بازدید 4623
از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام شد؛

ارائه گزارش حادثه بروجن به کمیسیون امنیت

کد خبر: ۲۸۱۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹ 26 October 2012
بررسی‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد حادثه بروجن و به دنبال آن جان‌باختن تعدادی از دانش‌آموزان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه شد و این کمیسیون سه تذکر را به مسوولان آموزش و پرورش، وزارت راه و ترابری و اعزام‌کنندگان داد.

عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این گزارش حکایت از آن دارد که دانش‌آموزان بروجنی برای اعزام به اردوی راهیان نور سوار بر اتوبوس ساخت سال 85 و دارای دو راننده شدند، رانندگانی که طبق برگه‌های تاییدیه پلیس از صحت و سلامت کافی برخوردار بودند. علاوه بر این‌که سرنشینان این اتوبوس دارای رضایت‌نامه‌ای از اولیا بودند، همراهانی از مدرسه و پلیس‌یار دانش‌آموزان را همراهی می‌کردند و تمامی سرنشینان از سن و بیمه دانش‌آموزی، بسیج و شخص ثالث اتوبوس برخوردار بودند.

وی با بیان این‌که «تعیین علت اصلی حادثه در صلاحیت پلیس است» گفت: مطمئنا نظرات کارشناسی پلیس به همراه بررسی‌های مجلس نتایجی را به دست خواهد آورد که با اتکا به آن می‌توان در آینده از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کرد.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «کمیسیون آموزش و تحقیقات پس از بررسی‌های خود سه تذکر به مسوولان آموزش و پرورش، وزارت راه و ترابری و اعزام‌کنندگان راهیان نور داد» گفت: به مسوولان وزارت آموزش و پرورش در مورد بازنگری در دستورالعمل‌ها تذکر داده شد تا استانداردهای ایمنی بالاتری را در نظر گیرند. همچنین به وزارت راه و شهرسازی برای حذف نقاط حادثه‌خیز بخصوص در راه‌هایی که کاروان راهیان نور از آن استفاده می‌کنند تذکر داده شد. تذکر دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات به اعزام‌کنندگان راهیان نور بود تا با اتخاذ تمهیدات ایمنی بیشتر بخصوص با استفاده از تجهیزات ریلی از بروز حوادث این‌چنینی در آینده جلوگیری به عمل آید.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در عین حال گفت: البته تمامی مذاکرات حاکی از این نکته است که اصل برگزاری کاروان‌های راهیان نور به عنوان یک کار فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرد، حمایت‌هایی که یکی از آن‌ها تلاش برای به حداقل رساندن بروز چنین حوادثی است.

وی در مورد دلیل ارائه گزارش کمیسیون آموزش در مورد حادثه بروجن به کمیسیون امنیت ملی، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سوی رییس مجلس به عنوان مسوول رسیدگی‌کننده به این حادثه انتخاب شده است از این رو کمیسیون آموزش گزارش خود را به این کمیسیون ارائه کرده تا در حاصل مذاکرات و نتایج به دست آمده مورد استفاده قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی