بازدید 14963

تقابل با ایران، دستور کار اصلی اجلاس شورای همکاری خلیج فارس

نشست شورای همکاری خلیج فارس، در حالی امروز در بحرین برگزار می‌شود که بنا بر گزارش‌ها، تقابل با ایران دستور کار اصلی این نشست را تشکیل می‌دهد. این نشست پس از آن برگزار می‌شود که در روزهای گذشته، برخی مقامات کشورهای عربی، اظهارات تندی علیه ایران مطرح کردند.
کد خبر: ۲۹۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹ 24 December 2012
نشست شورای همکاری خلیج فارس، در حالی امروز در بحرین برگزار می‌شود که بنا بر گزارش‌ها، تقابل با ایران دستور کار اصلی این نشست را تشکیل می‌دهد. این نشست پس از آن برگزار می‌شود که در روزهای گذشته، برخی مقامات کشورهای عربی، اظهارات تندی علیه ایران مطرح کردند.

به گزارش «تابناک»، نشست کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، امروز در منامه، پایتخت بحرین برگزار می‌شود. گزارش‌های اولیه مطبوعات محلی، حاکی از آن است که موضوع ایران در صدر دستور کار این نشست خواهد بود.

روزنامه «گالف دیلی نیوز» بحرین در این باره می‌نویسد: «تهدیدات امنیتی منطقه‌ای اعمال شده از سوی ایران، در صدر دستور کار نشست سالانه شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود».

به نوشته این روزنامه، در نشست مقدماتی وزاری خارجه کشورهای عضو ـ که صبح امروز پشت درهای بسته برگزار شد ـ برخی از مقامات این کشورها، ادعاهایی علیه ایران مطرح و تأکید کردند، آنچه «مداخله ایران در امور داخلی کشورهای عربی» می‌خوانند، به طور جدی در اجلاس جاری کشورهای شورای همکاری مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، «سعود الفیصل»، وزیر خارجه عربستان سعودی پس از نشست صبح امروز مدعی شد، ایران با بهره از شرایط موجود، در امور داخلی کشورهای عربی مداخله می‌کند و در تلاش است تا چنددستگی‌های فرقه‌ای را در منطقه گسترش دهد.

وی با بیان این که کشورهای عربی نمی‌توانند اجازه دهند، این روند ادامه پیدا کند، بر ضرورت اتحاد و هماهنگی جهان عرب در این موضوع تأکید کرد.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که چند روز پیش نیز شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، با طرح دوباره این ادعا که ایران در امور داخلی کشورش دخالت کرده و «به حاکمیت بحرین تجاوز می‌کند»، گفته بود، «وقت آن رسیده که شاهد کنفرانس دوستان مردم ایران باشیم».

به این ترتیب، می‌توان گفت که در حقیقت این سخنان به منزله نوعی زمینه‌چینی برای اجلاس امروز شورای همکاری خلیج فارس بوده و مشخص می‌شود، وقتی رسانه‌های بحرین از قرار داشتن موضوع ایران در صدر دستور کار این اجلاس سخن می‌گویند، به واقع چه منظوری دارند.

در این باره باید اشاره کرد، در شرایطی که سایه تهدید انقلاب‌های عربی همچنان بر سر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سنگینی می‌کند و رهبران کشورهایی از قبیل بحرین و اردن به شدت با قیام‌های مردمی در کشورهای خود دست به گریبان هستند، ترس از احتمال افزایش نفوذ ایران در منطقه، به امری عینی و واقعی برای این کشور‌ها تبدیل شده است.

در این میان، به ویژه دولت بحرین به سبب این که با قیام اکثریت شیعه مذهب کشور خود روبه‌روست و به دلیل پیوستگی‌های معنوی شیعیان این کشور با ایران، بیش از دیگران با توهم دخالت ایران روبه‌روست و با توجه به برگزاری اجلاس جاری در این کشور، با جدیت بیشتری برای پیشبرد یک دستور کار ضدایرانی تلاش می‌کند.

به هر حال، آنچه مسلم است، این که همه این نشست‌ها و حتی موضع‌گیری‌های سران کشورهای منطقه، باید به دقت از سوی ایران رصد شده و در صورت لزوم، پاسخ رسمی مناسبی به آن داده شود تا بی‌پاسخ ماندن احتمالی این امور، حمل بر انفعال ایران نسبت به نقش منطقه‌ای خود نشود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۲۲
باز هم سنگ عربها را به سینه یزنیم
ستاره 8 گوشه حکایت دیکته اربابانشان امریکا انگلیس اسراییل و اعراب برای چگونگی تنگتر کردن حلقه و فشرده کردن آن برای ایران است
حتما تا چند روز دیگر آشکار میکنند .
سلام
واقعا ديپلماسي منفعل ما در اين باره جاي تامل دارد.دولت عربستان به بهانه ترور يكي از ديپلماتهايش در آمريكا قطعنامه عليه ما صادر كرد در حاليكه ما عليه اين همه جنايت وهابيون در كشورهاي مختلف از جمله ايران ، عراق، سوريه ، ژاكستان ، بحرين و.... هيچ اقدامي نكرده ايم.
جنايات وهابيت در كشورهاي اسلامي واقعا غير قابل گذشت است.
حاکمان جاهل شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس سرنوشتی مانند بن علی و عبداله ناصالح و نامبارک دارن که به زودی منتظر آن باشند. زیرا گدا می داند در توبره اش چیست!!!!!
بحرين مگر كشوره نه بابا؟؟؟
اونقدر خبر از تحقیر و توهین و فشار و تحریم و گرانی و دلار و یارانه مرحله 2 و اقتصاد مقاومتی و ... شنیدیم که تیتیر این خبر هیچ کنجکاوی در آدم ایجاد نمی کنه و در کل دیگه براش مهم نیست.
اين نشست ها را نبايد ساده و بي تاثير در اينده منطقه در نظر گرفت . از كجا معلوم كه نتيجه اين نشست به بستن يك پيمان نظامي قوي با امريكا و ديگر كشورها يي چون انگليس و فرانسه و .... منجر شود . حكومت ايران بايد تدبير داشته باشد و مصالح و منافع مملكت را مد نظر داشته باشد
ایران نهایت تلاش خودرا کرد تا با این حکام مرتجع عرب دوستی بر قرار کند بارها دربرابر یاوه گویی های آنان کوتاه آمد تا شاید سر عقل بیایند ولی زهی خیال باطل اولا که اختیار کشورشان دست آمریکاست نمی توانند با ایران دوست باشند دوما آنها جاهلیت قبل از اسلام را هنوز در نهادشان دارند. درضمن شورای همکاری خلیج فارس از خود هیچ اختیاری ندارند وهیچ کاری هم نمی توانند بکنند
با سلام
*از این روسای شورای کشورهای به اصطلاح منجمد کشور واقع شده در حاشیه خلیج همیشه فارس ایران انتظاری بیشتر از این نیست.
* تازه تا قبل از بیداری جنبش های اسلامی وضد پادشاهی وطاغوتی این
رهبران مسخ شده پیوسته در صدد ضربه
زدبه مردم ایران بودند.
*حالیا که حرکت دودمان برافکنانه ی مردم مظلوم کشورهای تحت حاکمیت منحوسشان آغاز شده وشاهد سقوط پی در پی این رهبران و وطن فروش هستیم .جا دارد که بنای دشمنی را با ما زیاد کنند.چون میدانند
ما ایرانی ها این آتش را در بارگاه پوشالی آنان افکنده ایم.
بیاد آورید.که خمینی کبیر در سال 1341-42 بیاناتی چنین فرمودند:
* ما سه رسالت داریم.
1- مردم ایران را از زیر چکمه استعمار ونظام پادشاهی نجات دهیم ونظام اسلامی را در ایران مستقرکنیم.
2- با ایجاد موج اسلامی جهان اسلام را
بیدار کنیم.
3- منتظر ظهور بمانیم.
*بحمدا...ظهور نزدیک است وسرانجام شاهد سقوط پی در پی این حاکمان حکومتی تحمیلی در منطقه خواهیم بود.
* این وعده الهی .وبا توطئه و تفرقه بر
علیه ملت ایران دشمنان قادر به مهار آن
نخواهند بود.انشاءا...
بالاخره به روز انتقام از این کشورهای بی خاصیت نزدیک شدیم
ملت مبارز وقهرمان ایران اسلامی با رهبری مقتدرانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای از هیچ تهدیدی نمی هراسیم کشورهای عربی اگر غیرت و شرف دارند با اسرائیل که ضد اسلام است بجنگند چرا با مردم سوریه میجنگند چرادرغزه علیه اسرائیل وارد عمل نمی شوند؟ ملت مقتدر ایران اسلامی هر تهدیدی را کوبنده جواب خواهد داد.
بله عزیزم خیلی وقته ....دوستان ما هم توی همین خواب و خیالان که همه کشورای عربی برامون شاخ و شونه میکشن
اجلاس شوراي خليج فارس كي بر عليه ايران نبوده كه الان دومينش باشد در ضمن كشوري كه يارش خداست و از قطعنامه هاي شوراي امنيت نترسيده از حرفه هاي عرب ... بترسد هيهات
از دست ابر قلدرهای جنایت کار تا به حال چه کار علیه کشور دلیران ؛ ایران برآمده که از این اسیر این قلدرها برآید ؟؟؟!!!
متاسفانه در برابر این یاوه گویی ها پاسخ مناسبی داده نمی شود. در این شرایط تحریم باید از خود چهره یک کشور بسیار مقتدر نشان دهیم و اجازه هرگونه اظهار نظرهای اینچنینی را به طرف های مقابل به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس ندهیم. تجربه نشان داده که همسایه های قابل اعتمادی نداریم بنابراین این تهدیدها را به شدت باید جدی گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
باهات تو این زمینه که باید چهره قدرتمند نشون بدیم موافقم ولی نباید خودمون هم جوگیر شیم
این اتفاق وجریانها هشداری است به مسئولین تا از اختلافات حزبی دست کشیده باآینده نگری نسبت به خباثت این کشورها حساس باشند. واین همه باتنگ نظری نیروهای ایرانی رابه خودی وغیرخودی و........ خراب وکنار نزنند.
1- نظم نوین منطقه با اقتدار ایران شکل خواهد گرفت همان ایرانی که قبل از اسلام پیونددهنده اقوام بود و اینک با اسلام واقعی و با دانش و فناوری و عدالت و لطف خدا احیاکننده استعدادهای اقوام منطقه خواهد بود.
2- برای سلفی ها و پیروان یزید و معاویه و قاصبان خلافت علی که با همپیمانی با صلیبیون و دولتهای مادی گرا در حال برهم زدن اوضاع منطقه بوده و از سوریه کار خود را شروع کرده اند و با فتواهای سلفی های وهابی (که هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند) ننگین ترین جنایات را در حق علویان انجام می دهند و خون و ناموس آنها را حلال میشمارند (نتیجه تفکر خوارج و وهابی گری) هیچ جایی در آینده منطقه نخواهند داشت. و وارثان زمین صالحان خواهند بود.
3- انقلاب های واقعی عربی نظیر آنچه در بحرین، یمن و عربستان و دیگر جاها شاهد آنها هستیم انشاالله به برپایی اسلام واقعی در سرزمین حجاز و رهایی آن از فرقه وهابی خواهد انجامید.
4- رهبری جامعه جهانی بایستی بعهده بنده و انسان کامل باشد کسی که از خطا و اشتباه بری باشد و پیرو هوای نفسانی خود نباشد
اگه همون اول محکم جلوی امارات می ایستادیم و قاطعانه کاری میکردیم که جرات ادامه ی ادعای مالکیت بر جزایر را نداشته باشد و یا همین الان با کشورهای عربی محکم برخورد و جلویشان را بگیریم دیگر بعدا جرات ادامه ی کارهای خودشان را نداشتند یا نخواهند داشت. اما اگر الان ساده بگذریم از کنار اقداماتشان و را رافت به ظاهر اسلامی برخورد کنیم گستاخ تر شده و می انگارند که دست ایران بسته است و از موضع ضعفمان با ما اقدام خواهند کردو شاید خیلی ضربه های دیگری از جانب انان بخوریم. باید قاطعانه جواب گستاخی های ان ها را داد تا این قدر راحت جرات جسارت به ساحت بزرگ ایران سرفراز را نداشته باشند
ما عربها را دست كم گرفتيم ولي همين عربها از نظر اقتصادي در جهان حرفي براي گفتن دارند .
اینا اگه مدعی هستند ، چرا جلسشونو تو استان بیست و نهم ایران بر گزار کردند؟
اجلاس ها دائماً در حال تشکیل شدنه و همگی هم علیه ایران ، یکی به صورت کاملاً علنی و دیگری درلفافه فرقی نداره . اون چیزی که مهمه اینه که اونا رو باید ترساند تا جرات کاری نداشته باشن. باید توان موشکی را تا حد قاره پیما بالا برد تا ارباباشون احساس امننیت حتی تو خونشون نکنن . در اون صورت جرائت حمایت از این جوجه ها را نخواهن داشت . به موازی باید به وضع مردم رسید و جلوی گرونی ها و تبعیض ها را گرفت تا ملت یک دل و یک جان درخدمت حفظ میهن باشه . ما اگه از داخل قوی باشیم نگرانی از بیرون مرز ها نباید داشت بخصوص حکومت های حاشیه خلیج فارس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل