بازدید 4553
دکتر عابد فتاحی در گفتگو با تابناک

تحریم دارویی نشده‌ایم، مشکل از خود ماست

دومین اولویت کشور پس از غذا، داروست. تاکنون تنها یک پنجم ارز مورد نیاز برای خرید دارو اختصاص داده شده است. یک و نیم میلیارد دلار برای تأمین دارو تصویب شده که تاکنون سیصد میلیون در اختیار وزارت بهداشت گذارده شده است
کد خبر: ۲۸۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸ 08 December 2012
 عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: درباره افزایش هزینه‌های درمانی و به ویژه گرانی دارو گفت: این مورد موضوعی است که مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است. مجلس نیز همواره به دنبال آن بوده که مردم از خدمات درمانی مناسب برخوردار باشند و داروهای مورد نیاز خود را با بهای مناسب تهیه کنند. ما از مسئولان بانک مرکزی و دولت انتظار داریم در این باره حساسیت داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، دکتر عابد فتاحی درباره بهای دارو‌ها در کشور گفت: نمی‌توان از نگرانی‌های مردم در حوزه درمان غافل بود و به آسانی از آن گذشت. ذخیره دارویی کشور به اندازه‌ای هست که نگرانی خاصی نباشد. مردم باید بدانند که به اندازه لازم برای تأمین نیاز‌ها دارو در کشور وجود دارد. نگرانی مردم از بهای بالای دارو و کیفیت آن است. باید به هر روشی تلاش کنیم که بهترین دارو‌ها در اختیار مردم قرار گیرد. مردم ما لیاقت بهترین‌ها را دارند.

نماینده مردم ارمیه گفت: ما تحریم دارویی نشده‌ایم و هیچ شرکت دارویی، ما را تحریم نکرده است. دو مشکل در مورد دارو هست؛ یکی اینکه بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای خرید دارو در اختیار تأمین کنندگان داروی کشور نمی‌گذارد و مشکل دیگر، محدودیت‌های سیستم بانکی کشور است. ما می‌توانیم بهترین دارو‌ها را با مناسب‌ترین قیمت تهیه کنیم. مشکل از خود ماست. مشکل مدیریت کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مشکل بهای ارز و نحوه مدیریت بازار ارز است. اگر مدیریت درستی حاکم باشد، مشکلی نخواهد بود و مردم می‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند. مدیریت کشور ضعیف است و این مشکلات ارتباطی با تحریم‌ها ندارد.

وی تأکید کرد: دومین اولویت کشور پس از غذا داروست. تاکنون تنها یک پنجم ارز مورد نیاز برای خرید دارو اختصاص داده شده است. یک و نیم میلیارد دلار برای تأمین دارو تصویب شده که تاکنون سیصد میلیون در اختیار وزارت بهداشت گذارده شده است.

فتاحی درباره طرح پزشک خانواده و شیوه اجرای آن گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح نیز به وزارت بهداشت تزریق نشده است و به همین دلیل، این طرح به کندی پیش می‌رود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان