بازدید 55845

سخنان احمدی‌نژاد مخاطبانش را پیدا کرد

پیش‌بینی می‌شد که سخنان شب گذشته دکتر احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی که با محوریت هدفمندی یارانه‌ها انجام شد، با پاسخ‌های فراوانی همراه شود؛ پاسخ‌هایی که در واقع به نوعی مخاطبان سخنان رئیس‌جمهور را مشخص کرده است.
کد خبر: ۲۹۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۴ 23 December 2012
مصاحبه تلویزیونی رئیس‌جمهور با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد که بخش عمده این واکنش‌ها از جانب اهالی خانه ملت بود؛ مجلسی‌ها در این زمینه گوشه گوشه سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور را نقد کردند تا کشمکش بر سر اجرا و توقف قانون هدفمندی یارانه‌ها شدت بگیرد. رویکرد دولت، حکایت از آن دارد که طرح مجلس، مبنی بر توقف فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پایان بازی نیست، ولی نمایندگان مجلس نظر دیگری دارند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از سخنان دکتر احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی که با محوریت هدفمندی یارانه‌ها بود و انتقادات مستقیم و غیرمستقیم فراوانی را درباره طرح‌های مجلس در مسیر اصلاح مسیر هدفمندی به جهت مطلوب وارد کرد، این نقد‌ها مشخص بود که با پاسخ‌های فراوانی همراه می‌شود، به ویژه که رئیس جمهور گفت، تقریباً هیچ یک از طرح‌های الحاقی مجلس به قانون هدفمندی را نپذیرفته است. در کنار موضع آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضاییه که امروز اعلام کرد دو سال است در انتظار اعلام نام‌های بدهکاران بانکی به قوه قضایی است، نمایندگان مجلس نیز جداگانه درباره دیگر مباحث که به هدفمندی مربوط می‌شد، اعلام موضع کردند.

برخی مجلسی‌ها اصرار رئیس جمهور بر اجرای هدفمندی را با توجه به تورم رخ داده در فاز نخست و همزمان با تشدید تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپا و آمریکا را غیرضروری می‌دانند که آسیب‌های جدی در پی دارد و گروهی دیگر، بیش از این ورود کرده و جزییات متعددی از طرح را مورد توجه قرار دادند و یا تکیه بر نقاط ضعف فاز نخست هدفمندی، اجرای فاز دوم را بسته به رفع این حفره‌های آسیب‌زای اقتصادی دانستند تا هزینه آزادسازی قیمت‌ها و هدفمندی یارانه‌ها به ویژه برای واحدهای تولیدی بزرگ و اقشار کم درآمد به کمترین میزان کاهش یابد.

«تابناک» نگاهی داشته به نقدهایی که از صبح امروز به مواضع رئیس دولت در قبال فاز دوم هدفمندی از سوی اهالی مجلس شورای اسلامی مطرح شده است.

تبدیل سرمایه‌های کلان به کوچک به ضرر تولید شد

در این باره، الیاس طاهری، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس درباره ادعای دولت مبنی بر رونق تولید بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌و‌گو با خانه ملت تصریح کرد: واقعیت این است، آن چیزی که هم‌اکنون می‌بینیم، با آن چیزی که دولت اعلام می‌کند تفاوت دارد. بنا بر قانون هدفمندی یارانه‌ها، قرار بود ۳۰ درصد از درآمد‌های حاصل از این قانون به کمک بخش تولید وصنعت بیاید اما این اتفاق رخ نداده است؛ به رغم اینکه تعطیلی واحدهای تولیدی و همچنین عدم حمایت از تولید نیز کاهش تولید را در پی داشت.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی به تورم اشاره کرد و ادامه داد: افزون بر اینکه هم‌اکنون شاهد تورم هستیم، نقدینگی نیز در کشور افزایش یافت و باعث شد ارزش پول ملی کشور کاهش یابد. خرد کردن سرمایه‌های کلان به سرمایه‌های کوچک نیز مشکلاتی را برای بخش تولید و صنعت پدید آورد.

وی با اشاره به اینکه به نظر بنده در جهت اجرای هدفمندی یارانه‌ها گام خوبی برداشته نشد، ادامه داد: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از نظر کاهش مصرف انرژی و سهمیه بندی موفق بود، ولی در بخش یارانه تولید و همچنین اقتصاد و اشتغال مشکل داریم.

دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وضعیت نسبت تولید به خدمات افزود: این که تولید از خدمات پیشی گرفته است، درست نیست. بیان مطلب به تنهایی نمی‌تواند پذیرفته باشد، چراکه جامعه باید خدماتی را که ارائه شده و از آن صحبت می‌شود، ببیند و در جامعه مشهود باشد؛ برای نمونه، در بحث اشتغال با تعطیلی برخی کارخانجات شاهد اخراج نیروهای برخی واحدهای تولیدی هستیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مقایسه وضعیت تولید پس از هدفمندی یارانه‌ها و تولید در زمان پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه اگر امروزمان هم مانند دیروز باشد، خسران کرده‌ایم گفت: اینکه بخواهیم تولید را با چهار سال قبل مقایسه کنیم و بگوییم در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم، پذیرفته نیست. وضعیت تولید در مقایسه با قبل از قانون هدفمندی یارانه‌ها در حالت رکود است.

دولت با مجلس لج بازی می‌کند

جبار کوچک‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز به اعتدال گفت: برای بودجه ۹۲‌‌ همان اتفاقی رخ می‌دهد که در بودجه ۹۱ رخ داد؛ روند و کارکرد دولت مشخص است؛ دولت با مجلس لج بازی می‌کند و باز هم بودجه دیر تقدیم مجلس می‌شود؛ همانطور که آقای احمدی‌نژاد گفت، حالا یک قوه بنشیند و یک تاریخی را برای بودجه تعین کند، برای ما ملاک نیست!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این گونه سخنان رئیس جمهور به این معناست که احمدی‌نژاد قوانین را قبول ندارد و دولت و رییس جمهور می‌خواهد کار خود را انجام دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به احتمال زیاد، بودجه ۹۲ به سرنوشت بودجه ۹۱ دچار خواهد شد و از سویی باید این چند ماه مانده از دولت را به طوری بگذرانیم که به اختلافات دامن نزنیم؛ مجلس هم آماده است در کوتاه مدت بودجه را بررسی کند و اتفاقی رخ ندهد.

کوچکی‌نژاد گفت: ما متأسفیم از نوع روشی که دولت با مجلس و سایر قوا پیش گرفته است؛ این نوع رفتار، تعامل خوبی نیست. به تازگی مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند اختلاف افکنی حرام است و درست نیست، قوا اختلافات را به بیرون بکشند، اما متاسفانه برخی کار‌ها هنوز هست و همین انحلال یک وزارت خانه خودش دوباره به بگو مگوی جدیدی دامن زده است.

وی در پایان گفت: دلیل این کارهای دولت را نمی‌دانم. باید علت دامن زدن به اختلافات را از خود دولتی‌ها پرسید اما عقل حکم می‌کند ماهای پایانی دولت بی‌سر صدا به پایان برسد حالا کسی به عقل عمل نکند چه می‌توان کرد.

مردم تورم را با اقلامی که بر سر سفره های ‌آنان می‌رود درک می‌کنند

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خانه ملت، افزود: آمارهای نرخ تورم اعلامی از سوی مسئولین اقتصادی برای مردم قابل هضم نیست و از واقعیت دور است. تورم را مردم با اقلامی که بر سر سفره‌شان می‌رود درک می‌کنند و مردم با حقوق چهارصد هزار تومان نمی‌توانند ظرف ماست هشت هزار تومانی و تخم مرغ کیلویی شش هزار تومانی بخرند.

وی با بیان اینکه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی قابل قبول نیست، گفت: آمارهای اعلامی هرچه به واقعیت نزدیک‌تر باشد و اعتماد مردم و فعالان اقتصادی را جلب کند بهتر است و فعالان اقتصادی بهتر می‌توانند برنامه ریزی کنند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه آمار دور از واقعیت قدرت برنامه ریزی را از فعالان اقتصادی می‌گیرد، درباره لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و نگرانی بخش خصوصی، افزود: در یکی از نشست‌های کمیسیون، بررسی اجمالی بر این لایحه داشتیم که ایرادات زیادی به آن وارد و مقرر شد کلیات این لایحه درکمیسیون تصویب شود؛ اما جزییات آن با همفکری دولت و بخش خصوصی تغییر کرده و نواقص آن برطرف شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس افزود: متأسفانه یک عده‌ای که مالیات مشمول حال آن‌ها می‌شود از مالیات فرار می‌کنند. از این روی، باید با رفع ایرادات از قانون و شفاف سازی نحوه وصول مالیات از تمام اقشار را آسانتر کرد. باید از محل‌هایی که مالیات نمی‌پردازند مانند خانه‌های خالی هم مالیات دریافت شود، نه اینکه نرخ مالیات افزایش پیدا کند.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر کاهش اتکای به درآمدهای نفتی تأکید کرد و گفت: بودجه باید بر مبنای صادرات غیرنفتی و مالیات تنظیم شود.

فشار اقتصادی نمی‌گذارد مردم متعادل زندگی کنند

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس نیز به مجلس نیوز گفت: اکنون ارتباطات پیشرفته و گسترده شده و مردم با یکدیگر زندگی می‌کنند و وقتی که رویدادهایی را می‌بینند، درباره آن زود قضاوت می‌کنند؛ مثل دیدن افرادی در مدت زمان کوتاهی به ثروت قابل توجهی دست پیدا کرده‌اند و مردم با دیدن این‌ها چون قانع نمی‌شوند و کاستی‌های بسیاری دارند، خودشان را سر زنش می‌کنند که چرا آن‌ها نتوانستند ثروتی به دست آورند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این موضوع به عنوان فرهنگ در جامعه باب شده است، چون مشاهدات مردم ما یک مورد نبوده است. اینکه یک جوان می‌بیند هم‌سن و هم محله‌ای خودشان از راه‌های نا‌مشروع به یک ثروت خوبی دست یافته‌اند و زندگی آن‌ها سر و سامان گرفته است، یک نوع تحریکی در میان آن‌ها پدید می‌آورد و آنان تلاش می‌کنند برای به دست آوردن درآمد به راههای نا‌مشروع دست یابند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تصریح کرد: از سوی دیگر، چون فشار اقتصادی باعث شده، مردم نتوانند متعادل زندگی کنند، راه‌های غیر عقلانی را برمی‌‌گزینند و همین، منجر به یک فرهنگ نادرست می‌شود؛ فرهنگ همسان شدن با یکدیگر یا سبقت گرفتن از دوستان شبیه خود و اینجاست که کارهایی همچون سرقت و به دست آوردن مال از راههای نامشروع در جامعه رواج می‌یابد.

نکو در پایان گفت: بحث فقر اقتصادی و کاستی‌های زندگی‌ها از دلایل این اقدامات رخ داده است و من گمان می‌کنم ما نباید اجازه دهیم افرادی به خواسته‌های اقتصادی خود از هر راهی دست یابند و دیگران را نیز در این باب تحریک کنند تا این روش را پیش بگیرند.

اظهارات رئیس جمهور در مورد نمایندگان خلاف قانون اساسی است

همچنین نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس در تذکری شفاهی گفت: متاسفانه رئیس جمهور در سخنانش خود را نماینده همه ملت ایران و نمایندگان مجلس را نماینده شمار کمی از مردم خوانده است که این موضوع به طور حتم خلاف اصل ۸۴ قانون اساسی است.

به گزارش خانه ملت، امید کریمیان در نشست علنی امروز (یکشنبه سوم دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس جمهور به موجب اصل ۱۲۱ قانون اساسی، باید خود را وقف ملت و پشتیبانی از عدالت و پرهیز از خودکامگی کند، گفت: متاسفانه رئیس جمهور در سخنانش، خود را نماینده تمام ملت ایران و نمایندگان مجلس را نماینده شمار کمی از مردم خوانده که این موضوع به طور حتم خلاف اصل ۸۴ قانون اساسی است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور افزود: اگر شما نماینده ملت ایران هستید و از نردبان رأی ملت بالا رفته‌اید، چرا به جای همدردی و عرض تسلیت به خانواده‌های دانش‌آموزان پیرانشهر و بروجن برای قربانیان مدرسه در نیوتاون آمریکا پیام تسلیت فرستاده‌اید؛ آیا این کار درست است؟

وی همچنین در گفت‌و‌گو با خانه ملت، افزود: دولت خودش هم علاقه‌ای به اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد، چرا که در فاز نخست فشار دوچندانی از سوی مردم تحمل کرد. دولت با تحریک احساسات نمایندگان، درصدد این است که جلوی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را بگیرد؛ اما در مقابل همواره اعلام می‌کند، ما می‌خواهیم فاز دوم اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها را انجام دهیم، ولی مجلس نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه افزایش بهای حامل‌های انرژی، نقدینگی و به دنبال آن تورم در جامعه را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: دولت نمی‌تواند مبلغ یارانه را افزایش دهد و برای جبران کمبود منابع، بارها به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی مراجعه می‌کند.

کریمیان با بیان اینکه دولت هر جا در این دو سال با مشکل برخورد، به درآمد‌های خزانه و بانک مرکزی برای پرداخت یارانه نقدی به مردم متوسل شده است‌، گفت: اگر هدفمندسازی یارانه‌ها در بودجه ۹۲ هم لحاظ شود، مجلس با آن مخالفت خواهد کرد، چرا که اقتصاد در حالت رکود تورمی است و فضای کشور، آماده اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها نیست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت از این جهت که ماهانه ۴۵ هزار تومان در اختیار مردم می‌گذارد، برای مردم راضی کننده است؛ اما از طرفی با آزادسازی نرخ حامل‌های انرژی و تحقق نیافتن برنامه‌هایش در استفاده مناسب از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از جیب مردم برداشت کرده است.

یارانه نقدی، تورم را افزایش و قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد

حجت الله خدایی سوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با خانه ملت با تأکید بر این که افزایش یارانه نقدی در اوضاع کنونی تورم را بیشتر و فقر را افزایش می‌دهد، گفت: فاز دوم هدفمندی باید با هماهنگی مجلس آغاز شود. دولت باید نخست مشکلات اقتصادی مرحله نخست را حل کند و بعد وارد فاز دوم شود، چرا که با ورود به فاز دوم در اوضاع کنونی، کشور بیش از پیش درگیر مشکلات اقتصادی می‌شود. مقدار پولی که امروز دولت به عنوان یارانه نقدی می‌دهد، کفاف تورم را نمی‌دهد و با افزایش آن نیز باز تأثیری در میزان و قدرت خرید مردم ایجاد نخواهد شد.

خدایی سوری با اشاره به مخالفت مجلس برای آغاز فاز دوم در اوضاع کنونی تأکید کرد: مجلس به دنبال کار کار‌شناسی است و می‌خواهد کار درست به دور از تبلیغات و حاشیه‌ها همراه باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بحران اقتصادی ناشی از تحریم و مدیریت نادرست است و باید با عقلانیت از آن گذشت و آغاز فاز دوم در شرایط فعلی به صلاح نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این که افزایش یارانه نقدی در اوضاع کنونی، تورم را بیشتر می‌کند و فقر را افزایش می‌دهد، گفت: دولت با افزایش یارانه نقدی برای خود تبلیغات سیاسی می‌کند، در حالی که قدرت خرید مردم کاهش یافته و چندین برابر میزان یارانه‌ای که افزایش یافته قیمت‌ها نیز بالا رفته و باز مردم در فشار بیش از پیش اقتصادی قرار می‌گیرند.

دولت از هر محلی می‌خواهد یارانه دویست هزار تومانی بدهد، ولی به شرط گران نشدن.
نماینده آمل در گفت‌وگو با خبرآنلاین، در واکنش به سخنان شب گذشته رئیس جمهور در خصوص توان دولت برای پرداخت پنج برابری یارانه نقدی به مردم، اظهار داشت: از آنجا که درآمد دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، پس افزایش پرداخت یارانه نقدی به منزله افزایش قیمت حامل‌های انرژی اعم از نفت و برق و بنزین خواهد بود.

وی با اشاره به این که از آغاز قرار نبود قیمت حامل‌های انرژی مدام افزایش یابد تا برای دولت به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده و بخشی از آن به خانوار‌ها، بخش تولید و کشاورزی بازپرداخت شود، ادامه داد: دولت تنها از همین محل، می‌تواند به پرداخت یارانه نقدی بپردازد و نه از جای دیگری؛ هرچند برخی، ابهاماتی هم در این خصوص دارند.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه، تخصیص یارانه دویست هزار تومانی به هر نفر در ازای گران شدن چند هزار تومانی قیمت بنزین و دیگر حامل‌های انرژی است. وی بر این اساس گفت: نمی‌دانم رئیس جمهور بر پایه چه محاسباتی می‌خواهد چنین یارانه‌ای بدهد تا یک خانوار مثلا پنج نفره در ماه یک میلیون تومان یارانه بگیرد!

یوسفیان ملا با تأکید بر اینکه بر پایه قانون موجود هدفمندسازی یارانه‌ها، ظرفیت پرداخت پنج برابری یارانه‌های نقدی به مردم نست، ادامه داد: البته اگر آقای رئیس جمهور از محل دیگری می‌خواهند به مردم پول بیشتری بدهند، خیلی هم خوب است! ما هم استقبال می‌کنیم اما حرفمان این است که این مسأله نباید باعث گرانی بیشتر شود، چرا که گرانی به مردم فشار می‌آورد و مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند. نمایندگان با هر کاری که منجر به گرانی بیشتر شود، مخالفند.

نماینده آمل در پاسخ به اینکه در ازای یارانه نقدی دویست هزار تومانی، چه برآوردی از افزایش قیمت نفت و بنزین دارید، گفت: بهای هر یک از حامل‌های انرژی، قاعدتا باید پنج برابر یا بیشتر شود، چون افزون بر یارانه نقدی خانوار، یارانه بخش تولید و کشاورزی هم باید افزایش یابد. به این ترتیب، قیمت بنزین لیتری ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان می‌شود و نفت سیاه لیتری نهصد تومان خواهد شد. دیگر حامل‌های انرژی نیز به همین اندازه افزایش قیمت خواهند داشت.

وی در پایان پرسید: آیا واقعا بازار و سبد خانوار ما تحمل این همه گرانی را دارد؛ ولو اینکه بخواهند یارانه پانصد هزار تومانی هم بدهند؛ آیا کسی می‌تواند برود یک باک بنزین معادل دویست هزار تومان پر کند؟

اجرای فاز دوم هدفمندی روند صعودی بهای مسکن را متوقف نمی‌کند

عبدالکریم حسین‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأثیر مثبتی در بازار مسکن نداشته است، گفت: اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها زمانی می‌توانست در بخش مسکن تأثیر بگذارد که یا موجب تثبیت قیمت شود یا سطح تراکم خانواده‌ها را در شهرهای بزرگ پایین بیاورد و یا به تراکم جمعیتی شهر‌ها کمک کند که هیچ یک از این اتفاقات رخ نداده است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز کمک چندانی به بخش مسکن نخواهد کرد و موجب توقف رشد صعودی قیمت‌ها ـ چه در مورد خرید و فروش و چه در مورد اجاره بها ـ نخواهد شد.

وی با انتقاد از سیاستگذاری‌ها در حوزه مسکن تصریح کرد: از آنجا که سیاستگذاری‌ها در حوزه مسکن درست نیست، نه تنها اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها اثرات لازم را در بخش مسکن نداشت، بلکه اجرای فاز دوم نیز کمکی به وضعیت نابسامان مسکن نخواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه مسکن مهر نیز نتوانست موجب ساماندهی بازار مسکن شود، گفت: دلیل اصلی این موضوع آن است که مسئولان و سیاستگذاران رویکرد واقعی را نسبت به بحث مسکن نداشتند و مسکن مهر در حوزه‌های دور از شهر‌ها و محل شهرهای جدید ایجاد شد و از آنجا که شهرهای جدید پروژه‌های شکست‌خورده‌ای بودند، مسکن مهر نیز تبدیل به یک پروژه شکست خورده شد و نتوانست موجب جذب مردم شود.

حسین‌زاده افزود: مسکن مهر در صورتی می‌توانست تأثیر خود را بر بازار مسکن بر جای بگذارد که در مکان مناسب و با پیش‌بینی امکانات لازم ساخته می‌شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بافت‌های فرسوده شهری نیز به حال خود‌‌ رها شده است، گفت: در واقع باید گفت مسکن مهر و سیاستگذاری‌های کلان دولت در حوزه مسکن نتوانست کمکی به تثبیت قیمت‌ها کند.

واژه عدالت به تکه کلام مسئولان تبدیل شده است

سیدمحمد سادات ابراهیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه سوم دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با بیان اینکه هم اکنون در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: انقلابی که برای به ثمر رسیدنش نزدیک دویست هزار شهید و صد‌ها هزار جانباز تقدیم شده‌اند.

نماینده مردم گتوند و اولیاء در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به رغم اقدامات دشمنان پس از فوت امام خمینی (ره) برای ضربه زدن به نظام اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب کشتی انقلاب را با صلابت و اقتدار نجات دادند؛ از این روی، شایسته است که به آرمان‌های انقلاب بپردازیم و بررسی کنیم که چه مقدار تا کنون این گونه آرمان‌ها محقق شده است.

وی افزود: باید گفت که مجلس در امور فرهنگی در راستای فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با شبیخون فرهنگی چه کرده است؛ آیا هم اکنون وضعیت فرهنگی مناسب بوده؟ آیا بسترسازی شده؟ آیا به جز برخورد فیزیکی کار دیگری انجام شده است؟

سادات ابراهیمی ادامه داد: چرا در کشور در تبلیغات انتخابات انواع دروغ‌ها و تهدید‌ها، ترور شخصیت و سوء استفاده از بیت المال صورت می‌گیرد تا چهره‌های مردمی مخدوش شوند؟ چرا برخی از افراد همه اصول شرعی را برای رسیدن به مقام زیر پا گذاشته، نه اینکه دستور اسلام غیر از این موضوعات است؟

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه متأسفانه واژه عدالت به لقلقه زبان و تکه کلام مسئولان تبدیل شده است، تصریح کرد: به طور حتم مجلس باید قدرت فسادآور را مهار کند تا هر زمان شاهد بروز مفاسد مالی در کشور نباشیم. از طرفی دیگر باید گفت که چرا تا کنون گزارشی از فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید به طور جدی با مفسدین اقتصادی برخورد کند یادآور شد: انتظار این است که نخست با سرشاخه‌ها و افراد اصلی برخورد تا جلوی این موضوعات گرفته شود.

سادات ابراهیمی ادامه داد: باید گفت که هم اکنون سهم کشور ما از سیاست خارجی چقدر است. متأسفانه به جز چند کشور که وجود آن‌ها به لوله‌های نفت ما وصل است دوست دیگری نداریم. حال باید پرسید که کمک‌های مالی به کشورهای دیگر چه سودی برای کشور داشته است.

از طرف دیگر مسئولان باید پاسخگو باشند که برای نجات اقتصاد کشور گرانی، تورم، ازدواج چه تدابیری اندیشیده‌اند. همچنین متأسفانه می‌بینیم که اصل پول ملی کشور ما در قیاس با کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اعلام اینکه متأسفانه دارایی‌های مردم به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر می‌خواهیم با عزت کشورداری کنیم باید توان برنامه ریزی و اداره کشور را داشته باشیم. از طرفی دیگر تعامل و همدلی در کاهش مشکلات بسیار تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود توضیح داد: اجرایی کردن انتقال آب از کارون، حل مشکلات گندم کاران، مشکلات کشاورزان، مشکلات آب و جاده عشایر و روستا‌ها، نبود بیمارستان‌های مناسب و بیکاری پانزده هزار نفر از جوانان منطقه از مهمترین مشکلات این حوزه انتخابیه به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل