بازدید 21903

توصیه آمریکا به نتانیاهو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

در شرایطی که اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های مقامات ایرانی و غربی، نشانگر نزدیک بودن دور جدید مذاکرات هسته‌ای است، سخن گفتن از ابعاد و محتوای مذاکرات و استلزامات آن نیز به یکی از مباحث مهم روز تبدیل شده است. در این میان، برخی منابع از توصیه مقامات آمریکایی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دور جدید مذاکرات غرب با ایران خبر می‌دهند.
کد خبر: ۲۹۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱ 05 January 2013
در شرایطی که اظهارنظر‌ها و موضع‌گیری‌های مقامات ایرانی و غربی، نشانگر نزدیک بودن دور جدید مذاکرات هسته‌ای است، سخن گفتن از ابعاد و محتوای مذاکرات و استلزامات آن نیز به یکی از مباحث مهم روز تبدیل شده است. در این میان، برخی منابع از توصیه مقامات آمریکایی به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دور جدید مذاکرات غرب با ایران خبر می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، مقامات ایرانی و غربی مسئول در مذاکرات هسته‌ای، در این موضع اتفاق نظر دارند که دور جدید این مذاکرات، به زودی ـ و احتمالاً در ماه جاری میلادی ـ برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر، در ماه‌های گذشته اخبار و شایعاتی درباره احتمال گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا نیز بوده است. در چنین شرایطی، به نظر مقامات آمریکایی در تلاشند جو بین‌المللی را برای مذاکره با ایران آماده کنند!

در این راستا، سایت تحلیلی «المانیتور» به نقل از برخی منابع اسرائیلی خبر داده که وزارت خارجه آمریکا، چند روز پیش، توصیه‌ای برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل فرستاده، مبنی بر اینکه وی نباید با تماس‌های جدید آمریکا و غرب با ایران مخالفت کند.

به نوشته این سایت، توصیه یاد شده در ملاحظه عمده ریشه دارد؛ نخست این که قطعا، مخالفت اسرائیل با دور جدید گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک با ایران، هیچ تأثیری بر این گفت‌و‌گو‌ها ندارد و موجب تقویت و یا توقف آن نمی‌شود؛ بنابراین، به نفع این رژیم است که در این مورد، دست از مخالف‌خوانی برداشته و درخواست‌های خود برای جنگ با ایران را متوقف کند.

ملاحظه دوم این است که به باور مقامات آمریکایی، فشارهای اقتصادی برآمده از تحریم‌ها، ایران را به بازاندیشی در سیاست‌های هسته‌ای خود واداشته و اثر مهمی بر موضع ایران در قبال مذاکرات هسته‌ای داشته است. در واقع مقامات آمریکایی مدعی هستند، ایران خواهد پذیرفت که خط سیر کنونی برای این کشور زیان‌آور خواهد بود و باید در آن تجدیدنظر شود.

المانیتور می‌نویسد: نتانیاهو هنوز درباره چگونگی اقدام در قبال این پیشنهاد و چگونگی تدوین سیاست‌های اسرائیل در رویارویی با مذاکرات آتی تصمیمی نگرفته، اما اگر وی توصیه آمریکایی‌ها را ـ که مقامات اطلاعاتی و امنیتی خود این رژیم نیز بر آن صحه می‌گذارند ـ بپذیرد، دیگر نباید گامی در مخالفت با مذاکرات بردارد.

اما در عین حال، وی همچون همیشه، این تقاضا را مطرح خواهد کرد که مذاکرات، با یک گزینه نظامی معتبر و پذیرفتنی همراه شود. به باور وی، در صورت نبود چنین گزینه‌ای که از سوی ایران نیز معتبر در نظر گرفته شود، هیچ شانسی برای موفقیت مذاکرات نیست.

بنا بر ارزیابی‌های نهادهای اطلاعاتی بسیاری از کشور‌ها، آنچه آمریکایی‌ها در مذاکرات آتی به ایران ارائه خواهند کرد، شامل درخواست توقف غنی سازی با درصد بالا و در عین حال، امکان ادامه غنی‌سازی در سطح ۳ درصد خواهد بود. در عین حال، یک ساز و کار نظارتی جهانی نیز برای اطمینان از فعالیت‌های هسته‌ای ایران شکل خواهد گرفت.

به نوشته المانیتور، در ماه‌های گذشته، این بحث به طور جدی در میان اسرائیلی‌ها رواج داشته که آن‌ها باید در قبال این تحولات چه موضعی بگیرند. سران دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم، همچون گذشتگان خود، با انجام اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران مخالفند.

از سوی دیگر، با توجه به درگیر بودن رژیم اسرائیل در مبارزات انتخاباتی، هنوز مشخص نیست که وزیر جنگ آینده این رژیم چه کسی خواهد بود؛ هرچند حضور دوباره ایهود باراک بسیار بعید است و همچنین معلوم نیست که در صورت پیروزی دوباره نتانیاهو در انتخابات، وی چه نوع ائتلافی را با دیگر احزاب شکل خواهد داد؛ بنابراین، احتمال ادامه تأکید بر استفاده از گزینه نظامی علیه ایران چندان مشخص نیست.

اما نکته جالب توجهی که در پایان این مطلب به آن اشاره شده، این است که حتی در صورت پذیرش توافق با غرب از سوی ایران، تازه این بحث شدید میان مقامات غربی و اسرائیلی به راه خواهد افتاد که این توافق باید چه ویژگی‌ها و شرایطی داشته باشد و جامعه جهانی چه مواردی را از ایران درخواست کند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲۵
ای خدایا خودت مثله همیشه همه چیزو جور کن که از این تحریم ها خلاص بشیم.
خدایی بعضی ها رو آدم تو این اوضاع می بینه میخواد منفجر بشه.
موافقاش آمین بگن.
ایران وغرب با تعدیل خواسته های خود زمینه ادامه مذاکرات وثبات سیاسی در منطقه خاور میانه را فراهم کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
ایران چه تعدیلی انجام بده؟! سوخت رو 2دسته بده بشون خوب؟! یا علمی که 4تا شهید دادیم براش رو کلا تعطیل کنیم؟!
مذاکره خوبه نه درباره اصل موضوع (چیزی که تا حالا از طرف غرب شاهدش بودیم)
امريكابايدبه ملت خوداحترام بگذاردوخودرا ا ز وابستگي وتعلق شديدبه اسراييل كه هزينه سنگيني رابه اقتصادومردم امريكا تحميل ميكند دوري كندتابتواندبادنياي واقعي تعامل داشته باشداگردرسياستهاي خودبراساس آگاهيهاي مردم جهان سوم تغييراتي ندهد رفته رفته بامشكلاتي بزرگ دست وپنجه خواهدكردوكليد اين كارايران بزرگ است كه اگرامريكا وغرب بتواندرفتارعادلانه وعاقلانه اي باايران داشته باشدبي ترديدملل اسلامي رابه خودخوشبين خواهدكردو حاصل اين مهم صلح پايداروشكوفايي اقتصادي جهان است البته بنده باعنايت به ادامه سلطه جويانه عوامل پنهان غرب تغييردرسياستهاي امريكا رابعيدميدانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
نمونه ی اخرشم در سازمان ملل و در جریان رای گیری برای ارتقاء جایگاه فلسطین مشاهده شد.امریکایی که زمانی اکثریت کشورها رو با نظر دلخواه خودش همراه میکرد این بار نتونست هیچ کشور مستقلی رو با خودش همراه کنه و در واقع اون 8 کشوری که به ارتقاء جایگاه فلسطین رای دادن مثل جزایر سلیمان و کانادا و چند تا جزیره ی دیگه اصلا کشور نیستن همه مستعمره های امریکان.این موضوع خیلی به حیسیت امریکا ضربه زد
به نفع اسرائیل که این بار ساکت شود که حتی امریکا متحد شماره یکشم اینو میخاد
نکند ایران فرصتهای امتیاز گیری را یکی پس از دیگری از دست بدهد!
زنده باد جمهوري اسلامي ايران
بچسبین به تحریمهای جدید شما همش حرف میزنین اونا کاره خودشونو میکنن
نکند تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به سمت برنامه نفت در برابر غذا پیش می‌رود.قبل از اینکه مملکت دست بیگانه بیوفتد چاره کار کنید.
به نظر من مسولین ما باید به فکر فشار روی مردم باشند و نتیجه هر چه که باشد به صلاح وضع اقتصادی و معیشتی مردم باشد
اگر حلقه موساد در آمریکا برای خرابکاری در مذاکره غربیها با ایران فعال نشه قطعا حلقه پوتین در ایران در روزها و هفته ها‌ی آینده در ایران فعال خواهد شد و جلوی نتیجه گیری و بهبود روابط ایران و آمریکا را خواهد گرفت، از ادامه تقابل ایران و غرب دو کشور بیشترین سود را میبرند، اسرائیل و روسیه.... پس جای تعجب نیست هر زمان زمزمه بهبود روابط ایران و غرب بار قرار میشه ناگهان یکی‌ از حلقه‌ها و گاهی‌ هر دو حلقه به شدت فعال میشوند... مانند حمله به سفارت انگلیس در ایران ...
من خواهان تعدیل کردن خواسته های طرفین و توافق و برداشتن تحریم ها هستم اما حقیقتش به آینده این مذاکرات خوشبین نیستم فکر می کنم آنها فقط با افکار عمومی بازی میکنند و طوری وانمود میکنند که اهل دیپلماسی هستند.برای مثال با این همه ادعا در رابطه با آزادی بیان شبکه های ایرانی را از روی ماهواره ها قطع کردند.
زنده باد ايران
تحریم+گرانی+آلودگی+بیکاری+گرانی مسکن+گرانی خودرو+رشد طلاق+درگیری های پست و مقامی و سیاسی+بی قانونی+اعتیاد+فقر
(اینا شده زندگی زندگی ماها)
اما بازم به روی دنیا با صدای بلند میخندیم تا روش کم شه
کسی از برقرای تعامل بدش نیومده ، اما آمریکا هم خون کثیفی تو رگاشه!!!!!! باید عاقلانه پیش رفت.
وقتي آمريكاميگويدبايدمذاكره كنيم نوچه اي مثل اسرائيل بايدخفه شود.وگرنه باموشكهاي پيشرفته تري هدف قرارميگيرد.
هموطنان سلام . مذاکرات کشورمان با طرفین حرف تازه ای نیست و تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان از اول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) است و کما کان ادامه دارد مادر مذاکرات هسته ای از اهدافمان عقب نشینی نخواهیم کرد و هزاران بار گفته ائیم و باز میگوئیم انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران است عقب نشینی در مسئله هسته ای خیانت به خون شهیدان بالخص شهدای دانشمندان هسته ای است ما باید تا آخرین قطره خونمان از دستاوردهای هسته ای کشورمان دفاع کنیم.و ثبات سیاسی و اقتصادی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران امکان پذیر نیست. جانم فدای رهبرم سید علی خامنه ای
ما هیچگاه جنگ طلب نبوده ونیستیم واز امریکا هم می خواهیم فکر های بد نکند وبااحترام متقابل در سر مذاکره بنشیندو هز رژیم اسرائیل دوری کند
ان شاء الله انچه به خیر ملت ایران است بوجود اید.
بنظر من تا امریکا براش ثابت نشود نمیتواند در مقابل مردم ایران مقاومت کند دست بر دار نیست این حرفها همش حرف وحدیث است انها شکست اقتدار ما را میخواهند انها نمیتوانند بپذیرند کشوری در دنیا وجود داشته باشد که حتی با بعضی از نظراتشان مخالف باشد انها میخواهند دنیا را در سلطه خود داشته باشند تنها راه ادامه مبارزه تا شکست امریکا است وبس
هیهات من الذله .نباید به این سادگی درموضوع هسته ای کوتاه بیاییم.زیرااین میراث گرانبهارابادادن خون شهداوفشارهای سنگین اقتصادی بدست اورده ایم.پس ایرانی تااخرین نفر واخرین نفس ایستادگی کنیم
انرزي هسته اي حق مسلم ماست
خدایا کمکمون کن
غرب و امریکا می خواهند ایران را کشوری لجباز و غیر منطقی معرفی کنند.به خصوص به مردم ایران بگویند که ما تمام سعی خود را کردیم که نظام شما را با جنگ روبرو نکنیم اما نظام خودش نخواست. و در واقع کلا مردم را بد بین کنند که بتوانند در اینده حملات نظامی خود را راحت تر انجام دهند.
بابد با این شگرد انها به شیوه های مختلف برخورد کرد با تشکیل کارگروههای ویزه برای راهکارهای ویره در هر بخش .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر