بازدید 4696

سرگردانی متقاضیان مسکن مهر بوشهر

کد خبر: ۳۰۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸ 18 February 2013
هفت سال پیش که دولت نهم روی کار آمد و رئیس جمهور با وعده خانه دار کردن اقشار کم درآمد و شکستن قیمتهای کاذب بازار مسکن، پروژه های مسکن مهر را تعریف کرد و به اجرا درآورد، همه گمان می کردند تا پایان این دولت حداقل بخشی از این پروژه ها اجرا و بهره برداری می رسد.

با تاکید دولت دهم بر تسریع در اجرای پروژه های مسکن مهر به ویژه در سال پایانی دولت، انتظار می رفت در نیمه دوم سال جاری شاهد افتتاح تعداد زیادی واحد مسکونی مهر و واگذاری این واحدها به متقاضیان در استان به خصوص در شهر بوشهر باشیم.

از آنجا که این پروژه ها برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه پیش بینی شده مردم زیادی چشم امید به اتمام آنها دوخته اند اما گویا این انتظار بیش از مدت پیش بینی شده به طول انجامیده و مردم با وعده های امروز و فردای مسوولان مواجه شده اند.

پروژه مسکن مهر فجر در شهر بوشهر و در کوی صلح آباد یکی از این پروژه هایی ست که قرار بود با قول وزیر مسکن در دهه فجر افتتاح و به صاحبان آنها تحویل داده شود اما گویا مشکلات این پروژه آنقدر زیاد است که مسوولان مسکن پاسخی برای متقضیان ندارند.

یکی از متقاضیان مسکن مهر فجر بوشهر گفت: زمانی که برای دریافت مسکن مهر کوی صلح آباد ثبت نام کردم بچه ام ۱۰ روزه بود و اکنون کلاس اول دبستان است و این خانه ها هنوز آماده نشده اند.

خانم جعفری افزود: مبلغی که برای ساخت هر واحد مسکونی از ما دریافت کردند و قرار شد با همین مبلغ خانه ها را تمام کنند ۱۵ میلیون تومان برا هر واحد بود اما در چند ماه گذشته به بهانه فضای سبز و نصب کولر و …حدود چهار میلیون تومان دیگر از ما گرفته اند.

وی اضافه کرد: همه کسانی که برای مسکن مهر ثبت نام کرده اند کم درآمد هستند و برای تهیه پول خانه با مشکلات زیادی مواجه شدند و اضافه کردن مبلغ به بهانه های مختلف توسط پیمانکاران و تامین آن از سوی مردم خیلی سخت است.

خانم جعفری ادامه داد: اخیرا دو میلیون تومان برای نصب کولر خواستند که من با فروش وسایل خانه ام و حتی فروش دوچرخه پسرم و قرض و بدهی این پول را تهیه کردم و اگر دوباره پول بخواهند واقعا قادر به پرداخت نیستم.

یکی دیگر از ثبت نام کنندگان پروژه فجر گفت: طولانی شدن زمان ساخت این خانه ها از یک طرف و عدم پاسخگویی و برخورد بد مسوولان مسکن و شهرسازی با متقضیان از طرف دیگر موجب بی اعتمادی مردم شده است.

وی یادآور شد: 4 سال است که این پروژه در حال ساخت است و هر سال وعده تحویل آن می دهند اما تاکنون خبری نشده و امسال به ما گفتند در دهه فجر تحویل می دهیم که بعد معلوم شد به دلیل استفاده از مصالح نامناسب و ساخت و ساز غیراصولی بارندگی های اخیر موجب خرابی بخش های از ساختمانها شده است.

این بوشهری بیان کرد: برای پیگیری کار به مسکن و شهرسازی که مراجعه می کنیم هیچ مسوولی پاسخگو نیست و جواب ما را نمی دهند و سرگردان شده ایم.

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر فجر نیز اظهار داشت: بسیاری از متقاضیان مسکن مهر مستاجر و با درآمد کم هستند و برای تامین آورده خود با مشکلات زیادی مواجه شدند.

رئیسی افزود: باتوجه به قولی که مسئولان برای واگذاری این خانه ها تا بهمن ماه داده بودند ما هم تا همین موقع از صاحبخانه هایمان مهلت گرفتیم اما حالا نه خانه ای تحویل داده شده و نه ما جا و پولی برای اجاره کردن و سکونت داریم و هیچ کس هم پاسخگو نیست و خودش را مسئول نمی داند.

وی ادامه داد: مسکن و شهرسازی ما را به پیمانکار حواله می کند و پیمانکار نیز می گوید مسکن و شهرسازی پول ما را نداده و ما هم ناچاریم خانه ها را به قیمت روز به فروش برسانیم، حالا تکلیف ما با اینهمه مشکل، بی پولی و گرفتاری چیست؟ آیا پاسخ اعتماد ما به دولت و مسئولان این است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی