بازدید 13655

اشتباه در درج تاريخ شهادت امام جواد در تقويم

مرکز تقويم به ما اعلام کرده بود شهادت امام رضا (ع) آخرين روز صفر است و ما به تناسب اين‌که ماه صفر 29 و يا 30 روزه است، شهادت امام رضا (ع) را در آخرين روز صفر ثبت مي‌کرديم، اما براي شهادت امام محمد تقي (ع) مرکز تقويم هيچ‌گونه اطلاعاتي در اين مورد ارايه نکرده بود.
کد خبر: ۳۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۰ 11 December 2007

کارشناس امور نامگذاري شوراي فرهنگ عمومي با اشاره به اين که مرکز تقويم روز اصلي شهادت امام محمدتقي (ع) را اعلام نکرده بود، گفت: مناسبت‌ها از سوي مرکز تقويم تأييد مي‌شود و روز شهادت امام جواد نيز به تأييد اين مرکز رسيده است.

مريم زارع، کارشناس امور نامگذاري شوراي فرهنگ عمومي در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اين‌که شهادت امام محمد تقي (ع) در تقويم از سال‌ها پيش 29 ذيقعده ثبت مي‌شده است، اظهار داشت: از سال‌هاي گذشته، بدون در نظر گرفتن اين‌که ذيقعده 29 يا 30 روزه است، 29 ذيقعده به عنوان شهادت امام محمدتقي (ع) ثبت مي‌شد.

وي در ادامه يادآور شد: مرکز تقويم به ما اعلام کرده بود شهادت امام رضا (ع) آخرين روز صفر است و ما به تناسب اين‌که ماه صفر 29 و يا 30 روزه است، شهادت امام رضا (ع) را در آخرين روز صفر ثبت مي‌کرديم، اما براي شهادت امام محمد تقي (ع) مرکز تقويم هيچ‌گونه اطلاعاتي در اين مورد ارايه نکرده بود.

مريم زارع با بيان اين که تاکنون اين اشتباه را نمي‌دانسته‌اند، افزود: ديروز دوشنبه 19 آذر ماه در تماس حوزه علميه قم مبني بر اشتباه بودن روز شهادت امام محمدتقي (ع) در تقويم، متوجه اين اشتباه شديم، وگرنه مرکز تقويم هيچ‌گونه اطلاع‌رساني نکرده بود و ما نيز اطلاع نداشتيم.

کارشناس امور نامگذاري شوراي فرهنگ عمومي با تأکيد بر اين‌که اين شورا، تنها نامگذاري روزها را انجام مي‌دهد، تصريح کرد: تقويم در آخرين روزها و پيش از انتشار آن در سراسر کشور، از سوي مرکز تقويم تأييد مي‌شود، از اين رو، ما به استناد اين‌که آنها اين تأييديه را به ما داده‌اند و همه مناسبت‌ها درست در تقويم ثبت شده است، اقدام به انتشار آن کرده‌ايم و اگر از سوي آنها اين اشتباه يادآوري مي‌شد، پيش از انتشار آن را برطرف مي‌کرديم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست