بازدید 6358
۶
کد خبر: ۲۸۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۳ 18 November 2012
استخوان‌ها مهم‌ترین و ضروری‌ترین اعضای بدن هستند چرا که هرچه قوی‌تر باشند، سلامت، تندرستی و تناسب اندام‌های بدن بیشتر تامین می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی تاکید دارند که علاوه بر مصرف مقادیر کافی کلسیم در طول روز از طریق رژیم غذایی، راه‌ها و توصیه‌های دیگری نیز برای تقویت بافت استخوانی و بهبود سلامت این اعضای مهم وجود دارد.
 
به گزارش سایت اینترنتی هلت می آپ، در این مقاله 10 پیشنهاد مفید و موثر ارائه شده که رعایت آنها به تقویت استخوانها و حفظ سلامت این بافت در طولانی مدت کمک می‌کند. این 10 توصیه مفید عبارتند از:
 
- از مصرف سبزیجاتی مانند کلم بروکلی که دارای برگهایی به رنگ سبز تیره هستند و همچنین فرآورده‌های لبنی غافل نشوید چون این مواد غذایی سرشار از ویتامین D هستند و به طور شگفت آوری به تقویت استخوانها کمک می‌کنند.
 
- سیر و پیاز نیز منبع غنی از عنصر سولفور هستند که مصرف آن به استحکام استخوانها کمک می‌کند.
 
- از مصرف نوشیدنی‌های گازدار جدا پرهیز کنید. این نوشابه‌ها حاوی فسفر زیاد هستند و فسفر باعث می‌شود بدن کلسیم از دست بدهد بنابراین نوشابه‌های گازدار بیشتر به تضعیف بافت‌های استخوانی کمک می‌کنند.
 
- از مصرف مواد غذایی حیوانی و غنی از پروتئین به مقدار زیاد نیز خودداری کنید. این مواد غذایی نیز در کاهش سطح کلسیم در بدن نقش دارند و باعث می‌شوند بدن کلسیم از دست بدهد.
 
- مصرف قهوه و چای را کاهش دهید و در عوض یک لیوان شیر بنوشید. شیر غنی از کلسیم و سایر املاح تقویت کننده بافت استخوانی مانند ویتامین D، پروتئین مفید و پتاسیم است که به استحکام استخوانها کمک می‌کند.
 
- حتما به هر شکلی که می‌توانید فعالیت بدنی و تحرک داشته باشید. بالا رفتن از پله‌ها، دویدن، بالا و پایین پریدن و انجام تمرینات ورزشی شبیه به وزنه برداری در تقویت استخوانها موثر است.
 
- اگر در طول روز به اندازه کافی از مواد غذایی حاوی املاح مفید برای استخوانها استفاده نمی‌کنید، مکمل‌ها را به رژیم غذایی روزانه خود بیافزایید. قبل از مصرف هر مکمل یا ترکیب گیاهی حتما با یک متخصص مشورت کنید.
 
- هیچ وقت برای انجام بازی‌های ورزشی دیر نیست. فوتبال، بدمینتون و بسکتبال همگی به افزایش حجم عضلات و در نهایت به تقویت و سلامت استخوانها کمک می‌کنند. با این حال اگر این بازی‌های ورزشی شادی بخش را از جوانی آغاز کنید هرگز به پوکی استخوان مبتلا نخواهید شد.
 
- می‌توانید از گیاهان استخوان ساز در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. گیاه آلفا آلفا، علف جو، ریشه گیاه قاصدک، گزنه، جعفری از این گونه هستند.
 
- سحرخیز باشید و صبح روز حداقل 15 دقیقه در معرض نور خورشید صبحگاهی قرار بگیرید تا ویتامین D به اندازه کافی در بدنتان تولید شود.
 
- سیگار و الکل را فراموش کنید چون هر دو در افت تراکم استخوانی و کاهش استخوانها نقش دارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
احیانا آلفا آلفا همون یونجه خودمون نیست!!؟؟؟ چرا درست ترجمه نمی کنید!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
کاش کارشناسان بهداشت و سلمت می گفتند که گیاه آلفا آلفا چه گیاهی است و معادل فارسی آن چه می شود
سا نیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
سبزی ها و ورزش کردن را درست می گویند ولی شیر و ماست و. . . که بهترین سازنده ی کلسیم هستند با چه اطمینانی بخوریم ? شیر های ما که در صد زیادی از ان اب و شیر خشکی که نمی دانیم مال کدام کشور است و وا یتکس یا همان کلر و چیزهای زیان اور دیگر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
بسيار توصيه هاي خوبي بود .ولي متاسفانه با گران شدن شير و مواد لبني مردم كمتر مي توانند استخوان هاي خود را مراقبت كنند به ويژه كودكان و نسل آينده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
با این گرانی ساعت به ساعت لبنیات دیگه نمیتونیم لبنیات بخوریم
حضوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
متشکرم توضیح خوبی بود.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
علائم کرونا دونالد ترامپ کریم‌ اکبری‌ مبارکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن نیس
آخرین اخبار