بازدید 10271

رای دهندگان اسکار چه کسانی هستند‌‌؟

کد خبر: ۲۹۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۹ 21 January 2013
هرساله اسامی نامزدها و برندگان اسکار و حتی برگزارکنندگان این مراسم سینمایی اعلام می‌شود ولی کمتر کسی است که از ماهیت رای‌دهندگان اسکار باخبر باشد.

به گزارش فارس، امسال نیز همچون سال‌های گذشته اسامی نامزدهای اسکار اعلام شد، حدود یک ماه دیگر نیز اسامی برندگان این مراسم مشخص می‌شود، این فرایندی است که هرساله طی می‌شود ولی کمتر کسی می‌داند که رای‌دهندگان آکادمی علوم و هنرهای سینمایی چه کسانی هستند؟!

 دومین مراسم سالانه اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی تا سال 2004 هیچ فهرستی در این‌باره منتشر نکرد و ماهیت این افراد کاملا مخفی بود ولی از این سال به بعد فهرست و آمارهایی در این رابطه منتشر شد که در این گزارش به آن‌ها می‌پردازیم:

تعداد اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی هر ساله افزایش می‌یابد، امسال این آمار به 5 هزار و 765 نفر رسیده است.

براساس آمارهای منتشر شده، از نظر سنی، 54 درصد از اعضای آکادمی بالای 60 سال، 36 درصد بین 40 تا 50 سال و تنها 2 درصد از آنها زیر 40 هستند.

63 درصد از این افراد تاکنون حتی نامزد جوایز اسکار نشده‌اند، 19 درصد تنها تا مرحله نامزدی این جوایز پیش‌ رفته‌اند و 14 درصد از آنها از میان برندگان اسکار انتخاب شده‌اند.

از نظر جنسیتی و نژادی 77 درصد از اعضاء آکادمی مرد و 23 درصد بقیه زن هستند همچنین 94 در صد از آنها سفید پوست و تنها 6 درصد از آنها از بقیه نژادها هستند.
 


تمامی اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از میان کسانی انتخاب شده‌اند که در بخش‌های مختلف صنعت سینما مشغول به کار بوده‌اند.

بازیگران با 20 درصد آراء بخش اعظمی از این افراد را تشکیل می‌دهند که 59 درصد از آنها بازیگران مرد و 41 درصد بازیگران زن هستند.

پس از آن تهیه‌کنندگان و مجریان با در بر گرفتن 8 درصد از این آمار و صدابرداران و نویسندگان با 7 درصد آمار، بیشترین سهم را در میان رای‌دهندگان اسکار به خود اختصاص داده‌اند.

نمودار مربوط به آمار نویسندگان

صنف کارگردانان نیز با 6 درصد از آمار در کنار سازندگان فیلم‌کوتاه، کارگردانان هنری و مدیران روابط عمومی قرار گرفته‌اند.

 
آمار مربوط به کارگردانان هنری


آمار مربوط به کارگردانان


آمار مربوط به سازندگان فیلم کوتاه

پس از این افراد، مدیران جلوه‌های ویژه 5 درصد، تدوین‌کنندگان و فیلمبرداران 4 درصد، مستند سازان 3 درصد و گریمورها تنها 2 درصد از قریب به 6 هزار عضو آکادمی علوم و هنرهای سینمایی را به خود اختصاص داده‌اند.

نمودار مربوط به آمار مدیران جلوه‌های ویژه
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست