بازدید 5006

افزایش آمار مبتلایان به ایدز تا 5 سال آینده در ایران

کد خبر: ۲۸۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۳ 01 December 2012
معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: شمار مبتلایان به ایدز در کشور طی 5 سال آینده به 126 هزار و 300 نفر افزایش خواهد یافت.
 
به گزارش مهر، دکتر علیرضا مصداقی نیا روز شنبه در همایش روز جهانی ایدز اظهار داشت: در حال حاضر شواهدی از همه گیری وجود ندارد و کشور در مرحله همه گیری متمرکز در بین مصرف کنندگان تزریقی مواد قرار دارد.
 
وی افزود: شیوع HIV در بین مصرف کنندگان تزریقی مواد 15 درصد محاسبه شده است که پیش بینی می شود با برنامه کاهش آسیب این میزان کاهش پیدا کند همچنین در بین زنان در معرض خطر این میزان 5/4 درصد محاسبه شده است.
 
مصداقی نیا با بیان اینکه هم اکنون برآورد می شود 93 هزار و 250 نفر مبتلا به ایدز در کشور وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمار سال جاری، سه هزار و 619 نفر مبتلا به ایدز در مرحله پیشرفته، سه هزار و 520 نفر تحت درمان هستند در کشور وجود دارند در حالی که تاکنون 4 هزار و 781 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
 
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت انتقال ایدز در بین مردان بیشتر از طریق اعتیاد تزریقی است، افزود: وضعیت انتقال ایدز در بین زنان از طریق آمیزشی است که این امر کاملا قابل پیشگیری است.
 
وی یادآور شد: شیوع ایدز در بین زنان 4.5 درصد محاسبه شده است و اگر این عدد به 5 برسد به معنای همگیری متمرکز این بیماری در بین این دسته از زنان است و باید نگران شد.
 
مصداقی نیا در خصوص سومین برنامه کشوری کنترل ایدز گفت: آموزش و اطلاع رسانی، تأمین سلامت خون، کاهش آسیب، حمایت و توانمندسازی و تقویت زیر ساخت های لازم از استراتژی های سومین برنامه کنترل ایدز در کشور است.
 
وی ادامه داد: ایجاد ساختار مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری یا کلینیکهای مثلثی جهت ارائه بسته کاملی از خدمات پیشگیری و درمان به افراد در معرض خطر از جمله دستاوردهای برنامه های کشوری کنترل ایدز است.
 
معاون بهداشتی وزارت بهداشت با بیان اینکه شیوع ویروس HIV در افراد 15 تا 41 سال در جهان، 8 در 10 هزار نفر برآورد شده است، بیان کرد: در سال 2011 حدود 7/1 میلیون نفر در سراسر جهان فوت کردند که این رقم نسبت به سال 2005، 24 درصد کاهش داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار