بازدید 43997
۹
تضمین روسیه به رژیم صهیونیستی:

ایران از سلاح هسته‌ای استفاده نخواهد کرد

هرچند ایران بار‌ها و در شرایط زمانی و مکانی گوناگون اعلام کرده در پی سلاح هسته‌ای نیست، وزیر خارجه روسیه، روز گذشته به مقامات رژیم صهیونیستی اطمینان داده که ایران حتی در صورت به دست آوردن چنین سلاحی، از آن علیه این رژیم بهره نخواهد گرفت؛ اما دلیلی که وی در این باره آورده، در نوع خود جالب توجه است.
کد خبر: ۲۷۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۲ 12 October 2012
هرچند ایران بار‌ها و در شرایط زمانی و مکانی گوناگون اعلام کرده در پی سلاح هسته‌ای نیست، وزیر خارجه روسیه، روز گذشته به مقامات رژیم صهیونیستی اطمینان داده که ایران حتی در صورت به دست آوردن چنین سلاحی، از آن علیه این رژیم بهره نخواهد گرفت؛ اما دلیلی که وی در این باره آورده، در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با «روون ریولین»، معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ترس این رژیم از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بی‌مورد خوانده و گفته است، تاکنون هیچ دلیلی مبنی بر اینکه ایران در پی ساخت سلاح هسته‌ای، در دست نیست.
 
با این حال، بخش جالب سخنان لاوروف، جایی است که وی وجود جمعیت‌های عرب و مسلمان در خاک سرزمین‌های اشغالی را دلیلی بر تمایل نداشتن ایران به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه رژیم صهیونیستی دانسته است.

لاوروف در این باره گفته: «بر پایه برآوردهای روسیه، ایران نمی‌خواهد با سلاح هسته‌ای به اسرائیل حمله کند؛ به ویژه به دلیل ترکیب جمعیتی کنونی اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) که شامل میلیون‌ها عرب و مسلمان می‌شود».

در مقابل، ریولین از لاوروف خواسته تا از روابط مسکو با تهران، برای متقاعد کردن ایران به توقف برنامه هسته‌ایش بهره گیرد.

وی گفته است: «دوستی روسیه و ایران فرصت مهمی را فراهم می‌کند تا بتوان ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداشت».

لاوروف در پاسخ وی، گفته که روسیه خودجوش در همه موضوعات از ایران حمایت نمی‌کند و از پیامدهای هسته‌ای شدن ایران نیز آگاه است. با این حال، به باور وی، حتی در صورتی که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، نیز ضرورتی ندارد که اسرائیل تا این اندازه نسبت به آن نگران باشد.

البته باید توجه داشت این دیدگاه و اظهارات در شرایطی میان دو طرف مبادله شده که ایران بارها اعلام کرده به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و گزارش‌های نهادهای بین‌المللی نیز تاکنون بر این امر صحه گذاشته‌اند. با این حال، سخنان لاوروف را می‌توان تلاشی برای آرام نگه داشتن رژیم صهیونیستی و جلوگیری از کارهای غیرمنطقی این رژیم ارزیابی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۷
انتشار یافته: ۹
نه فقط فلستین بلکه اگر سلاح هسته ای داشته باشیم ( که نداریم. صرفا بعنوان یک فرض) در هیچ کجای دنیا استفاده نمیکنیم . منظورم اینه که هیچکس در هیچ جا استفاده نمیکنه.الان دنیا مثل انبار محمات شده . هیچ کس تو این انبار نمی خواد آتیش روشن کنه :)
هه! ایران که تو تاریخش به هیچ کشوری ظلم نکرده هیچ کسی رو خونه خراب نکرده باید تضمین بده که از صلاح اتمی نداشته اش استفاده نمیکنه بعد من فقط تو کف این موندم چرا هیچ کس به اسرائیل فشار نمیاره...عضو ان پی تی که نیس بمب اتمم که داره. واقعا خنده داره.لعنت به دنیایی که عدالتش این شکلیه
دسترسي به دانش فن اوري هسته اي تا داشتن سلاح هسته اي از زمين تا اسمان فرقش است گزينه اول مورد نظر ماست.. ولي اگر.....
روسیه مهربان چقدر این روسها خوب هستن فقط واسه ایران این کارها رو انجام میدن هیچ انتظاری هم ندارن!!!!!!
دمت گرم روسیه
خوب باید یه چیزی بگه که به دهن بزی (اسرائیل) خوش بیاد
خود داره مخشونو میزنه
کجاش جالبه
بزارید اسکولشون کنه
خوب حقیقت رو گفته.استفاده ی پیشدستانه و تهاجم گونه از سلاح های اتمی تنها توسط بی فرهنگ ها و از خدا بی خبرها بر می اید.
البته چیزی که نباید این وسط فراموش شود این است که ما متجاوز و شروع کننده ی هیچ جنگی نیستیم اما دشمن در هر سطحی که به ما حمله کند در همان سطح جوابش را خواهیم داد.
با سلام
مگر روسیه قیم ملت ماست که در مورد ایران قول میدهد .
اتهام ساخت سلاح اتمی تنها بهانه ایست که اسراییل و آمریکا از آن برای ضعیف کردن اقتصاد ایران استفاده میکنند.بهتر است که دولتمردان ما کمی هوشیار باشند و با سیاست عمل کنند تا مردم تاوان پس ندهند.بجای اینکه خودمان,خودمان را تحریم کنیم, کمی با دیگر کشورها تعامل داشته باشیم , درهای کشور را بسوی دنیا باز کنیم.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۲
دوست گرامی ، آنها با مسلمان بودن و خصوصا شیعه بودن ما مشکل دارند. چون تفکر اسلامی است که حاضر به تسلیم در برابر زور گویان نیست.
اگر این بهانه نشد، دنبال بهانه دیگری خواهند بود.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی