بازدید 4637

گسترش پیش‌آگاهی کلید کاهش اثرات بلایای طبیعی

کد خبر: ۲۷۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰ 15 October 2012
عضو هیأت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس، به نقش مدیریت بحران در کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: در بسیاری از مواقع پیشگیری، صدمات و خسارات جانی و مالی ناشی از این گونه بلایا را به حداقل ممکن رسانده و این مهم نیازمند آگاهی و شناخت آحاد جامعه است.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرا رسیدن هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد: متأسفانه ایران از نظر موقعیت جغرافیایی بر روی گسل‌های زلزله قرار دارد؛ لذا هم‌اکنون کشور ما بعد از ژاپن در تعداد وقوع زلزله در جایگاه دوم قرار دارد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رده ششم ایران در جهان از نظر کنترل و کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: به‌طور حتم با توجه به جمعیت کشور این جایگاه طبیعی و منطقی است.

وی با تأکید بر توفیقات کشور در کاهش اثرات بلایای طبیعی، افزود: خوشبختانه مسئولان مربوطه در چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده‌اند که این موضوع را هم‌اکنون در کاهش کشته‌های زلزله اخیر در قیاس با حوادث قبلی می‌توان مشاهده کرد.

ندیمی علت اصلی افزایش شمار کشته‌های بلایای طبیعی ایران را در قیاس با کشورهای دیگر، نبود زیرساخت‌ها لازم دانست و یاد‌آور شد: متأسفانه نبود ساختمان‌های مقاوم یکی از ضعف‌های زیرساختی کشور به شمار می رود.

این نماینده مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد جامعه مهندسین کشور به‌علت نظارت ضعیف بر ساخت ‌وساز ساختمان‌های بی‌کیفیت، بیان کرد: به‌طور حتم وظیفه نظارت بر این معقوله باید به بخش‌های دیگر واگذار شود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس، به نقش مدیریت بحران در کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون قبل از وقوع حوادثی همچون زلزله و سیل، مدیریت بحران باید با آموزش و اطلاع‌رسانی در جهت کاهش خسارات این حوادث گام بردارد.

ندیمی ادامه داد: پیش آگاهی و پیشگیری در کلیه امور بهتر از مبارزه و درمان است؛ در بسیاری از مواقع پیشگیری، صدمات و خسارات جانی و مالی ناشی از این گونه بلایا را به حداقل ممکن رسانده و این مهم نیازمند آگاهی و شناخت آحاد جامعه است که باید در سطح جوامع انسانی بسط و گسترش بیشتری پیدا کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر لزوم آموزش کودکان برای کاهش آثار بلایای طبیعی تأکید کرد و افزود: کودکان به عنوان آسیب‌پذیرترین قشر به هنگام رخداد بلایای طبیعی، آشنایی و هشدار به آنان برای رویارویی با خطرات بلایا امری ضروری به شمار می‌آید؛ حتی به نظر می‌رسد آموزش به کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان فردا بهترین و اصولی‌ترین روش برای کاهش اثرات رخدادهای طبیعی محسوب می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی