بازدید 22727
بشیری:

سد ماملو در شهرستان پاکدشت رویای آب‌رسانی را خشکاند

کد خبر: ۲۹۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳ 08 December 2012
نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه کشاورزان در زمینه تأمین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی با مشکلات متعددی در شهرستان پاکدشت مواجه شده‌اند، گفت: مرتفع نشدن مشکل سد ماملو در این منطقه افزایش نگرانی کشاورزان را موجب شده است.

فرهاد بشیری خانه ملت، با بیان اینکه سد ماملو در شهرستان پاکدشت در استان تهران تا کنون آب بسیاری از زمین‌های کشاورزی را تأمین کرده افزود: بروز مشکلاتی برای این سد موجب نرسیدن آب به زمین‌های کشاورزی و در خشکی فرو رفتن آن‌ها شده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی  با بیان این مطلب که کشاورزان در زمینه تأمین آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی با مشکلات متعددی در شهرستان پاکدشت مواجه شده‌اند، گفت: مرتفع نشدن مشکل سد ماملو در این منطقه موجب افزایش نگرانی کشاورزان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از پتانسیل حوزه آبریز رودخانه جاجرود و دماوند و تامین آب مطمئن برای کشاورزی دشت ورامین و پاکدشت، از جمله ویژگی‌های سد مخرنی ماملو در این منطقه است تصریح کرد: امید است هر چه زودتر آب این سد بر سر مزارع کشاورزی آمده و مشکلات کشاورزان را مرتفع نماید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس با بیان اینکه آب مورد نیاز زمین‌های کشاورزی در شهرستان پاکدشت علاوه بر سد ماملو، از چاه‌های حفاری شده و آب تصفیه فاضلاب تهران تأمین می‌شود افزود: عدم تخصصیص آب از سد ماملو در شهرستان پاکدشت در استان تهران به زمین‌های زیر کشت موجب بحرانی شدن وضع بعضی از زمین‌ها در این منطقه شده است.

 بشیری افزود: دشت‌های حاصلخیز ورامین و پاکدشت که یکی از مستعدترین مناطق کشاورزی ایرانی می‌باشند دارای وسعتی برابر با ۱۲۵۰ کیلومتر مربع است و به سبب نزدیکی به تهران، جایگاه ویژه‌ای را در بخش کشاورزی به خود اختصاص داده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس یاد‌آور شد: به منظور کنترل و بهره‌برداری بهینه از آب رودخانه جاجرود و شعب آن که منبع اصلی تامین‌کننده آب سطحی این دشت می‌باشند، سدی خاکی به نام سد ماملو در پائین دست محل برخورد این رودخانه با رودخانه دماوند درنظر گرفته شده است که تاکنون در زمینه آب رسانی به زمین‌های کشاورزی در شهرستان پاکدشت به خوبی موفق بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار