بازدید 8612

روزهای سخت زندگی جورج جرداق

کد خبر: ۲۸۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰ 07 November 2012
ˈجورج جرداقˈ نویسده مشهور مسیحی که روزگار سختی را در تنهایی سپری می کند، با اشاره به فروش 1000 کتاب خطی کتابخانه شخصی خود به دلیل نیاز مالی گفت: از ناشران ایرانی می خواهم که حق‌ التألیف کتاب‌هایم را به من پرداخت و نسخه‌ای از چاپ‌های جدید را برای من ارسال کنند.

به گزارش ایرنا از بیروت، ˈجورج جرداقˈ نویسنده مسیحی کتاب معروف ˈامام علی(ع) صدای عدالت انسانیˈ که دهه نود زندگی خود را به تنهایی در آپارتمان قدیمی خود سپری می کند، در دیدار ˈحسن صحتˈ وابسته فرهنگی سفارت ایران در بیروت با وی با اشاره به چگونگی ورود این کتاب به ایران گفت: دقیقاٌ به خاطر می‌آورم که دلیل مخالفت شاه ایران با این کتاب دو موضوع است که اولین آن فصلی در کتاب با عنوان ˈپادشاهان ستمگرˈ بوده که شاه تصور می‌کرد که هدف مقابله و مخالفت با نظام وی است.

وی افزود: نکته دوم اینکه چون در این کتاب عدالت امیر المومنین (ع) و توجه آن حضرت به محرومین و مستضعفین برجسته بود، سرویس امنیتی ایران تصور کرده که هدف این کتاب تبلیغ اندیشه‌های سوسیالیستی و کمونیستی در آن زمان است.

این نویسنده مسیحی افزود: مسیحی یا مسلمان بودن تفاوتی نمی کند؛ مهم این‌ است که بتوانیم انسان پاکی بوده و به آموزه های پیامبران آسمانی عمل کنیم.

جرداق با اشاره به به اینکه از نظر من، مقام علی (ع) از مقام بسیاری از انبیا بالاتر است، گفت: تمامی رفتار علی (ع)، سرشار از انسانیت و عدالت و گذشت بوده و زندگانی ایشان من را تحت تاثیر قرار داده است.

وی به خاطره ای از دوران کودکی خود و نحوه آشنایی اش با امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و افزود: من متولد جنوب لبنان بوده و در دوران ابتدایی از درس و مدرسه فراری بودم؛ روزی برادر بزرگترم کتاب نهج البلاغه را به من داد و به عنوان تنبیه از من خواست که آن را بخوانم و چند بار از روی تمام آن رونویسی کنم.

جرداق با بیان اینکه در آن سنین، نکات چندانی از نهج البلاغه نمی فهمیدم، افزود: در دوران نوجوانی و جوانی مجددا این کتاب را خواندم و در این زمان بود که عباراتی از حضرت علی (ع) توجه من را به خود جلب کرد لذا تصمیم گرفتم تا در خصوص حضرت علی (ع) تحقیق کنم.

وی در پاسخ به سوالی که آیا همچنان خود را مسیحی می داند، اظهار داشت: اسم‌ها برای من مهم نیست؛ من عاشق مرام و انسانیت علی (ع) بوده و هستم و باید بگویم که من خود را از شیعیان علوی می‌دانم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها