بازدید 24675

این شعار ریشه دار است، با آن بازی نکنید

وحید نوروزی
کد خبر: ۳۰۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۶ 14 March 2013
چند روز پیش، متوجه شدم بانک ملی شعار همیشگی خود را مبنی بر «هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد»، تغییر داده و شعار «این بانک، ملی است» را برگزیده است.

یادم می‌آید چند سال پیش در مصاحبه حضوری مربوط به دکترای رشته مدیریت سلامت شهری، سئوالی از من پرسیده شد که نقش برج میلاد در ارتقای سلامت شهری چیست؟
در نگاه اول، پرسش بی‌ربطی آمد اما دقایقی طولانی در خصوص عرق و تعصب ملی به نماد برج میلاد سخن گفتم و نقش آن را به سلامت روحی تمام ایرانیان در هر نقطه دنیا تعمیم دادم. وقتی نام برج میلاد کنار چند برج مهم دنیا در زمره بر‌ترین‌ها قرار می‌گیرد، ناخود آگاه حسی زیبا و دوست داشتنی در هر نقطه دنیا به سراغ ایرانی می‌رود و این حس تعلق و غرور، بسیار شگفت انگیز است.

می‌دانیم که پس از استقرار مشروطیت، هنگامی که دولت از مجلس شورای ملی اجازه استقراض خارجی خواست، احساسات ملی که از وام‌های گذشته و رفتار بانک‌های بیگانه جریحه دار شده بود، به هیجان آمد و نمایندگان مردم به منظور قطع نفوذ سیاسی و اقتصادی بانک‌های مذکور و در بازسازی وضع مالی خزانه ضمن مخالفت با استقراض خارجی تاسیس بانک ملی را خواستار شدند‌ و جمعی از بازرگانان و صرافان متعهد مشارکت در این بانک شدند و در سال ۱۲۸۵ با اعلانی که مبین احساسات عمومی و علاقه مردم به تاسیس یک بانک اعتباری ملی در ایران بود، انتشار یافت.
در تاریخ آمده است که شور و اشتیاق ملی در حد وصف ناپذیر در آن هنگام در کشور عزیزمان در جریان بود و مردم عزیز ایران به بانک ملی افتخار می‌کردند.

‌ده‌ها سال از این شور و شوق ملی می‌گذرد و هر‌گاه نام بانک ملی ایران و یا شرکت ملی نفت ایران شنیده می‌شود، نا‌خودآگاه غروری بس شگرف ما را دربرمی‌گیرد‌ و این دو بخش جداناشدنی از تاریخ معاصر کشور عزیزمان ایران هستند و من هم همانند تمام ملت ایران به این غرور ملی می‌بالم.

متأسفانه با رخدادهایی که به تازگی ‌در موضوع اختلاس کلان روی داد و عده قلیلی به این بانک خیانت کردند، مدیران بانک ملی اختمالا با این توجیه که «اعتماد» از بانک ملی رخت بر‌بسته به سمت عوض کردن شعار بانک ملی آمدند. متأسفانه باید گفت عوض کردن شعار نشان می‌دهد که مدیران ارشد بانک ملی دیگر برایشان محرز شده که اعتماد از بانک ملی فاصله گرفته است، در حالی که قطعا این گونه نیست و این تغییر شعار بی‌حرمتی به کارکنان خدوم بانک ملی است.

درست است که این بانک، ملی است، ولی نباید هویت به دست آمده آن را با جابجا کردن چند کلمه خدشه‌دار کرد. این بانک ملی است. این بانک صادرات است. این کشور ایران است. این استان آذربایجان است. این هواپیمایی هماست. این دریا، خزر است. بانک ملی یعنی از روزی که به دنیا آمدی برای شناسنامه‌ات بایستی فیش بانک ملی بگیری. وقتی ازدواج می‌کنی برای دفترخانه فیش بانک ملی می‌گیرید. وقتی صاحب خودرو و ژاسژورت و ماشین می‌شوی فیش بانک ملی می‌گیری و در ‌‌نهایت وقتی دار فانی را وداع می‌کنی با فیش بانک ملی شناسنامه‌ات را باطل می‌کنند. پس تمام این‌ها نشانه اعتماد مردم است و در ورای آن، بیش از چهل هزار نفر پرسنل زحمتکش و با تعصب در حال تلاش و کوشش هستند.

بانک ملی همانند شرکت ملی نفت میراث ملی است و بر تک تک ما واجب است حافظ میراث ملی خود باشیم. همچنانکه هوای ییلاقی تهران را نتوانستیم حفظ کنیم و این روز‌ها نفس کشیدن در این هوای آلوده بسیار سخت و طاقت فرساست، نباید تک تک میراث‌های خود را نابود کنیم. اگر بنده به عنوان کار‌شناس محیط زیست و متخصص آلودگی هوا در مورد این میراث ملی به زبان آمده‌ام از صمیم قلب به آن اعتقاد دارم و در برابر این اقدام در تغییر هویت بانک ملی، به گونه‌ای خود را مسئول می‌دانم.

من عمیقا توصیه می‌کنم مدیران ارشد بانک ملی در انتخاب شعار جدید خویش و به فراموشی سپردن واژه «اعتماد» تجدید نظر کنند و آنچه را که کارمندان و زحمتکشان و بازنشستگان بانک ملی به آن عرق و تعصب دارند، فدای مسائل کوچک نکنند. ‌ای کاش شعار جدیدی هم اگر اصرار داشتند جایگزین کنند واژه اعتماد را لگدمال نمی‌کردند. اگر بانک پاسارگاد می‌گوید «آنچه توانسته‌ایم، لطف خدا بوده است» این اعتماد بزرگ به بانک ملی ایران و پرسنل خوب و زحمتکش آن هم لطف خداست و قاعدتا با خطای چند نفر در رأس بانک ملی، نباید اعتبار ملی و میراث ملی ما خدشه‌دار شود.

‌در پایان از دلسوزان و بازنشستگان و کارکنان صدیق بانک ملی تقاضا دارم، نظریات من ناچیز را نقد کرده و به بحث بکشانند تا دیدگاه‌‌های عمومی در این باره مورد توجه قرار گیرد. نام بانک ملی در قلب هر ایرانی است و هیچ فرد ایرانی نیست که دست‌کم چند بار در ‌عمر خودبه بانک ملی نرفته باشد. بیاییم با هم تلاش کنیم تا «اعتماد» را در بانک ملی کشورمان حفظ کنیم. دور از انصاف است «اعتماد» از بانک ملی خداحافظی کند و جایش را به «این بانک، ملی است» بدهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۰
انتشار یافته: ۹۴
ضمن تایید مطلب درج شده به استحضار می رسانم اشتباه یک نفر را نباید به گردن کل پرسنل زحمتکش دیگر انداخت. پسر خودم در بانک ملی مشغول هست حتی از تلفن اداره برای کار شخصی استفاده نمی کند،تمام زندگی شخصی او هم با رعایت آداب و معاشرت اسلامی می باشد من حتی یک عمل خلاف عرف از او ندیدم و این را من پدر گواه می دهم و می شناسم و تمام زندگی او را زیر نظر دارم ، افرادی زیادی را در بانک ملی می شناسم که با سلامت و امانداری دارند کار میکنند. و حالا می گویم " هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد" .
پاسخ ها
بازنشسته بانک ملی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
هر جا سخن از اختلاس است نام بانک ملی ایران می درخشد
با سلام
ممنونم از تابناک
بچه های بانک ملی این خبر را دیدند گریه کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
آخی ... چقدر با احساس ... نازی...
بازی با هویت یک کشور درست است
کسی که از یک بانک کوچک به بانک ملی می اید بهتر از این نمیشود
نوروزی عزیز ما را از غربت در اورذی ممنون
کار به کجا رسید هویت ما را به تاراج گذاشته اند
بابا با یک جوک دوره اختلاس شعار خودتان را عوض نکنید
بابا خاوری رفته چه ربط به شعار داره
البته صرف نظر از نام بانک ملی در تمامی آن مواردی که فرمودید فیش وجود دارد که حداقل برای برخی از آنها در اکثر یا تقریبا تمام دنیا کسی فیش دریافت نمی کند. نمونه عدم دریافت فیش ها و کشورهایی که بابت این گونه خدمات فیش دریافت نمی کنند زیاد است.
جریان همان کوپن و گوشت و نظر است
احسنت بر شما.حرف دل همه ما بانك ملي ها را زديد. اگر چه ما در اين روزهاي پاياني سخت مشغوليم و وقتي هم براي جوابگويي و انتقاد به اين تغيير نداشته ايم.بر خود مي باليم كه هنوز نام و خاطره بانك ملي بر اذهان اين ملت شريف همچون مرواريدي درخشان ، ميدرخشد.و جاي بسي خوشحالي ست كه اين اعتماد روز افزون پس از آن خيانت چند نفره ،رشد سپردها و منابع بانك را به جايي رسانيد كه بانك ملي عليرغم ديگر بانكها تمام بدهي خود را به بانك مركزي صفر نمود.مشيريان فهيم بانك منتظر تحول بنيادين در سيستم الكترونيكي بانك ملي باشند.سامانه شهاب ،رعد ،آذرخش و.. . به زودي تقديمتان خواهد شد.
باسلام به تمام كاركنان بانك ملي و تمام كساني كه كه در بانك ملي حساب دارند اعتماد ما به بانك ملي هميشه همه وقت و همه جا
بانک ملی بزرگترین بانک جهان است بس
حالا میگویند ما مهمترین بانک کشور است
ضمن احترام به همه بانک ها یک شعبه حساب های دولتی یا شعبه بازار با منابع چند بانک خصوصی و دولتی برابری میکند وقتی از یک بانک کوچک مدیر بانک ملی را انتخاب میکنند این میشود
هرجا سخن از اختلاس ات نام بانک ملی ایران میدرخشد........
نوروزی جان
من در برنامه صدا و سیما در مورد الودگی هوا تحلیل شما را دیدم بخصوص هوا را سیاسی نکنید حال از شما میخواهم بانک ملی را سیاسی نکنید
ممنون از تحلیل شما
نه اینطور نیست واقعا اعتماد مردم سلب شده است از همه بانک ها
باید تاوان پس بدهند
تاوان همه سخت گیری هایی که برای وام دادن به مردم عادی میکردند و میکنن
و تاوان همه سهل گیری برای وام های میلیاردی و
انتخاب ادم های مجهول الهویه
با شعار نمی شود کسب اعتماد کرد، معوقاتشان را وصول کنند آنوقت با هر شعاری ملت به آنها اعتماد خواهند کرد. عزیز دل، شعار هم اگر عوض نکند اعتماد ما سلب شده است، هنوز هم نشانه های ارادت به خاوری در رده بالاهای این بانک دیده می شود.... . معنایش این نیست که به بانک ملی اعتماد نداریم اما به فلان بانک اعتماد داریم، ما تا اطلاع ثانوی نگران سوء استفاده های کلان در سیستم بانکداری به اصطلاح اسلامی هستیم!
سودش رو آقایان می برند .استفاده از حس غرورش رو به ما لطف کردند . کباب رو میل می فرمایند . دودش رو با منت به مردم لطف می کنند .
این حکایت برج میلاده جناب نویسنده که احساس غرورش رو می بخشی به مردم . بابام جان همش ارزونی خودت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
هزار مثبت به این دید گاه امیدوارم همه مردم همچون شما بیدار باشند
نویسنده نفسش از جای گرم بلند میشه!!
این نقد منصفانه بود ممنون از اقای نوروزی ادبیات نقد را با احترام حفظ نمودند
تابناک
متشکریم
کارکنان بانک ملی ایران نام تابناک را در قلبشان ثبت نمودند چرا در موقع سخت از حریم ما دفاع کردند
من از سکوت بهمنی و قاسمی که از بانک ملی تا صدرات بانک مرکزی رفته اند متعجبم از سیف تعحب میکنم از دامغانیان حسین زاده مسگرها پاشاهی فام تعجب میکنم سکوت تا بکجا
ای عزیزان بانک ملی
بانک ملی را در یابید
کسی که یکسال در بانک ملی است چه دلسوزی برای بانک دارد
درود بر شهدای بانک ملی
و همسنگرا در مبارزه با تحریم
زنده باد همه كاركنان شريف و زحمتكش بانك ملي ايران/ با شما هم عقيده ايم
زنده باد همه كاركنان شريف و زحمتكش بانك ملي ايران/ با شما هم عقيده ايم
با سلام . متن زیبا و سخن به حقی نوشتید . چیزی که این روزها بانک ملی را آزار میدهد نتیجه سیاستهای غلط و نابجای همین چند سال اخیر دولتمردان می باشد . اگر معوقات بانک بالا رفته ، بخاطر پرداخت وامهای تکلیفی است که به بانک تحمیل کردند . اگر سوء مدیریتی بوجود آمده نتیجه انتصابات غیر مسئولانه رده های بالاتر بوده آنهم در مورد کسی که 30سال تجربه کار در بانکی غیر از ملی را داشته . یک دوره کاری 3ساله رانمیتوان به حساب حدود یک قرن سابقه درخشان نوشت . متاسفانه در جریان اختلاس اخیر با توجه به دخیل بودن بسیاری از ادارات و بانکهای دیگر در این موضوع ، بطور هدفدار تمام توجهات به سمت غول اقتصادی کشور سوق داده شد تا شاید بتوانند ضربه ای بیشتر به اقتصاد بیمار کشور وارد کنند . مطمئن باشید. والسلام
آقای نوروزی بنظر می آید می خواهی از بانک ملی یک وام خوب بگیری زیرا مطالب شما بیشتر جنبه .......... برای پرسنل بانک ملی را دارد کسی که می تواند از آلودگی هوا بهره برداری سیاسی کند می تواند از بانک ملی یک وام خوب بگیرد
با سلام . متن زیبا و سخن به حقی نوشتید . چیزی که این روزها بانک ملی را آزار میدهد نتیجه سیاستهای غلط و نابجای همین چند سال اخیر دولتمردان می باشد . اگر معوقات بانک بالا رفته ، بخاطر پرداخت وامهای تکلیفی است که به بانک تحمیل کردند . اگر سوء مدیریتی بوجود آمده نتیجه انتصابات غیر مسئولانه رده های بالاتر بوده آنهم در مورد کسی که 30سال تجربه کار در بانکی غیر از ملی را داشته . یک دوره کاری 3ساله رانمیتوان به حساب حدود یک قرن سابقه درخشان نوشت . متاسفانه در جریان اختلاس اخیر با توجه به دخیل بودن بسیاری از ادارات و بانکهای دیگر در این موضوع ، بطور هدفدار تمام توجهات به سمت غول اقتصادی کشور سوق داده شد تا شاید بتوانند ضربه ای بیشتر به اقتصاد بیمار کشور وارد کنند . مطمئن باشید. والسلام
نوروزی پدر مدیران بانک ملی در اورده بعد وام می خواهد حالتان خوبه
خدا پدرش را بیامرزد که حق گفته
بانک ملی مگر پول دارد که وام بدهد
بابا نوروزی رییس سازمات ترافیک است خواهش بنده نا جیز این است توهین نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
پس بهتره آقای نوروزی فکری به حال ترافیک و هوای آلوده بکنه نه اینکه از بانک ملی دفاع کنه... شاید هم فردا ریئس بانک ملی از وضعیت ترافیک و هوای تهران تمجید کنه... هههههه
من از وحید خان متشکرم
چون دو سال است فقط فحش شنیده ایم روابط عمومی ما بسته شده در گذشته اگر خبری از بانک ملی در جای گذاشته میشد روابط عمومی و مدیران بانک وارد عمل میشدند تا پاسخ بدهند اما وقتی برای مدیر مهم نیست روابط عمومی خواب است
در اینحال این مقاله جایزه دارد نه پاسخ
نوروزی
ممنونم
نمیدانم چه بگویم در یکسال همه چیز بخصوص هویت ما را گرفته اند
باز ممنون
اعتماد یعنی به کسی یا بانکی پول بدهی و یک کاغذ بگیری یعنی طلا بدهی یک کاغذ بگیری
در پزشکی اعتماد به پزشک حرف اول را میزند در بانک ملی اعتماد شاهر گ ان است
اعتماد یعنی بانک ملی
برای از بین بردن یک بانک ادم کوچک را در جای بزرگ بگذارند بس است این در بانک ما اتفاق افتاده
بابا بانک مهم تیست فقط خودشان
تعصب از بین رفته
این نوشته کاملا با هدف حمایت بی چون و چرا از بانک ملی نوشته شده و واقعیت این است که به نظر میرسد همین اعتماد هم کار دست بانک ملی داده! وقتی به ادمی که تابعیت یک کشور خارجی را دارد و خانواده اش هم خارج از کشور هست اعتماد میکند و اداره امور بانک را به او میدهند معلوم است که احتمال اختلاس و فساد زیاد است. وقتی برای یک وام چند میلیونی ذره ای به ملت اعتماد ندارد و تا خرخره از مردم ضمانت میگیرد چرا هزاران میلیارد پول مردم را بدون تحقیق و گزینش کافی دست این فرد میدهد؟ بانک ملی اعتماد را چطوری تفسیر میکند؟ به نظر من همین شعاری که الان مطرح کردند بسیار مناسب تر است
آقاي ناشناس عزيز، نقد آقاي دكتر بسيار زيبا و بجاست. اينگونه نگارش و ادبيات و البته حرفه اي نه از ديدگاه سياسي بلكه جلب توجه عموم و مسئولينه. توي بحث آلودگي هوا هم دقيقاً همينطوره، آلودگي هوا و اصولاً محيط زيست انساني، سالها مورد بي مهري وعدم توجه عموم مردم و مديران نالايق بود، تا اينكه اساتيدي مثل نوروزي پا به اين عرصه گذاشتن و از تمام ابزارهاي گوناگون براي نجاتش اقدام كردن. خدا حفظش كنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
رضا خان، اینجا پر از ناشناسه!!! اگه جواب یک کامنت رو می خوای بدی خوب در قسمت پاسخ همون کامنت این کار رو انجام بده! بعد هم طرف ناشناس بوده شما از کجا فهمیدی آقاست؟!!!!
"...وقتی دار فانی را وداع می کنی با فیش بانک ملی شناسنامه ات را باطل می کنند.پس تمام اینها نشانه اعتماد مردم است" !!!
مغلطه یعنی این
اینها بر اساس اجبارند یا اعتماد؟
از اینکه همه نظرات را می نویسید متشکریم اعتماد یعنی تابناک
برند و نشانه و شعار تبلیغاتی هویت یک سازمان است اگر ان را بگیرند دیگر خالی و توهی میشود ممنون وحید جان
مقام معظم رهبری به نقد منصفانه تاکید کرده اند این هم نقد خوب و روشن بود
بیاید دست بدست هم بدهیم با شعار اعتماد را جاری سازیم بانک ملی بانک ملی ست چه معتا دارد الان مردم باز به بانک ملی اعتماد دارند
وحید خان دوست داریم خوب نوشتی
با با جان
بانک ملی اگر به خود اعتماد داشت روابط عمومی بانک به پرستل اعلام میکرد جواب این نوروزی را بدهند پس اعتماد به نفس خود را از داده است مدیران که خوابند
واقعا چه به روز گار بانک در امده است
بانك ملي تغيير شعار نداده بلكه يك شعار به شعارهاي خود اضافه كرده اقاي نورزوي اگر شما اين چهار كلمه را درست بخواني وبه تلفظ ان وكاما بعد از بانك دقت بفرمايي انتقاد نمي كردي (اين بانك.ملييست) ملي بودن مورد تاكيد است بنظر ميرسد اقاي نورزوي از اين موضوع بهره برداري سياسي دارد كه ميخواهد اينگونه خود را بيشتر مطرح كند
are be in masael kuchik ziad ahmiat nadid...!
اینکه می گوید کارکنان خدوم و زحمت کش این برای تمامی کارکنان نهادها بکار می رود که غلط است چرا خدوم و چرا زحمت کش مگر مفتی کار می کنند مگر کم وام و امکانات و حقوق می گیرند و... اگر زحمت می کشیدند مردم از بانک های خصوصی استقبال نمی کردند بنده کارمندم واقعا هیچ وقت دوست ندارم حقوقم را از بانک ملی بگیرم ای کاش می شدم که حتی حقوقمان را اختیاری از هر بانکی که می خواستیم بگیریم ببینید چند درصد از کارکنان نهادها مه حقوقشان را از بانک کلی می گیرند دیگر بانک ها را انتخاب می کردند
خیلی مواقع حقوق بنده برای چندماه در بانک می مانه چون نه وقفت دارم نه نیاز اا آیا بانک محاسبه کرده که مثلا 45 روزی که 2 میلیون من در ان جا می مانده چه قدر سود به من تعلق می گیره و ... یک یک مثال کوچک است اما همین سودهای کوچک تو جیب کارمندان خدوم و زحمت کش بانک ملی می ره و.. اما بانک ها خصوصی آن را محاسبه و به جای اینکه زحمت بالا کشیدنش را بکشند به مشتری می دهند
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
باسلام خدمت علی آقا.خواهش من اینه که اغراض شخصی رو در نظراتی که میدین وارد نکنید.از اینکه اونقدر حقوق بالایی میگیری که حتی گاهی تا چند ماه از پول گرفتن بی نیازی خوشحالم.خدا وکیلی حجم کار خودت رو با یه کارمند بانک مقایسه کن وبعد نظر بده.آخرین آمارمیگه کارمند بانک حدود10برابربقیه ادارات کار مفید انجام میده.اون بانکهای خصوصی که میفرمایید تنها ابزارشون نرخ سود بالاشونه که البته دو برابرش رو ازجیب وام گیرنده بیرون میکشن.نمیدونم چه مشکلی با بزرگترین بانک جهان اسلام داری ولی بهت توصیه میکنم در همه حال از توهین واستفاده از لحن وکلمات تند پرهیز کنی چرا که نه خدا رو خوش میاد ونه بنده ی خدا رو.برات آرزوی سلامت دارم.(کارمند بانک ملی)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
علی آقا مثل اینکه بدجوری مشکل داری . برو مشکل حادت رو رفع کن
باید محضر جناب نوروزی عرض کنم که این نوشته نشان از کوته فکری جنابعالی است. بانک ملی ایران شعارش را تغییر نداده است بلکه یک مطلب به شعارش اضافه کرده است. شما در بانک ملی نیستید که حافظ منافع شده اید. از سایت تابناک نیز انتظار می رود بابت مطالب درج شده نویسندگان ناشناسش دقت بیشتری به خرج دهد. ایشان یادشان نیست سالهای قبل نیز بانک ملی از شعار "بانک ملی ایران امین مردم ایران زمین" استفاده کرده است. بانک ملی ایران همیشه سرفراز است و در جریان اخیر اعتماد از بانک دیگری رخت بربسته است. بهتر است ایشان از خانواده بانک ملی عذرخواهی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
نه، ما برامون یقین شد که شما هنوز به اشتباه معتقدید قابل اعتماد هستید! جناب کارمند، اولا که بر فرض هم اشتباه کرده باشند کوته فکری واژه نامناسبی است که نشان بی ادبی شماست. بعد هم ایشان بنا به حسن ظنی که داشته اند به اشتباه خیال کرده اند در آن سیستم نه چنان جالب حیا و خجالت موج می زند که درست فهمیده اید، اشتباه کرده بودند و ما از جانب خودمان از شما عذرخواهی می کنیم. مفتخر به پررویی باقی بمانید!
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
چطور یک مطلب را عوض کرده شعار قبلی این بوده هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد و شعار جدید که معلوم نیست چه معنی میدهد این است اين بانك ملي است حالا چطور شما میگوید فقط یک مطلب اضافه شده است ببخشید جناب اقای کارمند عزیز بانک ملی شما کارکنان بانک ملی اینقدر خوش دل و دل پاک هستید که باعث شده است بزرگترین تاریخ اختلاس ایران جلو چشمانتان رخ بدهد و شما متوجه نشوید اگر این تغییر شعار و اهداف و یا به قول شماها اضافه کردن مطلبی اگر در فرداها روزی باعث شود که بانک ملی به خاطر تغییر اهداف و شعار و به قول شما اضافه کردن مطلبی نیمی از کارمندان چهارصد هزار نفری بانک ملی را طبق همین تغییر اهداف و شعار بازخرید یا اخراج کنند آیا شما باز هم بدون مطالعه کافی بقیه را که فقط انتقاد سازنده می کنند کوته فکر خواهید خواند؟
کارکنان بانک از نوروزی ممنوند بابا حرف حساب جواب نداره
با سلام
در مورد نظر علی اقا باید بگم بانک ملی نیازی به مانده حقوق شما ها نداره ..من رئیس شعبه ای از بانک ملی هستم ..کاش می دونستی چقدر ما مشتری میلیاردی رو بخاطر شماها حقوق بگیران عزیز از دست دادیم .الان با وجود هزاران ابزار برداشت .نیازی نیست به بانک مراجعه کنید برای حقوق تان .نمیدونم در چه عصری داری زندگی میکنی .حقوق تون رو حتی از بانک خصوصی هم میتونی بگیری عزیز .در مورد شعر بانک هم باید بگویم بنده نیز با ان مخالف بودم .و حتی پیشنهاد دادم نام ایران به ان اضافه شود ..و این شعار در کنار بقیه شعارهای بانک ملی ایران می ماند ..چرا زمانیکه بانک سینا از کلمه اعتماد ما استفاده کرد شما چیزی نگفتید ؟؟در ضمن ملت عزیز و مشتریان متعصب ما همیشه بانک ملی رو دوست دارند و اون رو از خودشون می دونند ..نمونه اش رشد 32/درصدی در همین یک ماه گذشته بود و تسویه بدهی خود به بانک مرکزی ...بعدشم ..این بانک ملی است ..یعنی متلق به همه مردم ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
هزاران ابزار برداشت؟؟؟؟!!!!! جناب محسن خان که مدعی هستید رئیس شعبه بانک هستید ممکنه از این هزاران ابزار بانک نام صد تای آنها را ببرید؟ میتوانستید بگویید ابزارهای برداشت متعدد مانند کارت، اینترنت، تلفن بانک و موبایل بانک که احتمالا تعداد آنها از انگشتان دستتان هم کمتر خواهد بود.
تنها چیزی که بانک ملی را آزار می دهد سیاستگزاریهای کلان دولت است که به پیکره بانک تحمیل میشود و گرنه بانک ملی همان بانک ملی دوست داشتنی همه ماست اگر واقعا اجازه بدهند بانک توسط افرادی از جنس بانک و از پیکره بانک مدیریت بشود دیگر شاهد این گونه اتفاقات نخواهیم بود
با سلام وتشکر از اقای نوروزی که به شعار بانک پاسرگاد توجه ویژه داشته اند دکتر قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد همیشه میگوید گر چه ما بانک ملی نیستیم ولی بانکی هستیم ملی با بیش از 15 میلیون نفر سهام دار در سراسر کشور قاسمی هم مدیر عامل بانک ملی بود هم بانک مرکزی
در سابت بولتن نیوز بر علیه نوروزی مظلب زدند مبنی بر اینکه ایشان میخواهد عضو شورا شود مگر ابراز عقیده جرم دارد
بانک ملی همیشه رقیب بانک صادرات بوده حالا خودش را چرا به عقب میبرد ما از اینکه رقیب ما کنار میکشد ناراحتیم رقابت سالم لازمه ترقی است اما متاسفانه بانک ملی به انفعال رفت برای بانک ملی دعا میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
نزول خورها هم با هم رقابت دارند
من به این شعار ملی که بسیار درخور وشان این بانک مردمی است افتخار میکنم زیرا این بانک ملی است این افتخار را دارد باتوجه به همه خدمات که به تمام احاد مردم می دهد این شعار زیبنده این بانک باشد این بانک همیشه برای مردم ایرانم قابل اعتماد بوده است وخواهد بود واین افرادی که این نظرات مقرضانه را می دهند هیچ گاه نتوانستند اعتماد وجایگاهی در دل مردم که از سرمایه مهم اقتصاد این مملکت هستند داشته باشند وحسات انها را از پای در می اورد والسلام
ما ملی هستیم و چون ملی هستیم باید ملی بیاندیشیم . ما از دل مردم برخاسته ایم و تنها بانکی هستیم که در مجلس ملی مصوب شده ایم و باز چون ملی هستیم باید بر خلاف کلیه بانکها و موسسات مالی دنیا ( که هدف کسب سود بیشتر است) از بسیاری از منافع مادی بانک چشم پوشی کنیم و این کار را مردانه کرده ایم . چگونه این تغییر شعار را به بی اعتمادی مردم تعمیم میدهید چگونه به خود اجازه دادید که زاویه تنگ دید خود را به عموم نسبت دهید. این بانک ، ملی است. ملی بودن چه حسی در شما ایجاد میکند:بی اعتمادی ! . نه برادر من این بانک ،ملی است . یعنی از خون و رگ گوشت و پوست ماست . یعنی از ما مردم است پس زنده باد " اين بانك ،‌ملي است "
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
هر بار که به این بانک می روم حداقل 100 تا 200 نفر در نوبت هستند
خدمات ان هم بسیرا ضعیف است
اگر خودتان هم از خودتان تعریف کنید!
با عذرخواهی از کارکنان شریف بانک اما
"هر جا سخن از اختلاس است نام بانک ملی ایران می درخشد"
جناب دکتر نوروزی حرف حق و تحلیل جنبه میخواهد که ظاهرا همه ندارند بابا نوروزی یک نقد کرده چرا توهین میکنید اگر به یک شعار اضافه شده خوب بانک اغلام کند اگر توضیع دیگر دارید بگویید چرا ناسزا میگویید
سخنان دل گیر کننده را ننویسید ایام عید است حرف خوب بنویسید هم شعار قبلی خوب بود هم امروزی بابا یک تحلیل برای سازندگی ماست نه دعوا
سلام
"هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد ."
ای آقای ناشناس که می گی "هر جا سخن از اختلاس است نام بانک ملی ایران می درخشد" بالاخره زمانی می رسد که دیگر ناشناس نیستی و باید پاسخ 55هزار پرسنل بانک ملی و خانواده هایشان و 70 میلیون ایرانی را بدهی . منتظر آن روز می مانیم و میدانیم که بسیار نزدیک است .
بانك ملي درختي تنومند و ريشه دار هست كه با اين نسيمها حتي تكوني هم نخواهد خورد اين درخت را مردم ايران كاشتند و ابياري كردند ومثل فرزند خود بزرگ كردند و خود مردم نيز نگهدار و حافظ أن خواهند بود
اقای نوروزی با توجه به کامنت ها در سایت بولتن نیوز سایت فردا و سایت بی نظیر تابناک شما اظهار نظر خودتان را برای افکار عمومی اعلام نمایید
مردم منتظر سخنان شما هستند
شما کارشناس سخنان مردم باشید
اقاي نوروزي وكساني كه بانوروزي موافقند دايه اي مهربانتر از مادرنباشيد جناب نورزي اگر راست ميگي بعنوان متولي ترافيك شهر تهران فكري بحال الودگي شهر وجان ميليونها تهراني بكن شمارا بعنوان درس خونده سلامت شهري به حوزه اقتصاد چه ربطي دارد اگر وام بهت ندادند به شعبه ما مراجعه كن
اقاي نوروزي وكساني كه بانوروزي موافقند دايه اي مهربانتر از مادرنباشيد جناب نورزي اگر راست ميگي بعنوان متولي ترافيك شهر تهران فكري بحال الودگي شهر وجان ميليونها تهراني بكن شمارا بعنوان درس خونده سلامت شهري به حوزه اقتصاد چه ربطي دارد اگر وام بهت ندادند به شعبه ما مراجعه كن
ما ملی هستیم از دل مردم برخاسته ایم و چون ملی هستیم باید ملی بیاندیشیم و باز هم چون ملی بوده ایم برخلاف هدف کلیه موسسات مالی دنیا از منافع مادی خود چشم پوشیدیم تا هدفی ملی تامین گردد و این کار را مردانه انجام داده و میدهیم . ما تنها بانکی هستیم که از مجلس ملی مصوب شده ایم . ما ملی هستیم و " اين بانك ،‌ملي است "هان ای برادر چگونه به خود اجازه دادی که این تغییر شعار را به بی اعتمادی مردم نسبت دهید وباز چگونه به خود اجازه دادید زاویه تنگ دید خود را به عموم نسبت دهید آیا اين بانك ،‌ملي است : یعنی بی اعتمادی !
ملی یعنی خون و گوشت و پوست و استخوان هامان. وطن برای این ملی بودن وماندن جوانها داده و رشادتها دیده .
پس زنده باد " اين بانك ،‌ملي است"
آقای نویسنده انتقاد خوبه ولی بهتره هرکسی توی حوزه تخصصی خودش اظهار نظر بکنه . اما اعتماد چیزی نیست که ربطی به شعار داشته باشه ، اعتماد یک سرمایه اجتماعی است که به ارتباط سالم میان کارکنان و مشتریان و صداقت کارکنان وابسته است. آمارها ماههای قبل نشان داده رشد سپرده های بانک ملی بیشتر از سایر بانکها بوده و این نشان اعتماد مردم بوده است. اعتمادی بسیار محکم که با اشتباهات چند نفر از بین نمی رود زیرا مردم ، بانک ملی را از آن خود می دانند یعنی آن را ملی می دانند . پس نتیجه می گیریم بانک ملی شعار خود را عوض نکرده بلکه با وجود و حفظ شعار قبلی ، شعار جدید تکامل یافته شعار های قبلی است. باز هم می گوییم این بانک، ملی است.
هر جا سخن از اعتماد است ،نام بانک ملی ایران می درخشد
کارمندان بانک ملی از خدوم ترین کارمندان دولت و بانکها هستند
درود بر کامندان زحمت کش بانک ملی ایران
ای کسانی که ایمان آورده اید از ظن و گمان های بیهوده پرهیز کنید که بسیاری از آنها گناه محسوب میشوند.در پاسخ به پیام دهندگان محترمی که بدون تعمق و ژرف نگری لازم طرح شعار {این بانک ،ملی است } را حرکتی در جهت حذف شعار ماندگار(هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران میدرخشد)تغبیر کرده اند باید گفت :
1-مجموعه تولیدات چاپی ، صوتی و تصویری سالهای 90 و 91 نشانگر این واقعیت است که از شعار هر جا سخن... به دفعات استفاده شده و نمونه صوتی،تصویری آن روی وب سایت بانک ملی ایران بخش کلیپ ها قابل مشاهده است .
2-در جهان تحول آفرین کنونی و دنیایی که به لحاظ برخورداری از شبکه ارتباطات آنی و بین المللی ،عمیق ترین تغییرات تکنولوژیکی ،اقتصادی و فرهنگی را خواسته یا ناخواسته تجربه میکند و با آن انظباق می یابد ،نگرش استاتیک و غیر پویا استوار بر گرایش های سنتی ،حد اقل میتوان گفت اغنا کننده نسل جدید با خواسته های رو به تزائد و متنوع نیست و اگر پیام چدیدی برای آنها نداشته باشیم ، عملا نوعی واگرایی را اشاعه داده و زمینه را برای جلب و چذب آنان به آن سوی مززها به معنای کم رنگ نمودن توان و پتانسییل های داخلی فراهم نموده ایم .
3- تغییر را باور داشته باشیم .وقتی محصولی متفاوت ،خدمتی نوین را به نسل نو اندیش جامعه و فعالان جوان عرصه اقتصادی ارائه میدهیم ، بایسته است شعار جامغ و جدیدی نیز بهمراه آن مطرح نماییم . اینکه طرح شغار جدید را به معنا و مساوی عقب نشینی از شغارهای ریشه دار و جا افتاده در فرهنگ ملی آنهم با برداشت کاملا غیر منصفانه ی پذیرش سلب اعتماد عمومی قلمداد کنیم ، به نظر میرسد کمال بی مهری به موسسه شرافمتد بانک ملی ایران است ، و به تغبیر دیگر ناخواسته و نادانسته در مسیری حرکت میکنیم که در برهه ای از سال 90 برخی رسانه های نوپا و غیر حرفه ای رفتند .دامن زدن به موضوعاتی که در روند تحول و تکامل جامعه بشری امری عادی و در فرآیند پیشرفت شرکتهای بزرگ دنیا یک ضرورت است ، نه تنها کمکی به پایداری و غزت بانک تاریخی و بزرگ ملی ایران نمی کند ، بلکه زمینه ساز تشکیک و دودلی در بین مشتریان وفادار و کارمندان صدیق و شرافتمند این بانک میتواند باشد
4-بسیار بعید میدانیم که افکار عمومی و بویژه وجدان بیدار کارکنان متعهد این بانک ،دستاوردهای پس از رویداد تلخ سال 90 را که از اهم موارد قابل ذکر آن ،افزایش چشم گیر سپرده های موثر ،پیشرفتهای گسترده در بانکداری نوین و الکترونیکی ،افزایش چند برابری سرمایه بانک ،ساماندهی درون سازمانی و ساختاری ،ارتقاء رتبه در فضای رقابتی و بعضا نابرابر کنونی ،و دستاوردهای دیگر است را نادیده انگارند و خدای ناکرده نادانسته به جای همگامی و همراهی در اصو ل ، گرفتار متفرعات و امور حاشیه ای بشوند.
5-شعار این بانک ملی است ، تداعی کننده یادو خاطر بنیانگذاران این بانک بزرگ و همان زن رخشتشویی است که با پرداخت یک تومان خواست نام او را به عنوان یاری رسان به این رخداد تاریخی بنویسند و اساسا تناقضی با شعار هر چا سخن از اعتماد است ...ندارد .چه دلیلی بر اعتماد و علاقه مردم عزیز به این بانک بالاتر از اینکه علیرغم کمترین حضور تبلیغاتی در رسانه ، این بانک نه تنها با کاهش منابع مواجه نشده ، بلکه 32درصد رشد منابع داشته و بالاترین پرداخت کننده تسهیلات به مردم طی یک سال و نیم اخیر بوده است ؟؟
6-بانک ملی ایران متعلق به مردم است . بنا براین از نقطه نظرات آحاد جامعه ، مشتریان عزیز و منتقدین گرام که یقینا از سر دلسوزی و میهن دوستی پیامی میدهند استقبال میکند . ولی ::
صبحدم مرغ چمن با گل نوخواسته گفت
ناز کم کن که در این باغ بسی چون تو شکفت
گل بخندید که از راست نرنجیم ولی
هیچ عاشق سخن سخت به معشوق نگفت .
در بانک ملی ایران از بالاترین مقام تا پایین ترین رده سازمانی خدمتگزار مردم هستند . زیرا این بانک ملی است .
تنها چیزی که بانک ملی را آزار می دهد سیاستگزاریهای کلان دولت است که به پیکره بانک تحمیل میشود و گرنه بانک ملی همان بانک ملی دوست داشتنی همه ماست اگر واقعا اجازه بدهند بانک توسط افرادی از جنس بانک و از پیکره بانک مدیریت بشود دیگر شاهد این گونه اتفاقات نخواهیم بود
تابناک جان دستت و دهانت درد نکنه که باید گفت
جانا سخن از زبان ما میگویی

عزیزم نظرات خوانندگان را خواندم خوشبختانه اونایی که دلسوز بانکند همه با تو همسو هستند و از وضعیت فعلی بانک ناراحتند مخصوصا با مدیذیت ادمای کوچیک

راستی هیچ میدونی روابط عمومی بانک ملی واسه کارمندا پیامک زده که بروید در تابناک علیه ش نظر بذارید .

دلم میسوزه واسه این ادمای کوته بین که شما ها را کوته بین لقب داده اند

البته دستشان درد نکنه من از این مقاله زیبای آقای نوروزی بی خبر بودم پیامک روابط عمومی بانک ملی بنده را مطلع کرد
لذا از همین تریبون ازاد تقدیر و تشکر خود را اعلام میکنم
در این شعار جای "اختلاس" با "اعتماد " عوش شده!
ضمن عرض سلام خدمت آقای نوروزی و ارادتی که بنده به تمام اصحاب رسانه دارم بایستی این سوال را مطرح کنم کجای این جمله این بانک ، ملی است نشانگر فراموشی شعار قبلی و یا به دست فراموشی سپردن اعتماد مردم از بانک ملی است ؟ لازم به ذکر است این را عنوان کنم که گویا شما چند صباحی است که به شبکه بانکی کشور سر نزده اید تا معنای واقعی اعتمادی را که مردم شریف به بانک ملی دارند را ببینید .این بانک ملی است چون کارمندانش ملی هستند و برای ملیت خود با تمام وجود تلاش میکنند تا ملی بودن مشتریانش را نیز به رخ همگان بکشند
پاسخ ها
بهمن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
آقای علیرضا خلجی شما خود جواب خودتان را دادید ما که به شبکه بانکی سر نزدیم اگه شما سر زدین و مطمن هستید که کارمندانش ملی هستند و تلاشگر پس چرا دارند از تغییر اهداف بانک میگویند و شما نظر می دهید ولی جواب اصلی را نمی دهید اگر شما میگوئید خوب است پس باید بگوئید چرا میخواهند اهدافش را تغییر بدهند
سلام آقای نوروزی مطالبتان خوب بود ولی کاش به این شعارکمی فکر می کردید بعدنظرتان را می نوشتید شما اول باید شعار را معنی می کردید این بانک ملی است درست نیست این بان ملیست یعنی متعلق به تمام مردم ایران است و......وابن که شعار ما عوض نشده است این یک شعار جدید است پیرو شعار های قدیم وقتی وارد جامعه میشوم وقتی بما می گویند اوکارمند بانک ملی درچشم همه مردم ودرنگاه آنها جو اعتماد رامی بینی ومی بینم که هنوز با اعتماد بما نگاه می کنند اعتماد تاریخی مردم ایران بایک اتفاق ازبین نمی رود این بانک ملیست هم نزدیک به شعار قبلی است زنده باد مردم ایران زنده باد بانک ملی ایران زنده بادکارمندان خدوم بانک ملی
چرا باید بانک ملی که یک افتخار تاریخی و ملی برای همه ایرانیان است باید با اختلاس و دزدی چند نفر از اهداف خود دست بردارد و کلمه اعتماد را که سالها با بانک ملی همراه بوده بردارند و کلمات و اهداف آن را عوض کنند ? از کجا معلوم کسانی که این حرفها را می زنند فقط برای خوش خدمتی به بعضی گروهها نباشد و شاید هم برای رای این افراد برای انتخابات باشد از کجا معلوم با این اهداف و کلمات جدید به یک دفعه نیمی یا عده ای زیادی از کارکنان بانک را بازخرید و اخراج کنند
هر جا سخن از اعتماد است نام این بانک ، ملی ، می درخشد.
عده قلیلی در بانک ملی ایران بزرگترین و مورد اعتمادترین بانک خاور میانه اختلاس بزرگی کردن و حالا عده ای دیگر با این توجیه که اعتماد از بانک ملی رخت بر بسته می خواهند از آب گل الود ماهی بگیرند و اهداف و شعار بانک ملی را به نفع اهداف خود که به شدت مشکوک هستند عوض کنند و ممکن است بخواهند ضربه ای بزرگتر و اختلاسی بزرگتر به اقتصاد ایران وارد کنند با اختلاس در یک بانک باید ایمنی آن بانک عوض شود نه اهداف آن بانک باید محافظتش را بیشتر کنند نه اینکه بخواهند اهدافش را عوض کنند در حالی که در نزد مردم ایران هنوز هم بانک ملی بهترین و مورد اعتمادترین بانک ایران است
اهداف بانک ملی ایران مورد اعتمادترین بانک در نزد ایرانیان بوده و است و تا الان که اختلاس نشده بود اهدافش خوب بوده حالا چون چند نفر اختلاس کردند اهدافش بانک ناکارآمد شده؟ آیا این معنی خاصی نمی دهد؟
بانک ملی ایران اولین بانکی بود که اولین آزاد را قزوین زنجان را با سرمایه گذاری خودش سالهای خیلی دور کلید زد و راه اندازی کرد و باعث رونق مملکت در خیلی از ساخت و سازها شد و راهی را به بانک های دیگر برای سرمایه گذاری در پیشرفت ایران نشان داد حالا چگونه شده که آن اهداف خوب نبوده و باید اهدافش عوض شود آن هم الان و به این خاطر که چون چند نفر اختلاس کرده اند از کجا معلوم این هم دنباله و تکمیل کننده همان اختلاس نباشد
اگر تا الان شعار همیشگی بانک ملی هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می درخشد بود حالا اگر بخواهند این شعار بانک ملی را تغییر بدهند و شعار جدید را به نام اين بانك ملي است را انتخاب کنند باید دانست که غیر مستقیم به مردم میگویند این بانک فقط نامش بانک ملی است نه بانکی مورد اعتماد ما ایرانیان
بابا حرف حساب زده چیزی بدی نگفته چچچچچچچچچرا قبول نمیکنید چرا این موضوع را نظر سنجی نمی کنید یک سایت پیدا بشه نظر سنجی کنه و اعلام عمومی بشه حتی بانک اید کار را بکنه
وقتی این دلسوزی شما به بانک ملی را دیدم بخود بالیدم که عمر خود را در جای بزرگی مثل بانک ملی سپری نمودم و مو خود را سفید کرده ام نمی دانم چه بگویم فقط ممنون ای جوان
در طول خواندن مقاله گریه کردم بانک ملی غریب افتاده شما که کارمند بانک نیستید اما دفاع از میراث کرده اید ماشالله
زمانی اهداف بانک یا موسسه ای تغییر میکند که سیاست هایش ناکارامد باشد اگر سیاست ها کارامد بود و فقط در حراست مشکلی داشت باید حراست و ایمنی را ارتقا داد نه اینکه به خاطر چند نفر سو استفاده کننده اهداف اصلی بانک را که در خدمت مردم است را عوض کرد
با سلام بر شما ولی شما به این نکته توجه کنید که
همه جا سخن از اعتماد به بانک ملی ایران است چون این بانک ملی است
هرجا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران میدرخشد چون این بانک ملی است
ما در کنار شعار جاویدان خود شعار های جدیدی که دست مایه همت و تلاش کارکنان مان است سر میدهیم
1-پشتوانه بانک ملی ایران اعتماد مردم است
2-بانک ملی بزرگترین بانک جهان اسلام
3-این بانک ملی است
تشکر از توجه شما به بانک ملی خود
بسمه تعالی
"هر جا سخن از اعتماد است ،نام بانک ملی ایران می درخشد" این شعار، اصلی ترین و همیشگی است و کارمندان بانک ملی همگی خادم و میزبان امور بانکی ملت اند؛
جرائم و تخلفات فرد یا افراد خاص را نمی توان به حساب بانک و همه کارکنان گذاشت.
شخصی که چه در دوران خاوری و چه بعد از آن بلحاظ ضرورت حفظ شئون بانک ملی ایران، سوابقی از نقد شیوه مدیریت و انتقاد و مقاومت در برابر برخی انتصابات دارد در این مقال نیز قصد دفاع از مدیریت ندارد.
از دور اندیشی جناب نوروزی و ابراز عقاید موافقین و مخالفین متشکرم ولیکن بعید است شعار جدید جایگزین شعار اصیل شده باشد والا اگر اینطور باشد جای تجدیدنظر از تصمیم مورد بحث باقی خواهد بود چرا که مدار اسطورگی این بانک، اعتماد عمومی است.
مع الوصف به نظر می رسد اگر مقدمتا این انتقاد را به مدیران بانک منعکس می فرمودند شاید برای رفع شبهات، شاهد تکرار شعار اصیل بانک در تبلیغات رسانه ای می شدیم و نظر ایشان (البته بدون تشویش اذهان و تکدر خاطرات موجود)، موثرتر واقع می شد در غیر اینصورت به تحریر مقاله با ذکر استنکاف مدیران می پرداختند و هر خواننده ای قادر به اظهار نظر قطعی خود می شد. من الله التوفیق
بانک ملی همچنان بانک ملی است
و هیچوقت از اقتدار و اعتماد ان کاسته نمی شود چون حاصل زحمت هزاران پرسنل زحمتکش است که بارها تا اواخز شب آنها را دیدید که هنوز در شعب خدمت می کنند
شعار جدید شعار خوبی است و این به معنای این نیست که شعار قبلی اشتباه است
با توجه به مطالبی که اقای نوروزی که کاملا"بصورت سطحی ونابخردانه ، عنوان نموده است ، باید گفت که آقای نوروزی این شعار در کنار سایر شعارهای بانک ملی می باشد ودر هیچ جائی ومنبعی قید نشده است که باید جایگزین شعر خاصی شود همانطور که در سایر بانکهای کشور هر چند وقت یکبار شعار جدیدی را اعلان وتبلیغ می نمایند . همانطور که شما وبنده وتمامی مردم دنیا در حال تغییر وتحول هستیم . نمونه بارز آن وجود چهار فصل سال است . اما من فکر می کنم که شما برداشت خوبی از شعار ((این بانک ، ملی است )) نداشته واشتباه برداشت نموده اید ودلایل استفاده آنرا نمی دانید جهت اطلاع جنابعالی دلایل آنرا بشرح ذیل عنوان می کنم :

1- دارای تعداد كلمات كم و جمله ای ساده و كوتاه است.
2- با ماهیت بانك تناسب دارد.
3- مشخصه بارز بانك را نسبت به سایر بانكها كه ملّی بودن آن است به نمایش می گذارد.
4- به دلیل تكیه بر كلمه «ملی» احساس خوشایندی برای مخاطب ایجاد می نماید.
5- به دلیل اقتباس از نام خود بانك، فراموش نمی شود.
6- و در نهایت احساس تمایل به استفاده از خدمات این بانك را به دلیل تمركز بر نقطه احساس مردم این كشور افزایش می دهد.


درادامه باید بگویم ازاینکه کارمند این بانک بسیار قدیمی وریشه دار هستم برخودم می بالم و واقعا" به این شعار ""این بانک ، ملی است " معتقدهستم وهمیشه می گویم ""هرجاسخن از اعتماداست نام بانک ملی می درخشد"
این بانک ها بر اساس ربا کار میکنند که کارشان به اینجا ها میکشد حالا هر چقدر می خواهند خودشان را اسلامی معرفی کنند و مثل یکسان دانستن شب و روز احکام مراجع تقلید را مطابق رفتار غیر شرعی و بنی اسراییلی خود جلوه دهند...عملا پول را در ازای سود و زمان میفروشند و میخرند.
اینقدر موضوع را کشششششش ندهید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر