بازدید 14750
ادعای جدید آمریکایی‌ها:

ایران تا سال ۲۰۱۴ به بمب هسته‌ای دست می‌یابد!

این بار هم به مانند همیشه، با نزدیک شدن به زمان برگزاری دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب، شایعات و فضاسازی‌ها علیه ایران شدت گرفته است؛ سناریویی که این بار طراحی شده، این ادعا را مطرح می‌کند که ایران تا نیمه سال ۲۰۱۴ به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت.
کد خبر: ۲۹۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۰ 15 January 2013
این بار هم به مانند همیشه، با نزدیک شدن به زمان برگزاری دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب، شایعات و فضاسازی‌ها علیه ایران شدت گرفته است؛ سناریویی که این بار طراحی شده، این ادعا را مطرح می‌کند که ایران تا نیمه سال ۲۰۱۴ به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای دست خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، یک اندیشکده معروف آمریکایی مدعی شده به واسطه ناکامی تحریم‌های جهانی در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران، این کشور خواهد توانست تا نیمه سال ۲۰۱۴ مواد لازم برای ساخت دست‌کم یک بمب هسته‌ای را تولید کند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی» که این گزارش را تهیه کرده، به دولت ایالات متحده توصیه نموده با اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید‌تر و فشار بر شرکای تجاری عمده ایران، زمینه را برای توقف برنامه هسته‌ای ایران فراهم آورد.

این خبرگزاری می‌نویسد، آنچه این مؤسسه در گزارش خود مورد توجه دارد، «توانایی حساس» ایران، یعنی نقطه‌ای است که ایران با رسیدن به آن می‌تواند اورانیوم با غنای بالای لازم و یا پلوتونیوم جداگانه برای ساخت یک بمب یا بیشتر را پیش از این که نهادهای جهانی باخبر شوند، به دست بیاورد.

در این رابطه، این مؤسسه در گزارش خود می‌نویسد: «بر پایه روند کنونی برنامه هسته‌ای ایران، ما برآورد می‌کنیم که ایران بتواند تا نیمه سال ۲۰۱۴ به این توانایی حساس دست پیدا کند».

این مؤسسه مدعی است که برآورد خود را بر مبنای رشد ذخیره اورانیوم غنی شده و شمار سانتریفیوژهای ایران و نیز آنچه موضع غیرهمکاری جویانه ایران در قبال آژانس بین‌لمللی انرژی اتمی خوانده، انجام داده است.

مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی مدعی است، بدبینی‌های عمیقی نسبت به پتانسیل جلوگیری از ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران وجود دارد و نتایج چنین کاری را نیز بسیار بد خوانده است؛ از جمله، این مؤسسه مدعی است که ساخت سلاح هسته‌ای، «خشونت و تخریب‌گیری» ایران را افزایش خواهد داد.

این گزارش همچنین می‌افزاید، ساخت سلاح هسته‌ای می‌تواند سبب تحریک عربستان سعودی به حرکت در راهی مشابه شده و موجب شود در منطقه‌ای که رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته‌ای است، اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به راه بیفتد.

اما این گزارش در حالی از سوی مؤسسه نامبرده منتشر می‌شود که بر پایه بیان صریح آژانس و تأیید سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران هیچ گونه برنامه‌ای برای ساخت سلاح هسته‌ای نداشته و تاکنون گامی در این راه بر نداشته است.

بنابراین، گزارش‌هایی از این دست را که تنها بر مبنای حدس و گمان و برآوردهای غیرمستند تهیه شده و در رسانه‌های غربی بازتاب گسترده می‌یابند، تنها می‌توان در راستای تلاش برای افزایش فشار بر ایران و دامن زدن به جو ابهام درباره برنامه هسته‌ای کشور ارزیابی کرد؛ تلاشی که البته هر بار با نزدیک شدن به زمان مذاکرات هسته‌ای میان ایران و غرب، شکل آشکار‌تر و شدیدتری به خود می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۹
یادم میاد از سال 2000 قرار بود ایران بمب هسته ای تولید کنه ولی از اون موقع تا حالا هرسال دارن تمدیدش میکنن
تابناک جان، گل گفتی آی گل گفتی/ مثل ی بلبل گفتی/ جواب عالی دادی غنچه بودی شکفتی/
به نفع آمریکاست که مساله هسته ای ایران حل نشود تا بهانه ای برای دشمنی داشته باشد. مرگ بر آمریکای وحشی.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
اون وقت منفعت امریکا از دشمنی با ایران چی میتونه باشه؟؟!!!
به نظر بنده از اونجایی که از اول ما و آمریکا با هم مشکل داشتیم,ما باید با شروطی که اونا میزارن کنار بیایم(البته نه شروط زوری و غیر معقول)ما نباید بیش از این یک دنده گی کنیم.
مملکت ما بعد از 30 سال تازه داشت جون می گرفت و روی پای خودش می ایستاد..که اون ها بعد از جنگ ایران و عراق اینبار با تحریم جلوی از پیشرفت ماجلوگیری کردن
به هر حال آمریکا قدرت جهانیه,نمیتونه جلو ما سر خم کنه که..اگه هم حرف مارو گوش بده فردا روسیه جاشو میگیره
من نظرم اینه که روی اقتصادمون سرمایه گذاری کنیم و از طریق اقتصادی با آمریکا بجنگیم...آخر این لجبازی چیزی جز جنگ نیست که به ضرر هر دو طرفه..
نکنه پروژه ی نستراداموس به سال 2014 منتقل شده
آخرين حرف وادعاي غربي هاكه سال 2013بود,چي شدبردن 2014؟ بابايكي نيست ازاينا سوال من روبپرسه كه اگه ادعاتون درسته چراسال به سال تمديدمي كنيد!!!?????
مثل روز روشنه كه فقط دارن بهانه درميارن.اصلأمابايدسلاح هسته اي بسازيم,چراكه نه?حقمونه
وقتی حرفی ندارند بگویند تهدید یا ....
چرا همش عقب میندازن پارسال که گفته بودند تا جند ماه دیگه تمومه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
20 سال است که این را میگویند و دائم تخمین میزنند.
خب اسرائیل رو خلع بمب اتمی بکنید تا دیگه نگرانی از ایران نداشته باشید
خسته نشدن این دلقکها از این مزخرف گویی ها ایران سال 2000 بمب میسازد ایران سال 2001 بمب می سازد ایران سال 2003 بمب میسازد و2004 و2005 و2006 و... 2014 مسخره بازی است این دنیای مضحک غرب درضمن عربستان کش هم نمیتونه بسازه بدون عنایت ارباب چه برسه بخواد در مسیر هسته ایی شدن قدم برداره
اینا هم با این حرفها خسته مون کردند. برید گورتونو گم کنید.
اگر به فرض محال ایران در سال 2014 بمب اتم بسازد تکلیف بمب های موجود در جهان که برای چندین بار نابودی زمین کافی است چه می شود؟
و لن ترضی عنک الیهود والنصاری حتی تتبع ملتهم
کثیفتر از غربیها در زمین وجود ندارد. دوست دارند خودشان برتزین سلاحها را داشته باشند و رقیبانشان سنگ هم نتوانند پرتاب کنند تا اینکه تا ابد زیر یوق آنها بمانند و هر وقت خواستند با یک بهانه الکی به این کشورها حمله کنند.

در رابطه با ایران کور خوانده اند و نخواهند توانست ما را به عقب برگردانند.
نه دیگه ....تا حالا حق رو به اونها میدادم ولی دیگه نه ...... با این تفاسیر اونها نمیخوان مساله حل بشه چون دشمنی با ایران به نفع کارخانجات اسلحه سازیشون هست و میتونن این کشورهای عربی رو حسابی بچاپن .... ما باید یه حرکت اساسی بکنیم مثلاً بریم یه حرکتی که اونا وحشت دارن بزنیم ....
با ید موارد زیر را رعایت کنیم
1) عصبانی نشویم و با درایت عمل کنیم.
2) تا حد ممکن شفاف سازی کنیم تا بهانه به دست آنها ندهیم.
3) از هدف اصلی خود که حق غنی سازی است خود کوتاه نییائیم.
4) طوری عمل نکنیم که فکر کنند فشار تحریمها باعث عقب نشینی ما است.
5) برای ما کسب حقمان مهم است و اینکه بگویند غرب شکست خورد یا پیروز شد اهمیتی ندارد.
اگر بگوئیم نداریم که میگوئید دروغ میگید و اگر هم بگوئیم اصلا داریم و خوبش را هم داریم و مال سالها قبل است و همه اینها جنگولک بازی ما برای شما بود حالا چی میگی بازهم که دروغگو از آب در میای آمریکا .واقعا مثل کودکان رفتار میکنید و استدلال کودکانه را جلوی چهارتا بزرگتر گفتن برات جز شرمندگی سودی ندارد.پس بیا و منطقی و با استدلال حرف بزن آمریکا/
اقا اصلا همین که هست! می تونیم میسازیم! به هیچ کشوری هم مربوط نیست!
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی