بازدید 6118

آیةالله امینی: مسئولان با مردم صادق باشند

دروغ گویی در مدیران عالی نظام، روی آوردن خود مردم به دروغ را در پی دارد، چرا که «الناس على دین ملوکهم‏»/ متأسفم که در کشورهای دیگر، صداقت و راستی از کشور ما بیشتر است.
کد خبر: ۲۸۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۱ 07 December 2012
امام جمعه قم، خطاب به مسئولان نیز گفت: با مردم صادق باشید و اگر مشکلی وجود دارد خیلی صادقانه با مردم مطرح کنید و از مردم خود برای برطرف شدن آن مشکلات، کمک بخواهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله ابراهیم امینی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه قم که در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه برگزار شد، اظهار داشت: از نشانه های بی ایمانی، دروغ گویی است و حتی در شرع مقدس، این عمل زشت، در ردیف شرک به خدا قرار داده شده است.

وی افزود: دروغ گویی، انسان را به فجور یعنی گناهان زشت می کشد و از این رو باید سعی کرد که این عمل زشت در ما وجود نداشته باشد.

امام جمعه قم، گفت: اگر انسان متعهد شد که دروغ نگوید، نمی تواند دیگران را اذیت کرده، به کسی ظلم کند و...؛ حتی امیرالمؤمنین امام علی(ع) می فرمایند هیچ انسانی لذت ایمان به خدا و مناجات با او را نمی کشد، مگر این که دروغ نگوید.

وی خاطرنشان کرد: دروغ گویی، عمل زشتی است که بیشترین آثار آن در قیامت ظاهر شده و یکی از بارزترین مجازات های آن این است که فرد دروغ گو، در قیامت به شکل انسان ظاهر نمی شود و جایش در بهشت نیست؛ علاوه بر آثار اخروی دروغ، این عمل زشت، آثار دنیوی هم دارد که بزرگترین آن بی آبرویی و سلب اعتماد مردم از آن فرد دروغ گوست.

مردم به دروغ گو اعتماد نمی کنند

آیت الله امینی تأکید کرد: مردم به دروغ گو اعتماد نمی کنند و آن فرد دروغ گو در نهایت یک فرد بی اعتبار و بی آبرو در جامعه خواهد شد.

وی به اثرات دروغ در زندگی شخصی هم اشاره کرد و با تأکید بر این که صدق و راستگویی از ارکان بقای خانواده است، گفت: اگر دروغ گویی در خانواده ای باشد، آن خانواده به سمت ویرانی و از هم پاشیدگی خواهد رفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: علاوه بر این ها، فرد دروغ گو در مشاغل اداری هم موفق نمی شود و در میان همکاران و احتمالا زیر دستان و یا مسؤولان خود اعباری ندارد.

«الناس على دین ملوکهم‏»

آیت الله امینی تصریح کرد: اگر این دروغ گویی در مدیران عالی نظام شایع شد، دو عیب بسیار بزرگ دارد که یکی از مهمترین آن ها سلب اعتماد مردم از مسئولان شان خواهد بود، به طوری که حرف شان توسط مردم پذیرفته نمی شود؛ دومین عیب و آفت دروغ در میان مسئولان این است که خود مردم هم به دروغ گویی روی آورده و این عمل زشت را از آن ها یاد می گیرند، چرا که «الناس على دین ملوکهم‏».

دروغ گویی ها در زمان انتخابات شدت می گیرد

وی افزود: متأسفانه گاهی این دروغ گویی ها در زمان انتخابات شدت می گیرد و می بینیم فردی می آید و بر علیه این و آن دروغ می گوید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، خطاب به مردم گفت: برادران و خواهران! ما مسلمانیم و حکومت ما حکومتی اسلامی و برگرفته از حکومت پیامبر(ص) و علی ابن ابی طالب(ع) است؛ باید ببنیم آن ها از ما چه می خواهند؛ درست نیست که افرادی با دروغ گویی ها سر مردم را گرم کنند.

وی خطاب به مسئولان نیز گفت: با مردم صادق باشید و اگر مشکلی وجود دارد خیلی صادقانه با مردم مطرح کنید و از مردم خود برای برطرف شدن آن مشکلات کمک بخواهید؛ قطعا مردم ما مردم خوبی هستند و اگر یقین کنند که مسئولان شان با صداقت با آن ها رفتار می کنند، در گرفتاری ها و مشکلات کشور، صبر و تحمل خود را بالا می برند؛ البته به شرط این که در مشکلاتی که برای همه مردم مشخص است، نگویید مشکلی نیست و یا این که دلیل به وجود آمدن این مشکلات را گردن این و آن بیاندازید؛ مردم ما مردم خوبی هستند که نظام و رهبری را قبول داشته و به امام خمینی(ره) هم وفادار مانده اند و اگر صداقت ببینند مشکلات را تحمل می کنند.

متأسفم که در کشورهای دیگر صداقت ور استی از کشور ما بیشتر است

آیت الله امینی خاطرنشان کرد: بسیار متأسفم که در کشورهای دیگر صداقت و راستی از کشور ما بیشتر است و اگر دروغ مسئولی، برای مردم مشخص شد، آن مسئول استعفاء می دهد که این نشان می دهد در آن کشورها دروغ تا چه اندازه زشت شمرده می شود.

از فرصت مجالس عزای حسینی(ع) برای پاسخ گویی به شبهات استفاده کنیم

وی در ادامه سخنان خود به مجالس عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم اشاره کرد و گفت: بسیاری از جوانان ما شبهاتی دارند که بهترین فرصت برای پاسخ گویی به این شبهات دینی و اعتقادی، همین مجالس با شکوه عزای امام حسین(ع) است.

امام جمعه قم، خاطرنشان کرد: متأسفانه امسال برخی سایت های ضد دین، شبهاتی را در مورد علت عزاداری امام حسین(ع) مطرح کرده اند که این سایت ها بسته شد؛ به نظر بنده، برخورد فیزیکی و یا بستن این سایت ها مشکلی را حل نمی کند و این اقدامات دشمنان دین از جای دیگر خود را ظهور و بروز می دهد، بلکه باید پاسخی علمی به این شبهات داد که

بهترین مکان برای پاسخ گویی به این شبهات همین مجالس با شکوه عزای حسینی(ع) است

وی با تأکید بر این که باید اهداف امام حسین(ع) که بزرگترین آن امر به معروف و نهی از منکر است در مجالس عزای حسینی(ع) تبیین شود، گفت: کجا باید گفت که دروغ در اسلام زشت شمرده شده است؟ بهترین جا همین مجالس عزای حسینی(ع) است و اصلا چه اشکالی دارد که آن آقای مداح با آن صدای زیبا و در اوج احساسات مردم، چند بیت شعر هم در مذمت دروغ در اسلام بگوید؟

از فرار مغزها جلوگیری کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در ادامه به فرارسیدن هفته پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: قافله علم و پژوهش در جهان با سرعت حرکت می کند اما کشورهای جهان سوم از این غافله عقب مانده اند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران، و تأکیدات امام و رهبری، این قافله در کشور ما به راه افتاد و البته تا رسیدن به آن قافله عظیم جهانی خیلی کار داریم، چون آن ها هم، همانطور که ما تلاش می کنیم، به حرکت خود ادامه می دهند؛ به همین خاطر است که رهبری تأکید دارند هر چه می توانیم از وابستگی کم کنیم.

آیت الله امینی گفت: مسئولین باید به جوانان محقق و پژوهشگر کشور کمک کرده و امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهند؛ باید آن ها را از وضع موجود راضی کنیم چرا که در غیر این صورت شاهد فرار مغزها خواهیم بود.

وی افزود: وقتی متفکران و جوانان علمی ما، نزاع های داخلی مسئولان را می بینند، نا امید شده و از کشور می روند.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود به سالگرد آیت الله شهید دستغیب اشاره کرد و گفت: آیت الله دستغیب، مجسمه اخلاق و عرفان بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر