بازدید 19493
پیش از انجام عملیات، خنثی شد

بزرگترین حمله تروریستی پس از یازده سپتامبر در آمریکا

مقامات امنیتی آمریکا، از خنثی‌سازی طرح یک حمله تروریستی به بانک مرکزی این کشور خبر داده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد متهم، می‌خواسته با هزار پاوند مواد منفجره، انفجاری را در ساختمان بانک مرکزی ایالات متحده انجام دهد.
کد خبر: ۲۷۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۶ 18 October 2012
مقامات امنیتی آمریکا، از خنثی‌سازی طرح یک حمله تروریستی به بانک مرکزی این کشور خبر داده‌اند. گزارش‌ها حاکی از آن است که فرد متهم، می‌خواسته با هزار پاوند مواد منفجره، انفجاری را در ساختمان بانک مرکزی ایالات متحده انجام دهد.

به گزارش «تابناک»، فردی که گفته می‌شود با سازمان القاعده در ارتباط بوده، به اتهام تلاش برای منفجر کردن ساختمان «فدرال رزرو» (بانک مرکزی آمریکا)، به دست نیروهای پلیس بازداشت شده است؛ واحد ضد ترور مشترک «اف بی آی» و پلیس نیویورک به طور مشترک، مسئولیت هدایت عملیات دستگیری وی را بر عهده داشته‌اند.

بنا بر این گزارش، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با اعلام این خبر نوشته متهم این ماجرا، فردی 21 ساله به نام «قاضی محمد رضوان الاحسن نفیس» است که به جرم تلاش برای منجر کردن هزار پاوند (معادل بیش از 450 کیلوگرم) مواد منفجره در نزدیکی ساختمان بانک مرکزی آمریکا در «منهتن» بازداشت شده است.

یکی از نمایندگان دادستانی نیویورک، اتهام این فرد را تلاش برای استفاده از سلاح کشتار جمعی و سعی در فراهم کردن کمک مادی برای القاعده عنوان کرده است.

بنا به گزارش «سی‌ان‌ان»، نفیس که شهروند بنگلادش است، در ماه ژانویه با هدف انجام عملیات تروریستی به آمریکا وارد شده و گفته می‌شود، دارای ارتباطاتی با القاعده بوده است. با این حال، در تلاش برای جذب اعضا جهت انجام عملیات خود، وی فردی را در گروهش پذیرفته که در حقیقت مأمور مخفی «اف‌بی‌آی» بوده است.

نفیس در بیانیه مکتوبی که برای انتشار پس از انجام عملیات آماده کرده بود، هدف خود را «نابودی آمریکا» اعلام کرده و اظهار داشته از دید وی، هدف قرار دادن اقتصاد آمریکا، بهترین راه برای رسیدن به این مقصود است.

وی همچنین از بن لادن با نام «شیخ اسامه بن لادنِ محبوب ما» یاد کرده است.
مقامات «اف‌بی‌آی» اعلام کرده‌اند که پس از شناسایی نفیس و آگاه شدن از تصمیم وی برای انجام عملیات، چند تن از نیروهای مخفی خود را به حلقه وی وارد کرده‌اند. نفیس برای انجام عملیات خود از یکی از این افراد تقاضای هزار پاوند ماده منفجره کرده و وی به جای آن، موادی بی خطر را به نفیس تحویل داده است.

در روز عملیات، نفیس که مواد منفجره را در درون یک ون جاسازی کرده بوده، خودوری مذکور را جلوی ساختمان بانک مرکزی پارک کرده و از محلی دورتر، آن را منفجر می‌کند؛ اما پس از چند بار تلاش نافرجام، نیروهای پلیس وی را بازداشت می‌کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که نفیس، نقشه جایگزینی نیز برای شرایط اضطراری در نظر داشته و آن، منفجر کردن خود با جلیقه انفجاری بوده است. با این حال، این نقشه نیز به سبب غیرانفجاری بودن مواد وی، عملی نشده است.

این نقشه که در صورت عملی شدن، می‌توانست بزرگترین رویداد تروریستی آمریکا پس از 11 سپتامبر را رقم بزند، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. طی ساعات پس از این ماجرا، مقامات مسئول آمریکایی مشغول انتشار بیانیه‌هایی در این زمینه بوده‌اند و اعلام جزییات بیشتر از این ماجرا همچنان ادامه دارد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۳۸
به نظر میرسه آمریکا در شرایط فعلی نیاز به 11سپتامبر دیگه ای داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
خداوکیلی عجب رویی دارن این یانکی های بی تمدن هر وقت کارشون به خنس میخوره فورا یک سناریوی هالیوودی سر هم میکنن فکر میکنن همه مثل خودشون احمق هستند .
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
واقعا ساده هستیم اگر باورمون بشه. مگه فیلمه؟ اینا دارن با این حرفاشون ذهن هارو منحرف میکنن
خیلی باحاله!!!
لطفا دروغ های آمریکا را رله نکنید شما چطور خبرهای ساختگی و تبلیغات انتخاباتی آنها را تشخیص نمی دهید؟؟
. در حادثه 11 سپتامبر این همه مامور مخفی کدوم گوری بودند که مانع آن حادثه نشدند .پس حادثه 11 سپتامبر کاملا ساخته امریکاییها بوده است .
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
همشون ساختگی هستن
آمریکا و اسرائیل استاد جریان سازی علیه دشمن اصلی شان که اسلام است هستند. این داستان هم یکی از آنهاست. حالا باید منتظر باشیم ببینیم از این ماجرا چه محصولی را می خواهند درو کنند.
شک نکنید آخرش میخوان مسلمونا رو تروریست جلوه بدن با این که اکثر مسلمونا از القاعده بیزارن
خدا ميدونه اگه منفجر ميشد يقه كيو ميگرفتن . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
چی منفجر میشد ؟ جلوه های ویژه ؟!!
ناشناس
| Japan |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
همین الانم یقه یک کشور مسلمون رو خواهند گرفت
تقديم به اوباماي عزيز به اميد پيروزيت در انتخابات ((القاعده ))
------------------------------------------------------
باز اين انتخابات امريكا نزديك شد، اين داستانها هم شروع شده ،
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
داستان بهتری واژه ای بود که براش گفتی جناب علی آقا. اینا جز داستان هیچی نیست
با سلام و ادب.
اگر این خبر مثل اخبار پیش از این ایالات متحده است باید بگم: باز این سیاسیون و رجال نضامی آمریکا پیس از یک خود درگیری جدید دنبال خوابی تازه هستند که خدا رحم کنه.
و اگر موضوع واقعیست بگردند در رفتار تندشون با دنیا رد پای این عکس العمل رو خواهند یافت. موافقید؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
مهندس نظامی نه نضامی !!!!!!
تصوركنيد اسامه هي دكمه انفجاروفشار مي ده وچاشني عمل نمي كنه! 500 كيلو كيك زردو جليقه نجاتو عوض تي ان تي وجليقه انفجاري بهش انداختن وطرف گرفته گفته پس تي ان تي اينه! تشكركرتاهه! يك آهنگ سوزناك هندي بالهجه بنگالي هم داره پخش مي شه! مامورهاي نفوذي هم كه احتمالا مونث بودن مانتو ومقنعه رو درآوردن و بادامن جلو تروريست زبون بسته سبزشدن وشكلك درمي آرن! يهو يك نفر باعينك دودي مي پره وسط كات!فردا هم يك ارباب سير ديگه رو پيدا مي كنن كه نمي دونسته فرق كنگره وسنا چيه ولي حاضره اعتراف كنه ؟! كاسه كوزه رو ميشكونن سر حكومت هايي كه باهاشون چپ افتادن!
اوباما برگ برنده را برای انتخابات رو کرد !!
فرداست که بگن کار ایرانیها بوده--شرط میبندم سر 1دلار!؟
شرط می بندم دروغه
120%
اين فقط تبليغات انتخاباتي هست دروغه
خدا رحم کنه باز دوباره میگن یا مسلمانه یا ایرانی!!!!!
مواد منفجره واقعی نبوده - به نظر میاد که یک دروغ دیگه سر هم کردن که دشمنی با مسلمونا رو ادامه بدن
یاد 007 افتادم،دروغی بیش نیست فردا اعلام میکنند با ایران در ارتباط بوده !
آمریکا همواره در معرض تهدیدات امنیتی بوده است و قضیه منحصر به انتخابات نیست
اخه ادمهاي نابغه!!!!!!!اگر اوباما بخاهد از اين موضوع جهت انتخابات استفاده كند چگونه است كه طرف مقابل ساكت ميماند يك مقدار به مغزتان رجع كنيد !!
چه جالب! یاد پت و مت افتادم!!! این سناریوی یک انیمیشن کودکانه بود دیگه نه؟! یادش بخیر: دید دید... دیدید... دید..دیددی دیددی دیددی دیددی دیدید دید!! این هم آهنگش!
پاسخ ها
nima
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
ممنون از نظرتون ولی این آهنگ پلنگ صورتی بود!
القاعده را بسیار بزرگ و تروریستی جلوه می دهند بعد با اعتراف چند نفر که خود را از سران القاعده می نامند، ایران را بزرگترین حامی القاعده می نامند بعد به ایران حمله می کنند چه نظامی چه دیپلماتیک
به همین راحتی به یک نفر بگویی برام یک تن مواد منفجره بیار. اونم بره از سوپر محل بخره و بیاره اما نوع بی خطرشو.
چقدر اینها احمق هستند که دروغ هم بلد نیستند درست و حسابی سر هم کنند.
اون یارو چه احمقی بوده فرق مواد اصلی رو از تقلبی نفهمیده .
فريبكاري غربيهاجهتاستمرارسياست اسلام هراسي است القاعده نيروي دست پرورده آمريكاست
این آمریکا با القاعده هم کاسه هستند. همین بن لادن کلی با کاخ سفید رفت و آمد و قرارداد نفتی داشت. اصلا القاعده مولود نامشروع آمریکایی ها و وهابیت هست و برنامه های آنها را اجرا می کند. وگرنه مگر کاری داشت که القاعده را از بین ببرند؟ خود امریکا برای مبارزه با اسلام از اینها حمایت می کند.
شاید هم برگ برندهای برای رامنی باشه چون اوباما تروریستها را نتونسته مهار کنه و اونها امروز در خاک امریکا دست به عملیات میزنن.
فعلا که امریکا و القاعده خوب تو سوریه با هم همکاری میکنند!
نخیر داداش گوش های ما دراز نیست. یازده سپتامبر هم کار خود بی شرفشون (صهیونیست های مسلط بر دولت امریکا) بود برای لشکرکشی به کشورهای اسلامی.
با عقل جور در نمی آید که گروهی مثل القاعده فقط یک نفر جوان ۲۱ ساله را بدون هیچ یار و امکاناتی به آمریکا بفرستد و تازه این فرد گروهی را تشکیل دهد که افراد آن هم مامور مخفی باشند...به نظر می رسد داستان سازی سیاسی آمریکایی کم رنگ شده و مطلب قابل باور ندارند...یک روز می گویند یک فرد کلاهبردار قصد داشته سفیر عربستان را ترور کند و برای این کار یک گروه تشکیل داده که اتفاقا همگی مامور مخفی بوده اند...من حقیر که باور نمی کنم...
اخه این چه حرفیه کسی که می خواد بانک مرکزی امریکا را ممنفجر کنه باید لااقل اموزش دیده باشه .این کی بوده که فرق مواد منفجره را با نوع بی خطر نم فهمیده .تازه اون دنبال افراد برای جذب در گروهش بوده بعده می ره از هومنا مواد منفجره می خره. اگرم واقعی باشه عباس اقا بقال سر کوچه ما از اون بیشتر می دون. ولی من فکر کنم این کار خود اوباماست برا اینکه یه جوری دم انتخابات یه مقدار رای بیشتری جمع کنه.
شک نکنید آخرش میخوان مسلمونا رو تروریست جلوه بدن با این که اکثر مسلمونا از القاعده بیزارن)

علی جان
اصلا" القاعده وجود خارجی ندارد. القاعده مهره های تروریست آمریکاست که با کشتار و اعمال تروریستی می خواهند مسلمانان را مسئول کارهای تروریستی مهره های خود کنند که کشتار میلیونی مسلمانان را عادی برای مشتی مردم ابله و کودن سازند.

افراد باید چگونگی قتل عام مردم بومی آمریکا بدست این جنایتکاران را بخوانند تا ببینند جنایت های امروز آنان هیچ فرقی با سه چهار قرن پیش ندارد. تنها تفاوت آن اینست که امروز سلاح های مخرب بیشماری در دست دارند.

مرگ بر جنایتکاران و بچه کشان.
مردم جهان باید علیه این جنایتکاران متحد و یک صدا باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار