوش جوانان برداشته میشه با این کار.لطفن پیگیری کنید
خدا وكيلي با ماهي 40 هزارتومن حقوق چيكار كنم شما بفرماييد
اگه این کار صورت بگیره بسیار به نفعه کشوره وتوان و بنیه دفاعی کشور رو بسیار بالا میبره.
من احساس میکنم متولیان امر خیلی افراد تحصیل کرده و باسواد و با مهارت بالا هستند که هنوز مثل یک قرن گذشته به همان منوال خدمت سربازی ادامه داره
خیلی ها فکر می کنند آدم های پول دار و ثروتمند هستند که نمی خوان سربازی بروند ولی به نظر من این درست نیست خیلی از افرادی که مشکل مالی دارند ، نمی خواهد برود. دو سال خرج زندگی شان را از کجا در بیاورند. افرادی که کمک خرج خانواده‌شان هستند ، مستاجران ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست