بازدید 3761
فقط 50درصد متقاضيان آپارتمان خود را دريافت کردند؛

ميوه مسکن مهر چيده نشده گران شد!

در حالي که وزير راه و شهرسازي اواخر سال 90 از چيدن ميوه‌هاي مسکن مهر در سال 91 خبر داده بود اما با نزديک شدن به پايان سال، بخش زيادي از متقاضيان واحدهاي خود را تحويل نگرفته اند و تنها 50 درصد واحدها در استان تهران به متقاضيان تحويل داده مي‌شود...
کد خبر: ۳۰۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰ 24 February 2013
اوايل سال گذشته بود که ابوالفضل صومعلو معاون وزير راه و شهرسازي وعده خانه دار شدن تمامي ايرانيان را داد و اظهار داشت که تا پايان سال 92 هيچ ايراني بدون خانه نخواهد بود و اگر سال 90 هم مانند سال 89 با همکاري بانکها همراه باشد، به اين هدف مي‌رسيم.

همچنين سال گذشته در همين روزها وزير راه و شهرسازي اعلام کرد که سال 91، سال چيدن ميوه‌هاي مسکن مهر است و تمامي متقاضيان در اين سال مي‌توانند در واحدهاي مسکن مهر ساکن شوند، اين در حالي است که با نزديک شدن به پايان سال 91، هنوز بخش زيادي از متقاضيان مسکن مهر به خصوص در استان تهران، واحدهاي خود را تحويل نگرفته اند و مجبورند با اجاره بهاي سنگين زندگي کنند.در واقع سايت‌هاي مسکن مهر در شهرهاي جديد اطراف تهران هنوز با مشکل زيرساخت روبرو هستند و با وجود تکميل برخي از ساختمان‌ها نداشتن آب و برق باعث شده که اين واحدها به متقاضيان تحويل داده نشود. به همين جهت، تاپايان سال جاري تنها 50 درصد از و احدها (87 هزار و 453 واحد) به متقاضيان تحويل داده مي‌شود و براساس وعده مديرکل راه و شهرسازي استان تهران مابقي واحدها در سال آينده به متقاضيان تحويل داده خواهد شد.

به عنوان مثال، در شهر جديد پرند تاکنون 12 هزار واحد مسکن مهر از 100 هزار واحد ساخته شده در اين شهر، با تکميل خدمات تحويل متقاضيان شده است و حدود 26 هزار واحد هم تاپايان سال تحويل مي‌شود و تکميل مابقي واحدها هنوز به جايي نرسيده است و 13 هزار واحد مسکن مهر در شهر جديد پرديس که از سال 89 ساخت و ساز آن آغاز شد بطور کامل تحويل داده نشده است.

از سوي ديگر، برخي از تعاوني‌هاي مسکن مهر به تعهدات خود در زمينه تکميل واحدها عمل نکردند و متقاضيان با سرگرداني ميان اداره تعاون استان تهران و شرکت عمران شهرهاي جديد مواجه هستند و در نهايت هم جواب قابل قبولي را از متوليان اين امر نمي‌گيرند.

اين در حالي است که با ورود دلالان به بازار مسکن مهر، قيمتها در اين بخش به طور فزاينده اي افزايش يافته است و آنها با فروش امتياز و يا وارد کردن اسامي متقاضيان در ليست مسکن مهر، پول‌هاي کلاني را به دست مي‌آورند، ضمن آنکه افزايش قيمت در اين بخش، تاثير زيادي را بر قيمت ديگر آپارتمان‌ها در شهرهاي جديد داشته و مستاجران اين شهرها را با مشکل تامين وديعه مواجه کرده است.اين اتفاق در حالي افتاده است که متوليان بازار مسکن، ساخت و ساز مسکن مهر و تحويل واحدها را يکي از دلايلي مي‌دانستند که مي‌تواند بازار مسکن را در شهر تهران کنترل کند بطوريکه در سال 91 افزايش قيمتي در اين بخش بوجود نخواهد آمد.

در اين رابطه سيد محمود فاطمي عقدا سرپرست مرکز تحقيقات راه و شهرسازي در زمستان سال گذشته اعلام کرده بود: ما هم اکنون در اجاره بها مشکلي نداريم و با توليد عمده مسکن و بهره برداري از اين واحدها، اجاره بها افزايش نمي‌يابد.

همچنين صومعلو در سال گذشته به افتتاح 193 هزار واحد مسکوني تا تابستان امسال اشاره کرده و گفته بود: اين افتتاح‌هابه کاهش قيمت مسکن و اجاره‌بها کمک مي‌کند و اگر اتفاق ديگري براي اجاره‌بها و قيمت مسکن رخ دهد از ابزارهاي قانوني دولت استفاده خواهيم کرد.وي افزود: به طور حتم افتتاح مسکن مهر در کشور و در تهران تب و تاب مسکن را در کشور و تهران مي‌خواباند و کمک مي‌کند تا ما به راحتي از هرم سني عبور کنيم.

اين در حالي است که در سال جاري با وجود رکود بازار مسکن، نوسان قيمت‌ها را در بازار مسکن شاهد بوديم که اين امر مي‌تواند بازار اجاره بها در تابستان سال 92 را تحت تاثير قرار دهد.

براساس اين گزارش، همزمان با عدم تحقق وعده‌هاي دولت در زمينه تحويل واحدهاي مسکن مهر، قيمتهاي بازار هم با نوسان همراه شده است که اين موضوع تاثير مسکن مهر بر کاهش و کنترل قيمتها را رد مي‌کند. در واقع بازار مسکن مهر در شهرهاي جديد، فضايي را براي دلال بازي سودجويان ايجاد کرد و نتوانست نقش مناسبي را براي کاهش قيمتها در بازار تهران داشته باشد.

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی