بازدید 17101

لرستان غنی از میراث تاریخی اما در محرومیت

کد خبر: ۲۸۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸ 02 December 2012
نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس با اشاره به اینکه استان لرستان غنی از میراث فرهنگی و تاریخی در کشور است، گفت: بی‌توجهی به این میراث گران‌بها موجب بهره‌برداری سایر کشورها خواهد شد.

ابراهیم آقا‌محمدی در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه باید بیشتر به میراث فرهنگی و گردشگری لرستان توجه شود، خاطرنشان کرد: در این استان سرمایه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد و چیزی که نیاز امروز بشر است، دیدن آثار گذشتگان و توجه به طبیعت زیبا است که لرستان یکی از نقاط ویژه چه از نظر تاریخی، طبیعی و گردشگری است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان لرستان غنی از میراث فرهنگی و تاریخی در کشور است، تصریح کرد: بی‌توجهی به این میراث گران‌بها موجب بهره‌برداری سایر کشورها خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که استان لرستان بعد از استان‌های فارس و اصفهان از میراث غنی در زمینه آثار فرهنگی و تاریخی برخوردار است افزود: متأسفانه بی‌توجهی مسئولان به آثار گذشتگان در لرستان موجب ناشناخته ماندن این میراث در این منطقه شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس ضمن تاکید بر توانمندی و ظرفیت بالقوه استان لرستان در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی، حمایت همه‌جانبه مجمع نمایندگان لرستان از طرح‌ها و پروژه‌های استان را بسیار مؤثر دانست.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس با اشاره به اینکه بی‌توجهی مسئولان به حوزه گردشگری و حفظ آثار گذشتگان در استان لرستان موجب شدت گرفتن محرومیت در استان شده است گفت: جلوگیری از رشد محرومیت در استان با توجه به آثار تاریخی و اماکن فرهنگی امکان‌پذیر است.

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه رسیدگی به میراث گران‌قدر گذشتگان و جلوگیری از نابودی آن می‌تواند صرفه اقتصادی خوبی برای لرستان داشته باشد افزود: ایجاد اشتغال، تبادل فرهنگ و کاهش بیکاری از جمله مزایای حفظ فرهنگ و تمدن ایرانی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس یاد‌آور شد: اقدامات مسئولان در جهت ایجاد زیر‌ساخت‌های گردشگری در استان لرستان می‌تواند بسیاری از گره‌های کور محرومیت را در این منطقه باز کرده و موجب رشد اقتصادی استان شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها