بازدید 51335
۹

بالاخره آب معدنی بخوریم یا نخوریم؟

کد خبر: ۳۰۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶ 06 March 2013
دبیر انجمن تولیدکنندگان آب معدنی با تکذیب خبر منتشر شده در یک هفته نامه درباره آلودگی آب معدنی تولید داخل گفت: ما به این نوع اخبار عادت کرده‌ایم و انتشار چنین اخباری در مورد آب معدنی چیز تازه‌ای نیست.

پیمان فروهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که اخیرا نیز در فضای مجازی مطالبی درباره افزودن موادی مانند فلوراید در آب معدنی تولید داخل بین مردم دست به دست شده است، افزود: همچنین ادعا شده به دلیل وجود مواد افزودنی در آب معدنی در صورتی که در آب معدنی باز بماند حتی تا چند روز آب بو نمی‌گیرد!

وی گفت: وجود مقدار زیاد فلوراید در آب معدنی و بسته‌بندی بسیار خطرناک و مسموم کننده بوده و باعث خط خطی شدن دندان و از بین رفتن مینای آن می‌شود. بنابراین نه در ایران و نه در هیچ کجای دنیا طبق استانداردها فلوراید به آب معدنی اضافه نمی‌شود.

او با اشاره به این‌که آب معدنی به صورت ذاتی مقدار بسیار ناچیزی فلوراید دارد، عنوان کرد: طبق استانداردهای بین‌المللی تولیدکنندگان آب معدنی حق افزودن هیچ افزودنی را به محصول تولیدی خود ندارند.

وی گفت: در فرایند تولید آب معدنی این آب فقط از فیلترهای فیزیکی عبور می‌کند و هیچ ماده‌ای به آب اضافه نمی‌شود.

او با اشاره به این‌که 95 درصد از کل محصول تولیدی صنعت آب بسته‌بندی کشور مربوط به آب معدنی می‌شود، اظهار کرد: برخی از تولیدات این صنعت نیز شامل آب بسته‌بندی می‌شود که روی آن این عنوان درج شده است. در آب بسته‌بندی طبق استاندارد می‌توان با تاباندن اشعه uv باکتری‌های احتمالی آب را از بین برد و یا کلرزنی کرد که این کار نیز طبق استاندارد انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا اخیرا هفته‎نامه حزب موتلفه اسلامی (شما) گزارش داد که "برخی مسئولان وزرات بهداشت از خوردن آب معدنی خودداری می‎کنند" و دلیل این کار را نیز بالا بودن مواد نگهدارنده آب معدنی اعلام کرد که برای بدن مضر سرطان‎زا است.

به نوشته این هفته‌نامه "برابر بررسی‎ها آب سالم آبی است که چنانچه بیش از 48 ساعت در فضای باز نگهداری شود بوی نامطبوع پیدا می‎کند اما آب معدنی اگر روزها بماند به دلیل مواد نگهدارنده ای که دارد چنین اتفاقی برای آن رخ نمی‎دهد."
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۹
من که باور نکردم ، شما چطور ؟؟؟؟
مقدار مجاز کلراید را باید مهندسینی که در شرکتهای مهندسی مشاور آب و فاضلاب کار می کنند مشخص کنند که متاسفانه این طور نیست و احتمالا کارگر با بیل میریزد. البته این امر در مورد آب اشامیدنی تهران نیز هست. بعضی از مواقع آنقدر غلظت کلر در آب زیاد هست که قابل نوشیدن نیست. می دانید این آب برای بچه هایی که از شیر خشک استفاده می کنند، چه مضراتی دارد. تابناک لطفا روشنگری و پیگیری کنید.
ما دو عنوان متفاوت داریم
1 اب تصفیه شده
2 اب معدنی
اب تصفیه شده مانند اکثر ابهایی که در بازار وجود دارد با کاهش میزان TDS و به اصطلاح شیرین سازی اب بصورت فیزیکی صورت میگیرد
که البته متاسفانه بعضاً آلودگیهای خاص خود را دارد
2 آب معدنی که تعداد کمی از تولید کنندگان (معمولا تحت لیسانس) آن را تولید می نمایند. که با سنتز آب!!! و افزایش ادتیو های استانداد تا رسیدن به سطح مطلوب انجام میشود.
والا ما تو خونه آکواریوم داریم . با اینکه درون آن ماهی هست و هر روز این ماهی ها تغذیه میشوند ولی اب آکواریوم بو نمیگیرد ... چگونه آب در ظرف بوی نا مطبوع میگیرد؟؟؟؟ !!!!!!
از غیرمعدنیش چی دیدیم که حالا از معدنیش ببینیم
ماست هم دیگه مثل قدیم میمونه نمیترشه!
این ماستهای بسته بندی مثل لاستیک میشه!!!
تو خارج تاریخ تولید تاانقضاء آب معدنی فقط 10روز است ولی ایران 1سال !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاريخ مصرف آب معدني سه روز است نه يك سال.
اگر شما آب معدني پيدا كرديد كه تاريخ مصرف ان سه روز بود آن اب سالم است
آب معدنی هر چقدر هم در چرخه تولید سالم باشد ولی وقتی وارد بطری های پلاستیکی میشه و نور خورشید بهش میخوره میشه یه مایع مضر که سرطان زاست اگه آب معدنی تو شیشه باشه سالم میمونه اونم که فکر نکنم عملی بشه پس بهتره از آب لوله کشی استفاده کنیم لااقل مواد شیمیایی که از تابیدن نور خورشید تو آب معدنی ها وجود داره تو آب لوله کشی نیست/
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی