بازدید 9839

دستگیری شکارچیان آهو در منطقه مرزی کلات

کد خبر: ۳۰۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴ 19 February 2013
دو شکارچی متخلف که در منطقه شکار ممنوع مرزی شهرستان کلات اقدام به شکار یک راس آهو نموده بودند با همکاری نیروی انتظامی در بخش زاوین این شهرستان به دام افتادند.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، اباذر حسین نژاد مسئول حفاظت محیط زیست شهرستان کلات در این باره گفت: از شکارچیان لاشه یک رأس گونه حمایت شده آهو، یک قبضه سلاح ساچمه زنی، یک قبضه سلاح گلوله زنی یازده تیر دوربین دار بدون جواز، ۶ تیر فشنگ چهارپاره، ۲۸ تیر فشنگ ساچمه زنی و دو دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

شهرستان کلات از جمله شهرستان های مرزی استان خراسان رضوی با دارا بودن تنوع اقلیمی گسترده از جمله مناطق صخره ای و صعب العبور، مناطق جنگلی و دشتی زیستگاه گونه های با ارزشی همچون کل و بز، آهو، قوچ و میش، پلنگ، گرگ، گراز، روباه، شغال و انواع پرندگان شکاری می باشد.

به گفته اباذر حسین نژاد، اداره محیط زیست شهرستان کلات با پوشش یکصد و دوازده هزار هکتار منطقه حفاظت شده ارس سیستان، ۱۶۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان (کلیه مرزهای بین المللی کشور به فاصله هفت کیلومتر از خط مرزی و جمعا به مساحت ۲/۹۴۸/۵۰۲ هکتار تیرندازی ممنوع می باشد) و مناطق وسیع شکار ممنوع و آزاد بشدت از کمبود نیرو و امکانات رنج می برد و این اداره با وجود گستره وسیع مناطق تحت مدیریت، مسئولیت های متعدد تنها با پنج نفر نیرو اداره می شود!

مسئول حفاظت محیط زیست شهرستان کلات تاکیید کرد: کنترل کامل تخلفات شکار با وجود محدودیت نیرو و امکانات، وسعت مناطق شهرستان و فراوانی اسلحه در دست مردم بدلیل مرزی بودن منطقه امکانپذیر نیست بطوریکه شکار و فروش گوشت شکار به کسب و کار عده از مردم منطقه تبدیل شده است.

به اعتقاد وی حفاظت مناسب از حیات وحش غنی و ارزشمند این منطقه نیازمند حداقل پانزده نفر نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات مناسب می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار