بازدید 93533
به رغم اعلام نظر صریح رهبر انقلاب

دولت آمریکا زمان مذاکره دوجانبه با ایران را مشخص کرد!

با وجود بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره ادعاهای آمریکا نسبت به مذاکره با ایران، دولت این کشور بار دیگر بر پیشنهاد خود مبنی بر برگزاری مذاکره دوجانبه با ایران تأکید کرد. وزارت خارجه آمریکا حتی زمان موردنظر خود برای برگزاری این مذاکرات را نیز پیشنهاد داده است.
کد خبر: ۳۰۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲ 08 February 2013

با وجود بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب درباره ادعاهای آمریکا نسبت به مذاکره با ایران، دولت این کشور بار دیگر بر پیشنهاد خود مبنی بر برگزاری مذاکره دوجانبه با ایران تأکید کرد. وزارت خارجه آمریکا حتی زمان موردنظر خود برای برگزاری این مذاکرات را نیز پیشنهاد داده است.

به گزارش «تابناک»، بار دیگر روز گذشته ایالات متحده، بر تمایل خود بر برگزاری مذاکرات دوجانبه با ایران تأکید و ابراز امیدواری کرد که ایران آماده گفت‌و‌گوهای بنیادین درباره برنامه هسته‌ای خود باشد.

به نوشته خبرگزاری کویت، «ویکتوریا نولند»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: «وقتی بایدن، معاون رئیس جمهوری در مونیخ بود، به روشنی اعلام کرد که در متن فرایند مذاکره ایران و ۱+۵، از جمله گفت‌و‌گوهای آتی در آلماتی، ما آماده گفت‌و‌گوی دوجانبه با ایران هستیم».

وی افزود: «آن‌ها قاعدتاً باید خودشان درباره اینکه چگونه می‌خواهند در چهارچوب ۱+۵ پیش بروند، تصمیم گیری کنند».

نولند گفته ایالات متحده امیدوار است زمانی که در هفته‌های آینده مذاکرات ایران و ۱+۵ برگزار می‌شود، ایرانی‌ها آمادگی راهیابی به موضوعات اساسی را داشته باشند. وی در ادامه گفته است: «چه آن‌ها بخواهند گفت‌و‌گو‌ها را با حضور همه ما انجام دهند و چه خواهان دیدار دوجانبه با ما باشند، ما نسبت به هر چیزی که بتواند روند را پیش ببرد، آمادگی داریم».

با این حال، وی ضمن تکرار ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی، اظهار داشته توپ اکنون در زمین ایران است و تحریم‌ها نیز تنها در صورتی برداشته خواهد شد که ایران به طور اساسی در روند مذاکرات درگیر شود. نولند در این رابطه گفته: «ما همیشه گفته‌ایم هر اقدام طرف ایرانی با اقدامی از جانب ما پاسخ داده می‌شود؛ بنابراین، بر عهده ایران است که در صورت تمایل به کاهش تحریم‌ها، در این فرایند درگیر شود».

نولند همچنین با به‌کارگیری لحن تهدیدآمیز همیشگی آمریکا گفته در صورت عدم حصول پیشرفت در مذاکرات، فشار‌ها بر ایران افزایش خواهد یافت. وی تهدید کرده در صورت «عدم پاسخگویی ایران به نگرانی‌های جامعه جهانی»، آمریکا اقدام به افزایش فشار و منزوی کردن ایران خواهد کرد.

اما این اظهارات در حالی بار دیگر از سوی دولت آمریکا مطرح می‌شود که مقام معظم رهبری، روز گذشته در بیاناتی آشکار بیان کردند که سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهدید هیچ معنایی ندارد و ملت ایران نیز به هیچ وجه حسن نیت آمریکایی‌ها را باور نخواهد کرد.

بد نبود وزارت خارجه آمریکا پیش از بیان این مواضع تکراری، نگاهی به سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌انداختند که خطاب به آنها گفته بودند: «توپ در زمین شماست، چرا که شما باید پاسخگو باشید، آیا سخن گفتن از مذاکره همزمان با ادامه فشار و تهدید اصولاً معنایی دارد؟»

از سوی دیگر، بنا بر تأکید مقام معظم رهبری، تا زمانی پیشنهاد‌های آمریکا برای مذاکره، با تغییر رفتار و کارکرد آن‌ها همراه نشود، نمی‌توان به چنین پیشنهادی اعتماد کرد؛ بنابراین، بیان چندباره مواضع تکراری از سوی مقامات آمریکایی، نخواهد توانست در اصل موضوع و در عرصه عمل تغییری پدید بیاورد. بلکه آنان تلاش می‌کنند به رغم اینکه تغییری در مواضع و سیاست‌هایشان در قبال ایران انجام نداده‌اند، دست پیش را گرفته و اینگونه وانمود کنند که آنان خواهان مذاکره هستند و این ایرانیان هستند که از مذاکره طفره می‌روند. در حالی که بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به روشنی ترفند‌ها و حیله‌های آنان در این استراتژی را آشکار ساخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۵۸
انتشار یافته: ۱۲
اگر درگفته هاشون حسن نیت دارن حداقل یک مورد از تحریم ها را حتی کوچک باشد حذف کنند والله ملت ایران اماده است نه بمب هسته ایی میخواد ونه چیز دیگه.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
اگه حسن نیت داشتن که مشکل پیش نمیومد
کاملا واضح هست که این هم بخشی از سناریو برنامه ریزی شده ی آنها هاست و حقا که هیچ درز و شکافی در ان دیده نمیشود!!
آنها میدانند که ما تن به مذاکره مستقیم با آنها نمیدهیم و تا میتوانند میگویند: ببینید! ما حسن نیت خود را نشان دادیم اما ایران همکاری نمیکند!
اگر هم که مذاکره مستقیم با آمریکا کنیم میگویند: بالاخره ایران زیر بار فشارهای ما کم آورد و به جامعه جهانی پیوست!!
و باید اعتراف کرد که بنگاه خبری و تبلیغاتی عظیمی هم از آنها دفاع میکنند تا حقیقت را نزد جهانیان اینگونه تداعی کنند!
من معتقدم میشود با ترفندهای سیاسی با امریکا وارد مذاکره شد، همانطور که امریکایی ها با ترفندهای سیاسی خود ما را تحت فشار قرار دادند!
در هر حال امیدوارم روزی شاهد این باشیم که این تحریم ها روزی از کشور برداشته شود
به نظر من وهمه مردم عادی سخنان رهبری آنقدر شفاف بود که نیاز به هیچ تفسیری نداشت با اینکه همه ما دوست داریم فشار فوق العاده اقتصادی و معیشتی از دوشمان برداشته شود اما این را هم می دانیم این نوع گفتگوی هیچ ارزشی ندارد از یک طرف فشار و تجدید تحریم و از آنطرف دم از مذاکره زدن تنها این مفهوم را دارد که بیایید با هم گفتگو کنیم و هر چه ما گفتیم شما بپذیرید پس اینچنین گفتگو تنها تسلیم شدن است اگر آمریکا واقعا هدفش یک گفتگوی چاره ساز باشد با حسن نیت جلو می اید و دست کم تحریم ها جدید را لغو می کند به نظر من اگر آمریکا یک گام واقعی و با حسن نیت بردارد نظام هم بدان پاسخ مثبت می دهد پس اگر هدفشان گفتگو است بهتر است مقداری از فشارها بکاهند به امید سربلندی ایران بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
خوب ما هم همین موضع رو داریم که هرچی ما میگیم اونها بپذیرند و اساسا مذاکره برا همین سازش اتفاق میافته
ضمنا عدم توافق دو جانبه هم برای وقوع مذاکره لازمه
و اینکه تا چه حد توقعات طرفین براورده شه بسته به اینه که چقدر موقع مذاکره قوی باشن و چطوری هدایتش کنن
مسئولین محترم ، به داد اقشار آسیب پذیر ، از دست بازاریان تعیین کنند ه نرخ اجناس برسید که قیمتها ساعت به ساعت سیر صعودی دارد که تحریمهارا عنوان می کنند مع الاسف درآمد ها هم که.با تیعیض 1 به 1000 است
تا تغییر عملی در رفتار و کردار امریکایی ها صورت نگیره مذاکره بی معناست. کولت گذاشتن رو شقیقه ایران وداد میزنن بیا مذاکره کن .
خدا بخير كنه اصلا اوضاع خوبي نيست
درود بر رهبر معظم و کبیر انقلاب که دست آمریکایی ها را خوانده و از پشت دست آنها را بسته است. آفرین و درود بر رهبر انقلاب که به راستی توطئه های آنها را فهمیده و خنثی کرده است. علت پافشاری بر گفت و گو ناشی از عدم کارایی تحریم ها در طولانی مدت است. نکته ای که رهبر انقلاب از آن به عنوان گرفتن برگ برنده در راستای گفت و گو توسط آمریکا کرد. این کشور آمریکا است که با ادامه مسیر منزوی خواهد شد و ژست و توانایی های این کشور در تسلیم سایر کشورها به سخره چهانیان خواهد گرفت. آنها نگران هژمونی و ژست آینده خود در جهان اند و ایران کشوری است که این ژست را هدف قرار گرفته است. دلیل دیگر آنها بر اصرار بر گفت و گو به قول خودشان خراب کردن پایگاه مردمی رهبر عزیز است که چیزی بیش از توهم نیست.
خیلی ببخشید... خود گوئی و خود خندی عجب مرد هنر مندی ... بقول آقای خامنه ای خودشان زمان تعئین می کنند خودشان توپ تو زمین میاندازند خودشان تحریم می کنند خودشان فحش می دهند خودشان تهدید می کنند خودشان بی اخلاقی می کنند آنوقت انتظار دارند ما حی وحاضر بیائیم مثل موش مذاکره کنیم بخدا سرخ پوستان امریکائی هم این شرایط را قبول نداشتند ... شاید فکر می کنند ما سرخ پوستیم ...اگر هستیم پس هالولولولولولو مذاکره بی مذاکره هالولولولو
برای گرفتن این حربه از دست آمریکا و تبدیل تک مذاکره ای او به پاتک، بهتر است که با اقتدار آمادگی خود را به مذاکره اعلام کنیم.
این چه عنوانیه واسه این گزارش، باید می نوشتین حلیه گری دوباره آمریکا
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی