بازدید 4311

لغو مجوز فعاليت تعاوني‌هاي مسافربري متخلف

کد خبر: ۲۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۴ 21 October 2012
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با هشدار به رانندگان متخلف گفت: از اين پس تمامي رانندگان خودروهاي حمل و نقل عمومي مسافر در صورت مقصر شناخته شدن در تصادفات فوتي، جرحي يا خسارتي اجازه رانندگي در ناوگان حمل مسافر را نخواهند داشت.
 
سردار اسكندر مومني در حاشيه مراسم توديع روساي پيشين و معارفه روساي جديد پليس پيشگيري ناجا و فرودگاه‌هاي كشور در گفت‌وگو با ايسنا، ضمن هشدار به تعاوني‌ها، پايانه‌ها و رانندگان حمل و نقل عمومي مسافربري افزود: بر اساس هماهنگي صورت گرفته از اين پس هر راننده حمل و نقل عمومي مسافربري كه حتي در يك فقره تصادف فوتي، جرحي يا خسارتي مقصر باشد دفترچه رانندگي وي اخذ شده و ديگر اجازه رانندگي در اين ناوگان را ندارد.
 
وي تاكيد كرد: در عين حال رانندگاني كه تخلفات حادثه‌ساز داشته باشند نيز مورد بازآموزي قرار مي‌گيرند و در صورت اخذ صلاحيت لازم اجازه رانندگي مي‌يابند.
 
رئيس پليس راهور ناجا همچنين در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه مرگ 26 دانش‌آموز در اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس، گفت: بر اساس بررسي‌هاي اوليه صورت گرفته، تخطي از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو از سوي راننده اتوبوس اين حادثه رخ داده است، اما با اين حال تيمي از كارشناسان تصادفات براي بررسي به صحنه حادثه اعزام شده‌اند تا نسبت به شناسايي ديگر عوامل احتمالي دخيل در اين تصادف تحقيق كنند.
 
وي با بيان اين‌كه امنيت شهروندان و جان مردم، بسيار براي ناجا و پليس راهور مهم است، گفت: در سال‌هاي اخير اقدامات زيادي براي كاهش تصادفات و تلفات در كشور صورت گرفته است و در مورد امنيت حمل و نقل عمومي نيز تاكيدات زيادي شده است.
 
وي با بيان اين‌كه پليس از حداكثر اختيارات قانوني خود در بحث كنترل و نظارت در شركت‌هاي مسافرتي، پايانه‌ها و رانندگان حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كند، گفت: به هيچ عنوان نسبت به خطاي اين افراد گذشتي نخواهيم داشت و اگر راننده‌ حمل و نقل عمومي مسافربري حتي يك فقره تصادف جرحي، فوتي يا خسارتي در پرونده خود داشته باشد كه مقصر حادثه باشد دفترچه رانندگي وي اخذ مي‌شود.
 
مومني با بيان اين‌كه مسئولان پايانه‌ها و ترمينال‌ها نيز بايد نسبت به سلامت خودرو، ايمني و صلاحيت راننده، دقت بيشتري داشته باشند، گفت: پليس، جريمه، توقيف و پلمب پايانه و يا شركت مسافرتي متخلف را در دستوركار جدي خود قرار داده است.
 
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا با بيان اين‌كه كنترل و نظارت بر وسايط حمل و نقل عمومي در دستوركار ماموران پليس راهور قرار دارد، گفت: تصميم جدي در اين مورد اتخاذ شده است و پليس در خصوص جان مردم هيچ اغماضي نمي‌كند.
 
وي با بيان اين‌كه در هر تصادف نقش تعاوني و پايانه‌ها نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرد، گفت: خودروهاي حمل و نقل عمومي بايد از امنيت بيشتري برخوردار باشند، چرا كه مسئوليت جان مسافرانشان را بر عهده دارند.
 
مومني در پاسخ به سوالي مبني بر استفاده از بازرسان نامحسوس، گفت: در گذشته استفاده از بازرسان نامحسوس بيشتر جنبه فرهنگي داشت، اما در قانون جديد اين مساله (استفاده از بازرسان نامحسوس) جز اختيارات پليس راهور است و يكي از سياست‌هاي پليس راهنمايي و رانندگي، استفاده حداكثري از اين بازرسان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی