بازدید 56208
عضو ارشد ائتلاف مخالفین سوریه:

هر ایرانی که در سوریه ببینیم، می‌کشیم!

در حالی که دامنه فعالیت و اقدامات گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه افزایش یافته ـ به طور خاص‌ ـ ایرانیان حاضر در این کشور را هدف قرار گرفته است. یکی از چهره‌های مطرح ائتلاف مخالفین، آشکارا انجام اقدامات ترویستی علیه شهروندان ایرانی در سوریه را تأیید کرده است.
کد خبر: ۲۸۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷ 01 December 2012
در حالی که دامنه فعالیت و اقدامات گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه افزایش یافته ـ به طور خاص‌ ـ ایرانیان حاضر در این کشور را هدف قرار گرفته است. یکی از چهره‌های مطرح ائتلاف مخالفین، آشکارا انجام اقدامات ترویستی علیه شهروندان ایرانی در سوریه را تأیید کرده است.

به گزارش «تابناک»، با وجود تبلیغات گسترده کشورهای غربی و عربی برای ائتلاف جدید مخالفین سوری و تلاش برای معرفی آن به عنوان یک گروه دمکراتیک، موضع‌گیری‌های مقامات این گروه، نشان می‌دهد ائتلاف جدید نیز از نظر خط مشی و برنامه عملی، تفاوت چندانی با دیگر گروه‌های مخالفین نداشته و حذف فیزیکی، اولویت اصلی برنامه‌های آن را تشکیل می‌دهد.

در همین راستا، «هیثم المالح»، از اعضای ارشد این ائتلاف، به تازگی در مصاحبه با روزنامه عراقی «الزمان» ضمن طرح ادعاهای علیه ایران، گفته که مخالفین حق دارند هر ایرانی را که در سوریه ببینند، به قتل برسانند.

در این مصاحبه، مالح در پاسخ به پرسشی درباره دیدگاهش نسبت به مواضع ایران و روسیه در قبال بحران سوریه، با تکرار ادعاهای همیشگی مخالفین، مدعی شده ایران با حمایت از دولت اسد، در حق مردم سوریه مرتکب جنایت می‌شود.

وی در این باره گفته: «ایران نه تنها شریک جنایات رژیم است، بلکه مرتکب کشتار غیرنظامیان می‌شود. در نتیجه من درخواست کردم عضویت ایران در سازمان کنفرانس اسلامی به حال تعلیق دربیاید. بر پایه کنوانسیون‌های ژنو، هر شهروند غیرنظامی ایرانی که به سوریه بیاید، هدف مشروعی برای انقلاب است».

این سخنان در حالی از سوی مالح گفته می‌شود که در عمل نیز در هفته‌های گذشته، حملات گروه‌های مسلح مخالف دولت اسد به شهروندان ایران، به ویژه خبرنگاران ایرانی حاضر در سوریه افزایش یافته است. در این راستا، پس از آن که چند هفته پیش، این گروه‌ها خبرنگار «پرس تی وی» را در این کشور به قتل رساندند، روز گذشته نیز حمله‌ای به دفتر شبکه خبری «العالم» به دست این گروه‌ها انجام گرفت.

از سوی دیگر، ادعاهای وی درباره کشتار مردم سوریه توسط ایران نیز در نوع خود بسیار شگفت است. در حقیقت، مالح نه تنها به جنایات انجام شده به دست گروه‌های گوناگون سوری علیه شهروندان این کشور و نیز شهروندان خارجی اشاره‌ای نمی‌کند، بلکه تلاش دارد در عمل برای آن توجیهی منطقی نیز دست و پا کند.

این در حالی است که ایران بر ضرورت یافتن راهکاری مسالمت آمیز برای بحران سوریه، با مشارکت همه گروه‌های موافق و مخالف تأکید کرده و تنها وجه ممیزه موضع‌گیری ایران، تأکیدش بر ضرورت قطع دخالت‌های خارجی و توقف خشونت‌ها به عنوان پیش‌شرطی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی است.

در همین راستا، استناد وی به کنوانسیون‌های ژنو نیز موضوعی عجیب‌تر است، زیرا در هیچ یک از کنوانسیون‌های جهانی، قتل شهروندان یک کشور به سبب حمایت از دولت آن کشور از یک دولت دیگر، به رسمیت شناخته نشده است!

در مجموع، آنچه مشخص است، این که ائتلاف جدید ضد دولتی سوریه نیز بر خلاف همه تلاش‌ها و تبلیغات کشورهای غربی و عربی، کوچک‌ترین گرایش دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز ندارد و حاضر است برای دستیابی به هدف، هر کاری انجام دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲۹
انتشار یافته: ۱۲
اگه تونست بکشه. این بنده خدا مثل اینکه خیلی فیلم رامبویی دیده
وزارت خارجه كشورمون بايد با پروازهاي اضطراري ، تمام اتباع ايراني رو از سوريه نا امن خارج كنه .
پاسخ ها
چيز فهم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
اين كار بايد با هواپيما هاي جنگي انجام بشه نه هواپيما هاي مسافر بري . چون فرودگاه دمشق نا امنه و احتمال گروگان گيري اتباع ايراني توسط معارضين مسلح زياده .
سوريه ، ديگه اون سوريه سابق براي ما ايراني ها نيست .
این به این معنا است که اینها درسشان را از القاعده و عربستان میگیرند .
نباید به اینها رو بدیم که اینقدر گستاخ شوند .
اینهم میگذرد .
يادش بخير ؛ يه زماني مي رفتيم سوريه ....
از تروریست ها انتظار دیگری هم نیست!
ايران بايد در عرصه ديپلماتيك و قضايي(شكايت و يا تهديد به شكايت از جبهه معارضان ) و اعلام مظلوميت اين افراد (غير مسئول از لحاظ نظامي) همراه با تبليغات فراوان خصوصا از منابع رسمي اين افراد را تحت تعقيب بين المللي قرار دهد و از اين امر (كشتار ايرانيان در سوريه ) در روابط بين كشورها جلوگيري بعمل آورد
ايران هيچ خشونت سازمان يافته اي رو نه در منطقه بلكه در كل جهان تحمل نميكند مخصوصأ در سوريه كه يكي از متحدان انقلاب اسلامي ايران در منطقه هست
همه با هم دعا کنیم برا آزادی 48 هموطنی که در سوریه در بند اسارت هستند چون شرایط سختی را طی میکنند
این بهترین فرصت برای مداخله مستقیم و بدون قید و شرط جمهوری اسلامی ایران در امور نظامی سوریه است .
به نظر بنده باید با تبلیغات گسترده راه برای نابودی گروه مخالف دولت را باز کرد .
زیرا اگر ازین فرصت استفاده نشود با شرایط کنونی احتمال براندازی دولت سوریه بسیار زیاد است .
آیا امکان شکایت از این شخص وجود دارد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل