بازدید 29921

وزیر اماراتی: ایران، بزرگترین تهدید برای ماست

گویا ادعا‌ها و موضع‌گیری‌های دشمنانه مقامات اماراتی علیه ایران، پایانی ندارد. در جدید‌ترین نمونه از این دست، یکی مقامات بلندپایه دولتی این شیخ‌نشین، ایران را تهدید شماره یک علیه امارات خوانده است. وی همچنین بار دیگر ادعاهایی را درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس مطرح نموده است.
کد خبر: ۲۸۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱ 01 December 2012
گویا ادعا‌ها و موضع‌گیری‌های دشمنانه مقامات اماراتی علیه ایران، پایانی ندارد. در جدید‌ترین نمونه از این دست، یکی مقامات بلندپایه دولتی این شیخ‌نشین، ایران را تهدید شماره یک علیه امارات خوانده است. وی همچنین بار دیگر ادعاهایی را درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس مطرح نموده است.

به گزارش «تابناک»، «انور محمد قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات، ایران را جدی‌ترین تهدید علیه این شیخ‌نشین دانسته و مدعی شده، رفتار ایران به عنوان یک دولت انقلابی، مهمترین عامل این تهدید است.

وی همچنین برنامه هسته‌ای ایران را مهمترین چالش پیش روی امارات دانسته است.

به نوشته روزنامه «تودی زمان»، قرقاش که در جمع گروهی از خبرنگاران خارجی در ابوظبی سخن می‌گفت، مدعی شده، رفتار ایران، بسیار مداخله‌گرایانه بوده و این کشور در بالای فهرست چالش‌هایی است که امارات با آنها روبه‌روست.

بنا بر این گزارش، وی با طرح این ادعا که ایران بسته به منافعش،‌ گاه همچون دولتی عادی و ‌گاه دولتی انقلابی رفتار می‌کند، گفت: به این دلیل که ایران با ایدئولوژی‌های انقلابی در امور دیگران دخالت می‌کند، تعامل با این کشور کار ساده‌ای نیست.

قرقاش همچنین با بیان این که آنچه در پرونده هسته‌ای ایران روی دهد، بازتاب‌هایی جدی در امارات خواهد داشت، گفته، وی نسبت به احتمال مسلح شدن ایران به سلاح هسته‌ای بسیار نگران است و مدعی شده، دستیابی ایران به چنین سلاحی، تلاش‌های مداخله‌گرایانه این کشور در منطقه را دوچندان خواهد کرد.

این مقام اماراتی، روابط امارات با ایران را «روابطی رشد یافته» خوانده، ولی بر وجود اختلاف نظرهای جدی با ایران تأکید کرده و گفته است: این تنها امارات نیست که با ایران مشکل دارد، بلکه فهرست بلندبالایی از کشور‌ها هستند که در روابط خود با ایران دچار مشکلند.

قرقاش در ادامه با تکرار ادعاهای دیگر مقامات امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج‌فارس و نام بردن از آن‌ها به «جزایر اشغال شده» از سوی ایران، این موضوع را نیز یکی دیگر از مسائل موجود با ایران دانسته است.

وی با بیان اینکه امارات خواستار حل و فصل این موضوع از راه گفت‌و‌گو و داوری بنا بر حقوق بین‌المللی است، گفته: ایران در این زمینه پیام‌های ضد و نقیضی می‌فرستد.

وی همچنین در ادعاهایی جدید، درباره جزییات مذاکرات مقدماتی با ایران بر سر این موضوع که اوایل سال جاری میلادی انجام شده، سخن گفته است.

به گفته وی، ایرانی‌ها نزدیک یک سال و نیم پیش، پیشنهاد کردند، موضوع جزایر در مذاکراتی محرمانه مورد بحث قرار گیرد؛ بنابراین، هر دو طرف مقدمات کار را فراهم کرده و تیم مذاکره کننده‌ای نیز به این منظور مشخص کردند. در این زمان، حتی امارات از اتحادیه عرب درخواست کرده برای ضربه نزدن به مذاکرات، از صدور بیانیه علیه «اشغال» جزایر از سوی ایران خودداری کند.

به ادعای قرقاش، قرار بوده مذاکرات رسمی میان دو کشور، در ماه آوریل سال جاری برگزار شود؛ اما سفر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران به جزیره ابوموسی در‌‌ همان ماه و اظهارات وی در این سفر، این تلاش‌ها را ناتمام گذاشته است.

این گزارش همچنین آورده است، این ادعا‌ها در حالی از سوی این مقام دولت امارات مطرح می‌شود که ایران هیچ‌ گاه در عمل باب گفت‌و‌گو با امارات را بر سر مسائلي چون موضوع جزایر بسته ندانسته و همواره تأکید کرده که جزایر سه‌گانه، بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین ایران بوده و گفت‌و‌گو‌ها قاعدتاً به نتیجه دلخواه امارات نخواهد رسید.

افزون بر این، از دید ایران، موضوع تمامیت سرزمینی کشور، مسأله‌ای کاملاً داخلی است و بردن آن به داوری جهانی، هیچ گونه وجاهتی نمی‌تواند داشته باشد.

به هر حال، با توجه به دیگر بخش‌های سخنان قرقاش، می‌توان دریافت که به جز مسأله جزایر و شاید مهمتر از آن، آنچه اکنون اسباب نگرانی مقامات اماراتی را فراهم کرده، چشم‌انداز سرایت قیام‌های منطقه به این شیخ‌نشین و به چالش کشیده شدن نظام سیاسی حاکم بر آن است که می‌تواند بالقوه به گسترش نفوذ و نقش‌آفرینی ایران منجر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۸۸
انتشار یافته: ۵۷
امارات دیگر چیه که مقامات بلند پایه داشته باشد ؟
اخه تو سنت از سن کشورت بیشتر زشت است این حرفه را بزنی اگر سرمایه گزاران ایرانی سرمایه هایشان را جمع می کردند اون موقع می دیدید کی برای شما خوب است یادتون رفته بلیط های پروازتان را به ایرانی ها می دادید تا برای سفر به دبی بیان کمی هم فکر اقتصادی داشته باشید بعد حرف بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
خیلی باحال بود..سنش از سن کشورش جدا بیشتره=))
امارات باید از این حرفا بزنه که اربابش آمریکا خوشحال شه.
آقای وزیر خیلی دوست داریم یه بهانه خیلی کوچک دست ما بدی تا بفهمی که دنیای امروز جای عمل کردن هست نه حرف زدن.
اي مگس ؛ عرصه سيمرغ نه جولنگه توست .
سلام
نميدونم چي بگم ولي ما هم كه فقط بايد بشينينم و هر چند وقت يكبار از اين شيوخ این سخنان مسخره را بشنويم و باز هم چيزي نگيم !!!
نديديد وقتي رئيس جمهور به ابوموسي رفت چطور شروع كردن به چرت و پرت گفتن ؟ اگر همون موقع جواب دندان شكن البته از نوع ديپلماتيك مي داديم الان اين آقاي قرقاش برامون سخنراني نمي كرد .
پاسخ ها
معین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
آخه یه کشور فسقلی که ارزش اینو نداره که ما بخواییم براشون شاخ و شونه بکشیم. واسه ما افت داره داداش
خطاب به تو (اشغالگر سرزمين ايران): نادر شاه افشار : برای اراضی کشورم هیچ وقت گفتگو نمی کنم بلکه آن را با قدرت فرزندان کشورم به دست می آورم
ايراني ها همه اينچنينند! امروز كه رهبري دارند وطن دوست مي خواهي چه كني ! واي اگر رهبرم اذن دهد اماراتتم ديگه وجود ندارد و خاك ايران (به گفته تو امارات) به سرزمين مادريش بر ميگردد
قطعا با سیاست و کیاست بایستی این موضوع را برای همیشه حل نمود اما رفتارهای بیشمار خصمانه از طرف این شیخ نشین کوچک بخصوص در شرایط فعلی نیاز به عکس العملهای قاطع و دیپلماسی فعال دارد.
به هر حال بایستی عواقب رفتارهای خود را در نظر بگیرند و تحت تاثیر عوامل خارجی قرار نگیرند.
ایران میتونه با یه فوت امارات رو پرتاب کنه به قاره دیگه!از ترسشون نمی دونند در برابر ایران چطور دوام بیارن! فقط هر از چند گاهی بزرگتر از خودشون حرف میزنند
رسول الله (ص) فرمود: اگر از عمر دنيا تنها يک روز باقي مانده باشد، خداوند آن روز را آنچنان طولاني مي كند تا مردي از اهل بيتم را برانگيزد که همنام من است و او زمين را از قسط و عدل پر خواهد کرد، بعد از اينکه از ظلم و جور پر شده باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
اللهم عجل لولیک الفرج
از قدیم میگن شهر که شلوغ بشه قورباغه هفتیر میکشه
ای بابا تو هم مارو تهدید میکنی ما دیگه چقدر بدبختیم .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
اینو هستم و قبول دارم ببین کار به کجا رسیده که غورباقه ابوعطا میخونه
اگر یک کمی دقت کنید متوجه میشوید که هر وقت روباه پیر (انگلیس)در عرصه های سیاسی و...... کم میاره صدای اماراتی ها بلند میشود
هر وقت بحث هسته ای پیش میاد امارات ادعا جزیره میکنه نمیدونن که از همین ایران و ایرانی اباد هستن بزودی بساطشان با ایرانی جماعت جمع خواهد شد
توهم !!!!!!!!!
این شیخکهای اطراف خلیج فارس در این شرایطی که این روزها ایران پیدا کرده بسیار گستاخ شده اند وگرنه در شرایط عادی جرات حرف زدن ندارند تا چه برسد به اینکه ادعای ارضی هم داشته باشند با امریکا مذاکره کنید ...
ایران همیشه در تاریخ درگیر بوده .بعضی وقتها پیروز بوده.بعضی ها هم شکست خورده.ولی همیشه ایران بوده و بزرگ.تو که تا دیروز تاریخ و موجودیتی نداشتی با دو متر مربع مساحت چی میگی واسه خودت!
تا کی ما باید شاهد چنین ادعاهای بی پایه و اساس در مورد جزایر ایرانی از سوی امارات باشیم و ...
ای بابا...
این جزایر سه گانه یکی از چهارده نقطه استرتژیک جهان است که به تبعیت آن تنگه هرمز (یک نقطه استراتژیک دیگر در اختیار ایران) نیز در اختیار ماست...
حالا این ... چی فکر کرده که میگه ایران خودش خواسته محرمانه در باره آنها مذاکره کنیم !!!!
امارات کلا چند سال قدمت داره ؟؟؟
اگر از روز اول باموشك جواب اينها راميداديم امروز براي ما شاخ نمي شدند
مذاکره بر روی جزایر سه گانه به هیچ وجه درست نیست
امارات باید بدونه ایران تا ابد همسایه اونها باقی خواهد ماند به شرط اینکه همسایه خوبی باشند
نمیدونم چرا همش میخواین بگین اینا برادر ما هستن.به خدا اینا از انگلیسی ها هم منافق ترن.جنگ نشده اینطوری میکنن،جنگ بشه تو صف اول جنگ با ما هستن.میگین نه، این خط و این نشون: / *
ازدوست اسراییل چه توقعی؟!!
امارت نوکر امریکاست گویا از دین اسلام هیچ بویی نبردند
راستش ما كه شما را اصلا عددي نميبينيم
اصلا کشور تو کجای نقشه هست که بخوایم تهدیدت کنیم
اختلاف ایران با امریکا این فرصت طلای به کشورهای منطقه داده که حداکثر استفاده بکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
کاملا درسته تمام پیشرفت و مطرح شدن این کشورها هم در سایه اختلاف ایران و امریکاست
این همه بهشون سود رسوندیم بازم میگن ایران براشون تهدیده .دست احمدی نژاد هم درد نکنه که رفت جزیره .دمش گرم . پول زیاد امیر هم باعث چشم طمع به خاک همسایه شده دیگه .به حق خودت راضی باش امیر امارات وگرنه همونم از دستش میدیا.
جالبه. امارات در پرتو جنگ از يك كشور كپرنشيني تبديل به يك كشور مطرح و اتومبيل سوار شد.
ترس اين شيوخ از اينكه مجددا تبديل به كپرنشيني نشوند.
امارات و عربستان و قطر و کویت ، در تمام مدت جنگ تحمیلی ، صدام متجاوز را حمایت مالی کردند ، اما ما در قبال این اعمال اینها چه کردیم؟

هیچ ، پول ها و سرمایه هایمان را به کشورک امارات بردیم و از امارات بعنوان مرکز تجارت خودمان استفاده کردیم . هیچوقت هم پاسخ گستاخی های این کشورک های پر رو را ندادیم .

چیزی که عوض داره ؛ گله نداره
اگر قرار است مذاکره ای باشد باید محور ان برگرداندن خاک امارات به کشور اصلی یعنی ایران است. اینها همه روزگاری جزو خاک ایران بوده اند.
اقای وزیر امارات میدانی حرف خودت نیست حرف اربابانت آمریکاو بخصوص انگلیس است ولی بدانید اگر خطای کنید منطقه امارات بکشور اصلیش ایران میپیوندد دیگر حاکمان بی عرضه مثل شما را نخواهد دید
مگر امارات چقدر مساحت دارد که اگر ایران سلاح هسته ای داشته باشد برای شما زیان آور است .
گل مساحت امارات به اندازه یکی از عملیاتهای زمان جنگ می باشد که دست خالی بودیم .
زمان صدام یادته چند میلیارد به صدام دادی که انواع سلاحهای جنگی و شیمیائی خرید و بر سر مردم ایران ریخت .
انشاءالله روزی تقاص پس بدی .
لعنت خدا بر هر چه نوکر صفت آمریک .ا
کشورک های ضعیف و کوچک و کم جمعیت و بی هویت حاشیه جنوبی خلیج فارس ، از موقعیت کنونی استفاده میکنند و گستاخانه توسعه طلبی میکنند. و متاسفانه ما هم فقط سکوت پیشه کردیم . اینها را باید سر جایشان نشاند .
امارات کجاست؟ افریقاست؟
همانطور که قطع رابطه با پیراستعمار جهان یعنی (انگستان) یک خواسته ملی بود و دولت این کار را انجام داد، برخورد قاطع با این شیخک نشین خلیج فارس نیز یک درخواست همگانی است. دولت باید طوری بر صورت این نخاله های استعمار سیلی وارد کند که جسارت چنین حرفهای بیهوده ای را به گور ببرند. ملت ایران از دولت می پرسند که چرا نسبت به روستا - شهر این خلیج فارس تا این اندازه خوددار است و یک عملی انجام نمی دهد که این کشور استعمار ساخته را از این گفتار پشیمان سازد. کشور چین برای این که ژاپن را نسیت به ادعایش نسبت به برخی از جزایر متعلق به چین پشیمان سازد، تصویر این جزایر را بر روی پاسپورت چینی ها نقش نموده، جزایری را که از حدود سرزمینی ایران فقط چند کیلومتر فاصله دارد این شیخک نشین سالهاست ادعا مینماید و بیانیه صادر می کند و دولت فقط این ادعاها و بیانیه ها را محکوم می کند.همین.
دولت و دولتمردان می بایست بیشترین حضور را در جزایر داشته باشند تا کدخدایی هر روستای بخود اجازه ندهد ایرانیان را آزرده خاطرنماید
برای تیغ زدن کیسه های دلار های نفتی این شیخک های کناره های خلیج فارس توسط غربیها با ادعای مسخره سرکار هستند خودشون هم بی خبر از این ماجرا.
این سران کشورهای عربی با این همه امکانات و ثروت حالا باید یه ابرقدرت بودن نه یه نوکر
وقتي به اندازه چندين برابر بودجه امارات همين ايراني هاي هموطن فقط در تعطيلات نوروز دلار به انجا برده ومصرف ميكنند بايد اين گونه حرف بزنند
درحالي كه فقط يك جزيره ايران استعداد اين توريست را دارد اما كو مرد عمل؟!
سلام ما همه حرف می زنیم 100 درصد اجناس قاچاق از همین امارات می آید فقط جلو قاچاق چه از امارات به کشور ایران چه بلعکس گرفته شود به همت مردم امارات در عرض کمتر از شش ماه نابود می شود.
به قول وزیر خارجه روسیه بعضی کشورهای کوچک منطقه فکر میکنند میتوانند در بازی بزرگان وارد شوند درصورتیکه آنها وسیله بازی بزرگان هستند
آخه کسی نیست بهش بگه تو در حدی هستی که بخوای راجع به هسته ای ایران اظهار نظر کنی ؟!؟!

وقتی چارتا موشک نشست وسط کاخ شیوخ می فهمن ایران چیه و کیه !!!
از قدیم گفتند خود کرده را تدبیر نیست!!ما ایرانی ها بودیم که امارات رو که روستای کویری بیش نبود با گسیل کردن خیل توریست و سرمایه به یک کشور پر رونق و پولدار و اکنون پررو تبدیل کردیم!!
ایران برای شما تهدید نیست بلکه پایان شماست
برای چی از بمب هسته ای میترسه ؟ طول و عرضش به اندازه دو تا موشک معمولیم نیست
اینکه بدنبال دشمنان مملکتمان در مایل ها دورتر بگردیم خطاست . دشمنان خطرناک و اصلی ایران عزیز همین نزدیکی و در اطراف مرزهای کشور عزیزمان ، ایران هستند . عملکرد ایشان بارها این گفته را به اثبات رسانده است
چرا دولت برخورد شدید و موثر را با این کشورک گستاخ ، امارات ، که یک خواست عمومی هست ، در دستور کار خود قرار نمیدهد؟
این ما که گفته فقط منظورش امارات نبوده، منظورش دوست شماره یک آنها اسرائیل هم هست.
یکی به اینها بگه اگه امریکارو نداشتید چیکار میکردید بازم شاخ وشونه میکشیدید.....؟
و اینکه کار فتح امارات یک هفته هم برای ارتش طول نمیکشه....اینا به امریکاشون دل خوش کردن
سلام.امارات صفر بغد از ممیزه فعلا نوشته شده ولی قطعا خوانده نمیشه.
امارات همچون فرزندی است که رابناحق سالها
پیش ازمادرش ( ایران ) جدا کرده اند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی