بازدید 14744

مخالفت آمریکا با تعیین «خط قرمز» برای ایران

در حالی که بنیامین نتانیاهو در هفته‌های گذشته، تلاش داشت هر طور شده، نظر دولت آمریکا را به برنامه‌های خود جلب کرده و تهدید گزینه نظامی را برای ایران واقعی‌تر جلوه دهد، آمریکا اعلام نموده با تعیین هر گونه خط قرمز و ضرب‌الاجل برای ایران مخالف است؛ کاری که نشانگر افزایش شکاف‌ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر موضوع ایران است.
کد خبر: ۲۷۱۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲ 10 September 2012
در حالی که بنیامین نتانیاهو در هفته‌های گذشته، تلاش داشت هر طور شده، نظر دولت آمریکا را به برنامه‌های خود جلب کرده و تهدید گزینه نظامی را برای ایران واقعی‌تر جلوه دهد، آمریکا اعلام نموده با تعیین هر گونه خط قرمز و ضرب‌الاجل برای ایران مخالف است؛ کاری که نشانگر افزایش شکاف‌ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر موضوع ایران است.

به گزارش «تابناک»، با وجود گفت‌و‌گوهای نتانیاهو با مقامات کاخ سفید درباره احتمال تعیین «خط قرمز» برای ایران، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته اعلام کرد: دولت آمریکا چنین اعلامیه رسمی در این باره صادر نخواهد کرد.

وی در این باره در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «بلومبرگ» گفت: «ما ضرب‌الاجل تعیین نمی‌کنیم».

روز یکشنبه، نتانیاهو گفت: اسرائیل و آمریکا در حال گفت‌وگو برای اعمال فشار بیشتر بر ایران هستند و خواستار تعیین خط قرمزهایی شد که در صورت گذر از آنها، اقدام نظامی علیه ایران انجام شود. وی مدعی شد این تنها راه برای جلوگیری از حمله پیشگیرانه اسرائیل به ایران است.

در این باره، کلینتون با رد ادعاهای نتانیاهو اظهار داشت: مذاکرات تاکنون بهترین رویکرد ممکن برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای بوده است.

وی همچنین تأکید کرد که بر خلاف اسرائیلی‌ها، دولت آمریکا عجله و نگرانی فوری نسبت به برنامه هسته‌ای ایران ندارد و در تلاش است با دیپلماسی، اهداف خود را درباره ایران پیش ببرد.

اظهارات کلینتون را می‌توان جدید‌ترین و شاید مهمترین نمود اختلاف نظر بر سر موضع مناسب در رابطه با ایران میان آمریکا و رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد. در حقیقت، آمریکا با آگاهی از این که در صورت تعیین ضرب‌الاجل برای ایران، قدرت مانور خود را در سیاست خارجی محدود کرده و خود را پیرو رژیم صهیونیستی می‌سازد، از انجام این کار خودداری کرده است.

پیش از این نیز مقامات آمریکایی، از جمله رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، بار‌ها اعلام کرده‌اند که دولت آمریکا، تمایلی به درگیر شدن در اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۱۱
حتی امریکایی ها هم از رفتارهای بچه گانه ی سران اسرائیل خسته شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
يعني کارايي که الان آمريکا داره ميکنه اسمش ديپلماسيه؟ جنگ نيست؟!
به نظر من دولت آمریکا خیلی باهوش تر از این حرف هاست که برای ایران خط قرمز تعیین کنه.
عجب تودهني آمريكابه اسراييل افراطي وجنگ طلب زده,ازاين بابت شخصأازآمريكاتشكرميكنم,هرچندكه آمريكاضربه هاي بسياربزرگي درصدسال اخيروبخصوص 35سال اخيربه ايران زده.اين موضع براي اسراييل وضد ايرانيان داخلي وخارجي بسيارگران تمام خواهدشدوازناراحتي ميسوزند اين اشخاص
یعنی بدبخت تر از رژیم صهونیستی در جهان وجود دارد؟!
باید دو نکته را در نظر گرفت:
1- معلوم نیست که دولت اوباما بعد از انتخابات همین نظر را داشته باشد.
2- در صورت رای آوردن رامنی شرایط کاملا متفاوت است.
آمریکابااین کارش ثابت کردقرارنیست هرکاری اسرائیل بگه روانجام بده‏*‏‏*‏‏*‏‏*‏
به نظرمن اسرائیل به دیواری مجازی تکیه داده که هرازگاهی سیگنالش قطع ووصل می شه وهمین موقع هاست که کلأقطع شه‏*‏‏*‏‏*‏‏*‏
البته مابرای نابودی جفتشون دعامی کنیم‏*‏‏*‏‏*‏‏*‏
هموطنان من گول حرف های اینها رو نخورید، این حرف بعد از تایید رسمی کاندید شدن اوباما پررنگ تر شده داره واسه خودش رای جمع می کنه می خواد به مردمش بگه من دارم جلوی اسراییل وایستادم
بنظر من وقوع جنگ حتمی است فقط زمان آن درست مشخص نیست.
پس باید خود را برای چنین دوره ای آماده تر سازیم.
چون غرب تحمل وجود کشور قدرتمندیکه دنباله رو اونا نبوده و مستقل از اونا هم باشد را نداره. بعلاوه اینکه مقامات عالی عالی ایران بارها صراحتاً اعلام کرده اند که از حق هسته ای خود عقب نشینی نمی کنند. اگه قراره عقب نشینی شود پس چرا این همه تحریم را متقبل شدیم. پس مردم هم تحمل عقب نشینی را ندارند. غرب هم تمام تلاش خود را برای ممانعت از هسته ای شدن ایران میکنند اگه نتیجه نداد که مطمئناً نتیجه بخش نیست گزینه نظامی شروع می شود چون اونا که این مساله را اینقدر برجسته کرده اند برای اونا هم موضوع حیثیتی شده اگه تداوم تحریم ونهایتاً حمله نباشد شکستی برای اونا محسوب می شه.
در ضمن اگه به فرض محال مواضع هسته ای مان دست برداریم، غرب مسایل دیگری را نیز اختراع کرده پرورش داده بزرگش میکند و باز فشار می آورد.
مگر اینکه نابع و گوش به فرمان آنها باشیم مثل اعراب.
اینها می خواهند با پنبه سر ما را ببرند ولی با کمک خدا موفق نخواهند شد.
مثل اسرائيل مثل مثل آن ترسويي است كه به دوستش ميگه مشتتو بده من بزنم تودهنش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس