بازدید 37031

اردوغان از چه چیزی عصبانی است؟

با ادامه تنش در روابط ترکیه و سوریه و تلاش دولت آنکارا برای مداخله هر چه زودتر در خاک سوریه، ابعاد بحرانی که ممکن است از روابط این دو ناشی شود، روز به روز گسترده‌تر می‌نماید. در این میان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، روز به روز از وضعیت جاری عصبانی‌تر و ناآرام‌تر به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۲۷۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸ 14 October 2012
با ادامه تنش در روابط ترکیه و سوریه و تلاش دولت آنکارا برای مداخله هر چه زودتر در خاک سوریه، ابعاد بحرانی که ممکن است از روابط این دو ناشی شود، روز به روز گسترده‌تر می‌نماید. در این میان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، روز به روز از وضعیت جاری عصبانی‌تر و ناآرام‌تر به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»، نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته در اظهاراتی تند، از آنچه ناتوانی شورای امنیت در مقابله با بحران سوریه می‌خواند، انتقاد کرد و مدعی شد، اشتباه سازمان ملل در جریان کشتارهای بوسنی در دهه ۱۹۹۰ در حال تکرار است.

بنا بر این گزارش، اردوغان در حالی این سخنان را مطرح می‌کرد که در روزهای گذشته، تنش‌ها میان ترکیه و سوریه، به ویژه بر سر ماجرای نشاندن اجباری هواپیمای سوری در آنکارا به اوج خود رسیده و مهمتر اینکه به دلیل کشیده شدن مستقیم پای روسیه به این جریان، ابعاد وسیع‌تری نیز یافته است.

اردوغان در ادامه سخنان روز گذشته خود افزوده است: «بسیار مایه تأسف است که سازمان ملل متحد امروز همچون بیست سال گذشته ناتوان باشد؛ آن هنگام که صد‌ها هزار نفر در بالکان، بوسنی و سربرنیتسا قتل عام شدند».

اما از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که همزمان با این سخنان اردوغان، دولت ترکیه مشغول افزایش استقرار نیرو‌ها و تدارکات در مرز خود با سوریه بوده و این روند همچنان ادامه دارد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد، دولت آنکارا منتظر دریافت کوچک‌ترین نشانه‌ای از حمایت بین‌المللی است تا به آرزوی چندین ماهه خود، یعنی مداخله نظامی در سوریه جامه عمل بپوشاند.

اما آنچه به تازگی روز به روز بیشتر اردوغان را برافروخته و ناآرام می‌سازد، شکافی است که وی میان برنامه‌ها و انتظارات خود از متحدانش (به ویژه اعضای ناتو) از یک سو و واقعیت عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی از سوی دیگر می‌‌بیند؛ افزون بر این، آنچه مشخص است اینکه پشتیبانی روسیه از دولت اسد نیز بیش از آن بوده که اردوغان پیشتر محاسبه می‌کرد و همین امر، وی را در فشاری دوچندان گذارده است.

اکنون ماه‌ها از زمانی که دولت اردوغان کوشید با بحرانی نشان دادن وضعیت خود در همسایگی با سوریه و القای آنی بودن تهدید از کشور همسایه خود، مداخله ناتو را به استناد «ماده ۵» این سازمان برانگیزد، می‌گذرد و دولت آنکارا هنوز نتوانسته در این زمینه توفیقی حاصل کند.

از سوی دیگر، تلاش‌های آنکارا در زمینه طرح موضوع مداخله در سوریه نیز هر بار با سد بلند مخالفت روسیه و چین روبه‌رو شده و سرانجامی نیافته است. همین عامل است که باعث شده اردوغان تا این حد نسبت به نقش شورای امنیت در بحران سوریه ناخرسند و عصبانی باشد.

بر همین اساس، شماری از تحلیلگران بر این باورند که تشدید بحران مرزی طی هفته‌های اخیر و نیز وقوع ماجرای هواپیمای سوری، در حقیقت تلاشی از سوی دولت آنکارا بوده تا با بحرانی‌تر نشان دادن اوضاع، از یک سو متحدان عضو ناتوی خود را به مداخله ترغیب کند و از سوی دیگر، تا حد امکان با ایجاد هزینه برای روسیه، مسکو را به قطع حمایت از دولت اسد وادارد.

اما نکته همین جاست که این کار اردوغان نه تنها نتوانسته در کاهش حمایت‌های مسکو از دمشق کارآمد باشد، بلکه عملاً روسیه را در موضعی متخاصمانه نسبت به ترکیه قرار داده است؛ موضعی که می‌تواند در صورت تداوم، منافع ژئوپلیتیکی ترکیه را در شمار بیشتری از سرزمین‌های منطقه، از قفقاز جنوبی گرفته تا حوزه دریای سیاه مورد تهدید قرار دهد.

به این ترتیب، می‌توان گفت اردوغان با اقدامات اخیر خود در حقیقت دست به حرکتی انتحاری زده که نه تنها در راستای منافع این کشور درباره سوریه رفتار نخواهد کرد، بلکه در پایان پیامدهای جبران ناپذیری برای نفوذ تازه به دست آمده ترکیه در منطقه در پی خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۸
انتشار یافته: ۵۷
این اشتباهات ترکیه، زمانی دامن خودشو خواهد گرفت.
مخصوصا مسلح کردن عده ای شورشی.
فردایی رو می بینم که ترکیه درگیر خاموش کردن همین گروه تو مرزای خودشه
به نوعی داره گروه پ ک ک دومی رو با دستای خودش می سازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
مثل پاکستان که رسما کنترل ایالات هم مرز با کشور افغانستان رو از دست داده و القائده و طالبان اونجا حکمرانی میکنند
یه دانشجو دیگه
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
اتفاقا منم مثه شما فکر میکنم.به نظر منم مسلح کردن گروهی که هیچ تعهدی به هیچ سازمان جهانی ندارن و هیچ نظارتی روشون نیست اشتباهه و احتمالش کم نیس که یه روزی (شاید نه چندان دور) دامن گیر خود ترکیه بشن.
یا مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
من جایی خونده بودم که این وعده خداست که ظلم ظالمینو به خودشون بر میگردونه پس توش شک نکنید نمونه بارزش امریکا والقائده-امریکا وصدام که بعد حمایت امریکا براش دردسر شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
تركيه ابتدا فكر مي كرد ناتو به عنوان يك متحد به او مي نگرد ولي عصبانيت اردوغان از اين است كه مردم تركيه بزودي خواهند فهميد كه از سوي ناتو تحقير شده اند و از آنها به عنوان كيسه شن استفاده شده ،ناتو به ارتش و دولت تركيه به عنوان مزدور نگاه مي كند .اسلحه و پول به آنها مي دهند تا براي منافع غرب آنها بجنگند .اين بزرگترين تحقير براي يك ملت است خصوصا ملت مسلمان تركيه كه حالا ارتش خود را ،مقابل مردم مسلمان كشورمسلمان و همسايه خودمي بيند.اردوغان با اين وصف حماقت بزرگي را كرده كه در تاريخ به نام او ثبت خواهد شدو سرافكندگي بزرگي براي ملت مسلمان تركيه خواهد بود.
غيرازاين هم ازاوانتظاري نيست؟اين قماري كه تركيه شروع كرده روبايدتااخرش بره ونبايدانتظارداشت ايشان ازمواضعشان عقب نشيني كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
الان تو فصل سرما اگه ایران و روسیه شیر گازشون رو ببندند ترکیه دچار جنگ داخلی و تجزیه میشه.البته تجزیه هیچ کشور مسلمانی خواسته ما نیست و دلخواه استعمارگران است.
اردوغان ناراحته که صحنه ی سوریه اونجوری که میخواسته پیش نرفته! خوابهای زیادی دیده بود برا خودش. رویا پردازی بلند پروازانه ای رو انجام داده بود به خیال دوران عثمانی

اما وقتی که دید شورای امنیت 2 بار وتو کرد امریکا هم به دلیل نزدیکی انتخابات پشتش رو خالی کرد خودش رو تنها دید تو باتلاق.


منم بودم عصبانی میشدم.نمی شدی شما؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
همین صحبت شما درسته و نشون می ده ترکیه تو تحلیلش اشتباه کرده.
نباید انتظار داشته باشه که روسیه منافع خودش رو به خاطر ترکیه از دست بده.
همینطور نباید انتظار داشته باشه که دولت آمریکا در این وضعیت حرکات ماجراجویانه انجام بده.
مشكل اردوغان اين است كه با بي سياستي روابطش را با همسايه خود تيره كرده و فكر مي كرد حكومت سوريه عوض مي شود ولي نشد و آنچه باقي ماند براي تركيه كينه سوريه است.مي گويند اگر ماري را زخمي كردي ادامه بده تا سرش را له كني وگرنه دشمن بالقوه اي براي خودت ساخته اي.حالا تركيه نه مي تواند سر سوريه را له كند و نه رفتارش از ذهن سوريه پاك مي شود.اردوغان براي اين بي سياستي به تاريخ تركيه جوابگو خواهد بود حالا سعي مي كند با تحريك ديگران حكومت سوريه عوض شود تا توجيهي براي رفتارش پيدا كند و پيروزمندانه رفتار احمقانه خودش را توجيه كند.
می ترسم با این اصرار اردوغان و اعوجاج مرز بین دو کشور بار ناامنی به داخل ترکیه نیز منتقل شود و آن وقت ترکیه تصور نمیکند چنانچه چند انفجار حتی انتحاری کوچک در استانبول و آنتالیا و دیگر مراکز توریستی اش روی دهد چه فاجعه اقتصادی برایش به بار خواهد آمد.
بهای مخالفت با اسرائیل همین است.
کاری می کنند که طرف اول به جان همسایه ها می افتد ودر این راه اگر از بین هم نرود توانی برای مخالفت با اسرائیل نداشته باشد.
ترکیه نیز پس از داویس وماجرای کشی صلح شدیدا با اسرائیل در افتاد و در دراز مدت بهای سنگینی خواهد داد بدون اینکه بتواند ضربه ای به اسرائیل بزند.
پاسخ ها
امین س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
ترکیه طی 1 سال بعد از قضیه کشتی مرمره 35 % تراز تجاریش با اسرائیل افزایش یافته(خود گمرک اسرائیل گزارش داده)،تازه تا دلت بخواد مذاکرات پشت پرده دارن که روابطشون برگرده به قبل،در ضمن اسراویل همین الان هم با ترکیه قرارداد نظامی داره(یک نمونه اون دوربین دید در شب هست که اسرائیل به اون میده)،پس خواهشا نمی خواد فریبکاری های اردوغان واسه جلب نظر مسلمونا و دست گرفتن رهبری اونا که همه اینها واسه ورود قدرتمند به اتحادیه اروپا هست رو توجیه کنین،در مورد سوریه هم که همون کاری که اسرائیل می خواد رو داره انجام میده به جای دعوت به گفتگو
اردوغان اعتباری که به واسطه حمایت از فلسطین و جریان اسلامی خواهی بدست آورده بود در قمار سوریه باخت. حتی هنوز که رژیم اسد بدلیل برخی عملکردهای سوء و نیز تبلیغات شدید از وجهه بالایی برخوردار نیست، بسیاری از جمله در ترکیه عملکرد اردوغان در ارتباط با سوریه راتاییدنمی کنند. در آینده اردوغان خودش و حزبش تاوان این بلند پروازی احمقانه را خواهند داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
اردوغان از اولش هم برای اهل بصیرت اعتباری نداشت حواسها به مرسی هم باشه .
ناراحتی اردوغان از ناتو است این احمق فکر میکرد اگر سامانه موشکی ناتو در ترکیه مستقر شود عملکرد ان هم به اختیار او گذاشته میشود و او براحتی می تواند برنامه ریزی های ناتو هم مدیریت کند ودرکشور های همجوار دخالت کند وقدرت منطقه ای شود وکشور های ضعیف عربی را بدنبال خود بکشد و برای انها رول یک رهبر بزرگ بازی کند وبخیال خود حکومت عثمانی یکبار دیگر زنده کند
دز این 2 سال آخر دولت ترکیه دچار توهم قدرت و ثروتی که از قبال ایران بدست آورده شده است همچنین خیال میکند از آتش افروزی که انجام میدهد میتواند با آن گرم شود لذا نمیداند که خود دولت و ملت ترکیه در این آتش میسوزد که طراح آن اسراییل و امریکا و ... هستند . ترکیه چگونه این همه تروریستهای کشورهای مختلف را به مرزهای سوریه هدایت میکند و بطور کاملا مستقیم به آنها تدارکات و اسلحه و .... برای کشتار مردم سوریه میرساند چون از هر طرف موافق و مخالف کشته شوند باز اسراییل برنده است . ولی دولت و ملت ترکیه تاوان سختی در مقابل خواهند پرداخت اگر به خودشان نیایند در بلند مدت تروریستها در داخل ترکیه دست به عملیات خواهند زد برایشان فرقی نخواهد کرد چه در داخل سوریه یا ترکیه یا هر کجای دیگر کسانی که دستشان به خون انسانی آلوده شد چه یک نفر چه 1000 نفر این جزعی از شغلشان خواهد شد .
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
این منفی ها واسه چی و واسه چه کسی هستن؟
و مکرو و مکروالله والله و خیرو الماکریین.......
حیا کنید از خدا
زمانی که ایران نمیدونست موشک اسکاد چیه سوریه تعداد زیادی موشک اسکاد در انبار های خود داشت که همه رو حفظ کرد از زمانی که ایران قدرت موشکی دوم خاورمیانه شده باز هم توان موشکی اسکاد سوریه رو گسترش داده حالا اقتصاد توریستی ترکیه چگونه میخواهد به جنگ موشک های سوری برود
همن طوري كه روسيه در ماجراي ليبي و عراق كاري نتوانسته انجام دهد در ماجراي سوريه و ايران هيچ كاري نميتواند انجام دهد اصلا روسيه در حد اين حرفها نيست بعد از انتخابات امريكا خواهيد ديد .
تركيه اشتباه كرد حتي اگر حكومت سوريه هم سرنگون شود باز هم اشتباه كرد چون در دراز مدت زيان خواهد ديد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
من هم با شما موافقم گیریم که بشار اسد رژیمش سقوط کنه به نظر شما یک مشت شورشی اسلحه بدست می تونن حکومت کنن؟ آخرش حکومت به دست سوری های تحصیل کرده دانشگاهی می افته که مخالف دخالت خارجی و مبارزه مسلحانه بودن
با سلام
دولت اردوغان به نیابت از آمریکا.اروپا.رژیم صهیونیستی وجبهه اعراب مرتجع(عربستان.قطر.اردن.امارات و...) آتش بیارمحرکه مرگ بار در امور داخلی کشور مستقل سوریه است.
*شکست در این ماموریت خونبار همانا بهدر رفتن اعتبار نظام نئو عثمانی اردوغان و حتی
تجزیه کشور ترکیه را در بر دارد.
*دشمنان ملت و حکومت سوریه نه به فکر آزادی و رهایی مردم سوریه اند و نه تمایلی
به وحدت و تمامیت ارضی آن کشور را دارند.
آنان در صدد انتغام گیری از مردم سوریه هستند.
*ترک ها با این ترک تازی ها ناقوس تجزیه
کشور خود را بصدا در آورده اند.کشوری ناهمگون و آماده اضمحلال.
*باشد که مکر مکاران و اربابان جنایتکارشان به
حودشان برگردد.انشاءا...
من نمی دانم رجب طیب اردوغان اسم واقعیش چیست (حتما دارای یک اسم اسراییلی است !) ایشان دقیقا در جهت منافع اسراییل قدم بر می دارد ودیری نخواهد پایید که به زباله دان تاریخ سرنگون شود
این هیاهوی اردوغان و دارودسته اش تنها نشانه یک چیز است... شکست دشمنان محور مقاومت و نزدیک شدن نابودی آنها در سوریه. جالب اینجاست که حتی شرکای عرب و غربی ترکیه در این زمینه تقریبا متوجه این وضعیت شده اند و اردوغان احساس تنهایی شدید می کنه. درود بر مجور مقاومت.. درود بر سوریه و جمهوری اسلامی و درود بر بشار اسد.
هم آمریکا هم ناتو و هم رژیم اشغالگر قدس خوب میدانند که سوریه از هم پیمانان ایران و روسیه و همچنین چین است , شاید روسیه و چین به خاطر معذوراتی علنی این پیمان را رو نکنند اما واقعیت اینه که ثبات سوریه و بقای حکومت اسد برای آنها مهم است بعلاوه این که حکومت اسد با دیگر حکومت های عربی منطقه بسیار متفاوت است و آقای اسد رئیس جمهوری با درایت است و با حکام دیکتاتور فاصله زیادی دارد و مردم سوریه هم ایشان را قبول دارند.
این جنگ , جنگ دموکراسی نیست بلکه جنگ زورگویان است که اینبار ترکیه فریب آن را خورده و تاوان آن را هم خواهد داد.
از مقاومت دولت و ملت سوریه عصبانی شده است.
انشالا جبهه مقاومت با اقتدار ادامه خواهد یافت و ریشه صهیونیزم را برای همیشه در منطقه خواهد خشکاند.
تركيه با همه همسايگانش ساز دشمني ميزنه سوريه يونان عراق ارمنستان روسيه حتي ايران
اگر در دنیا عدالت برقرار بود اردوغان و داوداوغلو را بدلیل براه انداختن حمام خون در سوریه محاکمه و مجازات می کرد.اینان سکولار و متحد و همدست امریکا و اسرائیل هستند.
رفتار جهان سومی ها :
حرکت نسنجیده

احساسی عمل کردن

دورویی

عاقبت اردوغان بازی سیاست را زود باخت
اردوغان مثل یک گرگ تو پوست گوسفند بود که خدا رو شکر ماهیتش مشخص شد.نشون داد که عروسک خیمه شب بازی آمریکا بود. انشاله زود یه فرد عاقل و بالغ بجاش بیاد.
چه در سوریه اتفاقی بیافته یا تیافته بازنده اصلی ترکیه است
یاید ناراحت باشد چرا که قمار را باخته.
کسی یا کسانی که بخواهند به اسلام بر اسلام ومسلمین خیانت کنند عاقبت بدی در روی
یش داراند
رجب طیب اردوغان آدم بدبخت و کاملا ناسیاستمدار بی کفایتی است که با مداخله احمقانه در سوریه کشورش را به ورطه سقوط میکشاندفقط کافیست چند تا موشک و بمب در شهرهای توریستیش منفجر شود آنوقت ورشکسته بزرگ اقتصادی خواهد شد و تورم 200 در صدی را تجربه خواهد کرد...
اردوغان باپرچم اسلام گرایی به میدان امد ودرظاهر دم ازعدلت خواهی سرداد ولیکن درعمل زیر پرچم صهیونیسم وامریکا قرارداشت اوبخاطر اینکه امریکا یگ لبخند به اوبزند وخطاب کند اردوغا نوکری وفادارتر از حکومت لاییک است شادمیشود همش به اووعده عضویت دراتحادیه اروپا میدهند ولی درعمل اورا به بازی گرفته وازاوسواری میگیرند اردوغان اگر مردبود انتغام ترکهایی رامی گرفت که بدست ارتش اسرائیل قتل عام شدند اویگ مرتبه پایش را ازحد خودش درازتر کردوبه وزیر جنگ رجیم اسرائیل توپید فردای انروز دولت فرانسه دولت عثمانی وکشور ترکیه را بعلت قتل عام ارامنه محکوم کرد واگر یک حرکت دیگری انجام میداد اورا به پرداخت قرامت درشورای امنیت محکوم میکردند پس بنابراین اردغان یگ نوکر حلقه بگوش صهیو نیسم جهانی بیش نیست
تو سوریه نشد، تو خاک ترکیه القاعده و افراطی ها لانه می کنند و آتش فرقه گرایی و تعصبات طالبانی نه در پاکستان و افغانستان بلکه در ترکیه روشن می شود.یک بازی دو سر برد برای غرب و آمریکا و دو سر باخت برای منطقه و بخصوص ترکیه.این بود میوه ی اردوغان و همفکرانش برای منطقه.دست مریزاد افندی که خواسته یا نا خواسته شدی لشکر جهل.
وضعیت اردوغان ازدوحالت خارج نیست یاجاسوس رژیم صهیونیستی است ویادرتوراطلاعاتی آنها افتاده وهمان کاری می کند که رژیم اسراییل آرزویش رادارد
توجه کردید جدیدا نظرات چقدر همدست و یکسان شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
چون یا همه دقیقا" مثل هم فکر می کنند یا همه را یک فکر می نویسد
ترکیه در این ماجراها عددی نیست.به قول شاعر:"در پس معرکه طوطی صفتم داشته اند---آنچه استاد ازل گفت بگو،می گویم"ترکیه مجری دکترین جدید آمریکا و انگلیس در منطقه است.دکترینی که به جای کودتاهای نظامی سابق،جریانات به ظاهر مطالبه گر مردمی گنجانده است.امروز این دکترین کثیف در هر جای دنیا که می خواهد مطامع فاسد خود را دنبال کند،عده ای لمپن بی ایده و بی سواد را مسلح کرده و در قالب گروههای مطالبه گر اجتماعی جا زده و در کشورهای معارض خود آشوب و بلوا درست می کند.این سناریو اگر بتواند در سوریه موفق شود ،شک نکنید که در سایر نقاط جهان هم استارت خواهد خورد.هشیاری زیادی می طلبد که کسی اسیری این گرگ که در لباس میش رفته است نشود.
از نشانه هاي شيطان وسوسه، تحريك و تفرقه است. اردوغان گول خورد و الان نه راه پس داره نه راه پيش
فكرش را بكن شيطان وعده عمر جاودان(بر پايي امپراطوري عثماني)بهش داده
الان وقت آشكار شدن زشتي هاشه
اردوغان سیاست اقتصادی درست و موفقی داره اونا تو چند سال گدشته اینو نشون دادن، شاید در آینده دلیل این نوع موضوع گیری هاش رو هم بفهمیم.
اگر نشد، چه؟
این موضوعی است که در انتهای هر تحلیل سیاسی باید بیاوریم.
اگر سوریه تضعیف شده حمایت روسیه را ازدست بدهد و ترکیه در یک حمله منسجم با حمایت پولی اعراب و تسلیحاتی و اطلاعاتی ناتو یک هفته ای سوریه را اشغال نمود و ..... آنوقت ما چه فکری کرده ایم؟
ما در تحلیلها اشتباه میکنیم اردوغان تربیت یافته غرب است و حرکات او در بدو رسیدن به قدرت نسبت به صهونیستها یک سیاه بازی بود بعدها خیلی عصبانیتر نیز میشود
ترکیه روی لبه شمشیر حرکت میکنه همه اعضاء ناتو راجمع کرده که در کشور گشایی کمکش کنند غافل ازاینکه ان دوران گذشته که هیچ ناتو هم برای مقابله با روسیه خط مقدم جبهه را ترکیه انتخاب کرده اگر جنگ با سوریه را شروع کنه ناتو چهره منافقانه اش رو میشه چرا که عمده قوا ناتو وتاکتیکهای محرمانه اش برای مقابله با روسیه نگه میداره از طرفی تر کیه ومردم ان تمایلی به یک جنگ فرسایشی با هیچکس راندارند مطمئنا ناتو برای ازمایش اسلحه هایش مجبور است قسمت عمده خاک ترکیه میدان جنگ قرار دهد وبعد خروجش از ترکیه محال است چه جنگ با سوریه وچه جنگ احتمالی با روسیه بنابراین دولتمردان ترکیه همانند صدام که میخواست گندم قزوین را تصاحب کند خرمای بصره را از دست داد میشود گفت کشور ترکیه هم اکنون اشغال شده برای جنگ جهانی سوم وجنگ غرب با اسلام ان وقت دیگه دولتمردان ترکیه کسی خریدار حرفشان نیست ونشانه های ان همین حالا پیداست اردغان هرژشتی که میگیره کسی تعریفش نمیکنه وهم صدایی نداره کی میخواد بفهمه غرب 100سال اینده میبینه لحظهای که بین اسلام وغرب جنگ شروع بشه ترکیه اشغال شده واگر کمک کشورهای شرقی مثل روسیه وچین به مسلمانان صورت بگیره ترکیه به عنوان انبار باروت جبهه هائل منفجر بو دست به دست بشه
تركيه بطريق اردوغان ونهايتاتوسط غرب براساس يك برنامه طراحي شده دردام مخوفي افتاده كه اگربيشتربه اين دام وباتلاق فرورود ازهم پاشيدگيش زودتراتفاق خواهدافتادوبرايران است كه اين فردراازعوقب كارش باخبرسازد اثرات اين بي فكري به تركيه وخارج ازمرزهاي تركيه مخرب خواهدبود
33000 نفر توی این چند وقت سر جنگ قدرت مردند ، هر دو طرف مسوولند.
زود قضاوت نكنيد اولا كه اردوغان به هيچ وجه نادان نيست اون كسيه كه تركيه عقب مانده را به اينجا كه هست رسانده و در ميان بيست كشور صنعتي جهان ايستاده است . اونا بارها ثابت كرده اند كه اگه يه تومن سرمايه گذاري كنند قطعا صد تومن برداشت خواهند كرد خيلي عاقل تر و بيدار تر از خيلي ها هستند كه در خواب و خيال و رويا بسر مي برند .
درهر حال تركيه و غرب موفق خواهند بود چون از لحاظ دموكراسي و رسانه و نظامي قويتر اند چين و روسيه غيردموكراتيك و ديكتاتور و غيرقابل اعتمادند به نظر من تركيه برعليه روسيه و چين خيلي ابزار قومي و مذهبي دارد كشورهاي اسيايمركزي و قفقاز تركيه را بعنوان هم زبان و هم نژاد و هم كيش مي پندارند و چين و روس را غارتگر و استعمارگر
بالاخره اسد مثل صدام و غذافي رفتني است و تركيه موفق اقتصادي و استراتژيك و درجبهه دموكراسي و مردم
دوستان عزیز. لیبی و عراق حیاط خلوت روسیه نبودند. اما سوریه بغل گوش روسیه س. باید به دوستانی که میگن روسیه هیچکاره س بگم اتفاقا روسها نشون دادن زمانی که خطر رو در نزدیکیشون احساس کنن به هیچ قاعده ای پابند نیستن. جریان گرجستان رو فراموش نکنین. روسیه یکی از سنگینترین حملات هوایی تاریخ رو انجام داد و ناتو جرات نکرد حتی یه بیانیه صادر کنه. اردوغان واقعا ناشیانه داره کشورش رو وارد جنگی میکنه که هیچ سودی براش نداره. عصبانیتش هم بدلیل اینه که فکر میکرد رهبر جهان اسلام شده.اما حالا فهمید کسی براش تره هم خورد نمیکنه. امپراطوری عثمانی جدید پر...بایدم عصبانی باشه.تمام اینا در حالیه که اکثر مسلمانان پرواز پهپاد ایرانی بر روی تاسیسات حیاتی اسرائیل رو جشن گرفتن و روزنامه های عربی از اون به عنوان اولین پیروزی هوایی مسلمانان در مقابل اسرائیل یاد میکنن.
امیدوارم ترکهای ترکیه با درایت عمل کننن و برادر کشی راه نندازن که این دقیقا خواسته اسرائیله.
تركيه بايد از تجربه امريكا در افغانستان(آموزش وتجهيز طالبان)درس بگيرد
یاد حرف امام افتادم روحش شاد
امریکا و نوکرانش از ما عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.
من فکر می کنم اردوغان کم کم پرده از چهره واقعی خود برداشته و دروغین بودن برخوردهای اولیه با اسرائیل را بیش از پیش نمایان می کند شاید اقدامات ایشان بی شباهت به نشانه های ظهور سفیانی نباشد . انشاءالله ظهور نزدیک است .
روسیه همیشه تاریخ کشوری سودجو بوده و هست ولی در مورد سوریه این کار را نخواهد کرد فقط و فقط به یک دلیل
چون روسیه در منطقه خاورمیانه هیچ چیز ندار جز یک جای پا بنام سوریه که اگر این را از دست بدهد همه خاور میانه را از دست داده بنابراین به هیچ وجه به خاطر منافع خود دست از حمایت سوریه نخواهد کشید اگر اینطور نبود تاحال روسیه سوریه را دهها بار فروخته بود
رشد اقتصادي تركيه به مدد جنگ ايران و عراق و از پاشي شوروي سابق حدودا 8درصد مي باشد براي حفظ اين رشد با اشباع شدن بازار هاي كشور هاي همجوار تركيه نياز به بازار جديد داشته است و تركيه با توجه به بهار عربي فكر مي كرد در مدت كوتاهي سوريه هم متلاشي و بازار جديدي براي محصولات تركيه باز خواهد شد . و به همين علت بفوريت دست به عمل شد و پناهندگان سوري را پذيرفت . و حالا كه جنگ طولاني و عاقبت آن نامشخص گرديده ؛ تركيه عصباني است و به همه حمله ميكند . بخصوص كه امريكا و اسرائيل از هرج ومرج سوريه بيمناك و از روي كار آمدن گرو هاي بي نام و نشان كه خودشان هم با هم توافقي ندارند دست به عصا شده اند . و رضايت به رفتن اسد دارند و نه حكومت سوريه .كه به اين ترتيب حفظ آبروي خود كنند . شما در نظر بگيريد آماده باش نيروهاي تركيه و آوردن نيروهاي نظامي بر سر مرز ها چه هزينه اي بر دولت تركيه مترتب مي كند . بخصوص كه جنگ با پ كا كا وادامه دارد و گروهاي ضد جنگ نيز در تركيه راه افتاده اند و عنقريب القاعده و طالبان نيز فعال گردند و اين ها همه هزينه خواهد داشت كه رشد اقتصادي تركيه را زير سوال خواهد برد و دولت اردوغان را بزير خواهد كشيد.
لقمه گنده تر از دهنش برداشته تو گلوش گیر کرده
سلام من نگران اردوغان و سوریه نیستم فقط به اقای اردوغان یک چیز اسلامی میگویم فکر کن فکر فکر کن ا فندی
وهابی ها موفق بشن تو سوریه بعدش میان سراغ خودت این کارها برات انجام میدن

1 خراب کردن قبر مولانا

2 خراب کردن ایا صوفیا

3 خراب کردن تمام اثار باستانی سوریه که صورت در ان هست و مجسمه
4 خراب کردن قبر اتا تورک

5 ازبین بردن تمام کتب مربوط به فلاسفه و صوفیه و عرفا
6 در گیری بین فرق اسلام علوی شیعه از یکسو وهابی از طرف دیگر
7 در گیری قومی ترک کرد و ترکمن و زازان
باور نداری برو از روسای پاکستان بپرس
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری