بازدید 5060

قدردانی از عوامل "آخرین روزهای زمستان"

کد خبر: ۲۹۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸ 10 December 2012
عوامل ساخت سریال مستند "آخرین روزهای زمستان" در مراسمی با حضور رئیس رسانه ملی و برادر شهید حسن باقری تقدیر شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرجی مدیر شبکه یک سیما در این مراسم گفت: مقدمات کار ساخت این سریال از سال 87 و تحقیق و پژوهش از سال 89 آغاز شد و این سریال نخستین مستندی است که با سناریو پیش رفت و برای آن قصه نوشته شد.

وی افزود: مستند آخرین روزهای زمستان گونه سومی از مستندهای دفاع مقدس علاوه بر آثاری مانند روایت فتح و مصاحبه های مستند است و راهی را بازکرد که در آن خلاقیت و ابتکار بکار گرفته شود.

فرجی گفت: کارگردان این مستند فارغ التحصیل دانشکده صدا و سیماست و در حقیقت سریال آخرین روزهای زمستان با فکر وایده سازمانی ایجاد شد ،البته این سریال برای بسیاری ازافراد گروه به عنوان کار اول یا دومی بود که در آن نقش ایفا می کردند.

وی افزود: گروه جوان ساخت این سریال توقع زیادی داشتند، ریسک پذیر بودند و با وجود اینکه نگاتیوهای فیلم 16 میلی متری دیگر در سازمان استفاده نمی شود اما این گروه نگاتیوهای قدیمی را استخراج کردند تا قدیمی بودن سریال به خوبی نمایش داده شود و البته این جسارت نتیجه خوبی داد.

فرجی از همکاری سپاه پاسداران و به ویژه خانواده شهید باقری در ساخت این سریال تقدیر کرد.
وی گفت: پس از سریال آخرین روزهای زمستان، سریال پنج قسمتی خاطراتی برای همه فصول را که به زندگی جانبازان می پردازد در روزهای جمعه پخش خواهیم کرد.

شهید باقری که از او به عنوان جوان ترین فرمانده دوران دفــــاع مقدس یاد می شود، بهمن1361در سن27سالگی در عملیات شناسایی قبل از عـــملیات والفجر مقدماتی به شهادت می رسد.

مستند "آخرین روزهای زمستان "حاوی پیام های روشن و شفاف برای جوانان

برادر شهید حسن باقری گفت: مستند " آخرین روزهای زمستان" که به زندگی شهید باقری پرداخت پیام های روشن و شفافی برای جوانان داشت.

محمد افشردی در مراسم تجلیل از عوامل ساخت این مستند افزود: این سریال هم در میان فرماندهان، رزمندگان و مسئولان که دوران دفاع مقدس را لمس کردند و هم در میان مردم که شاید برخی از آنان آن دوران را درک نکرده باشند تاثیر بسیار خوبی داشت.

وی اضافه کرد: این سریال نشان داد که حماسه رزمندگان ما افسانه نیست بلکه امکانپذیر است ؛ کشوری که با این همه مشکل مواجه است جوانان آن خالصانه تلاش کنند و به جایی برسند آنگونه که در این مجموعه مستند نشان داده شد.

افشردی گفت: مسئولیت سنگینی بر دوش صدا و سیما و نیز ما که باقیمانده آن نسل هستیم قرار دارد و آمادگی داریم که وقت بگذاریم و از اینگونه کارها حمایت کنیم تا آثار شایسته ای در حوزه دفاع مقدس تولید شود.

وی افزود: در30 سال گذشته بیش از20 بار برای ساخت آثار تصویری و داستانی با موضوع شهید باقری اقدام شد اما آنقدر تحقیقات ضعیف بوده که کارها انتظارات لازم را برآورده نکرد و موجب شد خانواده شهیدباقری دلسرد شوند.

افشردی گفت: کار ساخت مستند آخرین روزهای زمستان از جنس دفاع مقدس بود و اخلاص و ادای وظیفه در حد توان در ساخت این سریال موجب شد کار نتیجه بخش باشد.

وی افزود: این کار استثنایی است و بازخوردها نشان می دهد که مستند آخرین روزهای زمستان توانسته است در میان مردم و جوانان جا بازکند و اکنون که ظرفیت کارهای اینچنینی وجود دارد باید کمک کنیم تا مسیر اجرای این کارها طی شود.

تولید 309 عنوان برنامه در حوزه  دفاع مقدس

معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: تقدیر از عوامل ساخت سریال "آخرین روزهای زمستان" به این معنی است که ما به جوانان اعتماد و باور داریم.

 علی دارابی افزود: در ساخت این اثر، پژوهش و تحقیق به اندازه کافی صورت گرفت و این از امتیازات یک اثر شایسته است.

وی با اشاره به اینکه از سال 83 تاکنون توجه به دفاع مقدس در رسانه ملی به عنوان راهبرد حیاتی بوده است، اضافه کرد: در این مدت بیش از 74 تله فیلم در حوزه دفاع مقدس ساخته شد و بیش از 20 سریال نیز به دفاع مقدس پرداخته است.

دارابی گفت: در هفته دفاع مقدس امسال 309 عنوان برنامه در موضوع دفاع مقدس در بخش های مختلف سازمان تولید شد و هم اکنون نیز بیش از 10 کار در حوزه دفاع مقدس داریم که در موضوع اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود و البته این جدا از برنامه هایی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش به طور مجزا تولید و پخش می کنند.

معاون سیما افزود: در برنامه ریزی دوساله ای که برای سال های 92 تا 94 در حوزه تولیدات نمایشی انجام داده ایم بیش از 33 تله فیلم و 14 سریال در حوزه دفاع مقدس تولید خواهد شد علاوه بر این 10 سریال ویژه برای عملیات هایی مانند خرمشهر و فاو  همچنین در موضوع فرماندهان سپاه و ارتش پیگیری می شود.

دارابی با اشاره به اینکه کشورهای دیگر قهرمانان ساختگی برای جامعه و جوانان خود خلق می کنند، گفت: ما قهرمانان واقعی داریم بنابراین باید کارهای جدی تری در حوزه دفاع مقدس انجام دهیم و البته تا وقتی که نسل دفاع مقدس حضور دارد فرصت خوبی است که از این گنجینه ها برای معرفی دفاع مقدس استفاده کنیم.

سردار محمدجعفر اسدی از مشاوران ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم ساخت سریال آخرین روزهای زمستان را کار جدیدی دانست که با کار ترکیبی الگوی جدیدی را در ساخت مستندهای دفاع مقدس ارائه کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار