بازدید 8654

حذف ارز مرجع علت افزایش هزینه حج تمتع

کد خبر: ۳۱۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰ 22 April 2013
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: حذف ارز مرجع و استفاده از ارز مبادله ای دلیل افزایش مبلغ سفر معنوی حج تمتع است.

غلامرضا رضایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: سال گذشته براساس ارز مرجع 1226 تومانی حداقل و حداکثر هزینه ها به ترتیب 4.5 و 6 میلیون تومان بود که این مبلغ شامل بلیت هواپیما، هتل، تغذیه، تدارکات، حمل و نقل شهری و برون شهری بود.

وی با اشاره به حداقل و حداکثر هزینه حج تمتع امسال  از 9 تا 12.5 میلیون تومان گفت: امسال ارز مرجع به ما تعلق نگرفته است و مجبوریم هزینه ها را با ارز مبادله ای پرداخت کنیم.

وی گفت: برای ارز مبادله ای نیز حدود 2600 تا 2700 تومان پرداخت می شود و این به معنای دو برابر شدن هزینه هاست.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: افزایش دو برابری قیمت نرخ ارز باعث افزایش گروه های قیمتی حداقل و حداکثر هزینه در حج امسال شده است.

وی گفت: هزینه های اسکان، خوراک و حمل و نقل  در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است و تنها عامل افزایش هزینه ها، افزایش نرخ ارز است.

رضایی افزود: اگر بانک مرکزی ارز مرجع در اختیار ما قرار دهد حداقل و حداکثر هزینه حج تمتع امسال مانند سال گذشته  می شود.

وی با اشاره به این که مدت زمان حج تمتع 29 تا 32 روز است ، گفت : مدت زمان عمره مفرده نیز 12 روز است که هزینه آن بر اساس گروه های قیمتی و ایام خاص مانند ماه های رجب و شعبان تعیین می شود.

وی  افزود: هزینه ها و قیمت عمره مفرده نیز در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است ، ولی به علت محدود بودن زمان ، این افزایش برای زائران چندان محسوس نیست.

رضایی گفت: همچنین علاوه بر مدت زمان، برخی هزینه ها در حج تمتع وجود دارد که در عمره مفرده نیست.

وی درباره نحوه محاسبه سود سپرده ودیعه گذاران حج تمتع افزود: زائران مبلغ یک میلیون تومان در بانک ودیعه گذاری کرده اند که نرخ سود این ودیعه ، بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی در این باره محاسبه و پرداخت می شود.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت افزود: میزان ودیعه سود سپرده به علاوه سود آن محاسبه و مابه التفاوت آن با گروههای قیمتی از زائران دریافت می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر