بازدید 34406

«مسلح‌ترین مخالفان» بشار اسد چه کسانی هستند؟

مسلح‌ترین گروه مخالف اسد، یک گروه سازمان یافته و صاحب نفوذ در سوریه ـ که به تازگی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت ـ از مرزهای شمال سوریه به ترکیه تا مرزهای لبنان حضور داشته و جنگجویانش نسبت به دیگر گروه‌هایی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، آموزش دیده‌تر و دارای تسلیحات پیشرفته‌تر هستند. همین امر، ابهاماتی را درباره ماهیت واقعی این گروه پدید آورده است.
کد خبر: ۲۹۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸ 22 December 2012
جبهه النصره، یک گروه سازمان یافته و صاحب نفوذ در سوریه ـ که به تازگی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفت ـ از مرزهای شمال سوریه به ترکیه تا مرزهای لبنان حضور داشته و جنگجویانش نسبت به دیگر گروه‌هایی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، آموزش دیده‌تر و دارای تسلیحات پیشرفته‌تر هستند. همین امر، ابهاماتی را درباره ماهیت واقعی این گروه پدید آورده است.

به گزارش «تابناک»، در این میان، همچنان مباحث درباره جبهه «النصره» که گفته می‌شود وابسته به القاعده است، در محافل خبری منطقه در جریان است.

شبکه خبری «العالم» در گزارشی که راجع به این گروه منتشر کرده، می‌نویسد: النصره دارای امکانات مادی چند برابر دیگر گروه‌هاست که نشانه حجم کمک قدرت‌های جهانی است که از آن حمایت مالی می‌‌کنند و بر خلاف مطالب منتشره در رسانه‌های گروهی، حضور گسترده‌اش بزرگترین دلیل بر وابسته نبودن آن به القاعده است.

بر پایه این گزارش، کسانی که از راه‌اندازی جبهه نصرت آگاهند، تلاش برای نسبت دادن آن به القاعده را به رغم سخنان «ایمن الظواهری» که در شبکه الجزیره پخش شد، به تمسخر می‌گیرند. جبهه از سوی رهبری جماعت اخوان المسلمین تحت نظر شورای نظامی به فرماندهی «فاروق طیفور»، معاون سرپرست جماعت که رهبر کنونی آن به شمار می‌رود، در ترکیه تشکیل شد.

طیفور از فرماندهان نبرد «حماه» در سال ۱۹۸۱ و از طلایه‌داران جنگجو بود که از آن نبرد جان سالم به در برد و اکنون در حال تلافی آن رویداد است.

به دلیل ضعف «محمد ریاق الشقفه» در زمینه‌های سیاسی و رهبری، جنگجویان جبهه مستقیم از دفتر طیفور در استانبول و اتاق عملیات بین‌المللی که در مرز ترکیه و سوریه تشکیل شده است، دستور می‌گیرند.

به نوشته هفته نامه فرانسوی «اوکانارد آنشینیه»، این دفتر، اتاقی شامل افسران فرانسوی، آمریکایی، قطری و ترک است.

در این میان، به گفته منبع آگاه، اخوان المسلمین از نسبت دادن جبهه النصره به القاعده سه هدف را دنبال می‌کند:

این جماعت به دو دلیل تصمیم به کشتار هواداران نظام سوریه گرفته است؛ نخست به انتقام دهه‌های گذشته و دوم به دلیل تثبیت حاکمیتش بر شهر‌ها و روستاهایی که در سوریه تصرف می‌کند.

اخوان المسلمین می‌داند نسبت دادن جبهه به القاعده در مرحله کنونی، بار مسئولیت جنایات این جبهه را از دوش جماعت برمی‌دارد؛ به ویژه که اخوان المسلمین در آرزوی به قدرت رسیدن در صورت سرنگونی نظام بشار اسد رییس جمهور سوریه است و پس از آن می‌تواند همه کشتار‌ها را از دوش خود بردارد.

منابع سوری مخالف می‌گویند، هر گونه تغییر در معادله حکومت کنونی سوریه، باعث حذف نام جبهه النصره و تغییر آن به نام دیگر خواهد شد، چون نام کنونی، شعاری در خدمت سیاست جماعت در این مرحله از جنگ است.

اما تصمیم آمریکا درباره گذاردن نام جبهه نصرت در فهرست گروه‌های تروریستی، به این دلیل بود که رهبران جماعت اخوان المسلمین سوریه و گروه‌های سیاسی وابسته به آن، مانند «شورای ملی» و «ائتلاف سوریه» با اعتراض به این تصمیم، ماهیتشان را آشکار نمایند. در همین راستا، «جرج صبرا»، رییس شورای ملی، «معاذ الخطیب»، رییس ائتلاف مخالفین و شماری از رهبران جماعت، اعتراض خود را به این تصمیم اعلام نمودند.

بی‌گمان، جنگ غزه نقشی مهم در این تصمیم آمریکا داشت، زیرا به نظر می‌رسد واشنگتن این گونه حساب کرد که جنگ غزه، متعهد نبودن سازمان جهانی اخوان‌المسلمین به توافقنامه‌اش با واشنگتن از طریق ترکیه و قطر را آشکار ساخته است.

«آلن ژوپیه»، وزیر خارجه سابق فرانسه در این باره در آکادمی جهان عرب که به تاریخ شانزدهم آوریل ۲۰۱۱ در پاریس برگزار شد، گفت: برای شما شریعت و برای ما امنیت اسراییل و نفت مهم است.

آمریکا از اخوان المسلمین می‌خواهد، مانع از شلیک موشک‌های «فجر» جنبش جهاد اسلامی به تل آویو شود. از حماس که عضو این تشکل هست، نیز خواسته شده بود، مانع از به‌کارگیری موشک‌های مذکور شود.

البته حماس نمی‌توانست چنین کاری را انجام دهد؛ افزون بر این، «محمد مرسی»، رییس جمهور مصر، به رغم درک جماعت اخوان المسلمین مصر نسبت به لزوم متعهد ماندن به پیمان «کمپ دیوید»، سفیر کشورش را از تل آویو فراخواند؛ کاری که خشم آمریکا را در پی داشت.

اما به رغم سفر «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه و «حمد بن جاسم آل ثانی»، همتای قطری وی به مصر و ابلاغ تندروی کردن مرسی به وی، رییس جمهور مصر از یک سو تحت فشار مردم بود و از سوی دیگر، کوشید از جنگ غزه برای سیطره بر نهادهای نظام با صدور اعلامیه قانون اساسی بهره‌برداری کند؛ اما این اعلامیه خشم مخالفان را در پی داشت و باعث شد، دو سال پس از سرنگونی رژیم مبارک به خیابان بیایند.

آمریکا وارد خط بحران مصر شد و ارتش این کشور‌‌ همان گونه که در جریان کناره‌گیری مبارک مخالفان را تشویق کرد، مرسی را در فشار گذارد و بزرگترین فشار بر سازمان جهانی اخوان المسلمین از سوریه با قرار دادن جبهه نصرت وابسته به جماعت اخوان المسلمین در فهرست آغاز شد تا اهمیت سوریه در طرح این جماعت جهانی آشکار شود.

در پایان، آمریکا به پادشاه اردن ـ که نظریه هلال شیعی را مطرح کرد ـ پیام داد که طرح اخوان المسلمین برای سیطره بر جهان عرب را مورد حمله قرار داده و جام خشم ترکیه را لبریز نماید. این مسأله پنهان نیست که دربار اردن با صدور بیانیه‌ای به ترکیه پیام داد که واشنگتن، حزب عدالت و توسعه را ضامن مستقیم و اول توافقنامه مزبور می‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۲۲
امریکا و اسرایییل برای جلوگیری از تشکیل مثلث حمله احتمالی که توسط ایران پشتیبانی میشد طرح از هم پاشیدن سوریه را
برنامه ریزی کردند و عربستان که فکر میکرد بعد از اسراییل نوبت خودش است بودجه مالی آن را تامین میکند .
و ترکیه نقش محور را بازی میکند .
پرواضح است که حامی این گروهک جنایتکار عربستان سعودی است
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
لعنت خدا بر آل سعود که دشمن شیعیان هستند و گوی سبقت را از اسرائیل هم ربوده اند.
این بازیها بوده و هست و خواهد بود تا وقتی این اعراب و ترکها اینگونه رفتار کنند.
ازقديم گفتن زمستون ميره و روسياهي مي مونه براي ذغال
ایناااااا کینه ایران رو به دل دارند ....
چهار تا نوکر آمریکا که پیش مردم خودشون هیچ ارزشی ندارن نمیخوان ببینن ایران تو منطقه متحد قوی داشته باشه.....

مرگ بر بغض و کینه شما....لعنت بر بنیاتون که از بیخ خراب است.....

زیاد به آب و آتیش نزنید نمیذاریم سوریه سقوط کنه داغشو به دل این حسودان و عنودان میذاریم انشالله
امریکا بعدازفارق شدن ازسوریه دوباره به عراق برمی گردد اما نه خودش بلکه همان گورههای توریستی راگسیل می کند ویک مقدار نیز ایران را به تکاپو وامی دارد بعد به سراغ چچن می رود وروسیه رادرگیر می کند بعد به سراغ چین میرود وباتحریک مسلمانان چین چین رادرگیر میکن وتا سال 2020خودرابه دیوارچین رساند ومنتظر حمله به فرهنگ وتمدن چین می باشد
به حول قوه الهی و بصیرت و آگاهی مردم همیشه در صحنه سوریه فتنه آمریکایی اسرائیلی سوریه ناکام خواهد ماند و مزدوران داخلی و خارجی به سزای اعمال خود می رسند
خدایا این چه عصر تمدن وحقوق بشریست.
روز روشن از مرزهای یک کشور با حمایت های مالی ومعنوی همسایگان آن وغارتگران قلدر وارد کشوردیگری می شوند و مردم بی دفاع اون رو با بمب واسلحه به بدترین شکل قتل عام میکنندو این چهره های بظاهر انسانی اروپاییان در شورای به اصطلاح امنیت وسازمان ملل مثل دیوار بدون هرگونه احساسی وواکنشی کانه هیچ خبری نیست فقط نظاره گر است .
بنظر من دنیا هنوزمثل قرون وسطی هست فقط ظاهر کارها عوض شده و با شیک نشان دادن موضوعات سر مردم دنیا کلاه میزارن. این استثمارگران مثل انگلیس وامریکا وشیوخ شکم پرست بی کفایت استعمارگران اوایل قرن بیست وبیست ویکم هستند.
ساده لوحانی که فکر میکنند این غربی ها اهل دمکراسی وانسانیت هستند هنوز کشورشان مثل سوریه وفلسطین وافغانستان وعراق نشده تامعنی این حرفها رو بفهمند. البته بعضی هم می فهمند ولی خودشون رو به نفهمی میزنند.
شاید مجهزترین گروه باشن اما بدونه شک بزرگترین گروه مخالف اسد ارتش آزاد سوریه است که دارای بیشترین نیرو نسبت به سایر گروه هاست و اکثر نیرهای آن سوری هستند در جنگهای چریکی و فرسایشی تعداد و روحیه نیروها مهمتر و تعیین کننده تر از تجهیزات و ادوات جنگی است
من كه نفهميدم چي شد!!!؟؟؟
خيلي پيچيده است هر چي باشه مطمئنم اين كارها زمينه ساز فتح بيت المقدس است...
هر جا ترور و کشتار بود مطمئن باشید کار دو گروه بیشتر نیست:
1- صهیونیستها به حمایت آمریکا
2- وهابیت به پرچمداری عربستان سعودی
لشکر سفیانی داره اماده میشه. مسلمین باید بهوش باشند.
اگر اسد پيام مردم را ميشنيد و كنار ميرفت تا مردم خود براي سرنشت خويش تصميم بگيرند كار به اينجا نمي كشيد .
این گروه جناینکار اموزش دیده و بشدت مسلح شده به اسلحه مدرن دو گردان از ارتش ازادیبخش است که از پایگاه لیبرتی عراق به ترکیه منتقل شده و در مقابل دریافت 110 میلیون دولار از قطر و حذف نام سازمان مجاهدین از لیست تروریست های وزارت خارجه امریکا از مرز باز ترکیه - سوریه عبور داده شده و به کشتار و سلاخی مردم بدبخت سوریه مشغول شده اند
افراد زبده القاعده در راس گروهک ها و تامین مالی عربستان و کشورهای حوضه خلیج فارس فقط برای فشار بر ایران در اینده است که با حمایت تسلیحاتی آمریکا از طریق ترکیه است
مرگ برامریکای جنایتکار وهمه اعوان وانصاراو.
عربستان گرگ در لباس گوسفند است
عربستان اسرائیل دوم است
مرگ بر اسرائیل
مهم نیست چه کسی حامی آنها است. برای ما مهم این است که با شناخت واقعیت و اینکه شکی در رفتن اسد نیست تصمیم درست برای حفظ منافع ملی و ایجاد پایگاه سیاسی و امنیتی یرای مقابله با رژیم اشغالگر در شرایط جدید و در میان نیروهای غالب سوری بگیریم.
معادلات منطقه اي به شدت به ضرر ايران رقم ميخورد و به زودي شاهد درگيريهاي داخلي لبنان خواهيم بود كه پاي دخالت حزب الله را هم به ميان اين گرداب خواهند كشاند و بعد از آن نيز نوبت ؟؟؟ خواهد بود
کلا اوضاع خاورمیانه خیلی پیچیده شده و گروهها هر روز رنگ عوض میکنند و به همین سادگی نمیشود اوضاع را رصد و پیش بینی کرد مانند همین انقلاب های منطقه چه کسی پیش بینی میکرد ؟
به نظر من هدف اصلی دور کردن ایران از معادلات منطقه ای وجهانی به هر قیمت است
به خیال باطل خودشون میخواهند ایران رو منزوی کنندو هرکشورو ملتی که فکر رهروی از ایران داشته باشندرو به تجدید نظر وادارند
دستگاه دیپلماسی ما با فعال باشه
همین کشورهایی که الان شاخ وشونه میکشنند مانند قطر وعربستان و بحرین در یک از برهه اززمان از ترس صدام حتی جرات نفس کشیدن نداشتن
انشاالله فتنه گریبان خودشون رو بگیره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل