بازدید 4226

هیأت رئیسه به قانون اساسی عمل نمی کند

هرچند طبق آیین نامه،‌ نحوه اداره جلسه مجلس بر عهده هیأت رئیسه است، اما متأسفانه هیأت رئیسه دربسیاری از مواقع به جای در نظر گرفتن عدالت،‌ به صورت سلیقه ای عمل می کند،‌اقدام هیأت رئیسه در گزینش 7 نفر برای نطق پس از سخنان رئیس جمهور بر خلاف اصل 20 و بند 9 اصل سوم قانون اساسی است.
کد خبر: ۲۹۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰ 16 January 2013
عباس قائد رحمت با انتقاد از عملکرد هیأت رئیسه مجلس در برخورد گزینشی و انتخابی در خصوص سخنرانان جلسه روز چهار شنبه مجلس،‌خاطر نشان کرد: از هیأت رئیسه تقاضا داریم به قانون اساسی توجه ویژه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: اقدام هیأت رئیسه در گزینش 7 نفر برای نطق پس از سخنان رئیس جمهور بر خلاف اصل 20 وبند 9 اصل سوم قانون اساسی است،‌ چرا که بر اساس این اصول همه نمایندگان باید از فرصت برابر در استفاده از تریبون مجلس جهت بیان مسایل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود برخوردار باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: هرچند طبق آیین نامه،‌ نحوء اداره جلسه مجلس بر عهده هیأت رئیسه است، اما متأسفانه هیأت رئیسه دربسیاری از مواقع به جای در نظر گرفتن عدالت،‌ به صورت سلیقه ای عمل می کند.

وی تصریح کرد: مبنای عمل همه نمایندگان  و به ویژه هیأت رئیسه مجلس باید تحقق و عملیاتی کردن قانون اساسی باشد.

نماینده دورود و ازنا با اشاره به اینکه جای تأسف دارد که هیأت رئیسه قبل از رأی گیری در صحن،‌ افرادی را به صورت گزینشی برای ارائه توضیحاتی در جلسه علنی فرادی مجلس انتخاب کرده است،‌ افزود: بهتر بود از هر استان یا از هر کمیسیون، نمایندگانی برای ارائه توضیحات انتخاب می شدند.

وی با بیان این مطلب که این نحوی برخورد هیأت رئیسه بازتاب خوبی در اذهان عمومی ندارد، تصریح کرد: مردم از ریاست مجلس انتظار دارند که وقت و زمان مجلس را به طور عادلانه در اختیار نمایندگان قرار دهد.

بنابر اظهارات حسین سبحانی‌نیا، عضو هیئت رئیسه مجلس در هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفته شده تا محمدرضا باهنر، احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، حمیدرضا فولادگر، عباس رجایی، مسعود پزشکیان و مهدی دواتگری‌ پس از نطق رئیس جمهور به ایراد سخنرانی بپردازند.

قائد رحمت در ادامه گفت وگوی خود با شبکه ایران بیان داشت: البته در این خصوص بارها از سوی نمایندگان به هیأت رئیسه تذکر داده ایم که متأسفانه تاکنون شاهد تغییر رویه آنان نیستیم.

وی همچنین به عملکرد صدا و سیما انتقاد کرد و اظهار داشت: صداو سیما در تمامی شبکه ها و برنامه های تلویزیونی و رادیویی خود از برخی چهره های سیاسی و مشخص استفاده می کند و فرصت اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی به صورت عادلانه در اختیار نمایندگان قرار نمی گیرد.
این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: این در حالی است که تمامی نمایندگان به یک میزان حق استفاده از رسانه ملی را دارند.

وی اضافه کرد: متأسفانه رسانه های صدا و سیما نه تنها در مجلس،‌ بلکه شبکه ها و برنامه های مختلف خود اعم از مذاکره و میزگرد نیز هرگز به عدالت رفتار نمی کند.

نماینده دورود و ازنا بیان داشت: البته بخشی از این ایرادات به تهیه کنندگان برنامه های صدا و سیما مربوط می شود که به دنبال سوژه های خاص و مورد نظر خودشان هستند نه تحقق عدالت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی