بازدید 5424

در زلزله آذربایجان شرقی ۹۰۰میلیارد خسارت دیده‌ایم

در جریان حادثه زلزله آذربایجان شرقی ۹۰۰ میلیارد خسارت دیده‌ایم که می‌توانستیم با اقدامات مناسب جلوی این خسارات مالی و جانی را بگیریم.
کد خبر: ۲۷۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲ 12 October 2012
رئیس شورای شهر تهران گفت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور اول در بلایای طبیعی است و در جریان حادثه زلزله آذربایجان شرقی ۹۰۰ میلیارد خسارت دیده‌ایم که می‌توانستیم با اقدامات مناسب جلوی این خسارات مالی و جانی را بگیریم.
 
به گزارش ایلنا، مهدی چمران در شصتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها به روز ملی کاهش بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: کشور ایران جزو ۱۰ کشور اول در بلایای طبیعی است و بسیاری از بلایایی که ریشه در طبیعت دارند بااقدامات نامناسب ما تشدید شده‌اند و خسارات سنگینی را واردکرده‌اند.
 
وی ادامه داد: ما در طی زلزله آذربایجان شرقی ۹۰۰ میلیارد خسارت دیده‌ایم که می‌توانستیم با اقدامات مناسب جلوی این خسارات مالی و جانی را بگیریم.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف اعضای شورا‌ها در رابطه با خانه‌های فرسوده شهری است که هنوز اقدامی در مقاوم سازی این خانه‌ها صورت نگرفته است.
 
رئیس شورای شهر تهران در رابطه با سفر رهبری به خراسان شمالی گفت: این سفر می‌تواند مبدا تحول و تحرک در رشد استان‌ها باشد.
 
وی در رابطه با تاکید رهبری بر مسائل اقتصادی کشور تصریح کرد: باید تولید ملی را تقویت کنیم چراکه مناسب‌ترین راه در هنگام فشارهای سیاسی و اقتصادی در کشور است.
 
وی در رابطه با قانون اساسی کشور افزود: متاسفانه بنابر قانون اساسی کشور اختیاراتی به شوراهای استان‌ها داده شده است که به آن‌ها توجهی نمی‌شود و اصل قانون اساسی مکتوب مانده ولی به آن عمل نمی‌کنیم.
 
وی در رابطه با اختیارات شورای عالی استان‌ها افزود: یک روزنامه با یک سرمقاله بیشتر از شورای استان‌ها در قانون‌ها دسترسی و تاثیر دارد.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اتحاد اعضای شورا اظهار کرد: شورا‌ها بار عمده‌ای از دوش دولت برداشته‌اند و اختلافات سیاسی، قومی و سلیقه‌ای در شورا‌ها اشتباه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار