بازدید 25805

برژینسکی: حمله به ایران، «احمقانه‌ ترین جنگ» خواهد بود

هرچند در هفته‌های اخیر به واسطه نزدیک شدن به زمان مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از یک سو و درگیر شدن رژیم صهیونیستی در مبارزات انتخاباتی از سوی دیگر، سخن گفتن از حمله احتمالی به ایران اندکی فروکش کرده، هنوز گمانه‌هایی در این زمینه مطرح می‌شود. زبیگنیو برژینسکی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا، چنین کاری را احمقانه‌ترین جنگی می‌داند که ممکن است آمریکا در آن درگیر شود.
کد خبر: ۲۹۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸ 04 January 2013
هرچند در هفته‌های اخیر به واسطه نزدیک شدن به زمان مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ از یک سو و درگیر شدن رژیم صهیونیستی در مبارزات انتخاباتی از سوی دیگر، سخن گفتن از حمله احتمالی به ایران اندکی فروکش کرده، هنوز گمانه‌هایی در این زمینه مطرح می‌شود. زبیگنیو برژینسکی، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا، چنین کاری را احمقانه‌ترین جنگی می‌داند که ممکن است آمریکا در آن درگیر شود.

به گزارش «تابناک»، زبیگنیو برژینسکی، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در زمان «جیمی کار‌تر» و تحلیلگر برجسته آمریکایی، در مطلبی که در روزنامه «واشنگتن پست» منتشر کرده، به بررسی گمانه‌های مطرح درباره حمله به ایران و پیامدهای چنین کاری برای ایالات متحده پرداخته است.

برژینسکی با اشاره به این که قرار است به زودی سنای آمریکا درباره نامزدهای پست وزارت امور خارجه و وزارت دفاع این کشور تشکیل جلسه داده و اظهار نظر کند، موضوع اقدام نظامی احتمالی علیه ایران را یکی از مسائلی می‌داند که بار دیگر به طور جدی مطرح می‌شود.

افزون بر این، مطبوعات اسرائیلی به تازگی اظهارات یک عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا را منتشر کرده‌اند که مدعی شده این کشور تا میانه سال جدید به ایران حمله می‌کند.

با عنایت به این موضوعات، برژینسکی می‌نویسد ضروری است که موضوع جنگ یا صلح با ایران، به طور جدی بررسی و موشکافی شده و نسبت آن با منافع ملی آمریکا سنجیده شود. هرچند اوباما تاکنون با مهارت توانسته از اینکه زیر بار تعهدی مشخص برای حمله به ایران برود، اجتناب کند، ولی عدم حصول توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور، ناگزیر فشارهای تندروهای داخلی و خارجی را برای اقدام نظامی علیه ایران افزایش خواهد داد.

با این حال، به باور این مشاور سابق امنیت ملی، ورود به یک جنگ دیگر خودخواسته، پنج پیامد مهم برای ایالات متحده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

۱- احتمال کارساز بودن حملات نظامی ایالات متحده علیه تأسیسات هسته‌ای ایران چقدر است؟ این تأثیر چقدر دوام خواهد داشت و هزینه انسانی آن برای مردم ایران چقدر خواهد بود؟
۲- پاسخ‌های انتقام جویانه ایران چه خواهد بود و چه پیامدهایی برای ثبات منطقه خواهد داشت؟ بی‌ثباتی که پیش خواهد آمد، چقدر برای اقتصادهای اروپا و آسیا آسیب رسان خواهد بود؟
۳- آیا حمله ایالات متحده را می‌توان در راستای استانداردهای جهانی توجیه کرد و آیا شورای امنیت سازمان ملل، به ویژه روسیه و چین – با توجه به داشتن حق وتو – چنین کاری را تأیید خواهد کرد؟
۴- از آنجا که اسرائیل دارای بیش از صد سلاح هسته‌ای است، این استدلال که ایران ممکن است پیش از به دست آوردن یک زرادخانه قابل توجه هسته‌ای (از جمله توانایی قابل اتکای «حمله دوم» که به دست آوردن آن سال‌ها طول می‌کشد) به اسرائیل حمله کند، تا چه اندازه معتبر است؟
۵- آیا به جای توسل به جنگ در یک زمینه منطقه‌ای آماده اشتعال، تعهدات راهبردی بدیل از سوی آمریکا می‌تواند ترتیباتی پایدار‌تر و محتاطانه‌تر را برای خنثی کردن تهدید بالقوه هسته‌ای ایران فراهم کند؟

برژینسکی بر این اساس می‌نویسد بهترین برآوردها حاکی از آن است که حمله محدود آمریکا، تنها اثری موقت به همراه خواهد داشت. حملات پیاپی کارآمد خواهند بود، اما موجب افزایش تلفات غیرنظامی شده و ریسک انتشار مواد رادیواکتیو نیز افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ملی گرایی ایرانی نیز به سمت نفرت پایدار از ایالات متحده سوق پیدا خواهد کرد.

در مقابل، ایران می‌تواند با انتقام‌گیری خود و با فعال کردن جبهه چریکی، می‌تواند زندگی را برای نیروهای آمریکایی در غرب افغانستان مشکل کند. ایران همچنین می‌تواند در عراق دست به فعالیت‌هایی بزند که به نوبه خود، کل منطقه را تحت تأثیر قرار داده و از طریق سوریه، به لبنان و حتی اردن انتقال خواهد یافت.

در این میان، هرچند نیروی دریایی ایالات متحده خواهد توانست تنگه هرمز را باز نگه دارد، افزایش هزینه‌های بیمه برای محموله‌های نفتی، تأثیری منفی بر اقتصادهای اروپا و آسیا خواهد داشت و ایالات متحده مسئول این امر قلمداد خواهد شد.

با توجه به حضور ضعیف ایالات متحده در سازمان ملل – جایی که آمریکا توانست تنها حمایت هفت کشور را در مخالفت با عضویت فلسطین به دست آورد – می‌توان به جرأت پیش بینی کرد که حمله بدون مجوز ایالات متحده به ایران، خشم گسترده جهانی را به دنبال خواهد داشت؛ افزون بر این، در صورتی که مجمع عمومی اقدام آمریکا را محکوم کند، نتیجه آن انزوای بی‌سابقه بین‌المللی برای این کشور است که هم اکنون نیز در آشوب طولانی مدت منطقه درگیر است.

کنگره آمریکا نیز باید توجه داشته باشد، دوستان خاورمیانه‌ای و اروپایی ایالات متحده که از اقدام نظامی علیه ایران دفاع می‌کنند، بیشتر درباره آمادگی خود به ریخته شدن خون خودشان در یک درگیری جدید در خاورمیانه، سکوت می‌کنند.

از همه بد‌تر برای آمریکا این که نخستین نفع برنده از این جنگ بی‌ملاحظه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهد بود که خواهد توانست نفت خود را به بهای دلخواه به اروپا بفروشد و در عین حال، با فراغ بال، هرگونه که می‌خواهد با گرجستان و جمهوری آذربایجان رفتار کند.

با توجه به همه این ملاحظات، برژینسکی نتیجه می‌گیرد که دست نیافتن به توافقی رضایت بخش با ایران، نباید توجیه دست زدن به جنگی قرار بگیرد که احتمالاً تنها به ایران محدود نخواهد ماند. در این زمینه، آمریکا باید ضمن ادامه مسیر سیاست‌های کنونی، با ایران به‌‌ همان گونه‌ای رفتار کند که پیشتر در قبال توانایی هسته‌ای اتحاد شوروی و سپس کره شمالی رفتار کرد. به این ترتیب، آمریکا باید از دست زدن به جنگی که نه مورد حمایت مردم آمریکا و نه حتی اسرائیلی هاست، اجتناب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۴
انتشار یافته: ۵۶
امریکا و اسراییل با حمله به ایران نشان خواهند داد که به هیچ اصول انسانی و بشری پایبند نیستند.اگر این اتفاق بیفتد با چنگ و دندان از ذره ذره خاکمون دفاع میکنیم.ولی در نهایت حماقت امریکا به جنگ جهانی سوم منجر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
بزرگترین قدرت ما یاری خداوند است.توی طبس هم قوی ترین آدماشون اومدن ولی خدا طومارشون پیچید.اگه خدا بخاد که ما پیروز جنگ باشیم آمریکا که هیچ کل دنیا هم بیاد ما پیروزیم.ما کمر بسته حسین (ع) هستیم دل های ما پر از نور الله هست و این یعنی قدرت
بهروز بستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
اينها بيشتر شانتاژهاي قبل از مذاكرات است. 2 كشتي گير هم رو محك ميزنن.
ناشناس
| - |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
دوست عزیز، اینکه اونا به اصول انسانی پایبند نیستند، خیلی وقته که اثبات شده و نیازی به حمله به ایران برای اثبات این قضیه نیست. حمله به لبنان توسط اسرائیل، حمله به عراق در سال 1991 و 2003، حمله به افغانستان و ... . برای اونا فقط و فقط منافع اهمیت داره و به هر بهونه ای که بتونن سعی میکنن به منفعشون دسترسی پیدا کنن.... خدا بزرگه توکل به خودش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
اینم کارشناس خوبی نبود در صورت جنگ با ابران نتنها منطقه بلکه خود امریکا هم جهنم میشه یک میلیون ایرانی در امریکا هستن که فقط سه درصدشون یعنی 30هزار موافق حمله امریکا به ایرانن و 970هزار مخالف ما هم اهرم های فشاری داریم که به موقع رو میکنیم
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
حمله نظامی به ایران مثل اینه که آمریکا خودش مسیر ساخت بمب اتمی در ایران رو آسفالت کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
چرا اینقدر اراجیف میبافند چرا تهدیدات جدید نتانیاهو از شبکه های اسرائیل سانسور شد غیر از اینه که مردم اشغالگرش ترسو و بزدلند در جنگ اخیر غزه ثابت شد به چند تا راکت هم میشود ماشین جنگی اسرائیل را متوقف کرد تنها مصرف خارجی قبل از مذاکرات داره که مسئولین ما هم تا به حال باج نداده اند
باورتون نشه اماده باشید اینا حرفه و گوش شنوا نداره .اینا متاسفانه احمق تر از اونی هستند که دنیا را چیزی غیر از تفکر خودشون بدونند و ساده تر از اون هستند.به هر خس و خاشاکی چنگ میزنند
پاسخ ها
بهروز بستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
دوست عزيز با نظرتون كاملا مخالفم. احمق نيستن. برنامه دارن ما رو هم احمق فرض نميكنن رئيس جمهورشون هم حرفهاي احمقانه نميزنه. اتفاقا اونها هم مثل ما سياستهاي كليشون را با تعقل و توجه به منافع ملي پايه ريزي ميكنن.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
اشتباه نکنید.
اینها فقط دنبال منافع مادی خودشان هستند و میدانند که حمله به ایران چه هزینه های زیادی برایشان دارد برای همین هم فقط حرف می زنند.
البته اين مطالب رو تازه طوري نوشته كه مثلا روحيه بده به آمريكائيها وگرنه واقعيتش اينه كه تنكه هرمز رسما كله ميشه، پايگاهاي آمريكايي وضعشون از پرل هربر هم بدتر ميشه آنچنان آمريكايي و دشمن بكشيم كه در تاريخ تا ابد داغش براشون بمونه اسرائيل رو هم كه رسما براي هميشه محو ميكنيم! انشاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
من لحظه شماری میکنم
رامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
جرات حمله به ایران راندارند.میدانندکه ادامه وجودشان به امنیت خلیج فارس بسته است.اگر حماقت کردند حماقت آخرشان خواهدبود.
امین س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
در مورد باز نگه داشتن تنگه هرمز که ادعا شده توانایی اون رو دارن،ذره ای شک نکنین که اگر حمله نظامی علیه ایران بشه تنگه هرمز رو هواست و اگر با 10 تا ناو هم کشتی ها رو اسکورت کنن باز از اعماق خلیج همیشه فارس سر در میارن،بدون اینکه بفهمن از کجا خوردن
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
نمی خوام بگم که کی چقدر قدرت داره ، ولی به نظرت اینکه با اطلاعات کافی نظر بدیم بهتر نیست.حتی آمریکا رو قطر فرض کن ،اندازه ی یه نقطه حتی با این ضعفشم میتونه جون جوونای مارو بگیره چه برسه جنگ با امریکا و ناتو،مطمئنا قدرت ضعیفی نیستن.
به هرچي فكر كرد جز حمله ايران به خاك آمريكا كه بي شك امكانپذيره. تاريخ نشون داده كه درسته اختلاف سليقه در ايران وجود داشته وداره ولي در مورد تهديدات خارجي همه متحدند چه بسيجي هاش و چه مجيد سوزوكي هاش همه امت واحدي ميشن. ما جنگ طلب نيستيم ولي واي به حال كشوري كه بخواد به خاك و ناموسمون دست درازي كنه.
ما جنگ چریکی کنیم؟پدرتونو در میاریم ما،همچین کل مواضعتون رو بمباران کنیم که خفه شین،بعدا اگه لازم شد سراغ جنگ چریکی میریم،ولی اول همتونو کباب میکنیم
کاری نداره که!
ما تو سال های 8 سال دفاع مقدس با کل دنیا جنگیدیم.
اسرائیل که عددی نیست بابا!
جوجو!!!
برادر من همین که لفظ حمله رو میارن برای نا امنی کردن کشور و دوری کشورهای دیگر در امر سرمایه گذاری در ایران رو منتفی میکنه
قرار نیست که حتما حمله کنن
همین که میگن حمله میکنیم یعنی احتمال حمله هست به ایران و بعضی کشورها میترسن که سرمایه گذاری کنن
در در جه اول باید با تدبیر و مدیریت درست بحران از هر گونه جنگ جلوگیری کنیم. در غیر اینصورت باید طوری برنامه ریزی کنیم که در صورت بروز چنین خطایی از سوی دشمنان آنها را برای همیشه پشیمان کنیم. ضمن اینکه تاسیسات هسته ای رو باید به جاهای امن و نامعلوم منتقل کنیم. ما که داریم این همه سختی می کشیم پس کارمونو باید انجام بدیم. منتهی بدور از هیاهو و جنجنال و شعار. از همه لحاظ باید آماده باشیم. در موقع جنگ نباید فقط مدافع باشیم و باید جنگ را به سرزمین دشمن ببریم.
یک جوری حرف زد انگار ایران میشینه میگه بیا بزنین برین عوضش ما پایگاههای شمارو میزنیم با کاری با تنگه هرمز نداریم به نظر من جنگ تا داخل آمریکا هم کشیده میشه
انشاءا.. که جنگی تفاق نمی افتد ولی اگر آمریکا اینکار احمقانه را انجام دهد در 15 دقیقه اول دیگر چیزی در منطقه وجود نخواهد داشت که از تنگه هرمز برود یا از جای دیگر وقتیرکه آمریکا و دوستان غربی اوبا تمام توان به ما حمله میکنند پر واضح است اولین وظیفه دفاعی ما قطع کامل تمامی شریانهای حیاتی دشمن یعنی نفت منطقه است پس این موشکهای دور برد و میان بردبرای چه روزانه مورد آزمایش قرار می گیرند
خود آمریکاییها هم این را خوب می دانند که معنی این آزمایشها چیست ؟
ولی فعلا طرح این تهدیدات بطور شفاف ازطریق مسولین انجام نمی شود چون صلاح نیست ولی واقعیتی است که همه می دانند
سنگ بزرگ علامت نزدن است هيچ كشوري قدرت حمله به ايران را ندارد
"احمقانه ترین جنگ"
پس باید آماده حمله اسرائیل باشیم چون نتانیاهو یکی از احمق ترین آدم هاست!!!
نیروی نظامی کشور آمریکا اولین و قدرتمند ترین نیروی دفاعی و تهاجمی در دنیاست
اینو برای اونایی نوشتم که انقدر با تعصب نظر ندن
ولی بستن تنگه هرمز برای اران به راحتی خوردن یک لیوان آب و حرف مفت اضافه زده ایشون که نوشته نیروی دریایی آمریکا به راحتی میتونه بازش کنه چون بر عکس یکی از آسیب پذیر ترین نیروهاشون همین نیروی دریایی تو خلیج فارس که عین یه سیبل میمونه برای موشکای ایرانی که به راحتی میتونن مورد هدف قرار بگیرن آقای نمیدونم چی چی جنگ با ایران نه تنها خیلی احمقانست بلکه حتی سردمدارای آمیکائی نمیوتنن به اون فکر کنن نه به خاط عدم قدرت آمریکا به خاط جلوگیزی از تجریه شدن قاره آمریکا برو مطلاعتو بیشتر کن
خاکشون میکنیم به عشق امام حسین و شهدا
آمریکا اگه به ایران حمله کنه همین یه ذره حیثیت (البته اگه داشته باشه)رو هم از دست میده.مگه یادشون رفته بعد انقلاب با اون شرایط سخت ملت قهرمان ما 8سال جلوی چندین کشور مقاومت کردند وبه لطف خدا پیروز شدند.
اگرهم جنگی صورت بگیره که امیدوارم همچین اتفاقی نیفته مطمئنا بنا بر وعده ی اللهی پیروزی ازآن حق است.
یک چیز رو این آقا نگفته و اون فروپاشی کشور امریکا با شروع این جنگ خواهد بود اینان باید بدانند ایرانیان حتی اگر در قلب امریکا و اسرائیل باشند اولین گلوله ای به ایران بخورد خودشان مانند بمب هسته ای دودمان کشورهایی چون امریکا عربستان ترکیه اسرائیل ووو را در هم خواهند پیچید این سخنان از زبان سخن گوی صدام نیست از زبان یک ایرانی است وسلام به امید ظهور آقا عج
در هر صورت امیدوارم جنگ نشه ،چراکه جنگ چیزی جز ویرانی و بدبختی در پی نخواهد داشت ،اما امریکا باید بداند که اینجا عراق و افغانستان نیست ،مردم دلاور ایران از ذره ذره خاک وطنشون دفاع خواهند کرد و کاری با امریکا و متحدان ملحدش خواهند کرد که برای همیشه تومارشان در هم پیچیده شود .چیزی که ما داریم و انها نداند .ایمان و عشق به اسلام و اهل بیت می باشد .
اگه امریکا چنین ریسک احمقانه ای کنه مطمئن باشید مجبور میشه خاور میانه رو ترک کنه.اینا از پس یه گروه شبه نظامی تو افغانستان برنیومدن اونم تو 12 بیشتر از 10 سال.در مورد باز نگه داشتم تنگه ی هرمز هم باید بگم امکان نداره امریکا بتونه باز نگهش داره چون دیگه امریکایی تو منطقه نمیمونه
اقدام نظامی در توان امریکا نیست و اگر دچار چنین اشتباهی شود حکم نابودی خود را امضا کرده (باور نداری صبر کن وببین)که ان الله مع الصابرین
بنفع امريكاست بسوي آتش افروزي حركت نكندوعوض آن به تعاملات سياسي واقتصادي باايران روي آوردچون بااين تغييرخواهدتوانست به نيكي به شكوفايي اقتصادخودوجهان غرب برسد كه درغيراينصورت چاه كن ته چاه است
نمی دانم چرا با هر دخالت امریکا به حرف رهبر عزیمان می افتم که می فرمود :

امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
خدا آن روز را نیاره اکه این کفار این حماقت رابکنند تا آخرین قطره خون از وطنمان دفاع خواهیم کرد.مخصوصا ما ملت ترک ایران همراه بقییه ملت غیور, پوزه این امریکا واسراییل ولد را به خاک خواهیم مالید.یاشاسن ایران وایرانلی, محو اولسون ایران دوشمانلاری
تا وقتی که قوانین بین الملی توسط چند کشور نوشته می شود که خود را معادل جامعه ی جهانی می دانند باید هر لحظه منتظر حمله و توطئه علیه کشورمان باشیم. ما راهی جز قوی شدن نداریم، تاریخ بشر به ما می گوید که قدرتمندان هیچ وقت دوست ندارند که ضعفا هم قوی شوند. پس منتظر نمانیم که انسان دوستی آنها بر برتری جویی شان غلبه کند. ما باید ضعیف نمانیم.
عقلاي ايران بايد با احتياط بيشتري قدم بردارند. هر چند اگر شرايط جنگي پيش بيايد همه دفاع ميكنيم. ولي بايد هزينه
هاي احتمالي را كاهش داد
دوباره شروع شد پارسال همین موقع ها بود که اونقدر رجز خونی توی مطبوعات و برنامه های تلویزیونی برای جنگ شد که قرار بود 3 ما قبل جنگ با ایران شوع بشه بسه دیگه !!
بابا حمله کنید ، اونوقت تکلیف همه روشن می شه . اما بدونید که ما هویج نیستیم و دوباره درسهای امام حسین را پس میدیم از مدل قرن بیست و یکمی .
تمام تصمیمات دشمنان مبتنی بر توان نظامی ایران و یکپارچگی ملت ، اتخاذ خواهد شد. بنابراین با تمام قوا باید توان نظامی و بخصوص توان موشکی دوربرد و متقابلاً دفاع هوائی افزایش یابد. درآن صورت دشمنان با محاسبه تلفات وسیع در حمله به ایران جرئت و جسارت این کار را نخواهند یافت. مبارزه صادقانه با رانت خواران و تضیع کننده حقوق مردم و گسترش عدالت ، متضمن یکپارچگی مردم خواهد بود.
حمله به بستگی به وضعیت سوریه داره ودر این بین ما باید خودمون را اماده کنیم
بنظر من احتمال وقوع جنگ اندک است.
اما امیدوارم هیچ وقت جنگی رخ نده.
اگر جنگی هم رخ بده ما ملت ایران هستیم که بیشترین ضرر رو میکنیم. ملت آمریکا که اونور دنیا خوش و خرم زندگیشون رو میکنند.
اگر جنگی بشه شما مطمئن باشید انواع و اقسام گروهک های خرابکار و تروریست از فرصت استفاده میکنند و وارد کشور میشود و امنیت رو از کشور صلب میکنند،مثل عراق،سوریه و...
باور کنید تمام این پیشرفت ها و از همه مهمتر امنیتی که در این 30 و چند سال بدست آوردیم یک شبه به فنا میرود.
جناب برژینسکی در مورد روسیه هم حرف تامل برانگیزی زدن.
در این مسایل نباید احساسی عمل کرد. من خواهشم از مسئولین اینه که در عین حال که از اقتدار کشور حفاظت میکنند از به وقوع پیوستن این جنگ احتمالی حدالمکان جلوگیری کنند و به عنوان یک طرف درگیری از رفتارهایی که صرفا آتش درگیری را بیشتر میکنند بپرهیزند.
لبيك يا حسين...حماسه اي بسازيم كه تاريخو تكون بده وقتي غيرت ايراني با حماسه حسيني باهم يكي بشن و وقتي سيد علي فرمان بده عشق بازي كنيم كه هيچ كسي به چشم نديده. داره بوي شهادت مياد.......
نمیدونم والا جالبه توش میگه با توجه به زرادخانه اسرائیل موندم این چه منطقیه کشوری که هی یا حمله میکنه به اطرافش یا حمله میکنه هیچی بهش نمیگن بعد میترسن حتی تهدید هم بشه بعد داعیه دار این تنها استفاده کننده از این بمب اتمیه که آمریکاس نمیدونم واقعا این تضادها بعدا تو تاریخ چه خنده هایی که بار نمیاره
مسخره است. اگه تبعات حمله به ایران اینقدر پیش پا افتاده بود(افزایش هزینه بیمه محموله های نفتی در تنگه هرمز) تا حالا بارها به ما حمله کرده بودند. میدونند ولی خودشون رو به نفهمی زده اند.
امريكا براورد كرده كه هزينه ي جنگ با ايران بيش از صد برابر هزينه جنگ با عراق خواهد بود در حاليكه هزينه ي جنگ با عراق به هزار ميليارد دلار رسيده. ولي خوب اينقدر رو دارن كه هنوزم ميگن گزينه جنگ با ايران روي ميزه.
خوب که توجه کنیم توی تمام تحلیل هاشون طوری به ایران می پردازن که کسی تصور نکنه که ایران (یه کشور مستقل و مخالف آمریکا) قدرت بالایی داره
حتی اگه میخواد در مورد تعامل با ایران و عدم مداخله نظامی صحبت کنه باز به شکل زیرکانه ای همون القاعات تبلیغاتی خودشون رو در صحبتاشون می گنجونن

این رو مطمئن بدونید قسمت اعظم به کاربردن لفظ حمله نظامی در مورد ایران جنبه کوچک جلوه دادن ایران نزد کشورهای جهان رو داره والا خودشون بیشتر به قدرت ایران واقفن والا...
جنگ و هرج و مرج برای ملت ایران جز سختی و عقب ماندن از دنیا ندارد آقایون که در بالا اظهار نظر کردن انرژی خودشان را در راه پیشرفت مملکت صرف کند .مگر اینکه سودی از جنگ می برند.
یک سوال دارم .
پرچم کشور های افرادی که نظر می دهند رو خودشون انتخاب می کنند یا بر اساس آی پی خود به خود وارد می شه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
یه سری از این دوستانی که پرچمشون فرق داره از وی پی ان(فیلتر شکن) استفاده میکنن که سرور
ممکنه تو هر کشوری باشه
یه سری دیگه هم ساکن همون کشورها هستن
تا جوانان غيور و حسيني اين مرزوبوم هستند كسي جرات تعرض به ايران رو نداره .... واي به روزي كه بخاد جنگي بشه.... دنيايشان جهنمشان خواهد شد....
اولا خدا نکنه که دوباره تو ایران عزیز جنگی بشه.
ثانیا اگه شد ، مگه ما جونا مردیم انشا الله با تمام قوا زمینگیرشون میکنیم.
یا علی...
این دنیا محل امتحان است.قوی میباشید زمانی که ایمان قوی داشته باشید پیرو رهبرمان باشیم خداوند یار و نگهدارمان ست.جواب هل من ناصرا ینصرنی امام حسین لبیک به فرمان رهبر عزیزمان میباشد
ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد
حمله اي در كار نيست ما را از خودمون بيشتر ميشناسن دوستان اينجا سر زمين دلاوران از جنوب تا شمال از شرق تا غرب همه دلاورند الله اكبر
اسرائیل که مشخص شد توانایی خارق العاده ای نداره از پس موشک های رده پایین بر نبومد
توی منطقه عربها به غبر از اینکه خاک و پولشون رو در اختیار دشمن قرار بدن چیزی ندارند تازه اون هم اگه ببینند شرایط به نفع ماست با حقارت کوتاه میان و عقب نشینی میکنند
تاریخ ثابت کرده که روسها خیلی قابل اعتماد نیستند نباید خیلی بهشون متکی بود
ایران هم کشور بزگ و قدرتمندی با عرق ملی شدید ی است که اسمش توی دل خیلی از خرده دشمن ها بلکه بزرگ تر هاش وحشت می اندازه

با این که اغلب برگ های برنده به نفع ماست اما بهتره مسئولین ما با یه تدبیر ایرانی و مستقل تصمیمی بگیرند که از شرایطی که بوجود اومده حد اکثر استفاده رو ببریم
عزیزان! به هوش باشید که دشمنان مابه خاطردنیایشان میجنگند ومابه خاطر عقبایمان آنکه به خاطردنیا میجنگد، ترس ازمردن دارد! وآنکه برای عقبی میجنگدترس ازمردن که هیچ! ،باسربه سوی معشوق پر میکشد... پس لافهای بی خود این جماعت دنیاپرست ذره ای تردید دروجودمان برای پیروزی باقی نمی گذارد ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی