بازدید 2592
حسینی تأکید کرد:

افزایش سرانه مطالعه در گرو فرهنگ‌سازی

کد خبر: ۲۹۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۶ 30 December 2012
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: برای افزایش سرانه مطالعه در کشور باید علاوه بر فرهنگ‌سازی برای خواندن کتاب، محتوای کتاب‌ها را نیز افزایش داد تا خوانندگان بیشتری به مطالعه کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف ترقیب شوند.

سید مرتضی حسینی  در گفت‌و گو با خانه ملت با تأکید بر اینکه باید از دوران کودکی فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: به علت اینکه کتاب‌های کودک و نوجوان دارای جذابیت‌های مناسبی برای کودکان نیستند، قشر خردسال کشور از دوران کودکی با فرهنگ کتاب‌خوانی اجین نمی‌شوند؛ البته کیفیت پایین پژوهشی و جذابیتی برخی آثار منتشر شده کودک را، نباید نادیده گرفت.

نماینده مردم قزوین و آبیک درمجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر کتاب‌های کودک به طور مستمر برمبنای مفاهیم علمی  تولید شوند، می توان امیدوار بود که شاخص کتابخوانی نیز به نحو مطلوب در کشورافزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه سرانه مطالعه در کشور باید افزایش یابد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای تحقق این مهم برنامه داشته باشد، ادامه داد: علاوه بر مسئولان این وزارت‌خانه ناشران کتاب وظیفه ای خطیر در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و نهادینه کردن مطلوب  آن در میان قشرهای مختلف جامعه دارند .

حسینی افزود: اطلاع‌ رسانی و جذب مشارکت عمومی به‌منظور توسعه  فرهنگ  کتاب خوانی در کودکان و نوجوانان از وظایف مهم  ناشران به‌شمارمی‌آید، که باید بیشتر به آن توجه شود، این در حالی است که در بررسی علل عدم رغبت  کود کان به مطالعه می‌بینیم که گرانی کتاب‌ نیز موجب عقب‌نشینی مخاطبان از خریدآن شده است.

عضو کمیسیون  فرهنگی مجلس، یاد آورشد: کتاب از دیرباز، حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبعی عظیم بوده که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است، به علاوه ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر