بازدید 2617
۱

پیراهن های مبارزه با نژادپرستی در انگلیس

کد خبر: ۲۷۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶ 20 October 2012
 بازیکنان لیگ برتر فوتبال انگلیس در راستای کمپین مبارزه با نژادپرستی،در جلسات تمرینی مسابقات هفته جاری پیراهن هایی با همین مضمون بر تن خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از ساکر نت، مسئله نژادپرستی درفوتبال انگلیس پس از ماجرای توهین های ˈجان تریˈ به ˈآنتون فردیناندˈ بازیکن رنگین پوست تیم کویینز پارک رنجرز و قبل از آن اظهارات ˈ لوییس سوآرزˈ مهاجم لیورپول به ˈپاتریس اوراˈ مدافع منچستریونایتد واخیرا هم توهین های نژاد پرستانه هواداران تیم زیر 21 سال صربستان به ˈدنی رزˈ بازیکن تیم انگلیس، یکبار دیگر در کانون توجهات قرار گرفته است.

به همین منظور کمپینی تحت عنوان مبارزه با نژادپرستی از روز پنجشنبه به راه انداخته شده است و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

ˈالکس فرگوسنˈسرمربی منچستریونایتد و ˈآرسن ونگرˈ سرمربی آرسنال از مربیانی هستند که حمایت بازیکنانشان از این کمپین را اعلام کرده اند.

با وجوداین برخی ازبازیکنان ازجملهˈجیسون رابرتسˈ تصمیم گرفته اندکمپین مبارزه با نژادپرستی را تحریم کرده و به آن نپیوندند.

رابرتس بازیکن سیاه پوست تیم ریدینگ در اعتراض به حکم محرومیت چهار جلسه ای و همچنین جریمه نقدی جان تری، از بازیکنان خواسته است پیراهن های حاوی پیام مبارزه با نژادپرستی را نپوشند.

او معتقد است برای جان تری مجازات اندکی در نظر گرفته شده است و این کمپین هم تأثیر چندانی برای ریشه کن کردن نژادپرستی در فوتبال ندارد.

اما فرگوسن با محکوم کردن موضعی که رابرتس اتخاذ کرده است، گفت: من کاملا با او مخالفم. او اشتباه می کند و همه باید با هم متحد باشند.

ونگر هم گفته است: همه باید با این مسئله مبارزه کنیم. اگر کسی فکر می کند که مجازات ها کافی نیستند باید به شیوه دیگری اعتراض خود را مطرح کند. بازیکنان سیاه پوست هدف اصلی این کمپین هستند به همین دلیل مشارت نکردن آنها قابل قبول نخواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
كاش تو ايران هم از اين پيراهن ها استفاده ميشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل